

#1
Ker me je že kar nekaj forumašov po privatnih sporočilih spraševalo po izkušnjah v zvezi z Budapest-Bamako rallyjem tule kar odpiram temo. Sem siguren, da je na forumu še kdo ki je bil in lahko mogoče predstavi še svojo izkušnjo ali poda drugačen odgovor. Posvetil se bom bolj opisu rallyja tako, da tole ne bo ravno potopisno predavanje - se mi zdi, da potem malo bolj ubije izkušnjo tistim, ki nameravajo it.
Torej Budapest-Bamako je amaterski rally ki štarta v Budimpešti (no shit sherlock
![]() Drugače obseg pomoči organizatorja je urejanje viz, priprava trase, spremljevalna reševalna ekipa, evakuacijo v nujnih primerih (ogroženost življenja) pa letos tudi covid testiranje. Vse ostale reči (npr okvare, bolezen, ...) so popolnoma v lastni domeni. Predvidene nočitve prav tako plačuješ sproti, oz lahko v določenih primerih tudi greš v drug hotel/kamp. Je pa večino predvidenih nočitev kamp/bivak bodisi z ali brez infrastrukture (wc, tuš, ...).
Na štartu je bilo to letos 6 slovenski ekip - vse skupaj pa cca 270 ekip in 550 udeležencev. Posebnost letošnje edicije je bilo tudi obvezno covid testiranje in pa čas v letu... Običajno rally štarta v januarju, tudi letos bi moralo bit tako pa je covid poskrbel za zamik na oktober. Posledica tega je bila vidna v precej slabših poteh, saj še ni minilo toliko časa od deževnega obdobja kot je to bilo običajno.
Rally se sicer bolj uradno štarta potem v Maroku. Med Budimpešto in Marokom so predvidene 3 dni - bolj v easy. Mi smo pičili do Španije in na trajekt proti Ceuti ter potem v Maroko. Nekateri so izbrali trajekt iz Genove zaradi majn vožnje - v tem primeru preživiš 2 dni na trajektu. Sledi pot čez Maroka (Atlas, puščava) in "No-Man's Land" do Mavretanije. Tu tekmovalce čaka eden najtežjih odsekov rally-ja s praktično celodnevno vožnjo po sipinah. Glede na to da je Mavretanija tudi najslabša država po varnosti za met okvaro, organizatorji tu dejansko odsvetujejo prevozit celo 4x4 traso vsem, ki nimajo izkušenj s sipinami ali njihov avto res ni popolnoma 100%. Po Mavretanij sledi območje savane v Senegalu in potem bolj hribovita in precej naporna pot preko Gvineje. Slednja velja za enega izmed težjih off-roadov kjer je napomebnejša oddaljenost od tal. Zaključek v sierro Leon je bolj ležeren, tu je čas za malo uživanja na plaži in potem kruzanje na cilj.
Veliko udeležencev na cilju proda avto - tudi mi smo ga. Prodaja realno ni problem - v ene popoldnevu sem imel najmajn 10 folka v vrsti oz. inboxu - drugi so imel bodobne izkušnje.
Kar se tiče izbire vozila, mi smo izbrali Subaru Forester 1999, ker je bil cilj it bolj "budget" in safe varianto. Avto nas je skupaj s pripravo prišel cca 3500€ - prodali smo ga za 3000€. Sicer hudih težav nismo imel, malo nevšečnosti z rjo - ampak to je tud ena izmed stvari, ki jih v afriki popravijo v parih urah (nam so v 3 urah pošvasal zadnji strut tower). Se pa malenkost zakomplicira pri dobavi kakšnih rezervnih delov, subarujev dol skoraj ni - prednjačijo Toyota, Nissan, MB, ...
Drugače pa kar se tiče stroškov ki jih pobere organizator:
- 350€/osebo osnovna prijavnina (odvisno kdaj se prijaviš)
- 200€/ekipo admin fee
- 350€/osebo vize (v eno smer - če se vračaš pričakuj še kakšne dodatne podkupnine)
- 200€/avto obvezno zavarovanje in registracija v afriki
- 130€/osebo turistične taxe, racing licenca
- 50€/osebo 24urna evakuacija
- 210€/avto zavarovanje odgvornosti
- 150€/osebo obvezno zdravstveno zavarovanje
- 400€/osebo covid testiranje (upam, da tega ne bote rabl, tole je bil največji nateg letošnjega leta)
Če koga zanima še kak detalj več pa lahko vpraša - sigurno sem kaj pozabil.
![]() |
Prikaži več možnosti
|
#2
|
Prikaži več možnosti
|
#3
Tole je pogled, ki mi je 2018 usmeril pozornost na ta rally. Če se zvezde poklopijo 2024 postam tako fotko s štrikom in wake desko za avtom.
He who shall be last, shall be sideways and smiling
![]() |
Prikaži več možnosti
|
#4
Kera super tema! Upam, da se kaksno dogodivsicno napises!
Kaksne so sanse prevozit rally z EV-jem? :D |
Prikaži več možnosti
|
#5
Top!
So šli eni hrvati s teslo par let nazaj - skupaj z agregatom |
Prikaži več možnosti
|
#6
Za 2024 sem tudi sam na Waiting listi..
V obe smeri ali tam prodaja pa nazaj po luftu? Urejal Underdog, 18.11.2022, 17:08. "Sam ne Apnt" |
Prikaži več možnosti
|
#7
Ne vem a sem spregledal: v kateri kategoriji ste bili vi?
Imaš kake slike tistih ta bolj odbitih avtov? ![]() Jože, počivaj v miru. Hvala za vse. |
Prikaži več možnosti
|
#8
Še ena popularna opcija je nazaj po luftu avto pa na ladijo. Niti ni tolk dražja kot isto pot nazaj. Obstajajo pa tudi udeleženci ki drugim avte nazaj vozijo. Aja pa če ma kdo namen letet nazaj, potem odstvetujem Air Senegal… sej na koncu smo prišl nazaj ampak afriška organiziranost je res čist nekaj drugega. Najprej so nam skensal let, na koncu je let bil a so nam pisali karte na roke - brez dodeljenega sedeza. V Dakarju pa so se odločl da bodo združil 2 leta (Pariz in Barcelona) v let v Pariz s tehničnim postankom v Barceloni. Glede na to da smo se s kolegi leta 2020 prijavili v gostilni in da noben od nas ni mel izkušenj s podobno zadevo smo šli kar v Touring. Potem smo malo fehtarl za GPS točke, da smo vidl še kakšno drugo routo… dans bi zbral Adventure 4x4. Izbrskam še kakšno sliko… |
Prikaži več možnosti
|
#9
A me vzameš zraven? “Will it be a good investment?” We shouldn’t care: the greatest cars were built for a purpose and it wasn’t to be collectible. Only time will tell but I envy the lucky buyers who just get in and drive it without fussing about mileage or stone chips: they’re the people you want to sit next to at dinner! |
Prikaži več možnosti
|
#10
Potem nas bo pa kar nekaj forumerašev Gremo z BMW-ji dol |
Prikaži več možnosti
|
#11
Dobro, vsi ki imamo iskusnje z drzavami tretjega svta vemo kako poteka potovanje z avijonom...RES se ti ne sme mudit
Zanima me predvsem kaj je okoli Vise, za drzave ki se jih rabi, se jih pridobi na meji, ali se dela to prej in posilja passporte na konzulate (verjetno nam najblizje za vecino na Dunaju)? Ta info nisem zasledil na starni!? Se pridobiva to v lastni reziji ali preko organizatorja?
Zdaj kar se tice knjizice za cepljene je vse jasno, kar se tice podkupnin tudi
Spanje je verjento najbolse da se poskrbi da ga vozis sabo, da ni presenecenj, kolikor sem na hitro preletel
Itak
To je ze kurac, ker sigurno bomo pogruntal kaj kar ni v planu, lahko nas banajo recimo... Urejal Underdog, 18.11.2022, 19:57. "Sam ne Apnt" |
Prikaži več možnosti
|
#13
Kolk je pol tebe prišlo vse skupaj na koncu, all in, 3 k? |
Prikaži več možnosti
|
#14
Sam da ne bo kerne utrgalo ze na poti dk budimpeste :-) pomoje je za tole najboljs kak star landcruiser…
|
Prikaži več možnosti
|
#15
Vize za Mavretanijo, Gvinejo in Sierro Leon uredi organizator, ni treba pošiljat pasušev nikamor. To je največji plus te organizacije. V mavretanijo te recimo spustijo na osnovi štartne številke… vizo smo urejal šele v kampu. Vize za Senegal in Maroko pa itak mi ne rabimo. Kar se goriva tiče, edin problem je spet Mavretanija. Mi smo šele na 6. bencinski zapored dobil bencin - tam je 99% avtov dizlov. Je pa malo problem kvaliteta goriva. Hitro je blo treba komu filter menjat ali pa čistit. Spanje je v večini primerov s sabo - rooftop tent je pomoje best opcija. Naša decathlon oprema pa je tudi odlično zdržala - na koncu jo itak doniraš dol. Drugače pa eno E39 smo celo srečal na jugu Maroka ![]() Na koncu ko seštejemo vse stroške in odštejemo kolk smo dobil za avto je prišlo cca 4k€ na osebo - v avtu smo bili trije. Urejal Kirn, 18.11.2022, 20:48. |
Prikaži več možnosti
|
#16
tudi jaz
He who shall be last, shall be sideways and smiling
![]() |
Prikaži več možnosti
|
#17
Nekaj udeležencev iz mojga albuma - uradna fb skupina (https://www.facebook...264701783609837) je polna takšnih in drugačnih slik.
Klasični prozori iz cest
|
Prikaži več možnosti
|
#19
Moj avto vozijo doli!!
![]() Zelo lep izlet i dogodivscina. ![]() Kolko km ima trasa? Urejal MajoR, 18.11.2022, 23:35. ![]() |
Prikaži več možnosti
|
#20
|
Prikaži več možnosti
|