Skoči na vsebino

 

BMW Motorsport

* * * * * 3 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
267 odgovorov v temi
airmike
airmike

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 719
  • Lokacija: Heilbronn,DE
  • Avtomobil: Suzuki Swift Sport

#241

Če mu homologacija poteče ne more več nikjer vozit verjetno? Naj me underdog popravi :)
Make cars fun, not fast! Tatsuru Ichishima
Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 63 659
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: sivo povprečje

#242

Muzeji?


Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


ily
ily

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 689
  • Lokacija: portorož
  • Avtomobil: e91

#243

@Underdog, dej če se ti da, napiši kako se dirkalne licence dobijo. Od začetne pa do F1 recimo, pa kaj lahko z vsako voziš npr.


Prikaži več možnosti


Underdog
Underdog
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 157

#244

A to vedno ti dirkači tolk prehajajo med ekipami, al je ravno sedaj tako obdobje? :-D

Konec Novenmbra ko se konca sezona so vedno prestopi, kot v vsakem drugem sportu. Pogodbe so tako ali tako individual, torej 2-3-4 letne. Tovarne vzgajajo svoje dirkace vendar je zaradi pravil vcash na trgu vec moznosti. Pri mladih je tezava, ker morajo dozoret in joh je tezko dat v ekipo starejsih voznikov. Tam v GT razredu je cca 100-120 pilotov ki so Factroy vozniki, kateri so na sceni, vsi poznajo vse, vsi ved kdo je kaj in kje. Treuntotno je iz Audi Motorsport prebezalo kar nekaj odlicnih voznikov, in vse je odkupil BMW (samo Nico Muller je podpisal za Peugeot LMHd) plus se Maxim Marten, ki se vraca v BMW vmes pa ga je "ukradel" Aston MArtin. Porsche je nazaj vzel Nick Tandy, ki je bil zadnje dve leti pri Corvetti. Sam sem mnenja, da je vse to dogovorjeno ze ob prestopu, saj je vmes recimo Tandy na vseh GT3 dirkah v EU vozil 911R dirklanik, tako kot Bamber ki je sedaj Cadillac LMHd tovarniski voznik ima pa svojo ekipo tako v endurance kot v AUS in NZL ki dirka z Porsche dirkalniki v vseh klasah (CUP, GT3)

 

Kam pa gredo potem "stari" dirkalniki? Recimo sedaj je prišel nov M4GT3, kaj se potem zgodi z M6GT3? Glede na to, da je to narejeno po neki klasi tekmovanja, ga najbrž ne morejo uporabiti kar v vsaki manjši klasi, poleg tega je pa najbrž predrag (za vzdrževanje, nakup) za neke open dogodke ranga "grobnik endurance open day". A gre to potem raje kar v uničenje in kanibaliziranje delov?

Eni grejo v muzej, ene imajo ekipe v svojih rastavnih prostorih, sploh ce so z njimi dosegali vecje uspehe, vecina se jih pa proda privatnim ljudem, bodisi zbirateljem kot ljudem kateri to po tem vozijo za TD. Tukaj je sedaj kar tezava saj od 2015 naprej so te GT3 dirkalniki skoraj da neuporabni za privat rabo, ker brez mehanika in inzinirja nimas kaj dosti za delat z njim. So pa seveda tudi taksni, ki si to vse privoscijo in za to so te "odpisani" dirkalniki super. Je pa to precej drago, tako nakup kot predvsem vzdrzevanje. Zdaj nekih privat TD za te razrede je ogromno kje rse da vozit, med cestnimi avti pa nima smisla da se mesa, ker pol je vse narobe.

 

Če mu homologacija poteče ne more več nikjer vozit verjetno? Naj me underdog popravi :)

Homologacija lahko se kar traja (do 7 let po prenehanju izdelave cestnega avtomobila na ketri osnovi je narejen GT3 dirkalnik) samo to so po tem drugo ali pa tretje razredne dirke za amaterje, GT Open recimo ali pa CEC kjer se voziji ti "stari" GT3 dirkalniki z AM vozniki in privat ekipam. Precej ne zanimivo za vse razen za vpletene voznike/lastnike. Med PRO z starim avtom nimas kaj delat, ker ni dovolj hiter.

 

Muzeji?

Avti, ki imajo uspehe seveda muzeji...ostali kot sem napisal, veliko se jih proda, skoraj vedno pa vaj en avto iz flote ostane v "ekipnem muzeju"

 

@Underdog, dej če se ti da, napiši kako se dirkalne licence dobijo. Od začetne pa do F1 recimo, pa kaj lahko z vsako voziš npr.

Hmmm...

 

Racing Licence izdaja lokalna ali pa drzavna Avto Moto Zveza, kjer jo dobi vsak ki ima izpit in teoreticni "snel kurz", predvsem ze z to licenco pridobi tudo zavarovanje in spoznas pravila igre, kar je se kako pomembno. Naprej so seveda udelzebe dirk, ko si na dovolj dirkah in imas dolocen % udelezb tudi koncane in kasneje dolocen % na mestih z tockam dobis BRONZE FIA licenco. Z tem si AM kategorija in lahko nastopas povsod kjer je za to razpisano tekmovanje. Tega je pa ze ogromno. Naprej je SILVER, ki je zopet na podlagi kolicini dirk in tock, kjer ze lahko postanes PRO, torej lahko si hiter AM ali pa ze PRO, tukaj se po vecini se vedno placuje za sedez. PRO pa so ze placani, predvsem pa se borijo za nove tocke in rezultate. Da postanes GOLD moras pa ze resno zmagovat dirke, recimo 24h Nura, 24h Spa....ko zacenst pa zmagovat prvenstva torej IMSA ali WEC itd, ali pa ko imas dovolj letnih dirk, na katerih se uvrscas med top 10 ali pa top 5, imas 40% moznih tock prvenstva pa se nekaj drugih normativov pa postanes PLATINA. To ja pa to, vec ni. Da obdrzis to licenco moras zopet imeti dolocen % tock v prvenstvu, koncevat dirke in ne samo nastopat...itd...ce leto ali dve ne dirkas gres nazaj po lestvici. Poleg tega pa ias tudi dolocene obveznosti, torej vsak PRO mora imet letni COACHING recimo v Porsche Carrera CUP (drzavi iz katere prihajas) ali pa F3, F2, LMP3, LPM2...ce tega ne das nazaj v Motorsport ne mores napredovat na bolj prestizne licence.

 

Seveda je "barva" teh linec povezana z placo...torej SILVER kjer si PRO ponavadi ze nekaj sluziz, torej ti placujejo da vozis, vendar to niso neke hude stevilke se pa da od tega zivet (bolj skromno ampak da se) ceprav po vecini je se precej lasnega vlozka da dobis sedez da vozis cim vec ker ce ne vozis vsak teden ali pa na 14 dni na resnih dirkah pol ne mores bit PRO nikakor.

 

Place med PRO, toej Gold in Platinum v GT razredu se gibljejo med 100-500k na leto in vec seveda. Vse odvisno kdo si, kaj si zmagal, kje si zmagal in kako, seveda so to kasneje ko si izkusen macek miljonske pogodbe, da pa rpides do tja je pa jebena pot, ki stane Muchos Dinaros, zato tudi tako ozko grlo izbora.

 

Najtezje je za GOLD voznike, kerje najtezej najdit sedez, predvsem zaradi pravil. Ce si tovarniski voznik pol je seveda vse OK in slej kot prej postanes Platinum, ker odpeljes dovoljsen % dirk v tockah ali stopnickah, ce pa nisi in si samo na "sceni" je pa tezko dobit sedez, ker si drag, moras kombinirat med SILVER in BRONZE torej med PRO-AM in AM. Ta mesta so ponavadi rezervirana za PRO toavrniske dirkace, ker sem ji ta cas dirkanja steje v Coaching pa se hitri so kot hudic  :laugh

 

F1 Superlineca pa je mal marketinga, torej vse kar sem zgoraj napisal pa se neke regulacije o dirkanju v sigle siter (spadajo vsi LM1/2/3 avtomobili, Indy, ter podobno, vsi z Platinasto licenco avtomatsko dobijo tudo F1 licenco ce je interes po dirkanju tam)  :ok2

 

Za vse imenjene licence pa je seveda pogoj veljavno voznisko dovoljenje B kategorije! 

 

Recimo za vse, ki vas zanima kako postat iz nule dirkac ki vozi na 24h LeMans...si poglejte tole, od zacetka do konca, mislim da so 4 sezone, kako je zacel, kako so ga vodili ga ucili, kaj vse je naredil sam, kako se je temu posvetil in podredil, pa je sevdno samo AMATER, ki nIKOLI ne bo na nivoju ki bi si zelel. Pa je naredil vse prav, vlozil v to miljone, najdel znamko, ki je naredila vse prav in vse to medisko podprla, verjamite tega res ni veliko!

 

https://www.youtube....O-EO27c4FBi3UAs

 

 

Lep dan vsem se naprej !!!


"Sam ne Apnt"  :-D

Prikaži več možnosti


Underdog
Underdog
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 157

#245

Helloo,

 

 

no da napisem se nekaj sprememb, ki bodo kar kljucne v 2023!

 

DTM se je "prodal" in je od 2023 naprej pod okriljem ADAC, ki ima pod svojim okriljem ze GT Matsres. Berger verjetno ostaja direktor, se je pa se nekoliko opomogel, bi lahko rekli :)

 

Kaj to pomeni? Spremenila se bodo nekatera pravila. Ker je DTM TOP of th TOP kar se tice sprint dirk bo po novem 8 dirk, 6x v DE, 1x AT in 1x NL. Bistvo pa je da v GT MAsters ne bodo smeli voziti vozniki z PLATINASTO licenco, tako naj bi bilo prventsvo se bolj izenaceno, tako GT Matsers kot DTM. To je nerejeno po novem iz vec razlogov, eden ze omenjen, predvsem pa se s tem sprostijo nekatera prvenstva, da ni over lap-a.

 

Za primer recimo, pod temi pogoji, se recimo Rene Rast, ki kot vemo je presel na BMW kot factory pilot za katerag se pa se ne ve kje vse bo vozil v 2023, 2024 bo definitivno del LMHd programa BMW za WEC prvenstvo. Za 2023 in 2024 pa je prav tako podpisal za McLAren Formula E, kar pomeni, da ker se dirke ne prekrivajo bi lahko za novega zaposelvalca vozil se DTM prvenstvo prvic z BMW. Spomnim naj, da je Rene Rast 3x DTM prvak z Audi-jem, Porsche Super Cup champion, da je zmagal vse odmevne 24h dikre, prav tako pa je izjemen v prototipih, saj je letos vozil z ekipo WRT v LMP2 programu in osvojil prvenstvo ter bil plizu tudi zmage 24h LeMans (zal so dobili neko glupo kazen na startu 5 min penalty pa mislim da kljub temu koncali na stopnickah ali pa takoj pod se ne spomnim tocno)

 

Za vse ki ne vedo zakaj sem omenil LMP2 bolid, LMHd avtomobili, ki bodo vrh endurance dirkanja so narejeni na sasiji po pravilih LMP2 dirkalnika z Hyper tehnologijo. S tem so pravila omogocila vec ekipam samo drikanje saj so avtomobili draaticno cenejsi in so sama pravila spremenili tako, da lahko privat mostva enostavno kupijo tovarniski avto in z njim vozijo za over all zmage, tako na 24h LeMansa kot 24h Daytone. Torej samega Afctory drikanja ni vec, kar je edino pravilno !!! Zato se vracajo stari macki na sceno kot je to RLL in WRT (BMW) ki dela zDallaro, pa Penske recimo za Porsche...pa e lahko nastevam samo je res prevec informacij verjetno :) seveda pa bodo zmagovale ekipe z factory suportet team, to je pa jasno kot beli dan!!! ;)

 

Zdaj WRT ne bo nastopal v DTM, to je ze jasno in uradno, vendar samo v GTWEC in IGTC po vsej verjetnosti s Weetrs in Vanthoor, kar spet da prednost za DTM Reneju, da osvoji se 4 naslov. Z aktero ekipo se ni znano, lahko bo to Schubert ali pa Walkenhorst. ROWE tudi letos ne bo nastopal v tem tekmovnaju, temvec kot ze nekaj let samo na endurance dirkah. 

 

V letu 2023 je novo pravilo tudi, da v DTM ena ekipa mora imet samo 2 avtomobila, torej ne vec 4 (kot je to imel GRT letos ali pa Team75 Bernhard, ki je imel samo 1 avto)

 

To recimo spremeni dinamiko GRT, ki dirka kot tovarniska ekipa z Lamborgini-jem, tako da bo natopal v DTM z 2 avti in pa celotno sezona v IMSA programu z 1 avtomobilom. Vsi novi avti so Lamborgini Gt3 EVO 2 (torej novi aero z vec down forca)

 

V Formulo E, pa gresta tudi Audi tovarniska dirkaca Frinjs in Muller, ki nastopata za ABT, pod oznako Cupra saj se je Audi uradno umakil iz prvenstva ker se bo popolnoma posvetil F1.

 

Nekaj se je premesalo se pri Porsche-ju v F-E, saj je Porsche kot brand zamenjal enega dirkaca, Lotterier pa je sel pod okrilje Andretti Racing, saj bo glavna prioriteta WEC v 963 LMHd, poleg tega pa je bilo nekoliko navkrizja z Pascalom v Porsche factory team (Pascal ima malo ego tezav), saj je Lotterier res vrhunski drikac z 3x zmago 24h LeMans

 

 

P.S. Vcaih ko prebiram svoje objave v tejle temi se mi zdi da je cist prevec informacij in da jih verjetno tezko razuemt, tako, da ce lahko kaj poenostavim bom vesel (ce bom znal seveda)

 

Se nekaj Lambi fontk v kaksno stanje se ga spravi ko se ga podre in kako po tednu dni kasneje ze dobiva novo obliko z novim EVO2 kitom :) casa ni veliko saj je Daytona tako rekoc pred vrati, pa se cez luzo je treba avte spravit, pa prazniki so, nekaj dela je bi rekel clovek  :ok2

 

Lep vecer vsem  :ok


Pripete slike za predogled

  • 2e6763c6-0795-42eb-a614-082d37693f1a.JPG
  • f01e5834-c14d-49fb-a299-f6151d7588f7.JPG
  • d81a4d6b-3044-4eb8-9030-89e3431c3b6e.JPG
  • b2d9fca2-3e72-4949-bdbc-fd94ce8761ed.JPG
  • 03f0dc2c-70a0-42aa-ba4e-2c0e3d4011a4.JPG
  • 8bbc8da5-0d54-4c41-a6af-576edf39eadc.JPG

Urejal Underdog, 09.12.2022, 20:05.

"Sam ne Apnt"  :-D

Prikaži več možnosti
    • MG, Nixxon, DreamBMW in 5 ostalim je všeč


ily
ily

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 689
  • Lokacija: portorož
  • Avtomobil: e91

#246

Top
Prikaži več možnosti
    • Underdog je všeč


Underdog
Underdog
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 157

#247

Jutro,

 

 

vceraj sem pozabil napisat pri spremembah se to, da je od 2023 opremeljevalec pnevmatik PIRRELLI in ne vec Michelin v DTM prvenstvu! To je precejsnja sprememba saj Pirreli ne slovijo kot najboljse dirkalne gume, so tezje kot Michelin tezave pa jim predvsem predstavlja nekoliko bolj agresivna optika saj pod takimi pogoji ne zdrzi celega stinta! V DTM se gume menja enkrat na dirko torej cca na 30 min kar je se nekako ok, ker pa se ne sme tankat je z optiko nekoliko tezava saj z bolj agresivno optiko povzrocas tezave na gumi v prvi polovici dirke ko je avto precej tezji kot na koncu. Druga polovica dirke je avto precej lazji in z nivimi gumami bi lahko oddelal precejsnjo razliko, ker pa kot receno ne bo vec (predvidevanja) prisla tako do izraza saj v prvi polovici dirke to zelo kriticno. Pirrelli je namrec znana kot guma z precej predrtimi gumami v kategoriji GT dirkalnikov (torej tezji dirkalniki).

 

Najlsabsa je seveda Hankook, ampak ok, ta je rezervirana za DTM Trophy (torej GT4 prvenstvo) kjer je v 2022 povzrocala ogromno, ogromno tezav!

 

Pa se nekaj o licencah in napredovanju ali nazedovanju z 20123 letom!  Tudi po imensko se jih najde :)

 

 

https://driverscateg.../public/drivers

 

Pa se nekaj o samih licencah in pravilih, ce se komu ljubi brat  ;)

 

Priponka  v.wmsc151221_driver_categorisation_regulations_2022__0.pdf   409,61KB   10 Število prenosov

 

P.S. Nicky Catsbugb od 2023 ni vec BMW Factory driver, je prestopil dokoncno k Corvette in je sedaj njihov tovarniski drikac. Nicky je bil hiter zelo vsa leta, je nadomestilo za Nick Tandy pri Corvette in bo vozil celo sezono v GT-AM kategoriji v WEC prvenstvu, kjer je sedaj po novem obvezno imeti drikaca ki je PRO in dirkaca ki je AM. Da bi bil pod pogoji kot je bil v letu 2022 (vozil je kot tretji drikac Covette in BMW kot factory program v GT kategoriji) se se trudili precej dolgo saj ga BMW nikakor ni zelel izgubit, vendar je bila ponudba Corvette predobra in over lap dirk enostavno nemogoce uskladit. 

 

Good luck Nicky, tezka bo prihodnost gledano na resultate. Naj bi  tudi doprinesel vecji del znanja za razvoj Corvette Gt3 dirkalnika, ki pride na sceno v 2024 za Coustomor racing.



Urejal Underdog, 10.12.2022, 08:25.

"Sam ne Apnt"  :-D

Prikaži več možnosti
    • sssimon in Wemar_e30 uporabnikom je všeč to sporočilo


Underdog
Underdog
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 157

#248

Ker je v zadnjih nekaj postih veliko govora o samih licencah in pravilah, lahko napisem se nekaj malego o samih dirkacih in njihovih pozicijh v tovarniskih ekipah. 

 

Vsaka tovarna ima nekaj tovarniskih voznikov, ki so seveda Top of the Top v GT dirkanju ali pa kar dikanju nasploh, saj so seveda tukaj vpleteni se prototipi. Nekatre tovarne imajo tega vec druge manj, se vedno pa je selekcja res ogromna, prostora ni veliko in biti tovarniski voznik je res Big Deal.

 

Najvec tovarniskih voznikov ima Porsche, sledi pa BMW. Pri Porsche so vsi tovarniski vozniki razdeljeni v dve skupini, Porsche WORKS Dirver in Porsche Dirver. Works driver je vpleten v vse tovarniske projekte, razvoj in dirke, ostali pa sodijo v razvoj in Coustomor Racing.

 

- Porsche          28 (12 Works dirkacev)

- BMW              20

- Audi               10

- Ferrari            10

- Mercedes      10

- Lamborgini      8

- Aston Martin   6

- Corvettee        6 

- Toyota             6

- Peugeot          6

- Cadillac           6

- Alpine              6

- Acura               6

- McLaren          6

 

 

Verjetno sem se koga pozabil, vendar vec ali manj je to kar to. Ostali dirkaci so Free Lancer, kar pomeni, da se  malo selijo iz dirke na dirko, najboljse "proste" dirkace namejao tovarne ko jim manjka par ali pa tretji voznik za endurance. Borba za sedez v tovarniski ekipi je pa zelo tesna.

 

Najvec dirkacev pride na sceno preko Porsche CUP prvenstva, tukaj so se kalili mnoga danes zvenecaimena, rene Rast, Nick Tandy, Nicky Tiim, Nick Yelloly, Kevin Estre, Timo Bernhard, Marc Lieb, Earl Bamber, Eng, Muller, Bergmeister...imajo se program Young Profesional, kjer so se kalili recimo Prining, Lieb, Bernhard...direktor tega sektorja za mlade talenta je sedaj Marc Lieb, ki je bil eden najvecjih talentov v Porsche Motorsport, ki se je dirkasko upokojil prehitro zaradi osebnih razlogov. Se vedno pa seveda sodeluje v obliki glavnega lovca na talente :)

 

Zelo dobro vstopno dirkanje ima tudi BMW, Ferrari in Mercedes, ki svoje voznike "solajo" preko manjsih kategorij. Recimo del Ferrari akademije, je Mollina, Calado, Marciello...preko BMW so na sceno prisli recimo Pittard, Krohn, Catsburg, Marten...

 

Na sceni je cca 120 tovarniskih dirkacev, so mladi upi ki se povspenjajo, so bivsi F1 dirkaci, ki delijo svoje znanje v GT razredu po koncani karjeri (recimo Fisicella, ki je pod okriljem Ferrari-ja, nima vec nobenih uspehov, je pa neverjeten talent za pomoc mladim talentom, brez ega, umirjen, Porsche ima takega moza v Richard Lietz, ki je hiter kot hudis, nima ega nobenega, neverjetno miren in talentiran)

 

Skoraj vsi uspesni dirkaci, pa po koncani karjeri ostanejo v tem svetu, nekateri kot Brand Ambasador, drugi kot komentatorji, tretji kot svetovalci, tovarne jih vlacijo po vseh "pasjih" procesijah, ker so ime, ker so imeli uspehe/izkusnje in ker (se vedno) imajo radi ta sport.

 

 

Po novih pravilih, torej GT3 dirkanja in samih Prototipov, se bo verjetna kolicina dirkacev pod okriljem tovarn nekoliko povecala, saj je pred nami nova verjetno neverjetna era dirkanja. Prvaila so odlicna, zmanjsala so se stroski mocno, denarja je veliko in ljudi, ki so pripravljeni to placevat je neverejtno veliko (se nikoli toliko).

 

Tovarne pa tako ali tako vse to delajo zaradi prodaje, kot je nekoc rekel Ford, kar zmaguje v Nedeljo se prodaja v Ponedeljek :)

 

F1 je v vsem tem svoj segment, ki nima veze endurance dirkanjem, zaradi pravil, zaradi same mehanike, zaradi budgeta, je pac kraljica Motorsporta, ki pa postaja zelo dolgocasna, upam, da bo tudi za F1 svetlejsa prihodnost ;)



Urejal Underdog, 11.12.2022, 11:41.

"Sam ne Apnt"  :-D

Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 63 659
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: sivo povprečje

#249

P.S. Vcaih ko prebiram svoje objave v tejle temi se mi zdi da je cist prevec informacij in da jih verjetno tezko razuemt, tako, da ce lahko kaj poenostavim bom vesel (ce bom znal seveda)

Jaz rad berem objave, je pa včasih res težko spremljati vse, plus kratic je toliko da se velikokrat izgubim med njimi kaj kej pomeni. :ok Ampak vseeno, keep up the good work. :ok 


Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti
    • Underdog je všeč


ily
ily

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 689
  • Lokacija: portorož
  • Avtomobil: e91

#250

@nixxon se strinjam

@underdog že ker se ti da  :-D 

v čem je vic 6-8urnih dirk. razumem klasike teh 8 urnih pa res ne. 

zakaj  več kategorij dirkalnikov skupaj tekmuje

in če sem prav razumel zakaj morajo imeti na določenih dirkah pilote z različnimi licencami

to je to zaenkrat  :-D  


Prikaži več možnosti
    • Underdog je všeč


Underdog
Underdog
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 157

#251

Jaz rad berem objave, je pa včasih res težko spremljati vse, plus kratic je toliko da se velikokrat izgubim med njimi kaj kej pomeni. :ok Ampak vseeno, keep up the good work. :ok

Katere kratice pa delajo "tezave" kratice dirk ali kratice vozil ?!

 

Dirke;

 

WEC (world Endurance Championship)

EEC (Europe Endurance Championship)

ALS IAsia LeMans Serija)

 

IMSA (US Prvenstvo, 24h Daytona, 12h Sebring, 10h Petit LeMAns plus ostale dirke ki so od 3h, 2,40h pa tudi samo sprinti ali pa 1h dirke)

 

Na vseh teh dirkah nastopajo tako prototipi kot GT drikalniki.

 

Prototipi so v kategorijah LMHd / GTP (torej isti avto in najhitrejsa serija, nadomestilo za bivsi LMP1 avto)

Prototipi LMP2 in LMP3 (na nekaterih dirkah LMP3 ni recimo v WEC, ker je stevilo dirklanikov na startu omejeno)

 

GT so pa vsi znani avti...od 2023 naprej so to GT3 dirkalniki (V WC bo se vedno tisti GT PRO avto vendar zadnje leto, ker ne morejo narest toliko GT3 avtomobilov, da bi nadomestilo vse dirklanike v IMSA so pa ze to GT3 dirkalniki.

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Same dirkalne serije, kje se nastopa se predvsem v GT diralnikih;

 

NLS ali VLN (torej vse dirka v na Nuru, vkljucno z 24h dirko)

 

GTWEC imas rzdeljeno v dve kategoriji in sicer SPRINT in Endurance

IGTC tukaj je 5 dirk vse so endurance, 24h Spa, 12 Bathurst, 9h Kylami, 8h Indianapolis in po novem 12h AbuDabi.

 

GT Masters, tukej sedaj ni vec voznikov z Platinasto licenco, menja se voznik (torej dva voznika) ne menja se gum in ne doliva goriva

 

DTM sprint dike 1h, en voznik, menja se gume ni dlivanja goriva, po novih pravilih verjetno samo res pravi PRO piloti, torej Platinaste in Gold licence. DTM velja za najbolj prestizno sprint dirkanje na svetu.

 

GT Open, to je dirkanje nekoliko bolj na AmM kategoriji z mesanjem Pro...torej resen nivo za AM voznike, za PRO pa samo krpanje lukenj da imajo dovolj dirk na leto. :)

 

CERVENTIC Serije, odlicna mesanih vozil brez prototipov namenjena AM voznikom in testu PRO ekip, najbolj odmevna dirka ki se jo udelezujejo vsi veliki je 24h Dubai, kjer se napredi cudovit test tako voznikov kot predvsem avta. VOzijo na Hankook gumah, kar je bolj zalost kot kaj drugega :)

 

Vse ostale kategorijo so bolj ali manj namenjene AM voznikom

 

 

 

@nixxon se strinjam

@underdog že ker se ti da  :-D

v čem je vic 6-8urnih dirk. razumem klasike teh 8 urnih pa res ne. 

zakaj  več kategorij dirkalnikov skupaj tekmuje

in če sem prav razumel zakaj morajo imeti na določenih dirkah pilote z različnimi licencami

to je to zaenkrat  :-D  

Endurance je vse kar se dirka vec kot 1h. Zakaj tocno so razlicne ure ne bi znal povedat, vendar se za to odlocajo sama dirkalisca, iz kakrsnjih koli razlogov. Pravila so da do 6h lahko vozita 2 dirkaca, kar je vec morajo bit 3 dirkaci, pri 12 in 24h dirkah so PRO lahko 3 dirkaci PRO-Am pa minimlano 4 lahko pa tudi 5.

 

Stinti so mah 3x zaporedoma na 12 in 24h dirkah, ostalo pa 2 stinta zaporedoma. Stint je omejen na 55-65 minut odvisno od dirke, peljat tri zaporedne stinte je pa jeba totalna.

 

Poznamo pa PRO in PRO-AM in AM kategorije.

 

Zakaj je temu tako, ker drugace ce nisi Factory driver nimas sans za zmago, tako pa tekmujes v svoji kategeorji, clasi v kateri dejansko lahko zmagas. Ce si v Pro -Am dirki v kategoriji prvi, si zmagovalec pa ce tudi si skupno na 17 mestu.

 

Pro-AM kategorija je mesanica treh licenc, torej Platinum ali Gold, Silver in Bronze, to je narejeno zato, da Platinasta in Gold licenca oddela na ta na cin obvezen letni Coachitng, kar je zelo prav, saj se tako deli znanje naprej. Za vse ekipe je enako, torej ima smiel o samem napredovanju. Predvsem je to dobro da se avto nastavi, da se nauci kako se ga nastavi in zakaj, razlike so seveda od dirkalisc, samih voznikov in vremenskih pogojev. Nek AM bi rabil 2-3 sezone da bi prisel do podatkov kaj in kako in s tem se tudi zmansujejo stroski.

 

Enako velja za LMP2 in LMP3 prototite, imas enake kategorije in pravila!

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Zakaj tekmuje vec kategorij, ker je tezko naredit toliko dirk kjer bi bili samo eni drikalniki, je drago in ni jih toliko. V LeMAns je sedaj za 2024 tezava, ker bo verjetno LMP2 izpadla ven, zakaj, omejeni so 62-67 vozil na startu, ker je povecanje LMHd sedaj ogromno in ker prihaja GT3 dirkalniki se bo ta stevilka hitro zapolnila, kar pomeni da bo LMP2 nezanimiva, ker ne bo PRO voznikov. 

 

Zakaj je to tezava, ker AM v LMP2 bolidu zna bit pocasnejsi na ovinkih kot PRO v GT na ravnini pa seveda hitrejsi in s tem natsane nek kolaps, predvsem ko se borijo za mesta v svoji kategoriji.

 

24h Nura, je 9 kategori, kjer je GT3 najhitrejsa, najtezja zaradi konfiguracije in predvsem velike hitrostne mesanice vozil in voznikov

24h Spa, je 65+ GT3 vozil, v vseh kategorijah voznikov zato je najbolj izenacena, saj je dejansko razlika samo v voznikih (meni najlubsa)

24h LeMans, 4 kategorije, in res vrhunski dirkaci, najprestiznejsa, z najvecjo obremenitvijo za vozila, materijal, zavore.

24h Daytona, 4 kategorije, najbolj prestizna za 24h LeMans, pol kroga se vozi v ovalu ( z dvema sikanoma), najvecji spektakel, pac US

12h Sebring, vec kategorij, druga najbolj prestizna dirka v US

 

Ostale nekoliko rengirane nizje, ceprav odlicne in zanimive, Bathurst je TOP, nora narava, nor vzpon in spust, tezka prehitevnja, res tem ponoci. Kylami vedno zavini mocno dezevje, skoraj da monsun jebi ga JA pac. Indianapolis meni ni vsec, pol je Fuji, pa AbuDabi...pa se kaj se najde, vendar zgoraj omenjene so pac top of the top.

 

Samemu sebi se cudim da vse tole pisem  :crazy  :napaka  :metalc  :ok


"Sam ne Apnt"  :-D

Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 63 659
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: sivo povprečje

#252

Hvala za obrazložitev. :ok 


Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 489
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#253

Screenshot_20221216_171820_com.instagram.android.jpg
Screenshot_20221216_170243_com.instagram.android.jpg
Screenshot_20221216_170239_com.instagram.android.jpg
Screenshot_20221216_170226_com.instagram.android.jpg
Screenshot_20221216_170222_com.instagram.android.jpg
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti
    • Nixxon, blackberet in dnjehen uporabnikom je všeč to sporočilo


Underdog
Underdog
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 157

#254

Lahko se malo napisemo o samh ekipah, ki dirkajo, imam obcutek, da je tukaj tudi nekaj nerazumevanja.

 

Torej v GT3 dirkanju, je pravilo, da lahko nastopajo samo PRIVATNA MOSTVA. Tovarniskih mostev NI (jih naj ne bi bilo, bom razlozil kako to delajo ekipe)

 

BMW ekipe;

 

 

- Schubert Motorsport

- Walkenhorst

- ROWE (pod to ekipo spada tudi BMW Junior team)

- WRT

- RLL

- Turner Motorsport

- Samatha Tan

 

Pa se kaksnja seveda, vendar te so precej uspesne v zadnjih letih.

 

Ekipe si med seboj razdelijo prvenstva na podlagi urnika over lap dirk in seveda tovarbiskega suporta. Tovarna pomaga ekipam z vozniki in seveda denarje  :), vendar so pricakovani cilji seveda na najvisjem nivoju.

 

V letu 2023 bo nekoliko lazje naredit ekipe, ker kot sem ze napisal se spreminjajo pravila o barvah licenc dirkacen v dolocenih prvenstvih, recimo Platinum ne bo vec smen nastopat v GT Masters.

 

Ker bo leto 2023 "krstno" z BMW za ekipo WRT je veliko neznank, vendar se od ekipe pricakuje samo TOP, ker vemo kaj WRT kot ekipa v svetu GT dirkanja pomeni.

 

WRT je zanikal udelezbo v DTM prvenstvu in potrdil GTWEC, kjer bodo vozili z dvemi avtomobili, v sprintu pa verjetno se z dvemi, lahko pa da gredo se v kaksen GT Masters. V GTWEC bo nastopal z dvemi PRO avtomobili. Kot je ze @Tin napisal, gre za #46 kjer bo Rossi-ju delal druzbo se Maxim MArtin (prej Aston voznik) in za Endurance se Farfus (on je drugace BMW pilot ze vec kot 10 lett, in je del IMSA prvenstva kot Works driver za LMHd program v 2023). Drugi avto bo #32, kjer bosta "prebeznika" D. Vanthoor in Weetrs del celotne sezone za endurance pa jima se bo pridruzil se novi DTM prvak S. VanderLinde. Tole je trojec, ki bo definitivno posegal top 3 mesta na vsaki dirki (ce ne bo odstopa seveda). Test za njih je ze Januarja 24h Dubai od kjer pa se "selijo" v dezelo tam spodaj in se pripravljajo za 12h Bathurst. Dibai bo v letu 2023 zelo dobro zastopan, vendar tistih res pravih mackov tam ne bo, saj kot receno ni dirka ki veliko pomeni v smislu osvojitve za drikaca, je pa resen test za sezono ki je pred vsemi, predvsem ce/ko se menja avo ali vozniki.

 

 

Schubert, bo skoraj zagotovo ostal v obeh kategorijah, torej GT Matsres (tukaj ze imajo en komplet vonzikov) in DTM (kaj se bo zgodilo tukaj se ne ve kar s etice voznikov, S. VanderLinde si polni koledar, vemo da je tretji moz pri IMSA v LMHd za endurance dirke in tritje voznik v GTWEC, verjetno je povsod tretji voznik zato da pu sopada cela seozana v DTM kjer bo branil naslov. Drugi par bi znal bit Rene Rast, ki je podpisal za BMW (predvsem za LMHd v WEC ki se zacne 2024) v 2023 pa vozi se Formule E za McLAren ekipi, govorice pa so da se vrne se v DTM kjer je najvecja zvezda med aktivnimi dirkaci, saj je prvenstvo osvojil ze 3x. V 2023 bi ga lahko napadal z novim avtomobilskim proizvajalcem (3x je bil prvak z Audijem) Engg je v prgramu IMSA za celo sezono.

 

Walkenhorst, je zelo podobno kot Schubert, verjetno bo imel se Wittman (tudi on je razpisan kot tretji dirkac v IMSA za LMHd program) kar pomeni, da ima cas za celo sezono, za se enega dirkaca pa je tezko rect kateri bi bil "primeren"

 

ROWE, je vedno nastopal v endurance, verjetno se bo filala skupina ki jo tvorijo ze leta, saj so skupaj zmagali 24h Nura v 2020...torej Yelloly in ostali (ki pa so zopet del cele sezoni v LMHd v IMSA)

 

Vsi te drikaci bodo sigurno seveda tudi nastopali na vseh odmevnih dirkah, kot so 24h Spa in 24h Nur.

 

 

 

Porsche ekipe;

 

Tukaj je pa letos cela "pizdarija" saj je kar nekaj mostev, ki so prisle in kaksna tudi odsla, zmedo je seveda "naredil" Audi

 

 

- Manthey

- TokoMotorsport

- KCMG

- Dinamic

- Rutrunik (bil prej na Audi)

- Bernhard

- GPX

- Falken

- Herbert

 

Tukaj je samo nekaj omenjenih...torej ce ste opazili ni vec SSR, ki j eimel top ekipo in letos nastopal v DTM. Zamenjal je proizvajalca, napisem kasneje katerega, zato, ker je Manthey oznanil, da se spogleduje z DTM, ker nima vec tovarniskega programa. Tako je nasatla luknja, ker seveda Timo Bernhard ostajo v prvenstvu, tukaj ni dvoma. SSR tako prehaja na LAmborgini (tako se govori  :laugh ) vendar je tezava z dobavo in tako niti nima moznosti, da bi vozil karkoli drugega kot DTM ker se sezona zacne dovolj pozno, da sploh dobavijo avtmobile.

Mahey bo seveda dobil najbljse kar se d a, saj je v lasti Porsche tovarne, Timo tudi, saj vemo kdo je in zato se je SSR odlocil, da gre drugo pot. Rutrunik je prav tako v DTM ze mnogo let inima odlicno ekipo. Spogleduje se se Toko sport, ki je predvsem mocan v Rally2 prvenstvu.

 

Ostaja se GT Masters, verjetno kaksen Dinamic, pa Hubert, pa Jost, ki z pravimi vozniki sploh ni bil slab, Engelhart je se vedno Gold licenca kar pomeni, da lahko nastopa, Bachler pa je podpisal za IMSA v Pffaf ekipi skupaj z Pilet in L. Vanthoor za endurance. Je se Cairoli na tem nivoju pa se kdo, saj jim imajo zelo zelo veliko

 

Prav tako se ni jasno kaj in kdo bo v GTWEC....

 

 

Mercedes ekipe;

 

Teh pa niti ne bom nasteval ker se jih verjetno sploh ne bom vseh spomnil, jih je res precej.

 

Dejstvo je ze, da glavni junaki so vsi presli na Platinaste licence, kar pomeni, da GT Masters odpade, znano je ze da bosta Juncadela in Gunion vozila IMSA z Engel pomocjo na endurance dirkah. Kje bo sezono peljal Lello, maro Engel, Luka Stolz se se ne ve, verjetno pa da DTM, saj je to edina logicna izbira seveda v kombinaciji z GTWEC, ki je top level med endurance v EU.

 

 

Lambirgini;

 

Tukaj je pa kar nekaj sprememb....

 

- GRT

- Emil Fray

- Irion Lynks

- SSR  :laugh

 

 

GFT in Emil Frej, sta imela do sedaj razdeljeno med DTM (GRT) in GT Masters (Emil Fray) prvnestvi plus IMSA (GRT) in GTWEC(Emil Fray). V letu 2023, je jasno da bo GRT ekipa vozila DTM s dvemi avti (letos kar z 4) in dvemi avti se GTWEC!!!

 

Emil Frey verjento ostajo v GT Masters in se nekaj....SSR Performance gre v DTM (menjal torej proizvajalca iz Porsche na Lambi), Iron Lynks pa je presedal iz Ferrari na Lamborgini predvsem za 2024 in LMHd prvensvto, v 2023 pa bo imel izredno mocno ekipo, vozijo IMSA verjetno se DTM in se kaj, saj imajo prav tako 4 avtomobile in mocno ekpo.

 

 

Audi;

 

Nekoliko razpada vendar se vedno sta tukaj dve ekipi ki sta res mocni

 

- ABT

- Rosberg

 

Bodo imeli predstvanike v DTM in vseh ostalih resnih dirkah, saj imajo se vendo lepo stevilo PRO htrih voznikov. 

 

 

Aston Martin;

 

Se nekoliko osredotocajo na Pro-Am v tem trenutku se, od 2024 pa bo slo nazaj v PRO tirnice, saj se pripravlja tudi nov avto. 

 

 

Ferrari;

 

Nekja ekip gaje zapustil, saj je primat sedaj tudi pri njih LMHd in nimajo vec veliko PRO tovarniskih voznikov, zato tudi odhodi ekpi, imajo pa nov (baje VRHUNSKI) avto 296 GTr, ki je res bojda hiter kot hudic. Voznike ki imajo so res hitri in so pobrali kar nekaj odmevnih dirk. Glavna in resna ekipa je 

 

- AF Corse, ki je podprta od tovarne na vseh podrocjih, (tako rekoc je to tovarniska ekipa, imajo tudi LM2 ekipo, da si nabirajo izkusnje za LMHd podrocje).

 

Zanimivo je, da jih v DTM (se) ni potegnilo, povsod drugje so in so zelo dobri, imajo odmevne rezultate in je Ferrai kot avto znan kot eden najboljsih.

 

Za McLarna, Ford, Corvette, Bently, Acura NSH, Toyota in se kaj se nisem nikoli prevec zanimal, pa se dokaj novi so v tem programu, po vecini pridejo sele 2024 na sceno in bo zato vse skupaj se toliko bolj zanimivo, nekateri pa ze seveda pridno nabirajo kilometre in imajo ogromno ze izkusenj.

 

 

Kaj pomeni "tovarniska" podpora; to predvsem pomeni, da imajo dolocenne ekipe ki so oznacene pod Factory Suported, vse avtomobile prvi, vse dele med prvimi, financno podporo in seveda podporo za dirkace. Materijal je seveda najbolj pomemben za vse teste in seveda dirksci, ki kot sem ze pisal jih ni full veliko pa se med temi ki so, so razlike :). Pomembni so predvsem ljudje v ozadju, tovarne lahko podpirajo ekipe tudi z Dirkaskimi inzinirji, raznimi specijalisti za AERO in podobno, tukaj je razlika ogromna. Je pa seveda res, da je tusi v Budgetu razlika ogromna. ;) (vsak avto na tem nivoju ima 2 inzinirja, eden je Race, ki je predvsem tam za strategijo in drugi, ki je vedno del ekipe (lahko sta oba) ki je tam za nastavitve in okvare ter vse ostalo skozi celo sezono). Kaj vse se dogaja je prevec za pisat, vendar so spremembe pri avtomobilih velike, zelo inovativne (seveda vse po prailih drugace ne naredis TP), ki zahtevajo ogromno znanja in improvizacije.  :ok2

 

Lov za dirkace se je zacel, ekipe se mocno potegujeo za najboljse in kombinacij je res neskoncno. Pred nami je sigurno nora era Motorsporta, zaradi pravil in zaradi tako velike udelezbe vseh tovaren, ki je ni bilo se nikoli v zgodovini.


"Sam ne Apnt"  :-D

Prikaži več možnosti
    • Nixxon in ily uporabnikom je všeč to sporočilo


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 489
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#255

https://www.instagra...id=YmMyMTA2M2Y=
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti
    • fergazer in Underdog uporabnikom je všeč to sporočilo


fergazer
fergazer

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 533
  • Lokacija: Celje

#256

To ja, zakon!


Prikaži več možnosti


sssimon
sssimon

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 613
  • Lokacija: Vzhod
  • Avtomobil: Sort of a BMW

#257

Kakšne so kaj plače teh pro pilotov, se lahko primerja s kakim Moto Gp recimo?


Prikaži več možnosti


Underdog
Underdog
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 157

#258

Sem pisal ze v letosnji sezoni kako dober je Vale, samo ne pride do izraza, ker je konkurenca res res blizu in dobra. Vale za najboljsimi zaostaja samo 1s na krog v povprecju, kar je ZF glede na to iz kje prihaja in nikoli ni bil PRO pilot v avtomobilih. Zdaj da zna peljat smo vedeli ze od nekdaj, da pa je tako dober si pa tudi sam nisem predstavljal. Po rezultatih se ga ne obsoja, gleda se case, ker v 1s med temi "norci" je 15 + drikacev in Vale je redne med njimi in to prvo leto v resnem dirkanju. je tudi dirkac, ki je v sezoni najbolj napredoval in zna se zgodit, da bo slej kot prej posegal tudi po stopnickah. 

 

Moramo pa vedeti, da je Vale izreden Marketing in BMW-ju to zelo, zelo koristi. Njegova medijska prepoznavnost je neverjetna in se vsakemu proizvajalcu zelo splaca imeti ga pod svojim okriljem.

 

Kakšne so kaj plače teh pro pilotov, se lahko primerja s kakim Moto Gp recimo?

Place so med 100-500k na leto...to so neke osnove pri dvo letnih pogodbah...v GT razredu. Seveda se place dvigujejo na miljone ko imas rezultate, ki jih tovarna pricakuje/zahteva in ko prestopis recimo v prototip bolide. 


"Sam ne Apnt"  :-D

Prikaži več možnosti
    • TIN, sssimon in fergazer uporabnikom je všeč to sporočilo


e60va
e60va
  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 494
  • Lokacija: Slo

#259

Dež je takšna je*a za dirkanje, da si misliš ne, dokler ne probaš prvič. Pa ne toliko sam grip, ker dežne gume res dobro držijo, ampak zaradi vidljivosti. Kot bi imel prevezo čez oči in nekje 10% prepustnost. Sploh, ko je več avtov na kupu na štartu in si v spray-u je obup. Samo gre, ker adrenalin pumpa, ko je pa konec si pa neprimerno bolj utrujen kot po suhi dirki. 

Jaz sem vozil prvo na Redbullu dežno, enostavna proga, izletne široke..samo ko smo šli gor proti prvemu ovinku in drugemu, sem stiskal zobe. Si nekje na sredini, ne vidiš levo/desno, nimaš nobenih markerjev za pozicijo kot zgolj občutek kje si na progi, pa samo lučke zavorne vidiš, ko se prižigajo na avtih. Ti pa 200+, pa brez ABS-a, še relativno hladne gume... zdaj ne bi več se v to spuščal, ko sem starina.

 

lp,m

Ko sem šel prvič na Grobnik, je padal dež, scalo na polno. Pridemo tja, vozniki, ki so bili planirani za prvo vožnjo so ravno zaključili z briefingom, nisem niti zastopil za kaj je šlo, ker je nas povabil poslovni partner, italijani so pa furali neko svojo dirko, ker so na koncu talali pokale. Prileti en tip, pravi enega imamo še frej, kdo gre, me porinejo naprej, pravijo pojdi ti ... in me usmerijo v avto na začetku vrste. Se usedem notri, pride tip, preveri, če sem pravilno zapet, prižge avto in reče ko dobiš signal vozi. Nisem niti vedel na kakšen način vozimo, a je prosta vožnja in prehitevamo po levi, ali je dirka in se prehiteva tudi po desni, scalo je na polno, sprednja šipa se je rosila, ventilacije ni bilo, pa še voda je tekla noter v kabino :napaka  Vozili smo sicer twingo cup, ampak glede na to, da sem bil prvič, brez informacij in scalo je na polno, sem bil kar presran. Dobim signal za štart in sem peljal kolikor je šlo, ker sem se bal, da bodo vsi hitrejši in me bodo posiljevali v rit, videl nisem itak praktično nič. Pa mi je šlo vseeno super, v drugem krogu sem že ujel zadnjega in potem kar kosistentno prehiteval. Vode je bilo pa toliko na stezi, da je na sredini štartnociljne ravnine, 200m pred mano, tipa zavrtelo in je na polno vžgal v zid :blackeye Je kar adrenalinsko po dežju :)


Prikaži več možnosti


Underdog
Underdog
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 157

#260

Za predstavo spodaj trije dirkaci in njihovo leto 2022, malo statistike za obcutek...kar nekaj casa so preziveli po hotelih in letalih :) Vsi trije so Factory Works Divers

 

1. Mercedes - Jules Gunion

2. BMW        - Agusto farfus

3. Porsche    - Matt Cambell


Pripete slike za predogled

  • IMG_3313.PNG
  • IMG_3325.jpg
  • IMG_3324.jpg

"Sam ne Apnt"  :-D

Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.