Hello,
torej ker je "hrosc" res kar prisoten in ker se redno pise v vse teme tako od starih do novih bi mogoce lahko tukaj splosno pisali same povezave o samih modelih.
Torej letos je 75 letnica Porsche, kar pa ne pomeni, da je na sceni tako dolgo tudi paradni konj tovarne 911, ki pa je na trgu od leta 1963 kar pomeni da je letos 60 obletnica modela.
Jaz osebno se bom nekoliko osredotocil na stare modele oziroma izpeljanke, ki so bili delani za Motorsport saj je nekoc sama homologacija zahtevla doloceno stevilo za cestno uporabo. Seicer je temu se danes tako, vendar je to pri razredu GT2 in GT4 ter seveda GT3, kateri je najhitrejsi med vsemi. Torej za homologacijo dirkalnika je potrebno imeti cesnti model vozila. Iz tega razloga se pocasi Audi R8 GT3 LM pocasi poslavlja iz dirkanja saj cestnega modela ne delajo vec. Po pravilniku FIA je dovoljeno izdelovat dirkalnike se 7 let po koncani izdelavi cestnega modela vendar ni dovoljen razvoj, torej EVO kit (ponavadi je to AERO paket z kasnimi dodatki)
Ker je ravno obdobj modelov, ki jih verjetno velika vecina pozna, mogoce pa nekateri ne veste od kje prihajajo lahko zacnemo zacnemo pri samih oznakah.
911 R 1968, ki so ga delali 1967-1968 katerih je bilo narejno samo 19 kom, motor je bil 2.0l ki je razvil 210PS, sama teza pa je bila 820kg.
991 R 2016, ki so ga delali 2016-2017, katerih je bilo narejeno samo 991 kom, motor je 4.0l ki je razvil 500PS, sama teza pa je bila 1.370kg.
911 ST 1970, ki so ga delali 1970-1971, narejenih je bilo samo 33 kom, motorjev pa je bilo vec, zaceli so z 2.2l, 2.4l in na koncu 2.5l ki pa je ze ravil zavidljivih 270PS in imel tezo 960kg, ki pa se je ze vrtel na 8000RPM
992 ST, prihaja letos, koliko jih bo se se ne ve, 4.0l, 525PS, naj bi bil najlazji sodobni 911 (se kaksen kg manj od Touringa) in bo zagotovo najbolj zeljeni model 911 v tem trenutku.
911 SC 1978, delali so ga od 1978-1983, imel je vec motorjev in so ga delali v vec oblikah (Coupe, Cabrio) imel je 3.0l in od 180 do 204PS. SC oznaka takrat je bila misljena kot Super Carrera.
997 SC, znan kot SportClasic, narejeno 250 kom z 3.8l
992 SC, zopet SportClasic, narejeno 1.250kom z 3.0l in Turbo motorjem :(
Sedaj pa pocasi lahko preidemo na bolj znane modele RS in RSR
911 2.7 RS 1973, verjetno najbolj znan model z Duck Tail, ki je imel 230PS in je bil cesni model za homologacijo dirkalne verzije ki je imela ime RSR.
911 RSR Imel je 2.8l motor in 285PS, narejen pa je bil za Endurance, 24h LeMans in 24h Daytona.
Od leta 1973 naprej je tudi tako imenovan G model 911, prej se je model 911 imenoval F model. G model so delali od leta 1973 do leta 1989 in naredili 198.500 vozil v 16 letih.
964 za mnoge najlesi (zopet za druge je to model 993) je z model RS napovedal homologacijo za dirkalna vozila ki so se se vedno imenovala RSR.
964 RS je prisel leta 1991-1992 in je imel 3.6l motor in 260PS ter 1.230kg
964 RSR je prisel leta 1993 imel je 3.8l in od 375 do 385PS ter 1.200kg, narejenih je bilo samo 55 kom. Avto je zmagal na 24h LeMans, 24h Daytona, 24h Spa, 24h Interlagos, 12h Seebring, 10h Suzuke....najuspesnejsi 911 po zmagah v razredu
993 RS je prisel leta 1995-1996, ki je imel 3.8l in 300PS in je bilo narejeno ze 1.104 kom
993 RSR so naredili zopet za dirke leta 1997-1998 in je bil v vec izpeljankah, CUP (od tukaj ime sedajsnjega CUP dirkalnika) do CUP RSR Engine in samega "Kinga" RSR. Imeli so 3.8l in od 315, 325 do 350PS. Takrat so regulacije ze imeli sedaj bolj znani BoP model (ki pa se mu ni tako rekel) vendar so bili ze onejeni na samo moc glede na kg, zato manj moci kot pri 964 ki je se vedno King of the 911 race car CUP modelov je bilo narejenih 175kom, CUp with RSR engine 20 kom, samih pravih RSR pa samo 44 kom. Model 993 v dirkalnih vodah ni nikoli dosegel 964 uspeha.
Tukaj se zracno hlajeni modeli kar se tice izpeljank Motorsporta koncajo, saj preidemo v vodno hlajene modele, ki pa so sedaj znani pod imeni GT3/RS. RSR ime se je prestavil med dirkalnike, ki pa niso vec homologirani za cestno uporabo.
Seveda so se specificni modeli zracno haljenih horscev, kot je to Speedster, Targa, GT2....in seveda Turbo modeli, katere pa lahko omenimo v naslednjih sporocilih.
P.S. Naj omenim se to, da je zaradi modela 964, in z njim povezane prevlade v razredu, postala "nekaksna panika" in je FIA spremenila pravila, zato tudi "ustavitev" 993 modela je Porsche naredil svoje prvenstvo, ki se danes da/naredi najvec PRO voznikov na svetu in ima najvecjo dirkalno serijo na svetu. CUP kot prvi model na podlagi 993 modela je vse od takrat prisoten na vseh kontinentih in mnogih drzavah kjer se kalijo lahko recem, da se danes najvecji in najboljsi vozniki v GT in Prototip dirkalnikih. Velja za najzahtevnejso dirkasko serijo, kjer razliko res dela samo voznik in ne avto (samo voznik in nastavitve, ki jih seveda nastavi voznik sam). Se danes so vsi CUP modeli za dirke v CUP prvenstvu brez ABS in TC pomagal
P.S.S. Ce je pri kasnih podatkih prislo do kasne napake se opravicujem, nisem nic googla uporabljal ko sem sestavljal tale spis!
Urejal Underdog, 23.05.2023, 17:44.