Po prebranih številnih testih, izmenjavi mnenj tudi z nekaterimi forumaši, sem se nekako fokusiral na M2. Prvotno sem iskal LCI model z ročnim menjalnikom in našel nekaj užitnih primerkov na mobile.de, vendar so bili vsi na severu Nemčije. Ne vem zakaj, ampak letalske karte iz Ljubljane do Hannovra so bile takrat bolano drage, skoraj 500eur je bila enosmerna karta. Našel sem tudi ugodnejši let za cca. 150eur, ki pa je trajal skoraj 30ur, z vmesnim "hitrim" postankom v Istanbulu

Najprej sem šel gledat M2 Competition z ročnim menjalnikom. V živo mi je bil avto bomba, po vožnji (peljal je sicer lastnik) pa sem bil nekako neodločen, če je to to, avto me ni prepričal, sploh me ni navdušil. Največji razlog pripisujem zvoku. Čeprav je bil gor Remus, je bil zvok S55 motorja brezvezen, v človeku ne vzbudi nobenih emocij. Kljub temu sem dal ponudbo (sicer krepko čez zastavljen budget in totalno neracionalno, glede na to, da me avto ni prepričal), ki pa je prodajalec na srečo ni sprejel, čeprav sva bila le 1000eur narazen. Ker da meni osebno zvok motorja/izpuha 90% užitka takrat, ko se vozim po predpisih, sem bil odločen za N55 motor. Razširil sem kriterije in začel gledat pre-LCI modele, saj sem ugotovil, da ko sediš v avtomobilu, mi je stara armaturna plošča dejansko lepša in žarometi, čeprav pri LCI izgledajo bolje, so pri starem modelu xenon, kjer se življenjska doba izteka le zamenljivi žarnici in ne celotnemu žarometu. Na koncu sem nekako pristal celo na DCT menjalniku ...
Uglavnem, da ne dolgovezim, avto se je prodajal pri Selmarju v Mariboru, od 1. lastnika, nekaramboliran. 11. mesec izdelave letnik 2016, ob mojem nakupu je imel 44.000km in bil praktično v deviškem stanju - brez predelav ali drugih večjih posegov oz. popravil. Prav tako ni bil vožen po dirkališču. čeprav mi ne bi bil to deal breaker, saj bom šel sam z njim tudi na kak trackday.
Najbolj vas najbrž zanima, kakšen je avto za vozit? Ravno prehvalit ga žal ne morem, navajen sem na Skylina, ki da tale avto v kanto kar se tiče voznih lastnosti. Res da ima Skyline popolnoma predelano podvozje, ampak je agilnejši, odzivnejši, bolje sledi voznikovim ukazom, preko volana točno veš kaj se dogaja z avtom, enostavno ti daje precej precej več. Lego ima precej boljšo, kar pripisujem double wishbone vzmetenju spredaj (M2 macpherson vzmetenje), na zadnji premi pa so vzmeti na amortizerju (pri M2 je zadaj vzmet ločena od amortizerja). Rezultat je tak, da je Skyline prilepljen na cesto in suvereno požre vse neravnine tudi če letiš 200kmh po štukanem in pogreznjenem asfaltu, medtem ko ima M2 težave s poskakovanjem zadnjega dela že pri precej nižji hitrosti in deluje precej nesigurno. Pri Skylinu čutiš, da so kolesa prilepljena na asfalt ves čas in veš, da ne bo nobene drame, pri M2 pa se čuti, da stik koles s podlago ni konstanten in nimam zaupanja v avto, da ne bo izgubil oprijema. Body roll je pri M2 prav tako večji, kar je sicer enostavno rešljivo, bolj zapleteno se bo zaradi prej opisane zasnove podvozja in kratke medosne razdalje znebiti poskakovanja. Električni volan je proti hidravliki prav tako tema, povrhu vsega ima v centru še precej moteč deadzone, ki naj bi se ga dalo odpravit s preprogramiranjem, to me še čaka. Špere zaenkrat še ne morem komentirat, ker je nisem kaj dosti preizkušal, vendar lahko že takoj povem, da spet ni na nivoju Skylina, kjer imam dirkalno clutch type 1.5-way špero z zaporo do 65%, ki začne grabit lepo postopoma in grabi lepo progresivno, zaradi česar je avto prava igračka in točno čutiš, kdaj bo rit spustila in šla v vedno nadzorovan slide, spusti pa prav tako lepo postopno, da avto ostane v ravnotežju in ga ne zanese v kontra smer, namesto da bi se poravnal. Pri M2 se mi zdi zelo tanka meja med premalo gasa za zdrs, ravno dovolj gasa za zdrs in preveč gasa za prevelik kot zdrsa. Ne čutim, kdaj začne špera grabit, ko zagrabi, pa se to zgodi nenadoma in je hitro preveč gasa. Po vsej verjetnosti si bom vzel frej en dan pa zapeljal na Raceland, kjer lahko v miru zadevo stestiram.
DCT? To je pa poglavje zase. Ni tako zanič, da bi ga sedaj na vsak način hotel zamenjati za ročnega, ampak če bi še enkrat kupoval, ne bi vzel DCT-ja. Je hitrejši, ampak to je zame tudi edini plus, ki ga vidim. Zakaj sem potem sploh vzel DCT? Za ročni menjalnik so številni napisali, da v M2 ni tako dober, kot v starejših M modelih. Gumijast občutek na ročki in zelo dolg, visok hod pedala sklopke in avtomatski rev-match naj bi bili glavni razlogi, zakaj ročni v M2 ni za vzet. Vse je sicer rešljivo z vgradnjo shortshifterja, drugega pedala in s preprogramiranjem. Prva stvar, ki sem jo naredil glede DCT-ja, je bila posodobitev software-a. Avto je začel prestavljati lepše in pri nižjih obratih, posledično je poraba iz 13.5l padla na 9.8l, kar je dodaten bonus. Zame edina uporabna načina vožnje sta comfort v avtomatskem načinu ter DSC-off v sekvenčnem/ročnem načinu. Ne vidim poante drugih voznih profilov. Za normalno vožnjo po cesti, npr. zjutraj v službo ter popoldne po gužvi domov je v avtomatskem načinu primeren samo Comfort. Vse ostalo predolgo drži prestavo v visokih obratih. Smiselno bi bilo, da v Sport enako hitro prestavi pri npr. 3500rpm namesto 2000rpm kot v Comfort, ne pa da za to, da prestavi v višjo, čaka 2 sekundi. MDM (Traction) profil je bolj "kafana mode", saj menjalnik enako slabo odziven kot v Comfort, točke prestavljanja visoke kot pri Sport, razen več burblesov pa dovoljuje premalo zdrsa, da bi se lahko poigral z zadkom. Popolnoma vsi vozni profili pa so totalno neuporabni, če hočeš vozit hitro po ovinkih, ker ti v vsaki serpentini vzame ves gas, prestavi v višjo prestavo ter zamori avto.
Izgleda sicer, da sem sedaj totalno popljuval avto, ampak realnost je taka, da tam, kjer M dvojki sedaj manjka in je Skyline boljši - sproščanje in hitra vožnja po zavitih gorskih cestah, predstavlja 10% vse vožnje, v vseh preostalih 90% pa je M2 seveda boljši in to je bil tudi razlog, da sem iskal zamenjavo za Skylina, saj sem želel avto, s katerim se lahko vozim več in kadarkoli, ne le 1x na teden, takrat ko je vreme in primerni pogoji, da se grem znoret. Ne smemo pa tudi pozabit, da primerjam predelan avto s serijskim in da se tudi z M2 da marsikaj naredit in se tudi bo naredilo.


Urejal Nixxon, 10.09.2021, 12:23.