Skoči na vsebino

 

Menjava olja v avtomatskem menjalniku

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
198 odgovorov v temi
blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 14 945
  • Avtomobil: BMW

#41

Saj je doživljensko. Do konca njegove življenske dobe kar je pa tistih 80kkm.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


Mat xxl
Mat xxl

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15 165
  • Avtomobil: BMW

#42

Saj je doživljensko. Do konca njegove življenske dobe kar je pa tistih 80kkm.

najavi se, pa te peljem, do prej omenjenega vozila, ne vem, pa , je po tvojem mišljenju to LOTO zadetek ? 


Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 14 945
  • Avtomobil: BMW

#43

najavi se, pa te peljem, do prej omenjenega vozila, ne vem, pa , je po tvojem mišljenju to LOTO zadetek ?

Nevem kaj hočeš.

Samo povem, da je olje po določenih kilometrih iztrošeno.

Da dela menjalnik pa super ane. Torej je tudi menjalnik doživljenski dokler pač ne crkne.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 31 464
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E61 530dA ///M

#44

Torej, da povzamem, za ZF menjalnike se za dolgoročno uporabo priporoča menjava olja na cca.100000 km, ali 8 let. OK, kaj pa za te nove diferenciale z mehansko zaporo (primer G20), kakšno je tam priporočilo? Verjetno podobno, kot za avtomat? Prihaja pri teh diffih do kakšnih težav, ali načeloma ni slabih izkušenj?


Nobenega mnenja o diffu?
Prikaži več možnosti


urban
urban

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 638

#45

Jaz sem vse tekočine v avtu, tudi vsa olja (menjalnik, sprednji diff, zadnji diff 2x) zamenjal pri 80k km. Res pa je, da je lahko to že pretiravanje in moja poklicna deformacija. Zobniki so moje življenje, pa se malo preveč zavedam kaj se notri dogaja, če olje ni več "pravo".
Prikaži več možnosti


kristijan123
kristijan123

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 057
  • Lokacija: Pivka
  • Avtomobil: BMW e39 528i & e32 735i

#46

Jaz imam isto navado. Ponavadi takoj, ko kupim avto oziroma ob prvem servisu pomenjam vse tekočine. Motor, menjalnik, servo, zavorno, hladilno in v diffu. Do zdaj samo pozitivne izkušnje. Čisto vsak ročni menjalnik mi je po menjavi delal lepše. Avtomat pa ravnotako.

Bog se vozi v e39 :skrbast

Prikaži več možnosti


RRoman
RRoman

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 11 550
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: LEPO

#47

Poznam človeka z E70 FL, 8 stopenjski avtomat z 450.000 km olja v menjalniku nikoli niso menjali, samo kontrolira vsake toliko časa ob servisu ali je nivo olja Ok in zanimivo, olje tudi v povsem mrzlem avtu, pri nižjih temperaturah, npr -10StC prestavlja, kot po putru zelo lepo, tudi če mrzlega malo bolj pohodiš, ne tolče pa mrzel zelo lepo prestavlja,  torej ZAKAJ, ja jaz sem temu znancu povedal, pa pravi na BMW servisih in v navodilih pravijo, da je olje v menjalniku doživljensko.


Dejansko ima bmw res navodila da je olje v avtomatu dozivljensko, takih navodil pa ne daje proizvajalec menjalnikov, kar pa ni bmw.
Kaj je prav in kaj ne...vsak po svoje pač.

Življenje je risanje brez radirke!

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 86 875
  • Lokacija: Loo-blah-nah
  • Avtomobil: Bee-em-wee

#48

Sem mislil, da smo to že zdavnaj razčistili. OK, bom napisal še enkrat. Tovarna menjave olja v nekaterih tipih menjalnikov (in diferencialov) ne priporoča iz več razlogov. Glavni razlog je ta, da ljudje to dostikrat počnejo na svojo roko in s tem uničijo menjalnik. Dejansko so stari tipi avtomatov (tam do leta 2003, ko so stare ZF-e in GM-je zamenjali ZF-i novejše generacije) z originalnim oljem delali zelo dolgo, tudi po 500.000 km in več. Da o diferencialih in ročnih menjalnikih sploh ne govorim, ti so s prvim oljem lahko naredili tudi po 700.000 km in več, nekateri celo milijon, če vmes niso začeli puščat - razen diferencialov z zaporami, tam se olje bistveno bolj obrablja in ga je treba redno menjavat. Če si pri starih tipih avtomatov menjal olje, s tem nisi dosti pridobil, kvečjemu kakih 50.000 km, tako da se iz finančnega vidika dejansko ni splačalo, pa še vedno je obstajala možnost da bo mehanik ki ti je menjal olje nekaj zaj****, recimo da mi dal pravega olja (najboljša izbira je original tovarniško olje, kupljeno na pooblaščencu, kar pa dosti mehanikov ignorira) ali da ga ni pravilno zamenjal, kar je na koncu privedlo do tega, da je bilo olja premalo ali preveč. S tem se je naredilo dosti več škode kot koristi.

 

Pa ne samo v zgoraj opisanih primerih, tudi če je mehanik naredil vse kar je treba pravilno se včasih zgodi da menjava olja v menjalniku temu škoduje, namesto da bi mu koristila. Zakaj, zaradi kemije. Današnja olja namreč niso več takšna kot so bila včasih, so izboljšana, z vsaj drugačnimi aditivi, če že ni tudi baza drugačna. Olje ki ga na pooblaščencu kupiš leta 2023 je drugačno kot tisto ki si ga na istem mestu lahko kupil leta 2000 recimo, oziroma si ga dobil v avtu. Ob vsaki menjavi se novo olje zmeša s starim in če se ti dve olji kemično ne ujemata, imaš lahko velik problem. Tu se zdi rešitev Tim-Eckartova metoda, ampak v resnici ni, o čemer sem že pisal in se ne bom ponavljal.

 

Menjava olja da ali ne torej? Bom tako rekel, od primera do primera različno. Predvsem velja da če je bilo olje v avtomatu redno menjavano, se z menjavami splača nadaljevat. Čeprav se mogoče smešno sliši, ker menjalnik ni živ organizem, je avtomat v tem primeru na menjave navajen in mu te ne škodijo oziroma mu dosti manj, kot če bi olje v njem pri visoki kilometraži zamenjali prvič. Ko govorim o visoki kilometraži, imam v mislih par 100.000 km. Osebno sem mnenja da je "zadnji vlak" za menjavo olja tam pri 150 do največ 200.000 km, takrat se ga še splača menjat če to prej ni bilo nikoli storjeno, kasneje pa ne. In če imaš avto ki nima podatkov o tem ali je bilo že menjano ali ne, ga raje ne menjaj. Olje se da sicer tudi preverit in to na način, ki se mu par forumašev posmehuje, s fizičnim pregledom in ovohavanjem. Po videzu in vonju bo dober mehanik znal zelo točno določit stanje olja in se odločit, ali se ga splača zamenjat ali ne, v nekaterih primerih se bo na tak način zaznala tudi prekomerna obraba, kar bo mogoče ob primernem ukrepanju preprečilo večjo obrabo oziroma uničenje menjalnika.

 

Zaradi zgoraj opisanih razlogov jaz apriori ne priporočam vedno menjave olja, še kako pa priporočam spremljanje kaj se v menjalniku dogaja, kar pomeni da je dobro na vsake toliko (recimo na vsake 50.000 km) odvzet vzorce in jih pregledat. Dosti bolj pomembno kot menjavanje olja je to da skrbimo za njegovo hlajenje, redno je treba torej čistit hladilnik olja, ki je pri nekaterih modelih lahko dostopen (recimo pri E60), pri drugih pa je na zelo nedostopnem mestu in je treba odstranit druge hladilnike da pridemo do njega, kar predstavlja malo težji, a zelo nujen poseg (tak primer je recimo E39). Zelo pomembno je tudi kontrolirat če menjalnik kje pušča, to je potrebno naredit pri vsakem servisu in če je v tebi količkaj strojnika, boš pozoren tudi na madeže pod avtom. V primeru da spusti tesnilo ali semering ga je pač treba zamenjat, pri čemer se olje seveda spusti iz menjalnika, kar pa še ne pomeni, da je to priložnost za menjavo. Izrabljen menjalnik bo to ubilo, tako da kljub temu da se to mogoče smešno sliši, je v tem primeru boljše nalit nazaj notri staro olje oziroma staremu dodat le malo svežega, nič pa seveda ne škodi iz karterja pobrat usedline (opilke) in ga očistit. To se še kako splača, saj kljub temu da je menjalnik v nekaterih primerih že zelo dotrajan, mu lahko s takim posegom (čiščenje usedlin in menjava tesnil/semeringov brez menjave olja oziroma samo z delno menjavo) podaljšamo življenjsko dobo v nekaterih primerih tudi do 100.000 km, kar pomeni občuten prihranek pri vzdrževanju vozila. Seveda to pride v poštev pri vozilih ki so namenjena za odpis in bi se radi z njimi pred tem še par let brez omembe vrednih stroškov vozili, ni to recept za ljubitelje in za zbirateljske primerke, da smo si na jasnem, da me ne bo kdo narobe razumel.

 

Evo, tako nekako bi jaz to povedal in temu lahko rečemo tudi "kreativne" menjave olja v avtomatih. Jaz sem bil vedno za racionalno izrabo resursov, kar je tudi del ekologije, ampak ne tiste ki jo promovira politika, tu gre za dobro staro kmečko pamet. Menjavanje olja je namreč tudi ekološko sporno, za naravo je boljše da ga ne menjavamo, pri več menjavah tekom življenjske dobe vozila lahko sproduciramo tudi do 50 ali še več dodatnih litrov odpadnega olja ali pa nič, če ga nikoli ne menjamo. Tega do zdaj sicer ni še nihče nikoli omenil, ampak prepričan sem, da je tudi to en od razlogov, zakaj tovarna menjave ne priporoča, saj gre za ogromne količine odpadnega olja. Po pameti torej in bo vse OK, pa ne brezglavo menjat olja če ni treba :ok


Srce lahko včasih odkleneš tudi tako, da ključ vtakneš eno nadstropje nižje.

Prikaži več možnosti
    • Teksas je všeč


RRoman
RRoman

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 11 550
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: LEPO

#49

Đizs Jerry...imaš tajnico da ji narekujes vse to?

Življenje je risanje brez radirke!

Prikaži več možnosti
    • gusti4u in fantastic five uporabnikom je všeč to sporočilo


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 86 875
  • Lokacija: Loo-blah-nah
  • Avtomobil: Bee-em-wee

#50

Đizs Jerry...imaš tajnico da ji narekujes vse to?

Nimam. Glede na goro literature, ki sem jo moral predelat (in spisat) na faksu, je takle kratek tekst pis of kejk :)


Srce lahko včasih odkleneš tudi tako, da ključ vtakneš eno nadstropje nižje.

Prikaži več možnosti


urban
urban

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 638

#51

Aškerčeva? Še sedaj me obide slabost in oblije po čelu, ko se peljem tam mimo :)
Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 31 464
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E61 530dA ///M

#52

Torej, da povzamem, za ZF menjalnike se za dolgoročno uporabo priporoča menjava olja na cca.100000 km, ali 8 let. OK, kaj pa za te nove diferenciale z mehansko zaporo (primer G20), kakšno je tam priporočilo? Verjetno podobno, kot za avtomat? Prihaja pri teh diffih do kakšnih težav, ali načeloma ni slabih izkušenj?

 

Nobenega mnenja o diffu?

Jerry, spet pesniš... Za menjalnik je jasno in že 100x povedano. Postavil sem tudi specifično vprašanje za točno določen diff?



Urejal Davidf1, 19.05.2023, 08:58.

Prikaži več možnosti


RS6
RS6

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 015
  • Lokacija: ljubljana
  • Avtomobil: e24 635csi

#53

glede na to, kako majhen je strošek menjave olja v diferencialu ga jaz delam 1x na leto.

V menjalniku pa sem zamenjal pri cca 80k km


Prikaži več možnosti


MIHOLD
MIHOLD

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 13 690
  • Lokacija: Where the sky is blue

#54

Nobenega mnenja o diffu?

Deluje podobno kot VTG, če se bo olje menjavalo, pomoje ne bi smelo biti problemov. Kjer so notri lamele, tam je res nujno menjavat olje.


Prikaži več možnosti
    • Nixxon je všeč


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 31 464
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E61 530dA ///M

#55

A ni to čist ''navaden'', mehanski diff s špero, kot ga ima recimo E39 M5?

Torej bi bil zaključek kakšen, da se menja na 5 let ali 100000 km, mogoče bolj pogosto?


Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 86 875
  • Lokacija: Loo-blah-nah
  • Avtomobil: Bee-em-wee

#56

Aškerčeva? Še sedaj me obide slabost in oblije po čelu, ko se peljem tam mimo :)

Tako je  :ok2


Jerry, spet pesniš... Za menjalnik je jasno in že 100x povedano. Postavil sem tudi specifično vprašanje za točno določen diff?

Avto po katerem sprašuješ je nov, mene pa novi ne zanimajo in zato nisem pravi naslov za odgovore na taka vprašanja  :ok Kaj več o tem diffu bom vedel kvečjemu čez 20 let, če ne bom takrat že ležal pod kako palmo... kar je bolj verjetno  :laugh


Srce lahko včasih odkleneš tudi tako, da ključ vtakneš eno nadstropje nižje.

Prikaži več možnosti


panki_86
panki_86
  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 750
  • Lokacija: Slovenska Bistrica
  • Avtomobil: G20 M340i xDrive

#57

Nobenega mnenja o diffu?

Nekje na 50-60k km so meni priporočili. Pri meni je bilo zamenjano olje pred 7000km, ko so mi garancijsko zamenjali pokrov LSDja.
Pri 60k km ga bom menjal še 1x, ker imam namen takrat menjati še v sprednjem in VTG.
Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 31 464
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E61 530dA ///M

#58

A ti imas tudi ta diff z mehansko zaporo? Torej pri novejsih v diffu in VTG na 60000 km?
Prikaži več možnosti


Donki kong
Donki kong
  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 289
  • Lokacija: Ljubljana

#59

David menjava tekocin v obeh difih in vtgju te pride 150€ pri mehaniku z racunom, ni to strosek 1.500€…
Prikaži več možnosti
    • panki_86 je všeč


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 31 464
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E61 530dA ///M

#60

Saj ne gre zame, bi pa rad zanesljive INFO ;)
Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2023. Vse pravice pridržane.