BMW MotorSport
Kot pove ze naslov, se nimamo teme o Motorsportu, BMW Motorsportu.
Torej ideja je, da bi tukaj pisali o drikalnih avtomoblih, razvoju le teh, kategorijah, predstavitvah, tezavah, uspehih in porazih, ki jih in jih bodo dozivljali BMW dirkaci.
Neoliko bolj targetiram GT diralnike, ker so nekako se najbolj povezani z cestnimi avtomoblili, ceprav temu v resnici ni tako, ker so pravi dirkalniki popolnoma drug svet.
Mogoce bi cilo zanimivo primerjat, opazovat razlike in se o njih pogovarjat.
Torej BMW ima v GT razredu kar nekaj predstavnikov, oziroma modelov
M2 CS
M4 GT4
M4 GT3 (novi GT3 dirkalnik 2022, od katerga se ogromno pricakuje)
M6 GT3 ((z katerim dirka zadnjo sezone in ima pred sabo samo se par dirk), retirement end 2021)
M8 GTE (prav tako ne tekmuje vec, bil pa je dirkalnik v konkurnci GT Pro v LeMans seriji in IMSA)
https://www.bmw-moto...om/en/home.html
Kot vemo v GT serijah, tovarna nikoli ne nastopa pod tovarniškem imenom, vendar ima za to Motorsport ekipe, ki imajo tovarniški support.
GT ekipe
- Walkenhorst Motorsport
- Schubert Motorsport
- BMW Junior Team
- Rowe Racing
- Team Schnitzer
- Turner Motorsport (US-IMSA)
V zadnjih letih Team Schnitzer ne najde skupnega jezika z BMW tovarno in svoje ekipe nima vec, kako bo v prihodnosti se se ne ve.
Ekipe ki se najbolj podpirata iz starni tovarne sta trenutno;
- Walkenhorst Motorsport
- Schubert Motorsport
Torej to pomeni, da ti dve ekipe dobita prve nove avtomobile, in za celotno sezono tovarniske pilote.
BMW Works drivers pa so;
- Tomzyk
- Jelloly
- Sims
- Farfus
- Krohn
- Catsburg (samo v EU, drugace je Corvetta work driver v IMSA)
- Eng
- Edwards
- Glock
- Wittmer
Pa verjetno sem se kaksnega pozabil, ker nisem googl-av. Izpustil sem tudi komplet Junior team ekipo, ker jih po imensko se ne poznam!
GT ekipe nastopajo v razlicnih serijah;
- GT Open
- GT Masters
- VLN
- Cerventic
- Black Pain
- DTM
- IMSA
Pa se sem verjetno kasno serijo pozabil.
BMW je v Motorpsortu precej uspesen, predvsem pa je uspesen v GT Motorsportu, kjer je najuspesnejsi GT3 dirkanlik dos edaj bil Z4 GT3
Najbolj odmevne dirke in zmage;
5x 24 Daytona
19x 24h Nurburgringa
21x 24 Spa
Tudi legenda Sabine je z BMW E36 M3 zmagal 2x 24h Nurburgring-a.
Kot receno se iz tekmovanja poslavlja M6 GT3, ker gre v pokoj, zasluzen, imel je precej uspeha, vendar je prav tako dejstvo da je imel avto ogromno pomankljivosti in slabosti. Bil je prevelik, pretezak, zaradi regulacij in pravil je bil 4,4l Bi-Turbo motor zgresen in je “fasal” BOP ki je bil velik Hendicap. Bil je pretezak v osnovi.
Imel pa je tudi nekaj prednosti, bil je nenormalno hiter na ravninah…tudi 12km’h je bil na Nur ravnini hitrejsi kot 911 GT3 R recimo.
Imej je slabosti v menjalniku, ker je bil izreno pokvarljiv, slaba trakcija, ogromen turbo lag.
Pri novem M4 GT3 naj bi ogromno tega odpravili, tako govorijo vsi testi, ki so nastajali celo leto 2021, ko je bil uradno se vedno aktualen M6 GT3
Konkurenca je mocna, trenutno najmocnejsi je Mercedes AMG GT3, ki je res najhitrejsi, 911 GT3 R je star in pride nov leta 2023, kar pomeni, da drugo leto velikih rezultatov ni vec za pricakovat, BMW jw nov, kar je lahko zopet nekoliksen problem, sa kljb vsemu ni dovolj testov. Audi je vedno hiter, Lambi se v dolocenih serijah izredno poita, Aston GT3 je zmagal na zadnji 4h dirki na Nuru, z Niki Tiim kot voznikom (factoru Aston pilot)
Zanimivo je se recimo nekoliko tehnicni pogled sedaj ze “starega” M6 GT3;
Motor je bil 4.4 Bi-Turbo ki je nihal med 550-590ps, podvozje je Ohlins 6way, vsak “way” pa ima 35 nastavitev. Prednji stabilizator ima 20 lukenj. Prvi M6 leta 2016 so bili na Bilstain-u, ki pa se je iskazal kot ne najbolj uspesen, zato menjava na Ohlins.
M4 GT3 je/bo na KW podvozju - 6 way, zavore so Alcon, prav tako stopalke zavore in plina (sklopka bo sedaj rocna na volanu, prvic). M4 GT3 ima 6 celindrski liniski motor bi-turbo ki bo razvil do 590ps, avto pa bo nihal med 1250 in 1300kg, odvisno od regulacije posamezne dirke.
Predstavitev M4 GT3;
Urejal Nixxon, 01.10.2021, 21:20.