Alfa je zaradi omejenih resursov (beri ukinitve Alfinega razvojnega oddelka) pokasirala Fiatov R4 motor, kot zamenjavo za skozi desetletja dodelan nord motor. Ta motor je skrpucalo in je v 2.0 močno odmaknjen od kvadratnega razmerja. Ker so pa temu dodali karakter (visokovrteč), ki ga je omogočala glava, pa jih je ogromno crknilo pred 150.000 km. Več o tem sem zapisl tu - https://www.alfa-klu...t=26379&start=0
Mimogrede, Fiat je zase razvil odličen R5 motor (2.0 in 2.4)
Primer vrtnina in gib za 2.0 16V
83,0 / 90,1 mm
In kako je, dokler je Alfa delala svoje motorje... izvorno razmerje Busso motorja (2.5)... v 166 še celo motor leta... cca 20 let po predstavitvi. To je nekako tako, kot bi M52TU letos bil motor leta... z nekaj adaptacijami
88,0 / 68,3 mm
Torej, reči da je 2.0 16V karkoli drugega, kot na silo zloženo skrpucalo je nesoočnje z resnico. Če temu dodamo zgodovino in kaj so pred tem izdelali v AR je pa sramotno ... trije res legendarni AR motorji
https://en.wikipedia...Twin_Cam_engine
https://en.wikipedia...Romeo_V6_engine
https://en.wikipedia...eo_Boxer_engine
Alfa se iz te napake ni naučila nič. Podobno neumnost naredili z uporabo GM V6 namesto busso motorja in 1.9/2.2 namesto 2.0jts-a. Kjub temu, da je bil busso pripravljen za doseganje novejših eko norm... ukinjen je bil zaradi politike, da bo za vse bencince poskrbel GM in tako Fiat družina prodajala diesle GM-u.... podobna neumnost je bila izdelava tehnično genialnega avta na jugu Italije... Rudolf je moral biti zelo razočaran.. Če tako gledamo, je navečji čudež, da je AR (vsaj kot brand) še živa... NSU je gavznil zaradi ene take napake, kot jih je Alfa naredila kar nekaj.
Še enkrat. Od nabora iz prvega posta sta zanimiva 4 in 6. Oba z odličnima motorjema.... le, da je potreben pri bussu biti previden z olji in stanju ležajev... pravočasna menjava je poceni...