Najprej niti nisem imel namena predstavljati avta, ampak na koncu je pa fajn, da je nekje vse dokumentirano.
Kot večina ve, sem se že lansko jesen odločil, da ne bom več imel dveh avtov (e91 dizlco in leona 1.8T), temveč eno "dvoživko". Torej avto, ki bo uporaben za daily-ja, hkrati pa se bom z njim lahko tudi zdivlja. Hotel sem 4 ali 5 vrat, 300+ konjev, adaptivno podvozje, carplay in brez opf.
Najprej sem gledal Civic TypeR, pa Leon Cupra R in imel eno oko še na Focusu RS. Skoraj sem že kupil TypeR od znanca, pa se se prehitro prodala oz. sem se jaz predolgo odločal. Potem sem bil odločen, da vzamem Cupro R, se že dogovarjal s prodajalci iz DE, nakar se mi ponudi priložnost ugodnega nakupa Fokusa RS. Šel na testno vožnjo (avto je imel školjkaste recarote) in potrdil, kar me je že motilo pri tem avtu (pretrd in preglasen, s temi recaroti pa še položaja za volanom nisem našel, da se ne bi s koleni butal v volansko plastiko. Od vseh naštetih je ravno RS najbolj zabaven za vozit. FWD sem vozil celo življenje in sem ga bil naveličan, ker enostavno ni zabaven.
Pa sem bral malo teste hot hatchev in videl tudi zelo dober rezultat za m140i, ampak so jamrali čez zavore. No, pa se s kolegi malo pogovarjamo in dobim možnost testne vožnje m140i (ročni, brez adaptivnega podvozja in z adaprivnimi led lučmi). Po parih kilometrih vožnje sem bil "prodan". Sem ga pa najprej testiral čez ovinke, čez par dni pa še po AC. Dokler sem vozil po lokalnih cestah, mi je bilo podvozje ok in tudi ročni menjalnik sprejemljiv. Po vožnji na AC pa ne eno ne drugo. Na diletacijah je bil pretrd, pri 140 pa na previsokih obratih in posledično glasen. Jaz pa dnevno 90% časa vozim po AC in vozim nekje 140-150. Zato je bila odločitev, da mora biti RWD z adaptivnim podvozjem, avtomatik in adaptivni led, pa seveda keyless, carplay in BREZ usnja.
Mater, prej bi našel svojega dvojnika, kot tak avto . Potem sem še malo brskal in se odločil, da hočem imeti model LCI2 (od 7/2017 dalje če se ne motim). Na koncu nisem odstopal od RWD, adaptivnega podvozja, avtomatika, carplay (oz. navi pro) in lci2.
Avto sem iskal v DE, IT in AT - ugotovil, da so v DE še najbolj ugodni (čeprav so bili lahko identični avti tudi z do 8k€ različno ceno). Doživel pa sem hladen tuš pri komunikaciji z Nemci - v preteklosti sem bil navajen, da se da z njimi vse zmeniti in da njihova beseda drži. No, dva sta mi avto prodala par dni preden bi ga moral priti iskat (smo urejali lizing), kar nekaj se jih je zlagalo, da je avto prodan (naslednji dan je bil oglas spet gor), dealerji sploh niso odgovarjali na maile ipd.
Potem pa gremo mi lepo smučat in sem seveda skoz spremljal oglase, pa se pojavi en na Švedskem. Pa za foro pišem dealerju in dobim nazaj resnično obširen odgovor. Še par izmenjal mailov, potem klic in urejanje leasinga in ostalih zadev preko Avto elite. Se vse zmenimo, nakažemo denar (+jurja kavcije za tablice), rezerviram letalo za kolega in zase in čakamo na dan D.
Avto je bil v manjšem mestecu 20km iz Gotteborga. Let iz Zagreba v Gotteburg, večerja in taxi do nočitve. Zjutraj probava dobit taxi ali Bolt ali Uber - nema ništa. Kličem prodajalca, in pravi, da naju pride iskat "with a little black car". Ta črni jajček je bil Yaris GR .
Ko smo prišli tja, naju je avto že čakal lepo spedenan in vsa papirologija ready. V mailu je omenjal, da ima avto nekaj pikic (97kkm prevoženih) - midva gledava in sva komaj komaj eno našla. Dejansko je komaj vidne naštel. Vse ostalo je bilo točno tako, kot je napisal v mailu (prednji diski imajo rob, ploščice praktično nove, zadnji disk brez roba, ploščice na 60%), nisem ga nič spraševal za gume, ampak sem videl, da so spredaj Michelinke PSS, letnik 2012 in na indikatorjih, zadaj pa nove Maxxis Sport nekineki. Ok, whatever - prištel nakupni ceni še dve gumi, ko pridem v SLO. Avto je imel Stage 1 mapo, decat downpipe in dvojni resonator delete, pa drug difuzor. Vse originalne kose sem dobil zraven (hvala bogu). Zvok vrhunski, ampak preglasno in seveda nelegalno.
Prosiva, če je možno avto dat na dvigalo - čez 3 minute so že en avto vrgli dol iz dvigala in tega gor - avto spodaj kot da ima 20kkm in ne skoraj 100). Še kratka testna vožnja zaradi menjalnika - šalta ko puter v vseh načinih - in to je bilo to. Podpišem papirje in off we go na 2kkm dolgo pot nazaj v SLO.
Slike avta iz oglasa
Avto je 12/2018, torej eden zadnjih brez opf.
Zadnji pogon
Mineralgrau
Črni usnjeni sedeži Dakota (jbg, sem moral to požret)
ZF8 avtomat
Adaptivno podvozje
Navi pro + Carplay
Gretje sedežev
Ledvena opora
Harman Kardon
Lane asist
LED luči (navadne in ne adaptivne)
Alarm
PDC spredaj in zadaj
Lichtpaket
Razširjeni števci in branje prometnih znakov
Shadowline hochglanz
Brez oznake modela
Celotna oprema je tukaj:
https://bimmer.work/...8d8224/options/
Žal je bila pot nazaj bl deževna (konec marca), zato na Autobahnu nisva hitrostnih rekordov podirala (še danes ne vem kakšna je končna hitrost). Vseeno naju je uspelo dvakrat blitznit, od tega je prišla zaenkrat ena kazen. Vseeno je kazen veliko cenejša v DE, kot tank bencina . 2.20 je bil liter.
Poraba na tank pa med 7,5 (čez AT) in 9,6 - še veliko bolje, kot sem pričakoval.
Ena jutranja iz hotela, na poti nazaj
Avto je na comfort dovolj udoben, edino volan prelahek, sport pa pretrd za vsak dan, ampak sprejemljivo za ganjat se (lahko bi bil trši). Zato sem nastavil, da sta v Sport samo volan in motor v sport, podvozje pa na comfort in šele v Sport+ tudi podvozje trše.
V glavnem, v enem tednu so mi pri Avto Elite zrihtali DMV, homologacijo in tehničnega - pred tem smo dali original downpipe nazaj, spredaj nove gume, (Michelim PSS) novo steklo na voznikovem ogledalu (staro se je odlepilo od podlage), nove brisalce in še en pokrovček na plastiki okol brisalcev. Potem se je dalo še race zavorno olje in pletenice. Zadnje gume sem pustil maxxis, mi jih vsaj ni škoda za učenje rwd vožnje, pa še nove so bile. Pa po suhen sploh niso tako švoh, po mokrem je pa treba bit precej bolj pazljiv.
Dve napakci:
In še par slik
Po 4h mesecih in 15kkm prevoženih (od tega 10k v prvem mesecu, zaradi poti iz Švedske, nekaj daljših službenih poti zaradi okvare službenega avta), lahko rečem, da je to idealen avto zame. Razen samozatemnitvenega ogledala ne pogrešam prav ničesar, povsem nič me na avtu ne moti in samo uživam v vsakem kilometru z njim. Za dailyja je res suer, hkrati pa se lahko kadarkoli zapodim skozi ovinke in s pritiskom gumba spremenim karakter avta. Imam pa še vedno strahospoštovanje do njegove moči.
Ni tako sharp, kot TypeR in sigurno je TypeR hitrejša na stezi, ampak niti pol tako zabavna izven steze. Zavore se je bilo treba navadit uporabljat, saj očitno te M Sport zavore rabijo pri tiščanju povsem drugačen način uporabe. Dokler nisem pogruntal kako, sem pizdil, da so zanič, sedaj primejo super (za navadne ploščice in že kar izrabljene diske). Doma že imam Ferodo DS2500 ploščice za spredaj in zadaj, naslednji teden pa naj bi prišli še M performance prednji diski, da se vse skupaj zamenja. Sedaj sem že precej hitrejši z avtom, kot sem bil na začetku, zato je fajn, da tukaj naredim upgrade.
Zanimivo je, da se sedi precej visoko, pa imam sedež povsen spuščen. Še v navadnem focusu se sedi nižje . Podvozje bi lahko bilo boljše, z večjim razponom med comfort in sport oz. morda še tršo varianto v Sport+. Vseeno je narejen nekoliko na understeer, pa verjetno bi pomagalo, če bi dal spredaj gume s tršo bočnico, kot jo imajo Michelinke.
Takole izgledajo
Opcija so tudi camber plate, ampak glede tega bom še videl s časom. Definitivno pa bo avto dobil (upam, da naslednje leto) original špero. Sedaj je rahlo twichy z ritjo, ker gre v oversteer, pa spet mal zagrabi, pa spet oversteer. Nič tragičnega, samo ves čas je treba biti na preži in popravljat volan.
No, v vmesnem času je avto dobil še poliranje in keramiko - tukaj se je ugotovilo, da je lak v izvrstnem stanju, ne samo za te kilometre, ampak na splošno. Ugotovilo se je, da je bil zadnji levi bok barvan (nobenega kita, samo barva), sem pa vedel, da so v preteklosti menjali zadnji odbijač - lahko, da so takrat tudi bok kaj popravljali. V glavnem nikjen ni indicev, da bi bil kaj udarjen. Pa spojler zadaj je šel dol, ker že prej ni dobro nalegal, potem smo videli, da je rahlo drgnil po laku in se ga tudi ni dalo lepo upasati nazaj. Sem že našel drugega, tako da bo prišel spet nazaj.
Po poliranju pa je dobil še PPF zaščitno folijo na sprednjem delu (hauba, odbijač, blatnika, A stebrička in nad šipo). Če se s kolegi ganjamo naokoli, znajo kamenčki frčat izpod gum in je fajn, da je vse skupaj zaščiteno pred udarci.
Nekaj utrinkov iz voženj
Sedaj me čaka še zamenjava zaklepa za tank pokrov, ker je ostal v zaklenjeni poziciji. Na srečo lahko pokrov vseeno nekak odprem. Del že imam, upam, da naslednji teden ob menjavi diskov še to uredim.