Skoči na vsebino

 

Performance sklopka

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
8 odgovorov v temi
tristan01
tristan01

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 020
  • Lokacija: Fračji dol
  • Avtomobil: F31 318dTA (2013)

#1

Pozdravljeni, 

 

Na Passatu sem uspel uničiti lamelo sklopke pri vleke prikolice - zafrknil sem se v kampu in moral na silo vzvratno v klanec poriniti prikolico... Ob tem se je sklopka konkretno pregrela  - beri je lepo zakadila. 

 

Od tega dogodka sem prevozil že nekaj tisoč km. Med drugim sem od takrat naredil dobrega tisočaka kilometrov s prikolico. V igri je družinska kamp prikolica prazna tehta 1.200kg, polna do 1.500kg. Na zadnji vožnji je sklopka brez težav prebavila celo Rebernice...

 

Sklopka prime precej visoko in občasno se zgodi da v območju največjega navora v višjih prestavah zdrsne. Zaenkrat zdrsne samo občasno in povsem nepredvidljivo.

 

Ko sem raziskoval kakšne so možnosti zamenjave, sem poleg klasičnih kompletov (lamela, potisna plošča in ležaj) naletel tudi pri Sachsu na Performance sklopko, ki je narejena za večje obremenitve. Priporočajo jo pri cestnem tuningu, za  občasne obiske dirkališč, rally slalome in pri vozilih ki so pogosto obremenjena do največje dovoljene vrednosti... Obenem pa obljubljajo prijazno delovanje sklopke kot pri serijskem vozilu. Največji navor okrog 550Nm. 

 

 

The SACHS Performance clutch kit delivers more transmittable torque and more stability, longer life and superior thermal resistance.

It also allows for faster and sportier gearshifts. - That makes it extremely useful for street tuning, endurance races, hill climbing (group N) and for vehicles that are often driven with their maximum gross vehicle weight.

The start performance is similar to your old original clutch kit (no "on-off" clutch), so this solution is also perfect for a daily driven car.

Je morda kdo takšen set že vgradil v svoje vozilo? Kako se obnese? Kakšno priporočilo, morda tudi ponudba za dobavo...  Avtomobil imam namen obdržati še par let, letno računam da bom delal s kamp prikolico 1.500 kilometrov, morda kdaj tudi več če se odločimo za popotovanje.. 

 

Skratka rabim vzdržljivo sklopko na dolgi rok in nimam zadržka ob menjavi vložiti malce več da dobim tisto kar rabim. 

 

LP Tristan01


Prikaži več možnosti


Underdog
Underdog
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 024

#2

Za daily se ne obnese najboljse, jaz bi ti predlagal OEM. Prikolica ni nobena kunst za sklopko, ce se jo lepo vozi, zdaj dvakrat ali pa trikrat na leto to res ni in ne bo tezava. Sach performance sklopka bo pri speljevanju verjtno nekoliko potresla in trso pedalo bo, kar ti bo slo se kako na zivce ko bos v koloni, se premikal meter po meter.

 

Kot sem rekel, daj original in bo delalo, samo nekoliko drugace se speljuje z prikolo, pa saj ce imas kolmkisto je tolk navora da je v taki mombinacijo to OK. Jaz kar veliko vozim prikolo (ne pocirnisko, vendar je to cisto vseeno), pa je skupne teze kar tam med 2-2,5T pa ni z sklopko nobenih tezav. Se boljse obnese kot automat recimo, lazje je za pripet recimo, pa tudi za vozit na koncu dneva.



Urejal Underdog, 17.11.2022, 13:15.

Prikaži več možnosti


fabio993
fabio993

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 17
  • Lokacija: Idrija
  • Avtomobil: VW Golf IV 1.8T GTI

#3

Samo razmišljam: Kaj pa če bi menjal samo lamelo, za tako, ki zdrži višje temperature in je bolj odporna proti ''kurjenju''? S tem bi verjetno rešil daily usability in boljšo uporabnost za manevriranje s prikolico. Če se prav spomnim, mi je sošolec s faksa, že pred časom, povedal, da so včasih dali nekomu izdelat karbonske obloge. Kaj več se pa žal ne spomnim. :)


Prikaži več možnosti
    • Underdog je všeč


Underdog
Underdog
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 024

#4

Samo razmišljam: Kaj pa če bi menjal samo lamelo, za tako, ki zdrži višje temperature in je bolj odporna proti ''kurjenju''? S tem bi verjetno rešil daily usability in boljšo uporabnost za manevriranje s prikolico. Če se prav spomnim, mi je sošolec s faksa, že pred časom, povedal, da so včasih dali nekomu izdelat karbonske obloge. Kaj več se pa žal ne spomnim. :)

Sinter je to delal vcasih, ne vem pa ce se?!?

 

@Tristan01 Vendar se enkrat vprasanje, resno, zakaj bi bila vleka prikolice problem? Mislim kaj je bilo tako zelo narobe, da je potrebna menjava? Je bila ze slaba, je avto cipan, si jo sam zakuril? Ker nacelma tudi tisti ki vozijo to non-stop nimajo/mo tezav z sklopko pri vleki prikolice, pa kot receno veckrat kot trikrat letno.  :confused

 

https://www.sinter.si/en/



Urejal Underdog, 17.11.2022, 13:48.

Prikaži več možnosti


tristan01
tristan01

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 020
  • Lokacija: Fračji dol
  • Avtomobil: F31 318dTA (2013)

#5

Za daily se ne obnese najboljse, jaz bi ti predlagal OEM. Prikolica ni nobena kunst za sklopko, ce se jo lepo vozi, zdaj dvakrat ali pa trikrat na leto to res ni in ne bo tezava. Sach performance sklopka bo pri speljevanju verjtno nekoliko potresla in trso pedalo bo, kar ti bo slo se kako na zivce ko bos v koloni, se premikal meter po meter.

 

Kot sem rekel, daj original in bo delalo, samo nekoliko drugace se speljuje z prikolo, pa saj ce imas kolmkisto je tolk navora da je v taki mombinacijo to OK. Jaz kar veliko vozim prikolo (ne pocirnisko, vendar je to cisto vseeno), pa je skupne teze kar tam med 2-2,5T pa ni z sklopko nobenih tezav. Se boljse obnese kot automat recimo, lazje je za pripet recimo, pa tudi za vozit na koncu dneva.

Avto je kupljen rabljen s tovarniško kljuko. Na kljuki se je videlo, da je že prvi lastnik vlekel prikolico - koliko težko rečem. Do tistega incidenta je sklopka delovala povsem normalno. Tudi ko sem vlekel prikolico. Sem pa že pred nakupom prikolice opazil, da ko se prebijam skozi mesto v popoldanski gneči po dobre pol ure stop and go prometa lamela rahlo potrese... Takrat na vse skupaj nisem polagal pozornosti, danes ko gledam za nazaj - je verjetno to znak, da je že pred nakupom sklopka preživela kakšno zlorabo. 

 

Težava Passata je v dolgem menjalniku in pri počasnem manevriranju v kampu visiš ves čas na sklopki, še posebej ko vlečeš preko travnika ali med drevesi. Tudi prva je za pominaknje v klanec malce dolga... Zato sem razmišljal o performance kompletu, ki bi lažje preživel te zlorabe. Kolikor sem preverjal, je lamela iz nekoliko bolj odpornega materiala, sama potisna plošča in potisni cilinder pa sta videti podona standardni... Ni to dirkaška on/off sklopka... 

 

LP Tristan01

 

Samo razmišljam: Kaj pa če bi menjal samo lamelo, za tako, ki zdrži višje temperature in je bolj odporna proti ''kurjenju''? S tem bi verjetno rešil daily usability in boljšo uporabnost za manevriranje s prikolico. Če se prav spomnim, mi je sošolec s faksa, že pred časom, povedal, da so včasih dali nekomu izdelat karbonske obloge. Kaj več se pa žal ne spomnim. :)

Problem je v tem, da ima avtomobil 200k prevoženih in ko bom menjaval bom zamenjal vse v kompletu, tu pa težko izbiraš lamelo ki prenese višjo temparaturo in navadno potisno... Ko nabavljaš vsako zadevo posebej, pa si hitro na ceni Performance kompleta. 

 

LP Tristan01


Prikaži več možnosti


fabio993
fabio993

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 17
  • Lokacija: Idrija
  • Avtomobil: VW Golf IV 1.8T GTI

#6

Problem je v tem, da ima avtomobil 200k prevoženih in ko bom menjaval bom zamenjal vse v kompletu, tu pa težko izbiraš lamelo ki prenese višjo temparaturo in navadno potisno... Ko nabavljaš vsako zadevo posebej, pa si hitro na ceni Performance kompleta. 

 

LP Tristan01

Razumem. Mišljeno je bilo, da bi nadgradil samo lamelo, ostalo pač ostane tovarniško. Seveda bi pri teh km bilo smiselno menjat vse. Verjetno bi lahko ta Sinter, ki ga omenja Underdog, lahko zamenjal oblogo na novi lameli. Pa še ne bi bilo treba lovit vsakega dela posebej. :)


Prikaži več možnosti


tristan01
tristan01

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 020
  • Lokacija: Fračji dol
  • Avtomobil: F31 318dTA (2013)

#7

Razumem. Mišljeno je bilo, da bi nadgradil samo lamelo, ostalo pač ostane tovarniško. Seveda bi pri teh km bilo smiselno menjat vse. Verjetno bi lahko ta Sinter, ki ga omenja Underdog, lahko zamenjal oblogo na novi lameli. Pa še ne bi bilo treba lovit vsakega dela posebej. :)

Odvisno od stroška... Ker stare lamele ne mislim dajati obnavljati, ima za sabo že toliko, da bom vzel vse novo... Lamelo sem pregrel do te točke, da se je izpod pokrova motorja konkretno kadilo in smrdelo v kabini še cel teden (vožnja z odprtimi šipami). Sneti menjalnik pa zahteva toliko časa in dela, da igram raje na sigurno in v prvo vgradim vse novo. 

 

Kot sem že v prejšnjem postu zapisal, pa me na daljši rok skrbi vzdržljivost, ker sklopko obremenjujem med počasnimi manevri zaradi "predolgega" menjalnika, po drugi strani pa tudi pri potovalni hitrosti zračen upor ni zanemarljiv, saj meri prikolica 245cm v širino, cca 3 metre v višini in 7,6m v dolžino, kot vsem kamperjem ji aerodinamika ni močna stran... 

 

LP Tristan01



Urejal tristan01, 17.11.2022, 14:08.

Prikaži več možnosti


jelo46
jelo46

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 662
  • Lokacija: Trbovlje
  • Avtomobil: F31 330d, MCS R53 JCW

#8

Zato sem pa jaz prešaltal na 3.0...pri speljevanju in manevriranju skozi kampe skor da ne veš, da maš prikolico pripeto. Prej z 2.0 se je pa kr občutilo, sploh če je bil rahel klanec...pol sem kompenziral speljevanje z več gaza in je nekako šlo. 

 

tristan, če boš zamenjal z original novo ti bo ob pravilni uporabi sklopka zdržala bp še par let.


Prikaži več možnosti


tristan01
tristan01

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 020
  • Lokacija: Fračji dol
  • Avtomobil: F31 318dTA (2013)

#9

Zato sem pa jaz prešaltal na 3.0...pri speljevanju in manevriranju skozi kampe skor da ne veš, da maš prikolico pripeto. Prej z 2.0 se je pa kr občutilo, sploh če je bil rahel klanec...pol sem kompenziral speljevanje z več gaza in je nekako šlo. 

 

tristan, če boš zamenjal z original novo ti bo ob pravilni uporabi sklopka zdržala bp še par let.

Mogoče se slabo razumemo. Tudi 2.0 motor ima dovolj moči za manevriranje. Težava je v dolgem menjalniku. Ko sklopka prime do konca (noga s pedala) se v prostem teku premikam s hitrostjo ki je previsoka. To onemogoča natančno manevriranje ko moraš zvleči prikolico preko korenin, robnikov, ali pa na tesno okrog drevesa ali druge ovire. Da bi bil dovolj počasen bi moral motor takrat delovati na 500 RPM namesto 800. Tega pa ne zmore niti večji motor. Ko odvoziš 50-100m z nogo na sklopki pride do pregrevanja... 

 

Za vožnjo motorju ne manjka moči niti v Vrhniški klanec ali na Trojane. Tu se vzpenjam v 4 prestavi le zaradi ohranjanja temperature motornega olja pod 120 stopinjami. Po drugi strani sem na zadnji poti prevozil od Gorice do Benetk skoraj ves čas v 6 prestavi brez da bi se motor mučil - je lepo brundal okrog 1.500 rpm oljna temperatura pa je nihala okrog 115 stopinj. 

 

Definitivno se moram posvetiti še spodnjem cilindru sklopke, ker ko se vse skupaj dovolj segreje postane pedal mehak in sklopka še bolj drsi... Sicer pa z menjavo sklopke bom menjal še spodnji cilinder preventivno in olje v menjalniku... 

 

LP Tristan01


Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.