Od odprilike 01.03. je pri meni 540i, z datumom proizvodnje 18.01.2023. Naročilo je oddano okoli 01.10.2022., tako da sem imel srečo se pojaviti v alokaciji naročil kjer so zadeve začele potekati veliko hitreje kot vsa naročila v letošnjem obdobju. Dogajalo se da so kupci začetkom 2023. imeli izporuke avtov naročenih v začetku 2022. in to z restrikcijami pri opremi, katere so trajale vse do naročila v septembra 2022. Od septembra naprej so 360 kamera, laser žarometi... in podobne zadeve vse normalno vgrajene v naročene avte. Pri branju teme Warteraum G30 na motor-talk forumu, se dalo opaziti da so avti naročeni v začetku 2023. narejeni že v 2-3 mesečnom periodu. Po besedah prodajalca kjer sam naročil avto target je bil kakšnih 6 meseci konzervativne procjene, ampak so se nadali do bo šlo hitreje - in je na koncu. Dodatno, pravijo da čas pridobivanja datuma proizvodnje avta gre hitreje če kupec naroči vsaj kakšno malenkost iz Individual programa. Tukaj pa jih je bilo kar nekaj.
Inače bi vzel jahreswagena v Nemčiji, ampak so pogoji na koncu za nov auto bili toliko dobri, da sem štartal s konfiguratorjem, na koncu koncev, jahreswageni so v 2022 bili na vrhuncu cen, zarad že prisotnih dolgih rokov čakanja na nove. Volim karavane, tako da sem imel pick tudi na G31 540i, ampak ne maram xDrive pogona ker pri nas je sneg na cestišču valjda 3 dni letno, in bo avto pri meni upam za vedno (tako da sem gledal in zanesljivost kompletne celote), prvi in zadnji nov BMW katerega sem si osmislil. Nove več na maram, stare modele itak volim. Itak je tisti 540i konceptualno posljednji Mohikanec v BMW ergeli, tako kot po dizajnu, ni daleč ni po tehniki.
Med barvami izbira je bila med alvit grau, aventurin rot in arctic race blue, znotraj med nappa mokka, merino caramel ali merino tartufo. Imel sem v mislih naredit kakšno kombinacijo bolj enostavno za vdrževanje čistim, ker ne pucam avte pogosto kot bi hotel. Zarad tega me mikalo bolj k alvit sivi ali arctic modri. Znotraj me pri tartufo barvi motilo dal ne bo preveč rdečna (ciglerot smer), mokka pa ni bila merino usnje pa ne bi pridobil dodatne dele armature v usnju. Na koncu je odločitev padla na aventurin + caramel, nasproti ideje o vzdrževanju. Je z jedne strani ameriška kombinacija, z druge strani pa klasična. Tista siva in modra mi pri oblačnem vremenu niso nikakor potegnile. Sem porabil ure in ure na g30bimmerpost forumih v iskanju kako izgledaju vse te kombinacije.
Imel sem tudi težko dilemo okoli zunanjih letvic, ali krom, ali alu satin, ali shadowline hochglanz. Osebno mislim da bi sjajne letvice pasale estetski, ampak nisem hotel naredit vse skupaj cirkusa z preveč detajli zunaj + znotraj, tako da sem zbral bolj ziher varijanto. Audi in Mercedes to prakticirajo pogosteje, ampak v BMW znamo iz preteklosti da z M paketom prihaja shadowline, tako da je odločitev bila v duhu tradicije.
Ostatek opreme je zbran z fokusom na old school luksuz in udobje: decentne lesene letvice esche stamm offenporig, oblazinjenje krova v alkantari, keramične aplikacije. HK audio ker vsi pravijo da je bazni sistem slab, vendar nisem neki audiofil. Park assist je Pro, Driving assist je bazni. Ne delam toliko velike kilometrine in nisem plačal adaptivnega tempomata. Tukaj so še komfort access in automatsko odpiranje prtljažnika, adaptivni ovjes in adaptivna (ne laser) LED svetla.
Daleč od full, ampak ono pomembno mislim da je. Imel sem dileme za integralno upravljanje zadnjih koles, ampak me motilo 10% nezadovoljnih komentarjev na nemških forumih o neprijetnem, nenaturalnom občutku pri večjih hitrostih. Adaptive drive s aktivnim stabilzatorjem je sigurno zanimiva zadeva, vendar zelo draga (4x bazni adaptive fahrwerk). M paket je na avtu iz razloga ko se izberejo vse značajke iz njega, zunanja navlaka je dobesedno brezplačna - luxury line bi bil še 200-300 € več!
Avto je famozno dober, tukaj ni dvoma. Je še vedno lep klasičen BMW, v današnjem času izredno dober, vendar vsi znamo da bomo za 20 let rekli da je E39 bila ta najboljša generacija. Navdušen sem nad komfortom in izolacijo od buke bilo kakršneg tipa - avto prav ne izaziva na divjanje ne glede na moč, ter poziva na umirjeno vožnjo, skoraj kot stari E38. V mestu se avto pelje uglajeno kot kakšen elektrik, na avtocesti jasno dominira. Solidno je agilen za svojo velikost, vendar na volanu logično ni velikih občutkov. Neverjetno malo za svojo moč porabi - zaenkrat so mi polni tanki rezultirali z povprečjem med 9 in 11 litrov. V gradu (ampak manjši grad) je okol 11, na 150 km/h na tempomat 8 l. Vanmestne vožnje 7 brez težav. Je treba poudariti da je to 5er z ne več kot 1700 kg prazen. Motor je odziven in menjalnik izvrstan, ampak zvoka vedno fali. M54 v E39 in M62 v E38 se veliko lepše glasajo.
Avto sem naročil na 18" sqare setupu platišč in gum da mi bo to za zimski set, ker 19" iz M paketa mi se niso dopadale, 20" še manj - enostavno preveč kitajskega izgleda, mi rečemo temu Krapina tuning. Edino platišče v G30 programu ki mi se res dopade je Styling 636, pa sem iz tega razloga šel sprobati 20-30 km vožnje kot enega mojstra, da mi namontira za test en 20" set. Kot sem pričakoval pretrda vožnja, preintezivno pobiranje lukenj in tudi glasnejše kotrljanje (RFT gume tudi). Tudi na videž, tako tanka guma mi na avtu te velikosti ne potegne. Tako sem se na koncu odločil za platišča z serije 8 (Styling 690), v 19" velikosti na katerih sem namestil non RFT gume in mislim da je to bil super kompromis. Z avtom itak ne dirkam, poudarek je treba biti na komfortu. Razlike med 18, 19 in 20 so prisotne in tega ne morem spregledati.
Kot zanimivost, neverjetno enake številke
Urejal Z4M, 27.07.2023, 12:58.