Menjava olja v avtomatskem menjalniku
#41
Saj je doživljensko. Do konca njegove življenske dobe kar je pa tistih 80kkm.
|
Prikaži več možnosti
|
#42
najavi se, pa te peljem, do prej omenjenega vozila, ne vem, pa , je po tvojem mišljenju to LOTO zadetek ? |
Prikaži več možnosti
|
#43
Nevem kaj hočeš. Samo povem, da je olje po določenih kilometrih iztrošeno. Da dela menjalnik pa super ane. Torej je tudi menjalnik doživljenski dokler pač ne crkne. |
Prikaži več možnosti
|
#44
Nobenega mnenja o diffu? |
Prikaži več možnosti
|
#45
Jaz sem vse tekočine v avtu, tudi vsa olja (menjalnik, sprednji diff, zadnji diff 2x) zamenjal pri 80k km. Res pa je, da je lahko to že pretiravanje in moja poklicna deformacija. Zobniki so moje življenje, pa se malo preveč zavedam kaj se notri dogaja, če olje ni več "pravo".
|
Prikaži več možnosti
|
#46
Jaz imam isto navado. Ponavadi takoj, ko kupim avto oziroma ob prvem servisu pomenjam vse tekočine. Motor, menjalnik, servo, zavorno, hladilno in v diffu. Do zdaj samo pozitivne izkušnje. Čisto vsak ročni menjalnik mi je po menjavi delal lepše. Avtomat pa ravnotako.
Bog se vozi v e39 |
Prikaži več možnosti
|
#47
Dejansko ima bmw res navodila da je olje v avtomatu dozivljensko, takih navodil pa ne daje proizvajalec menjalnikov, kar pa ni bmw. Kaj je prav in kaj ne...vsak po svoje pač. Življenje je risanje brez radirke! |
Prikaži več možnosti
|
#48
Sem mislil, da smo to že zdavnaj razčistili. OK, bom napisal še enkrat. Tovarna menjave olja v nekaterih tipih menjalnikov (in diferencialov) ne priporoča iz več razlogov. Glavni razlog je ta, da ljudje to dostikrat počnejo na svojo roko in s tem uničijo menjalnik. Dejansko so stari tipi avtomatov (tam do leta 2003, ko so stare ZF-e in GM-je zamenjali ZF-i novejše generacije) z originalnim oljem delali zelo dolgo, tudi po 500.000 km in več. Da o diferencialih in ročnih menjalnikih sploh ne govorim, ti so s prvim oljem lahko naredili tudi po 700.000 km in več, nekateri celo milijon, če vmes niso začeli puščat - razen diferencialov z zaporami, tam se olje bistveno bolj obrablja in ga je treba redno menjavat. Če si pri starih tipih avtomatov menjal olje, s tem nisi dosti pridobil, kvečjemu kakih 50.000 km, tako da se iz finančnega vidika dejansko ni splačalo, pa še vedno je obstajala možnost da bo mehanik ki ti je menjal olje nekaj zaj****, recimo da mi dal pravega olja (najboljša izbira je original tovarniško olje, kupljeno na pooblaščencu, kar pa dosti mehanikov ignorira) ali da ga ni pravilno zamenjal, kar je na koncu privedlo do tega, da je bilo olja premalo ali preveč. S tem se je naredilo dosti več škode kot koristi.
Pa ne samo v zgoraj opisanih primerih, tudi če je mehanik naredil vse kar je treba pravilno se včasih zgodi da menjava olja v menjalniku temu škoduje, namesto da bi mu koristila. Zakaj, zaradi kemije. Današnja olja namreč niso več takšna kot so bila včasih, so izboljšana, z vsaj drugačnimi aditivi, če že ni tudi baza drugačna. Olje ki ga na pooblaščencu kupiš leta 2023 je drugačno kot tisto ki si ga na istem mestu lahko kupil leta 2000 recimo, oziroma si ga dobil v avtu. Ob vsaki menjavi se novo olje zmeša s starim in če se ti dve olji kemično ne ujemata, imaš lahko velik problem. Tu se zdi rešitev Tim-Eckartova metoda, ampak v resnici ni, o čemer sem že pisal in se ne bom ponavljal.
Menjava olja da ali ne torej? Bom tako rekel, od primera do primera različno. Predvsem velja da če je bilo olje v avtomatu redno menjavano, se z menjavami splača nadaljevat. Čeprav se mogoče smešno sliši, ker menjalnik ni živ organizem, je avtomat v tem primeru na menjave navajen in mu te ne škodijo oziroma mu dosti manj, kot če bi olje v njem pri visoki kilometraži zamenjali prvič. Ko govorim o visoki kilometraži, imam v mislih par 100.000 km. Osebno sem mnenja da je "zadnji vlak" za menjavo olja tam pri 150 do največ 200.000 km, takrat se ga še splača menjat če to prej ni bilo nikoli storjeno, kasneje pa ne. In če imaš avto ki nima podatkov o tem ali je bilo že menjano ali ne, ga raje ne menjaj. Olje se da sicer tudi preverit in to na način, ki se mu par forumašev posmehuje, s fizičnim pregledom in ovohavanjem. Po videzu in vonju bo dober mehanik znal zelo točno določit stanje olja in se odločit, ali se ga splača zamenjat ali ne, v nekaterih primerih se bo na tak način zaznala tudi prekomerna obraba, kar bo mogoče ob primernem ukrepanju preprečilo večjo obrabo oziroma uničenje menjalnika.
Zaradi zgoraj opisanih razlogov jaz apriori ne priporočam vedno menjave olja, še kako pa priporočam spremljanje kaj se v menjalniku dogaja, kar pomeni da je dobro na vsake toliko (recimo na vsake 50.000 km) odvzet vzorce in jih pregledat. Dosti bolj pomembno kot menjavanje olja je to da skrbimo za njegovo hlajenje, redno je treba torej čistit hladilnik olja, ki je pri nekaterih modelih lahko dostopen (recimo pri E60), pri drugih pa je na zelo nedostopnem mestu in je treba odstranit druge hladilnike da pridemo do njega, kar predstavlja malo težji, a zelo nujen poseg (tak primer je recimo E39). Zelo pomembno je tudi kontrolirat če menjalnik kje pušča, to je potrebno naredit pri vsakem servisu in če je v tebi količkaj strojnika, boš pozoren tudi na madeže pod avtom. V primeru da spusti tesnilo ali semering ga je pač treba zamenjat, pri čemer se olje seveda spusti iz menjalnika, kar pa še ne pomeni, da je to priložnost za menjavo. Izrabljen menjalnik bo to ubilo, tako da kljub temu da se to mogoče smešno sliši, je v tem primeru boljše nalit nazaj notri staro olje oziroma staremu dodat le malo svežega, nič pa seveda ne škodi iz karterja pobrat usedline (opilke) in ga očistit. To se še kako splača, saj kljub temu da je menjalnik v nekaterih primerih že zelo dotrajan, mu lahko s takim posegom (čiščenje usedlin in menjava tesnil/semeringov brez menjave olja oziroma samo z delno menjavo) podaljšamo življenjsko dobo v nekaterih primerih tudi do 100.000 km, kar pomeni občuten prihranek pri vzdrževanju vozila. Seveda to pride v poštev pri vozilih ki so namenjena za odpis in bi se radi z njimi pred tem še par let brez omembe vrednih stroškov vozili, ni to recept za ljubitelje in za zbirateljske primerke, da smo si na jasnem, da me ne bo kdo narobe razumel.
Evo, tako nekako bi jaz to povedal in temu lahko rečemo tudi "kreativne" menjave olja v avtomatih. Jaz sem bil vedno za racionalno izrabo resursov, kar je tudi del ekologije, ampak ne tiste ki jo promovira politika, tu gre za dobro staro kmečko pamet. Menjavanje olja je namreč tudi ekološko sporno, za naravo je boljše da ga ne menjavamo, pri več menjavah tekom življenjske dobe vozila lahko sproduciramo tudi do 50 ali še več dodatnih litrov odpadnega olja ali pa nič, če ga nikoli ne menjamo. Tega do zdaj sicer ni še nihče nikoli omenil, ampak prepričan sem, da je tudi to en od razlogov, zakaj tovarna menjave ne priporoča, saj gre za ogromne količine odpadnega olja. Po pameti torej in bo vse OK, pa ne brezglavo menjat olja če ni treba Srce lahko včasih odkleneš tudi tako, da ključ vtakneš eno nadstropje nižje. |
Prikaži več možnosti
|
#49
Đizs Jerry...imaš tajnico da ji narekujes vse to?
Življenje je risanje brez radirke! |
Prikaži več možnosti
|
#50
Nimam. Glede na goro literature, ki sem jo moral predelat (in spisat) na faksu, je takle kratek tekst pis of kejk Srce lahko včasih odkleneš tudi tako, da ključ vtakneš eno nadstropje nižje. |
Prikaži več možnosti
|
#51
Aškerčeva? Še sedaj me obide slabost in oblije po čelu, ko se peljem tam mimo
![]() |
Prikaži več možnosti
|
#52
Jerry, spet pesniš... Za menjalnik je jasno in že 100x povedano. Postavil sem tudi specifično vprašanje za točno določen diff? Urejal Davidf1, 19.05.2023, 08:58. |
Prikaži več možnosti
|
#53
glede na to, kako majhen je strošek menjave olja v diferencialu ga jaz delam 1x na leto. V menjalniku pa sem zamenjal pri cca 80k km |
Prikaži več možnosti
|
#54
Deluje podobno kot VTG, če se bo olje menjavalo, pomoje ne bi smelo biti problemov. Kjer so notri lamele, tam je res nujno menjavat olje. |
Prikaži več možnosti
|
#55
A ni to čist ''navaden'', mehanski diff s špero, kot ga ima recimo E39 M5? Torej bi bil zaključek kakšen, da se menja na 5 let ali 100000 km, mogoče bolj pogosto? |
Prikaži več možnosti
|
#56
Tako je
Avto po katerem sprašuješ je nov, mene pa novi ne zanimajo in zato nisem pravi naslov za odgovore na taka vprašanja Srce lahko včasih odkleneš tudi tako, da ključ vtakneš eno nadstropje nižje. |
Prikaži več možnosti
|
#57
Nekje na 50-60k km so meni priporočili. Pri meni je bilo zamenjano olje pred 7000km, ko so mi garancijsko zamenjali pokrov LSDja. Pri 60k km ga bom menjal še 1x, ker imam namen takrat menjati še v sprednjem in VTG. |
Prikaži več možnosti
|
#58
A ti imas tudi ta diff z mehansko zaporo? Torej pri novejsih v diffu in VTG na 60000 km?
|
Prikaži več možnosti
|
#59
David menjava tekocin v obeh difih in vtgju te pride 150€ pri mehaniku z racunom, ni to strosek 1.500€…
|
Prikaži več možnosti
|
#60
Saj ne gre zame, bi pa rad zanesljive INFO
![]() |
Prikaži več možnosti
|