Skoči na vsebino

 

K: E39/E46 - M54

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
49 odgovorov v temi
m4697j
m4697j
  • Uporabnik
  • Sporočil: 8

#1

Živjo.

 

Izmed omenjenih najraje kupim E46.

 

Pogoji:

-M54B22, še bolje-M54B25,

-ročni menjalnik,

-do 300.000km,

-nič/čim manj rje.

 

Moj budget je ~1500€.



Urejal m4697j, 27.06.2022, 19:03.

Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 831
  • Lokacija: Litija
  • Avtomobil: E30/4, E46/3

#2

Za ta budget bo pa to bolj težko šlo skozi. Danes je pod jurja že težko dobit voznega BMW-ja z dizel mlinčkom, za 500 več si lahko za bencinskega šestaka že srečen, če je normalno vozen. Težko boš še izbiral, koliko rje lahko ima za ta denar.

 

Pa na kilometre se ne oziraj preveč, ni tudi več kot 300k noben problem, če je bil dobro vzdrževan, če pa ni bil, mu pa tudi manj kilometrov na števcu ne bo pomagalo. Samo dobro vzdrževanega tako poceni ne boš dobil, ker dobro vzdrževanje je stalo 2 - 3 jurje letno. Itak jih pa vsaj polovica nima več pravih kilometrov na števcu. Glej rajši stanje samega avta. Pri tej starosti je ohranjenost dosti bolj pomembna od ene številke na števcu.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti
    • aiko, jonzi1488, t45ra in 2 ostalim je všeč


m4697j
m4697j
  • Uporabnik
  • Sporočil: 8

#3

Očitno sem si vse skupaj zastavil preveč optimistično in v napačno smer hehe. Po resnici povedano ne poznam prav dobro trga (bmw) avtomobilov.

Bi se za 2000€ že dalo kaj dobiti ali pa je vsota še vedno prenizka? Bi bili avtomobili z M52 (recimo 323i) kaj ugodnejši?

Kateri pa je cenejši za vzdrževanje? Če prav zastopim, naj bi bile razlike med M52 in M54 dokaj majhne. Servisiral se bo pa doma oz. "pod kozolcem".


Prikaži več možnosti


_BuLLet_
_BuLLet_

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 676
  • Lokacija: Radlje ob Dravi
  • Avtomobil: E39 M5, E24, E28, E30

#4

Kriterij za km, ki si ga napisal pozabi, ker to je kriterij, ki je za E46 in E39 veljal leta 2010 :)
Danes ima 300000 samo se 2 ali 3x pevrtena E46/E39 :)
Nimajo veze km na stevcu, vazno ti je samo mehansko stanje avta in cim manj rje. Pa zavedaj se, da isces avto, ki je s ceno v cistem podnu.. In rjasti tu bodo bolj al manj vsi.. Rjasti so tudi tisti za 5k+ :)

Kar se razlike med M52 in M54 tice moras vedet, da za E46 velja, da so razlike majhne, ker majo M52TÜ motorje in M54 motorje (glavna razlika je, da ma M52TU do potenciometra, ki krmili gas loputo zajlo, M54 majo pa potenciometer ze v gas pedalki..
V E39 primeru mas pa pred M52TÜ motorjem se en tip motorja... M52 motor (starejsi od 1998/9 mesec), tu so pa razlike ogromne oziroma nic ni isto.

Urejal _BuLLet_, 27.06.2022, 21:37.

Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 831
  • Lokacija: Litija
  • Avtomobil: E30/4, E46/3

#5

Predvsem je važno čim manj rje. Mehansko stanje se lažje poštima.

 

Za E39 težje pišem, ker si je nikoli nisem lastil. E46 rjo kar dobro skrivajo, ker imajo plastične pragove, pa ne vidiš da spodaj cveti. Če imajo vrata rjave robove, so tudi pragovi  verjetno že načeti. Tudi kakšni navidez nedolžni mehurčki rje na stiku pragov in zadnjih blatnikov pričajo o tem, da pragovi rjavijo. Sploh od spodaj je avto dobro pogledat na dvigalu preden ga kupiš, predvsem na zadnjem delu, nekje od nog zadnjih potnikov nazaj. Rjavijo radi tudi robovi prednjih blatnikov, sprednja havba na notrnajem robu nad lučmi in pod ledvičkami, okoli letvice z lučkami registrskih tablic na zadnji havbi. Samo te stvari niso ravno konstrukcijskega pomena, pa ni jih tako težko zamenjat.

 

Za šraufanje pod kozolcem bi rekel, da so kar primerni. So bolj komplicirano narejeni kot kakšen clio 2, BMW ima dosti svojih for, ampak še vedno so dovolj preprosti, da se da šraufat doma. Na internetu najdeš za te avtomobile res ogromno materiala in informacij. E46 je eden najboljše pokritih avtomobilov v interentni skupnosti. Kar boš nujno potreboval, je BMW tester. Kupiš diagnostični kabel. Poceni kitajska zadeva 10-20€, pa en star prenosnik, da si gor naložiš diagnostično programsko opremo.

 

Razlike med M52TU in M54, so bolj majhne, mehansko zelo podobna motorja z dosti enakimi deli. M54 so nagnjeni k pitju olja, medtem ko brezhiben M52TU tudi pri 300k km ne bo spil kapljice olja. M54 imajo pa malo več konjenice, z izjemo M54B30, ki precej odstopa po performansah od vseh ostalih. Sam bil izbral tisti avto, ki je boljše ohranjen. Ne glede na to katerega izmed teh motorjev ima. Vzdrževanje stane pri vseh enako.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


AsdAsd
AsdAsd
  • Uporabnik
  • Sporočil: 232
  • Lokacija: Štajerc
  • Avtomobil: E46 320i

#6

Jaz bi na tvojem mestu iskal 323 z M52TU motorjem, meni najboljša price/performance kombinacija v E46, pa še olja ne boš rabil dolivat. Glede rje pa tako kot ti je napisal @loty1825, najbolj pomembne so dvižne točke, jih brez problema lahko pošlataš okoli plastičnega nastavka. Če čutiš luknje, bo treba hitro ukrepat, da se ne vdre dvižna točka ker potem je strošek popravila  konkretno višji. Rada zarjavi tudi škatla z akumolatorjem v prtljažniku.


Prikaži več možnosti


_BuLLet_
_BuLLet_

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 676
  • Lokacija: Radlje ob Dravi
  • Avtomobil: E39 M5, E24, E28, E30

#7

Jaz bi na tvojem mestu iskal 323 z M52TU motorjem, meni najboljša price/performance kombinacija v E46, pa še olja ne boš rabil dolivat. Glede rje pa tako kot ti je napisal @loty1825, najbolj pomembne so dvižne točke, jih brez problema lahko pošlataš okoli plastičnega nastavka. Če čutiš luknje, bo treba hitro ukrepat, da se ne vdre dvižna točka ker potem je strošek popravila  konkretno višji. Rada zarjavi tudi škatla z akumolatorjem v prtljažniku.


Se z vsem strinjam edino dolivanje olja je odvisno od realnih kilometrov, ne od motorja :)
Tako M54 kot M52TÜ ga lahko nekaj spijejo.. In ravno tako sta lahko oba motorja brez porabe..
Jaz ga na svoji 530i recimo na servisni interval (10000km) nisem rabil dolivat popolnoma nic :)

Podobno kot za E46 velja za rjo tudi E39 :)
In ja, bolje dobiti zdravo skoljko in mehaniko poprablvljat :)
Prikaži več možnosti


Zelenc
Zelenc
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 979
  • Lokacija: 01
  • Avtomobil: Z4

#8

Se strinjam z napisanim, da bo treba proračun verjetno dvignit na 2000 ali 2500, potem pa redno spremljati trg rabljenih vozil oz. kdor kaj prodaja, najboljše ti kar piše zasebnega.


Prikaži več možnosti


AsdAsd
AsdAsd
  • Uporabnik
  • Sporočil: 232
  • Lokacija: Štajerc
  • Avtomobil: E46 320i

#9

Se z vsem strinjam edino dolivanje olja je odvisno od realnih kilometrov, ne od motorja :)
Tako M54 kot M52TÜ ga lahko nekaj spijejo.. In ravno tako sta lahko oba motorja brez porabe..
Jaz ga na svoji 530i recimo na servisni interval (10000km) nisem rabil dolivat popolnoma nic :)

Podobno kot za E46 velja za rjo tudi E39 :)
In ja, bolje dobiti zdravo skoljko in mehaniko poprablvljat :)

Kilometri in vzdrževanost definitivno prispevajo k temu, ampak mislim da tukaj vsi na forumu vemo, da so M54 pač dosti bolj dovzetni za pitje olja. 


Prikaži več možnosti


sssimon
sssimon

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 382
  • Lokacija: Vzhod
  • Avtomobil: Sort of a BMW

#10

https://www.avto.net...y=BMW serija 5:

 

Tale je recimo vizualno na slikah lep, bi bil za pogledat vsaj.


Prikaži več možnosti


Veljo
Veljo

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 701
  • Lokacija: Corner Pocket
  • Avtomobil: creative technologie

#11

Kakorkoli obrneš, je vseeno kakšen budget si zastaviš, ker pri teh primerkih do 5k€ imej nekaj k€ na strani za poštimati. Tudi če daš 10k€, to ne pomeni, da teh nekaj k€ rezerve ne boš rabil dokaj kmalu...zadeve so dotrajane in lahko odletijo kadarkoli. Seveda pa če imaš srečo se boš brez dodatnega vložka lahko fural nekaj let, le malo sreče rabiš  :laugh .



Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 831
  • Lokacija: Litija
  • Avtomobil: E30/4, E46/3

#12

Kilometri in vzdrževanost definitivno prispevajo k temu, ampak mislim da tukaj vsi na forumu vemo, da so M54 pač dosti bolj dovzetni za pitje olja. 

Pri M54 verjamem, da je odvisno od kilometrov, ker se obrabijo tefloni. Pri M52TU pa iz lastnih izkušenj vem, kako je. Na števcu imam 328K km, bogve če so realni. Avto je v moji lasti zadnjih 130k km. Olje vedno menjavam na polovični servisni interval. Od začetka nisem rabil dolivat nič. Potem je počasi bilo treba nekaj dolivat. Ko je šel proti 300K sem dolival pol litra olja na polovičen servisni interval. Pri 300K sem odstranil in predihtal vse okoli sesalnega kolektorja in zatesnil tesnilo pokrova ventilov, dal očistit injektorje in tako naprej. Od takrat mi še ni bilo treba dolit, kaj točno je znižalo nazaj porabo olja težko trdim, ker je bilo veliko stvari naenkrat zamenjanih, najbolj verjetno pa se mi zdi, da je k temu pripomogel nov CCV z vsemi pripadajočimi cevmi. Pri 300K sem izmeril tudi puščanje motorja in je bilo v specifikacijah za nov motor. Tako, da za te motorje dam res roko v ogenj, da so pri 300K ravno prav utečeni. Če že spije kaj olja, je kriva dotrajana plastična periferija v motornem prostoru, ne sam motor. Ne smeš pa škrtrarit z menjavami olja in jih gonit hladnih na polno, kar pa itak velja za vsak motor.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti
    • _BuLLet_ je všeč


Zelenc
Zelenc
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 979
  • Lokacija: 01
  • Avtomobil: Z4

#13

https://www.avto.net...y=BMW serija 5:

 

Tale je recimo vizualno na slikah lep, bi bil za pogledat vsaj.

Tale niti ne ve kaj prodaja, repliciram na konje, kilovate, ki ne vem odkod jih je "izžrebal"? :))
 


Prikaži več možnosti


AsdAsd
AsdAsd
  • Uporabnik
  • Sporočil: 232
  • Lokacija: Štajerc
  • Avtomobil: E46 320i

#14

Pri M54 verjamem, da je odvisno od kilometrov, ker se obrabijo tefloni. Pri M52TU pa iz lastnih izkušenj vem, kako je. Na števcu imam 328K km, bogve če so realni. Avto je v moji lasti zadnjih 130k km. Olje vedno menjavam na polovični servisni interval. Od začetka nisem rabil dolivat nič. Potem je počasi bilo treba nekaj dolivat. Ko je šel proti 300K sem dolival pol litra olja na polovičen servisni interval. Pri 300K sem odstranil in predihtal vse okoli sesalnega kolektorja in zatesnil tesnilo pokrova ventilov, dal očistit injektorje in tako naprej. Od takrat mi še ni bilo treba dolit, kaj točno je znižalo nazaj porabo olja težko trdim, ker je bilo veliko stvari naenkrat zamenjanih, najbolj verjetno pa se mi zdi, da je k temu pripomogel nov CCV z vsemi pripadajočimi cevmi. Pri 300K sem izmeril tudi puščanje motorja in je bilo v specifikacijah za nov motor. Tako, da za te motorje dam res roko v ogenj, da so pri 300K ravno prav utečeni. Če že spije kaj olja, je kriva dotrajana plastična periferija v motornem prostoru, ne sam motor. Ne smeš pa škrtrarit z menjavami olja in jih gonit hladnih na polno, kar pa itak velja za vsak motor.

Sam imam M52TUB20, z 350k km (na števcu), z avtom sem prevozil 26k km, olje menjam na 7k, nisem še dolil pikice olja, pa je avto bil že na progi. Kolikor je meni znano, je še vse okoli sesalnega kolektorja originalno. Pri M54, so pa problematični oljni obročki na batih, ki so drugačni kot pri M52TU (tak pravi internet, polno je dokazov).


Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 831
  • Lokacija: Litija
  • Avtomobil: E30/4, E46/3

#15

Ja "low friction" obročki za posnemanje olja. Kao manjše notranje trenje motorja in je bolj eko, kar pa ni več, ko začne pit olje. Te se pri obnovi motorja zato da od M52TU. Ampak a niso ti obročki problematični samo na M54B30? Zaradi daljšega hoda?

 

Na 7k interval tudi meni ne bi bilo treba nikoli dolivat. Moj interval je okoli 12K. Sicer nikoli nisem vozil po progi, je pa 5K+ obratov na dnevnem sporedu.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


AsdAsd
AsdAsd
  • Uporabnik
  • Sporočil: 232
  • Lokacija: Štajerc
  • Avtomobil: E46 320i

#16

Ja "low friction" obročki za posnemanje olja. Kao manjše notranje trenje motorja in je bolj eko, kar pa ni več, ko začne pit olje. Te se pri obnovi motorja zato da od M52TU. Ampak a niso ti obročki problematični samo na M54B30? Zaradi daljšega hoda?

 

Na 7k interval tudi meni ne bi bilo treba nikoli dolivat. Moj interval je okoli 12K. Sicer nikoli nisem vozil po progi, je pa 5K+ obratov na dnevnem sporedu.

Hm, nevem, trenutno vsak, ki ga poznam in ima M54, doliva olje, M52TU pa noben.


Prikaži več možnosti


m4697j
m4697j
  • Uporabnik
  • Sporočil: 8

#17

Najlepša hvala za vse zelo podrobno podane opise in nasvete! Očitno je potrebno iskati manj zarjavel/bolj ohranjen avtomobil, pa tudi če ni tehnično izpraven.

Omejitev na M54 motorje je odpadla, tako da iščem tudi starejše modele. :D

 

Naj povem, da sem inspiracijo za nakup dobil zaradi M539 Restorations, ki vam zagotovo ni nepoznan ;). Imam veliko interesa spoznavati mehaniko avtomobila, delo mi zagotovo ne bo odveč. Edino, kar me najbolj skrbi (zaradi prebranega heh), je denar. 

Trenutno sem namreč še študent, tako da nimam ravno neomejene količine €€€. Iz prebranega razbiram, da bo potrebno imeti čez leto še nekaj našparanega za "nepredvidene" okvare, zato me zanima okvirna vsota denarja, ki jo avto potrebuje, da bo sploh vozen; s tem mislim na zavarovanje, registracijo, rezervne dele. Bil bi izredno hvaležen za to informacijo (lahko tudi na zs). Sem bolj "ziheraške" narave, tako da ne mislim iti brezglavo v nakup, na koncu bi mi pa avto stal zaradi financ. Raje čez leto še malo prišparam in kupim E60 ;).

 

Glede testerja; bi lahko kdo prilimal link do ok kitajske zadeve? Na internetu jih kar mrgoli.


Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 831
  • Lokacija: Litija
  • Avtomobil: E30/4, E46/3

#18

Zavarovanje jaz plačujem nekaj čez 20€ na mesec za 320i z M52TUb20 motorjem. To je samo obvezno+asistenca. Za tako star avto je kaj drugega meni brezveze, ker se samo ptič poserje na havbo, pa bo za zavarovalnico to že ekonomska totalka. Marsikdo se ne bo strinjal, pa plačuje še kakšno parkirišče, stekla, divjad AO+. Tisto je potem nekaj dražje. Cestni sklad je mislim, da 153€ na leto iz glave. Tu nekje. Za 323i z M52TU motorjem ali 320i z M54 bi bili ti stroški enaki. Za močnejše modele je pa že višji razred cestnega sklada. Mislim, da okoli 300€ na leto.

 

Lahko si tule izračunaš: https://www.amzs.si/...ov-registracije

 

Zavarovanje, pa imam sam kar prek tega, najbolj poceni pa najhitreje: https://wiz.si/wiz-avto Si lahko izračunaš, koliko bi te prišlo.

 

Za nepredvidene okvare je težko rečt, ker jih ne moreš predvidevat. Dosti je odvisno koliko se z avtom voziš. Bolj, kot nabijaš, kilometre več jih bo. Čez palec bi rekel vsaj jurja na 10k kilometrov za dele in orodje, če boš sam šraufal. Je pa tako, da včasih imaš pol leta mir in vse dela, potem pa smolo in crkne par stvari ena za drugo. Tako, da lahko rabiš večino letnega zneska za popravila naenkrat.

 

Poraba je pri meni okoli 11 litrov, nekateri se hvalijo, da gre tudi z 8 litri. Meni je šlo 8 samo ves čas na tempomatu po avtocesti iz Dalmacije enkrat, ko se mi res ni dalo vozit. Odvisno kako voziš. Sam rad motor priganjam v obrate in pritiskam gas do podna. Pri večjih kubaturah lahko pričakuješ kakšen deci višjo porabo, neke velike razlike ne bo.

 

E60 je novejša in bolj komplicirana, ampak vseeno že stara. Dvomim, da boš tu prišel kaj ceneje skozi s popravili, prej dražje. Je pa res, da precej manj rjavijo, ker imajo dosti delov iz aluminija.

 

Svoj kabel imam že precej let, tako da se ne spomnim več, kje sem ga kupil. Najbrž kje na ebayu. Morda, kdo ki je kupil pred kratkim lahko kakšen link prilepi, če se mu je kabel obnesel. Iskat moraš INPA K+DCAN kabel. Tako ponavadi poimenujejo tiste, ki so tapravi.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


AsdAsd
AsdAsd
  • Uporabnik
  • Sporočil: 232
  • Lokacija: Štajerc
  • Avtomobil: E46 320i

#19

Jaz sem z mojim do zdaj naredil 26k,  poraba 10-11, tukaj je šlo za popravila+redni servisi(brez predelav) mislim da cca 3k, večino sem si menjal sam, je pa res da sem pristaš preventivnega servisiranja, dosti stvari bi najbrž lahko pustil in bi se avto vozill normalno. Maš v moji temi opisano vse kar sem do sedaj menjal, isto velja za vse modele pri E46 (2000 E46 320i, schwarz II - BMWslo vozni park - BMWslo.com forum)

Za tester pa potrebuješ ta pretvornik: 20 Pin OBD1 auf OBD2 16 Pin Diagnose Adapter passend für BMW Adiabas INPA | eBay ker imajo PFL avti pod pokrovom motorja še staro verzijo konektorja in pa OBD 2 kabel z stikalom: K+DCAN Diagnoseinterface für Android-DeepOBD-BMW ähnlich INPA, Tool32, Ista | eBay 
Na E46Fanatics pa imaš tutorial kako vse namestit, tudi NCS za kodiranje: How to Install BMW Standard Tools | E46 Fanatics Forum



Urejal AsdAsd, 28.06.2022, 16:50.

Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 831
  • Lokacija: Litija
  • Avtomobil: E30/4, E46/3

#20

ker imajo PFL avti pod pokrovom motorja še staro verzijo konektorja in pa OBD 2 
 

Moj je PFL, pa nima več okroglega konektorja. Ne vem ali so to menjali, ko so šli motorji iz Euro2 na Euro3 ali pa je to samo od nekega datuma prozvodnje naprej. Ker moj je avgust 2000, septembra se je pa že tehnični FL začel. 

 

Drugače je pa res dosti tudi, koliko si picajzel in kaj te moti. Lahko popravljaš res samo najnujnejše, če pa hočeš, da je ves čas vse kot novo, so pa stroški neomejeni navzgor.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.