kolega imel isti problem ojničnih in so mu popravili za 300eur - samo sneli karter in pomenjali
V katerem kraju? Pa kiri mehanik
#21
V katerem kraju? Pa kiri mehanik |
Prikaži več možnosti
|
#22
? Ne resno, za kaj bi bil to slab motor in jama brez dna? Ob primernem vzdrževanju, ki ni kompleksno, ker gre za enostaven in "primitiven" motor, ti motorji delajo, v e46 jih je bilo malo morje. Od hib, ki jih ne rešiš je edino solzenje pri pokrovu verige, pa še to zaradi dizajna in nima zares vpliva na delovanje. Ostalo je pa neproblematično. V primerjavi z današnjimi visokotlačnimi, pa injektorji pa ketnami in whatnot je M43 gladiator.
Predvsem pri hladnem vžigu se nekaj časa sliši "tiktakanje" pod pokrovom ventilov, izgine z ogrevanjem olja/obrati. 400k. Hkrati se je pa začela poznati obraba odmične, predvsem prvi cilinder je problematičen, podedovano še iz M40, sprayer bar na koncu se zna mašit ob nerednih servisih oziroma ob rednih servisih pri višji kilometrini. Anything I say. What a wonderful philosophy you have. |
Prikaži več možnosti
|
#23
M43 je čisto ok motor.
Mojo e46 sem kupil z 173k km (nimam pojma če realnih ali ne). Zdaj ima preko 250k km, pa je bil edini strošek v okolici motorja alternator. Aja pa tesnilo pokrova ventilov katero je bilo dobrih 10€. Je res čisto enostaven motor in če so menjave olja redne ter da ga ne pregreješ se mi zdi da je zelo ne problematičen. |
Prikaži več možnosti
|
#24
Seveda ga za 100 eur ne najdeš več dobrega, tudi za 500 ali 1.000 eur ne najdeš več dobrega, ker so vsi zanič.
Glej, načeloma jaz nimam nič proti temu motorju, oziroma vsaj v štartu nisem imel. Gre čisto solidno, 1.9 litra prostornine je dovolj za udobno vožnjo, ni podhranjen kot nekateri 1.6 litraši, zasnova je enostavna, motor je lahek, majhen, enostaven za popravila, okoli njega je dosti prostora, v plus mu štejem tudi to da je katalizator na klasičnem mestu na sredini izpuha, ni integriran v izpušnem kolektorju, kar stvari včasih rahlo zakomplicira, edino ob taki postavitvi je bolj privlačen za tatove katalizatorjev, ampak OK, pustimo to.
Zakaj je torej drek? Zaradi drugih stvari. Jaz spremljam BMW motorje in njihove okvare že lep čas in zbiram informacije in različnih virov, tako iz foruma, kot tudi od mehanikov, od lastnikov in konec koncev iz lastnih izkušenj. In te so zelo slabe. Ne samo da sem imel jaz slabe izkušnje z vsemi primerki M43 ki sem jih lastil, tudi tisto kar sem videl, slišal in prebral ni bilo nič dobrega. Začnimo s forumom. Prvi ki je pred leti pisal o tem motorju, je bil Iztok Z. On je E46 s tem motorjem kupil novo in po določenem času se mu je pojavilo nihanje obratov na prostem teku, ki se ga dolgo časa ni mogel znebit. No, na koncu se ga je, ampak je trajalo in sam je prišel do rešitve, mehaniki so nad tem obupali. Ob tako preprostem motorju, čudno, ane? No, očitno ne. Ker potem so začele sledit še druge pogoste okvare, recimo LMM-ji so pogosto crkavali, ampak na drugih motorjih si jih enostavno lahko stestiral tako da si ga odklopil, na temu pač ne. Zakaj ne? Ne vem, elektronika pač ni moje področje, vem samo to da sem jaz VEDNO testiral LMM-je tako da sem jih odklopil in vedno sem na tak način dobil natančen rezultat da sem vedel pri čem sem, brez da bi se mi bilo treba zapeljat na tester. No, gremo dalje. Na tej točki še nisem naredil križa čez ta motor, rekel sem si ajde OK, ima par napakic ampak nima veze, v osnovi je še vedno čisto v redu, preprost in robusten BMWjev štirivaljnik. Oh, kako se sem se zmotil! Zasledil sem da se vedno več uporabnikov pritožuje nad puščanjem olja, pa ne samo to da olje pušča, ampak da se tega na tem motorju sploh ne da dokončno odpravit, baje. Kako ne da, kaj za vraga so vsi nesposobni? Tako sem se vprašal. No in sem se malo bolj poglobil v zadevo, ko sem videl kako je skonstruiran blok me je skoraj fršlok. Ta je iz dveh delov, sestavlja ga glavni del in nekakšen pokrov, med njima pa je tesnilo, ki ni klasično dvodimenzijsko ampak "zavije okoli vogala", je torej v obliki črke L. Jasno je da tako tesnilo ne more držat, kovina se pod vplivom temperature razteza in na pregibu bo slej ko prej začelo puščat
No in seveda se bo zdaj našlo XY forumašev, ki bojo šli v luft češ "govoriš bedarije", "meni dela normalno", "sosed ga ima že XY let in nobenih problemov z njim"... ja, razumem. Vse štekam. Ampak vi, vaši sosednje, Iztok Z. in še marsikdo je te motorje redno servisiral, redno ste jim menjavali olje in sproti odpravljali vse pomanjkljivosti. Kar je pomenilo, da je moral motor med drugim tudi ven iz avta, da se je zamenjalo tisto idiotsko L tesnilo - in tako vzdrževanje stane! Ja, nekateri ste na svoje motorje res lepo pazili. In so zdržali recimo 250.000 km, nekateri celo več, če so se pravi čas zamenjali ležaji. Ampak zakaj? A je to napiljen motor? Ima 300 KM? Nima. Je čisto navaden 1.9 litrski 4 banger, ki ti nudi v vožnji ravno toliko užitka, kolikor ropota skozi izpušno cev za razliko od EV. Torej praktično nič. In vzdrževanje takega motorja se NE SPLAČA! Gledano iz vidika petrolheada, jasno. Edina smiselna poteza je swap na R6 ko crkne, pa pravi petrolhead bo takrat ko bo crknil vzkliknil "končno!" in se bo dogodka veselil, ne bo slabe volje.
Ko sem že ravno omenil EV, ne me narobe razumet, M43 je odličen motor, je vrhunski, če ga primerjamo z EV. Ker je pač ICE. Ampak to je edini razlog. Če ga primerjamo s šestakom, pa naj bo to katerikoli, M50, M52, M52TU, M54 ali N52, je en navaden kup dreka. Ker ti motorji nimajo nobene take hibe in večine od njih ni treba odpirat do milijon km, če jih lastnik primerno vzdržuje! Je pa res, da so to šestaki. Ampak BMW je znal naredit tudi dober 4 valjni motor, to je bil 16 ventilc iz E30/E36 318iS. Tisti motor je bil pa SUPERIOREN napram M43, pa tudi 8 ventilski 4 valjniki iz E30/E36 niso bili slabi (z izjemo frgazerca v E30 za jugoslovanski trg, tisto je bil tudi kup govna), čeprav so se prvim serijam na E36 izrabljale odmične gredi, vsaj olje ni lilo iz njih in ribali niso. M43 ribajo. In veš, kaj je od vsega najhuje? Ne to da tak avto kupiš, se z njim nekaj časa voziš, potem ti pa motor zariba. Ne, to je pis of kejk. NAJHUJE JE ČE TAK MOTOR OBNOVIŠ, VANJ ZMEČEŠ GORO DENARJA, PORIHTAŠ VSE NJEGOVE HIBE, POTEM TI PA TA KUP GNOJA ZARIBA ZATO, KER SI RECIMO POZABIL ZAMENJAT OJNIČNE LEŽAJE!!! Ogromno ljudem se je zgodilo točno to. ZATO je drek! Srce lahko včasih odkleneš tudi tako, da ključ vtakneš eno nadstropje nižje. |
Prikaži več možnosti
|
#25
Se pravi motor je drek, ker crkne zaradi slabega vzdrževanja in ker ni možno pravilno testirat samo z odklopom komponent tipa LMM?
![]() Ne me narobe razumet, sem lastnik 318ci z m43, pa bom med prvimi priznal, da ima svoje fore in hibe. Seveda bi raje kupil R6, ampak sem pri iskanju bolj iskal zdravo karoserijo kot 30 dodatnih konj in lepši zvok. Tale tvoj mini esej me je pa prav nasmejal, hvala! Se pravi, če ne moreš diagnosticirat felerjev pod kozolcem brez testerja in če motor noče BP delat brez rednega/celovitega vzdrževanja je za v smeti.. ok Spet, seveda je večina R6 boljših, ampak tudi ti rabijo kdaj pa kdaj kak servis. Sem imel 320i z m54, ki me je v pol leta koštal 2x toliko kot me je trenutni m43 v 2 letih. (pa ne zato ker je m54 "drek", ampak ker pred mano ni bil zdrževan in servisiran kot je treba) Pa osebno imam v mojem avtu raje pod havbo ta "drek", kot pa da vozim nehomologirano sestavljanko z R6, ker se mi ne da ukvarjati z izrednimi tehničnimi in odvzemom avta. Če želiš izvesti swap kot se zagre (ne samo menjat mašine) pa mislim da nas večina ve koliko časa in denarja gre v to... ampak to je moje mnenje, si čisto upravičen do svojega Urejal Rage, 21.05.2024, 15:57. For this is where I belong For I am damnation (Bleed from within)
|
Prikaži več možnosti
|
#26
Narobe si razumel, preberi še enkrat. To da je treba za vsak drek (kot je recimo preizkušanje LMM-ja) priklopit tester, kot rečeno zame ni bilo odločilno, da sem motor označil za slabega. To bi mu še oprostil, ker je nepomembno. Ni pa nepomembna konstrukcijska napaka bloka motorja, ki je tako butasta da bolj ne more bit in ni zanemarljivo to, da ti motorji ribajo spodaj in zgoraj.
Kar se mene tiče, popolnoma razumem tvoje razloge, zakaj si vzel avto s tem motorjem. Coupeji so vedno zanimivi, tudi s tako neposrečeno motorizacijo, kot je ta. Pač voziš dokler gre, potem bi pa na tvojem mestu razmislil o swapu na R6, nebi se ukvarjal s tem motorjem sploh. Zakaj ne, sem napisal. Ker je jama brez dna. Upam sicer da sem se zmotil in da tvoj ne bo tak, če ga boš redno servisiral (kratki servisni intervali so pri takšnih konstrukcijah zelo poemembni) in če se ne boš dosti vozil, te bo mogoče celo preživel. Srce lahko včasih odkleneš tudi tako, da ključ vtakneš eno nadstropje nižje. |
Prikaži več možnosti
|
#27
Kot sem napisal, vem da m43 ni najbolj posrečena zasnova. Ampak da zaradi tega kar zaribajo levo desno pa tudi ni res.
Bi rekel (spet, moje mnenje) da so večji krivec lastniki. Hočeš/nočeš "kosilnice" so entry level bmwji, ki so jih med drugimi kupovali ljudje, samo da je bil bmw pri bajti, pa če so so ga dosegli ali ne (bodimo realni, malo kdo je v konfiguratorju izbral 4 valjnika, če je dosegel R6). To pa, sploh če ni bil 1. lastnik pomeni da so se servisi ponekod delali samo ko je že nekaj crknilo in ne na intervale. In ti ljudje so ponavadi potem najbolj glasni kako je določen bmw / določen motor krš (pa to ne leti nate in tvoj post, da me ne boš narobe razumel). Ob rednem servisiranju in normalni uporabi ni s temi motorji nič narobe. Urejal Rage, 21.05.2024, 16:12. For this is where I belong For I am damnation (Bleed from within)
|
Prikaži več možnosti
|
#28
Glej, jaz ničesar ne obsojam vnaprej, najprej zberem podatke in potem ocenim. Glede na to da sem v BMW svetu že preko 30 let, sem videl že ogromno in imam ogromno informacij, inputa. Če primerjam BMWjeve M43 in M52TU, torej 4 in 6 valjni model motorja, ki se je izdeloval v istem obdobju, sem od 50 primerov M43 s katerimi sem imel tako ali drugače opravka videl 10 zaribanih, pri M52TU pa nobenega, oziroma se ga vsaj ne spomnim. Štel jih sicer nisem, ampak približno taka je bila statistika. BMW je bil pač v tistih letih znan po šestakih, ti so bili vedno smetana znamke, štirivaljnike so zapostavljali in to je rezultat, pač slabo so skonstruirani. Ni to nobena znanost in ni prvič da je en njihov izdelek bistveno slabši od drugega, saj so recimo totalno zajebali tudi N53, pa je bil predhodnik (N52) odličen motor. N43 naj bi bil pač sodobnejše nadomestilo za N42, pa so namesto da bi odpravili hibe starega modela zadeve še dodatno zajebali in to popolnoma brez razloga! Meni še danes ni jasno zakaj tisto L tesnilo, saj ne stari in ne novejši tip motorja tega nista imela, samo M43. In človek bi najprej pomislil da M43 ribajo ravno zaradi tesnila, ker folk pač ne pazi na olje, to kaplja dol in ko ga je premalo motor zariba, pa ni tako, zaribane M43 sem videl tudi pri preverjeno skrbnih lastnikih! Tu pa jaz potegnem črto in označim izdelek za drek, sorry ampak drugače ne morem napisat. Ko greš srat tudi ne boš rekel da si nežno izločil kupček dišečega blata, ampak boš rekel da si se posral in da drek smrdi! In ga čimprej odplakneš v skret školjko, ane? No, M43 si zasluži točno to in tisti ki ga je skonstruiral, enako. Sorry ampak drugače pač ne morem povedat, če mi gre kaj na živce ne morem bit diplomatski, tak sem po naravi, brez dlake na jeziku. Srce lahko včasih odkleneš tudi tako, da ključ vtakneš eno nadstropje nižje. |
Prikaži več možnosti
|
#29
Označevati nekaj za "drek in skretškoljko" pavšalno zaradi neznanja, ni znanje- številu porabljenih besed navkljub. Pričakovano, na podlagi izkušenj.
Anything I say. What a wonderful philosophy you have. |
Prikaži več možnosti
|
#30
Se mojih 5 centov, dobro leto lastnistva, 3000 prevozenih...
Ta m43 je smeh. 1.9L in rahiticnih 118 ponijev. Bitch please! Za bmw, ki je znan po svojih motorjih in sportnosti tole ni pac za nikamor. AMPAK Ga imamo radi ker: 1. Ko odpres haubo, se kar ne mores nacudit, koliko placa in kako enostavno ga je za posraufat. 2. Pedalko za plin lahko gazis kot blesav in se avto nikamor ne premakne - style 44 + 225 copatki. Motor se dere, pri 100kmh ti dogaja, kot da se vozis 200... Priceles, Freude am fahren! ![]() |
Prikaži več možnosti
|
#31
Glej, sem pač navajen na kvaliteto in trpežnost šestakov. Ampak obstajajo tudi BMWjevi 4 valjni motorji ki so dobri, recimo 16 ventilc, ki je po zasnovi starejši od M43, zato vem da znajo naredit tudi dober motor, ampak ga očitno niso hoteli izdelat. V 4 valjnike se nisem nikoli pretirano poglabljal, zato je logično da ne poznam vseh izvedb, se mi ne da s tem ukvarjat, ker ta motor ni vreden nič. Mislim da sem dovolj nazorno pojasnil zakaj mi ne potegne, v nasprotju z mano ti nisi povedal nič, ves tvoj sestavek je samo kritiziranje mojega in čisto nič drugega. Če že pišeš, naštej argumente zakaj tako misliš. Si imel tak motor, ga je imel kdo od tvojih sorodnikov/kolegov/znancev, kaj je bilo na njem delano, kdaj, itd. To so dobrodošle informacije. Mene kliče ogromno folka za vse živo in če je kliče 10 ljudi ki imajo probleme s takim motorjem, kaj naj si mislim? Konkretnih primerov ne bom našteval ker so to privat zadeve, so pa bili vmes tudi forumaši, ki so imeli s temi motorji probleme. Vse ni za v javnost. Misli si kar si hočeš, mene res ne briga katere motorje vi kupujete, ni to moj problem. Povem tisto kar vem in kar si o tem mislim in zame je zadeva ad acta, zgodba zaključena. Srce lahko včasih odkleneš tudi tako, da ključ vtakneš eno nadstropje nižje. |
Prikaži več možnosti
|
#32
Jah ne vem, si kupil napačen avto? To our friends and loved ones, no longer with us. |
Prikaži več možnosti
|
#33
Ne.
Zamenjal sem sluzbo in sem potreboval neki daily voz za celih 12km na dan, za katerega se mi j***, ce bo stal cel dan na soncu, mi ga bo zbila toca in mi ga bodo butali na nezavarovanem parkiriscu. Doma sta se 2x R6 in en V8, ki mi jih je bilo skoda za zgoraj napisano. Avto je bil kupljen od sosede, druga lastnica zadnjih 20 let za ceno starega rjastega cliota. Perfektno opravlja nalogo, za kateri je bil kuplen in ga imamo radi ![]() |
Prikaži več možnosti
|
#34
Ok še vedno je motor naredil 400.000km pa je zdaj problem z ventili, prav zanič ravno ni... |
Prikaži več možnosti
|
#35
O katerem motorju ti govoriš? Srce lahko včasih odkleneš tudi tako, da ključ vtakneš eno nadstropje nižje. |
Prikaži več možnosti
|
#36
Jerry, tip osebe, ki napiše en do tri stavke, s katerimi zajame bistvo. Potem prilepi to Chat GPTju in mu napiše ukaz, da mora napisano zapisat na dolgo in široko ter ga podkrepit z random zgodbicami, ki jih Jerry prilaga kot CSV datoteko k temu sporočilu. |
Prikaži več možnosti
|
#37
Se čist strinjam, točno zato sem jaz razmišljal da bi vzel (še) E46 316i FL (1.9), 115HP, ker se dere ko prasica, misliš da greš ko satan... kar je pa tud bistvo.. da misliš da letiš... Važna je perspektiva... Je kdo kdaj fural kombi 200? Se zdi k WARP speed:D V yugiču sem mislu da smo šli vsaj 250.. ko sem na števc pa pogledal je blo pa 120...
A ni to "perfect crime"... misliš, da si delikvent, gone in 60 seconds.. a znotraj omejitev :D Pri M3 greš 180 po celovški, od enega semaforja do druegega... in IZPIT gone :D
So pa avti k letiš k satan, misliš pa da maš na štant gasu... Perspektivo izgubiš sam ko vidiš da te en basic TDI (podobn letnik) dol poč medtem k se praska po jajcih
6valnik ima žametni zvok, ki te lepo poliže po jajcih vsakič ampak 4valnik ima pa svoj "tik tik tik" signature zvok :D
Cena popravila pa morda tudi ne bo ne vem koliko... sploh ker so cene skoraj take kot redni servis novih jajcev v garanciji, ki imajo zvok kot da bi po slamci dihal..
Ampak če se vam zdi da je avtvo v k****, BER.. beyond economical repair.. pa prosim za kako sliko... ravno razmišljam da bi vzel še en 4valnik ,) Urejal bmwe4621, 22.05.2024, 14:21.
|
Prikaži več možnosti
|
#38
A napopaš kake slike avta?:D notr pa zunaj itd... Pa kok bi hotel zanj, če ugotoviš, da ni vreden pol k****, kot nekateri pravjo?
|
Prikaži več možnosti
|
#39
Vidim da si preklopil iz faze "veliko napisanega, malo povedanega" v fazo "diskreditiranje", kot po navadi. Anything I say. What a wonderful philosophy you have. |
Prikaži več možnosti
|
#40
Cut the crap. Kje si imel ti ta motor, v E34? Srce lahko včasih odkleneš tudi tako, da ključ vtakneš eno nadstropje nižje. |
Prikaži več možnosti
|