Skoči na vsebino

 

Težave z optiko na BMW E60/61

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
19 odgovorov v temi
E39-530d
E39-530d

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 089
  • Avtomobil: E23 & E32 & E38 & E61

#1

Pozdravljeni,

 

na vas soforumaše se obračam saj sam nimam dosti izkušenj z optiko in se v optiko res nikoli nisem poglabljal.

 

Letos sem 2x delal optiko na svoji e61. Še zmeraj sem nezadovoljen. In ker zadnje čase dnevno delam tudi po 250km na AC mi to para živce. Sedaj po drugi optiki, ko bi zadevo želel priti reklamirat pa se me otepajo kot najbolj tečne muhe in mi samo prestavljajo termin, češ danes nimamo časa pridi naslednji teden.

 

Prvič januarja. Pri prvem lokalcu.

Priponka  Optika_11.1.2021.pdf   2,2MB   30 Število prenosov

 

Nato sem sedaj, ko sem montiral zimski komplet opazil, da mi je zadaj na letnem setu popolnoma požrlo notranje robove gum (dobesedno do platna).

 

Zato sem se odločil za drugega lokalca, sedaj v Novembru. Izpis nastavitev je tule:

Priponka  Optika_08.11.2021.pdf   2,69MB   34 Število prenosov

 

Odnos malce čuden, oz. šef deluje nprijazno oz. samovšečno kot, da je požrl vso pamet tega sveta. Trdi mi, da so za to krive gume. Meni je to malce bedno, saj imam iste simptome tudi na letnem kompletu.

 

 

Opis avta:

E61, 567.000km, 2004, dizelca

Servotronic volan (če to igra vlogo ne vem)

Na zadnjem mostu imam vse puše nove Lemforder (menjane lansko zimo pred prvo optiko). Novi so tudi vijaki za nastavljanje optike zadaj (mislim, da sem dal takrat cca 60eur samo za ta dva vijaka).

Na zadnji osi so 15mm distančniki.

Na podvozju ne bi smelo biti luftov, saj sem šel pred drugo optiko na preventivnega tehničnega, kjer so opazili 2 strgani puši na prednjih rokah. Nato sem šel do mehanika in sva zmenjala skupno kar 3 roke na podvozju spredaj. Ostalo je bilo videti brez zračnosti.

Oba kompleta (tako letni kot zimski) enakih dimenzij tako gume kot platišča, torej 245/40R18.

 

Težava: Ko se peljem pri npr. avtocestni hitrosti moram imeti volan vseskozi malce v levo, če želim, da se avto pelje naravnost. Če volan popolnoma poravnam, mi avto začne vlečt v desno. Če volan spustim ga prav tako samo od sebe vleče na rahlo v desno.



Urejal E39-530d, 19.11.2021, 12:04.

Prikaži več možnosti


E39-530d
E39-530d

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 089
  • Avtomobil: E23 & E32 & E38 & E61

#2

Zaradi preglednosti bom izpisa iz optike objavil še kot sliki.

 

Januar letos:

Optika_11.1.2021.jpg

 

 

 

November letos:

Optika_08.11.2021.jpg


Prikaži več možnosti


PocesnkII
PocesnkII

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 366
  • Lokacija: Delavnica
  • Avtomobil: MB w463 po domače G

#3

Zadaj postavi kolesa da so cim bolj 90St na podlago, tovarniško so nekaj zamaknjena navznoter, zato pobira notranji rob. Ni pa nujno je pa dostikrat to. Potem pa ponovno nastavi ostale zadeve na optiki, le ta previs pusti kot sem reku

P.s zadaj ti sploh ni previsa nastavil kljub "velki" razliki.
P.s2 so bile uteži v avtu ko se je optika delala.

Urejal PocesnkII, 19.11.2021, 12:26.

Prikaži več možnosti


urban
urban

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 793
  • Lokacija: SLO
  • Avtomobil: A6 COMPETITION

#4

Verjetno bom izjavil neumnost, ampak vseeno..

Kot vozne osi oz. kot potiska je 4 minute. To je 3.5 mm zamika centra zadnje osi glede na prednjo pri medosni razdalji 3000 mm.

Mogoče zaradi tega vleče v eno stran?

So mi pa zanimivi te tovarniške tolerance. Pri mojem je recimo +- 10 minut. To pomeni 8 mm iz centra. Kar pomeni, da je lahko recimo levo kolo za 16 mm dlje od blatnika kot desno?

Kar ne morem pozabit, ko sem pri mojem izmeril 3 mm razlike, ko sem meril za distančnike, potem pa gledam čez par dni enega Maseratija, ki je imel tako na uč ravno prej omenjenih cca. 15 mm.
Prikaži več možnosti


E39-530d
E39-530d

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 089
  • Avtomobil: E23 & E32 & E38 & E61

#5

Zadaj postavi kolesa da so cim bolj 90St na podlago, tovarniško so nekaj zamaknjena navznoter, zato pobira notranji rob. Ni pa nujno je pa dostikrat to. Potem pa ponovno nastavi ostale zadeve na optiki, le ta previs pusti kot sem reku

P.s zadaj ti sploh ni previsa nastavil kljub "velki" razliki.
P.s2 so bile uteži v avtu ko se je optika delala.

Ja zadnji previs je še slabši na izhodni meritvi kot vhodni.

Ni bilo nobenih uteži v avtu, ko se je delala optika.
 


Prikaži več možnosti


Donki kong
Donki kong
  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 325
  • Lokacija: Ljubljana

#6

A si kaj menjal volan na temu avtu?
Prikaži več možnosti


E39-530d
E39-530d

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 089
  • Avtomobil: E23 & E32 & E38 & E61

#7

A si kaj menjal volan na temu avtu?

Nisem


Prikaži več možnosti


ALFAinBMW
ALFAinBMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 814
  • Lokacija: Maribor, Štajerska
  • Avtomobil: E46 M3, E34 M5, F30 335xi

#8

Mogoče so zadnji ekscentirčni vijaki zapikali od rje, da se mu ni dalo jih dirat :)
Prikaži več možnosti
    • timej98 je všeč


sash
sash

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 719
  • Lokacija: Bermuda Triangle
  • Avtomobil: UFO

#9

Važno da davčna blagajna ni zapikana.
The Truth is Out There
Prikaži več možnosti


tratnika
tratnika

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 078
  • Lokacija: Idrija
  • Avtomobil: e61 525DT

#10

Če sem prav prebral/razumel, imaš menjane vse puše zadaj ..... si s tem mislil pač vse .... puše, roke .... :confused


Mogoče so zadnji ekscentirčni vijaki zapikali od rje, da se mu ni dalo jih dirat :)

Tako zapikanje na koncu niti ni poceni, je treba menjat vijak in tisto kar je okrog vijaka ....


Prikaži več možnosti


E39-530d
E39-530d

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 089
  • Avtomobil: E23 & E32 & E38 & E61

#11

Mogoče so zadnji ekscentirčni vijaki zapikali od rje, da se mu ni dalo jih dirat :)

Sem dal 60€ za nove.

Važno da davčna blagajna ni zapikana.

Ne razumem najbolj. Optika ni bila ravno najcenejsa v okolisu.

Če sem prav prebral/razumel, imaš menjane vse puše zadaj ..... si s tem mislil pač vse .... puše, roke .... :confused


Ne menjalo se je puše. Rok se ni diralo ker so bile ok.

Urejal E39-530d, 22.11.2021, 20:16.

Prikaži več možnosti


E39-530d
E39-530d

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 089
  • Avtomobil: E23 & E32 & E38 & E61

#12

Saga se nadaljuje….
Danes peljem ponovno.
Pride ven in mi kaže list, da ne more verjet ampak je bila današnja vhodna meritev čisto drugačna - razštelana, kot pa so jo zadnjič nastavili.

Gre na testno vožnjo po ulici, pride nazaj pravi, da je ok. Zdaj pa je baje ponovno ok nastavljeno.

Grem na AC peljem 500m po AC pa vidim, da moram sedaj drzat volan v desno ce zelim, da gre ravno. (Prejsnjic je bilo v levo). Avto se vedno vlece na desno.

Btw. Od zadnje optike sem menjal platisca na prednji in zadnji osi med sabo.

A je to zaradi servotronica? Avto nikjer ni videt da bi bil v preteklosti karamboliran in zato zapotegnjem ali kaj podobnega.

Urejal E39-530d, 22.11.2021, 20:23.

Prikaži več možnosti


Falko
Falko

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 633
  • Lokacija: LJ

#13

Jaz sem bil zadovoljen z optiko pri AMZS dunajska lj in razočaran pri ccc Radomlje. Žal res ne zna vsak optike naredit, da je bp
Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 23 263
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#14

Servotronic je samo variabilna moč serva glede na hitrost avta. Nikamor ne ovinka oz. vleče sam :ok2

 

Glede zapikane davčne blagajne pa si jaz razlagam: važno da te ožemajo in da plačuješ, kako dobro je narejeno, se jim pa je** :ok2


Prikaži več možnosti
    • sash je všeč


urban
urban

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 793
  • Lokacija: SLO
  • Avtomobil: A6 COMPETITION

#15

Jaz sem bil zadovoljen z optiko pri AMZS dunajska lj in razočaran pri ccc Radomlje. Žal res ne zna vsak optike naredit, da je bp


Car Center Cerar Radomlje jih je pa polna usta in hvaljenja po spletu, predvsem po FB, kako imajo najsodobnejšo opremo,...

Sem že mislil iti k njim. Naslednjič grem kar lepo k Sokliču, pa čeprav mi je malo daleč.
Prikaži več možnosti


zok
zok
  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 229
  • Lokacija: CE
  • Avtomobil: e60 530xd, Falco, Futura

#16

Pride ven in mi kaže list, da ne more verjet ampak je bila današnja vhodna meritev čisto drugačna - razštelana, kot pa so jo zadnjič nastavili.

Nekje imas luft.

 

Puse za pritrditev zadnjega mosta na karoserijo so OK? Puse 20 in 21 na diagramu: https://www.powerfle..._2812.jpg&w=600

 

Se to - za nastavljanje optike morajo biti platisca v nulo ravna!



Urejal zok, 23.11.2021, 07:11.

Prikaži več možnosti


sash
sash

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 719
  • Lokacija: Bermuda Triangle
  • Avtomobil: UFO

#17

Ko ti da avto na mizo je treba najprej preveriti komplet podvozje, vse končnike, zglobe, gumice in ko je vse ok se lahko začne nastavljat optika. Če ima karkoli zračnost samo preteguješ gumice in je vse kontra na koncu. Glede na vlečenje bi jaz preveril še volansko letev, če ima zračnost je možno da sta obe prednji kolesi narobe usmerjeni (odvisno od polozaja letve ob nastavljanju).
The Truth is Out There
Prikaži več možnosti


E39-530d
E39-530d

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 089
  • Avtomobil: E23 & E32 & E38 & E61

#18

Nekje imas luft.

 

Puse za pritrditev zadnjega mosta na karoserijo so OK? Puse 20 in 21 na diagramu: https://www.powerfle..._2812.jpg&w=600

 

Se to - za nastavljanje optike morajo biti platisca v nulo ravna!

Te puše so nove, Lemforder. Sem bil zraven, ko se jih je prešalo noter prejšnjo zimo.

Vidiš v platišča nisem najbolj siguren, ker imam za zimski set replike (za poleti pa original). Imam pa namen menjat. Prav tako bom dal gor vse 4 nove gume in šel ponovno na optiko. Enkrat v prihodnosti...


Ko ti da avto na mizo je treba najprej preveriti komplet podvozje, vse končnike, zglobe, gumice in ko je vse ok se lahko začne nastavljat optika. Če ima karkoli zračnost samo preteguješ gumice in je vse kontra na koncu. Glede na vlečenje bi jaz preveril še volansko letev, če ima zračnost je možno da sta obe prednji kolesi narobe usmerjeni (odvisno od polozaja letve ob nastavljanju).

Ja predvidevam, da tega ne delajo iz časovnih razlogov. Jaz sem bil pred optiko na preventivnem tehničnem in pri mehaniku (kot že napisano), kjer se je menjalo kar se je pač opazilo.

Je pa morda volanska letev možnost za potencialne težave, če ima zračnost. Bom preveril tudi to.


Prikaži več možnosti


E39-530d
E39-530d

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 089
  • Avtomobil: E23 & E32 & E38 & E61

#19

Še izpis zadnje optike.

Optika_22.11.2021.jpg

 

Na obkroženem se lepo vidi kakšne so bile vhodne meritve zadnjega nastavljanja. V enem izmed prejšnjih sporočil pa se vidi kakšne so bile izhodne meritve 14 dni pred tem. Vse kar sem med tem časom naredil je to, da sem menjal kolesa med prednjo in zadnjo osjo z namenom, da vidim, če avto še vleče.

 

So bili pa tokrat do mene dosti prijaznejši in sem bil prijetno presenečen.

 

Sedaj, če so podatki na listih absolutno resnični, lahko sklepam, da je nekje neka zračnost (ali več) na podvozju, ki je do sedaj še nihče ni opazil meni pa po malem pije živce. Je možnost, da prejšnjič niso vredu zategnili in so vrednosti zato zbežale? Predvidevam, da bi v tem primeru bile vrednosti še veliko bolj razmetane.

 

 


Prikaži več možnosti


tratnika
tratnika

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 078
  • Lokacija: Idrija
  • Avtomobil: e61 525DT

#20

Po menjavi vitalnih delov podvozja jaz delam optiko 2x. Enkrat takoj po posegu in še enkrat v roku 6 mesecev, ko se vse "vleže"
Ko ti enkrat razštelana optika, neenakomerno obrabi pnevmatke, se bo avto čudno obnašal na teh pnevmatikah tudi po opravljeni optiki

Urejal tratnika, 25.11.2021, 10:36.

Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.