Skoči na vsebino

 

Delna obnova podvozja E90

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
13 odgovorov v temi
BMW E90 2006
BMW E90 2006
  • Uporabnik
  • Sporočil: 30
  • Lokacija: JZ provinca
  • Avtomobil: BMW E90, BMW E91

#1

Eni si kupijo barko, drugi obdelujejo njivo, tretji planinarijo, četrti .....

Jaz v prostem času počnem neumnosti.

Takole sem se igral s podvozjem sinovega E90.

Podvozje je bilo od rezervoarja do zadnje stene na več mestih rjasto. Na vso srečo povsod samo površinsko. Slika z rjo je pod rezervoarjem, slika popeskane površine in z zaščitnimi nanosi je pod mostom. Estetike prosim ne ocenjevat. Igranje z HVLP pištolo je pač pustilo svojo sled v obliki občasnih prelivov. Bo drugič boljše.

 

Vnaprej nekaj odgovorov za tiste, ki se jim bodo mogoče porodila kakšna vprašanja:

 

1. To sem počel v prostem času.

 

2. Moja oprema: 2 enofazna ABAC kompresorja (eden z rezervoarjem 270 L, drugi 100 L) vsak s po 340 L/min efektivnega pretoka, 105L peskalnik z odsesovalnikom (kupljen na Lincosu) in en kup ropotije. Hiša ima tri faze za vsako stanovanje, nimam pa posebej trifaznega priključka - zato dva enofazna kompresorja. Mama in žena sta malo uskladili likanje z mojim peskanjem in smo nekako koohabitirali. Od prej sem imel 270 L kompresor, da sem dosegel pretok nad 600 L/min, sem dokupil 100 L kompresor. Zaporedno povezal kompresorja in peskalnik je lepo delal. Samo z enim kompresorjem ni šlo, ker je prehitro zmanjkalo zraka.

 

3. Zaščita: epox primer Konem color, undercoat U100. Vsakega po dve roki.

 

4. Se to finančno izplača? Če se da komu drugemu delat, potem ne. Če sploh sprejme takšno delo. Tudi sam, ko sem vprašal nekaj avtoličarjev, ko sem jim povedal kaj hočem, so me prijazno napotili k nekomu drugemu v stilu ''Vprašaj unega, mogoče ima čas. Mi smo zasedeni''. Zdaj vem zakaj.

Če ima človek opremo (jaz sem moral dokupiti preskalnik in kompresor - ki pa ga uporabljam tudi na terenu pri svojemu delu in bi ga itak kupil), čas, veselje in pa predvsem živce, potem ja se splača. Material ni drag.

 

5. Časovno? Odvisno od volje do dela in živcev.  

Profesionalci: v enem dnevu popeskajo, drugi dan 2 roki epoxy primerja, tretji dan undercoat.

Jaz: Ne bom povedal - počasi je šlo, zelooooo počasi. Počasi je šlo tudi zato, ker sem bil natančen in ne poznam ''mojstrskih trikov''. Žena mi itak pravi, da imam težko OKM. Dobra stvar DIY je da delaš kadar se počutiš. Sam sem pogosto prekinil z delom, skočil malo počivat, na plažo, itd...

 

 

Evo, to je bila moja izkušnja.


Pripete slike za predogled

  • Slika 3.jpg
  • Slika 4.jpg
  • IMG_0914.JPG

Pripete datoteke

Prikaži več možnosti
    • Wemar_e30, jjjernej in timej98 uporabnikom je všeč to sporočilo


Premium
Premium
  • Uporabnik
  • Sporočil: 225
  • Lokacija: Gorica

#2

Tudi sam sem popravljal oz. se še vedno ukvarjam z mojo e91ko, podobno stanje oz. mogoče slabše, gnilo vse od rok nog mostov .... uglavnem katastrofa :D


Prikaži več možnosti


BMW E90 2006
BMW E90 2006
  • Uporabnik
  • Sporočil: 30
  • Lokacija: JZ provinca
  • Avtomobil: BMW E90, BMW E91

#3

Tudi sam sem popravljal oz. se še vedno ukvarjam z mojo e91ko, podobno stanje oz. mogoče slabše, gnilo vse od rok nog mostov .... uglavnem katastrofa :D

Ma je rja samo površinsko ali strukturno?

Ker E90 serija je za razliko od E46 imela profilne nosilce. E46 je imela večplastno pločevino in se je cefrala ko je rjavela. Kolega je porabil enega časa, da je to spravil v normalo.

Most na mojemu je rjavel po vseh varih. Ne razumem kaj jih stane (glede na to koliko stane vozilo), da bi to bolj kvalitetno naredili.

Čepe po karoseriji sem tudi zamenjal vse. Eni razpadajo, eni so bili kolikor toliko v redu.

V votle profile sem nafilal voska za dve pokopališči. Vsi profili so bili znotraj brez rje.


Prikaži več možnosti


Premium
Premium
  • Uporabnik
  • Sporočil: 225
  • Lokacija: Gorica

#4

Ma je rja samo površinsko ali strukturno?

Ker E90 serija je za razliko od E46 imela profilne nosilce. E46 je imela večplastno pločevino in se je cefrala ko je rjavela. Kolega je porabil enega časa, da je to spravil v normalo.

Most na mojemu je rjavel po vseh varih. Ne razumem kaj jih stane (glede na to koliko stane vozilo), da bi to bolj kvalitetno naredili.

Čepe po karoseriji sem tudi zamenjal vse. Eni razpadajo, eni so bili kolikor toliko v redu.

V votle profile sem nafilal voska za dve pokopališči. Vsi profili so bili znotraj brez rje.

Površinsko je bila, zadnji most zanič, diferencial je bil tak kot ga na tomo vinkoviču ne vidiš :D uglavnem za obupat, no saj parkrat sem skoraj pa sem potem dobil še malo zagona. Sprednji most me še čaka ampak sem se odločil, da ga dam prašno barvati spomladi, če mi uspe do zime registrirati avto, trenutno ga je še vedno več po škatlah kot pa na karoseriji. Me pa j*** vreme, ker nimam garaže in vse delam le zunaj.
 


Prikaži več možnosti


BMW E90 2006
BMW E90 2006
  • Uporabnik
  • Sporočil: 30
  • Lokacija: JZ provinca
  • Avtomobil: BMW E90, BMW E91

#5

Površinsko je bila, zadnji most zanič, diferencial je bil tak kot ga na tomo vinkoviču ne vidiš :D uglavnem za obupat, no saj parkrat sem skoraj pa sem potem dobil še malo zagona. Sprednji most me še čaka ampak sem se odločil, da ga dam prašno barvati spomladi, če mi uspe do zime registrirati avto, trenutno ga je še vedno več po škatlah kot pa na karoseriji. Me pa j*** vreme, ker nimam garaže in vse delam le zunaj.
 

Hvala enako za vreme, ko ni vremena ...... pa žena s svojimi nujnimi deli okoli hiše, ki morajo biti narejena včeraj. Me prijemlje, da bi z nekaj hruškami vse skupaj zabetoniral.

 

Glede zadnjega mosta je izgleda njihova tehnologije barvanja popolnoma faljena. Na moji E91 enako zvari v rji - pa se je avto vozil po obali z občasnimi vožnjami po Sloveniji in Evropi, vendar v snegu mogoče samo nekajkrat (ko sneži sem doma). Vsekakor premalo za toliko rje. E90 je druga zgodba, ker so ga prejšnji lastniki vozili po notranjosti Slovenije po posipanih cestah.

Diferencial itak. Diferencial sem obnovil v T2A in ga, čeprav je od tam prišel pobarvan, potem sam površinsko zaščitil na enak način kot podvozje. Sem se odločil, da bom vse na takšen način naredil. Zdaj me čaka še notranjost blatnikov. Potem sledi počasno sestavljanje. 

Del podvozja, ki je prekrit s plastiko je kot nov z nekaj manjšimi rjastimi flekami. Ko sem vzel dol oblogo tunela, mi je pena skoraj razpadla v roki, sam tunel pa ko sem ga razmastil je kot nov.


Pripete slike za predogled

  • IMG_0725.jpg
Prikaži več možnosti


Lebn47
Lebn47
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 868
  • Lokacija: Mengeš
  • Avtomobil: 330 xi

#6

Dobr si, da se ti da to počet. Če ni 3.0 mašina ne vidim neke dodane vrednosti. Avti so stari 20 let se še kar dobro držijo vbistvu.
Prikaži več možnosti


BMW E90 2006
BMW E90 2006
  • Uporabnik
  • Sporočil: 30
  • Lokacija: JZ provinca
  • Avtomobil: BMW E90, BMW E91

#7

Dobr si, da se ti da to počet. Če ni 3.0 mašina ne vidim neke dodane vrednosti. Avti so stari 20 let se še kar dobro držijo vbistvu.

Saj kot sem rekel, vsak počne neumnosti na svoj način, jaz ..... in ob tem mora dati na vago.

Ti avti serije E se zelo dobro držijo, ko odpraviš njihove pomanjkljivosti, ki so sedaj več ali manj že znane. In to niso neke cifre, če si zmožen to početi sam.

Vozne lasnosti so še zdaj enkratne. 

 

Mašina pa je 2.0 diesel M47. Tudi motor sestavljam počasi. Imam dva vozila (moj je E91) z enakim motorjem in večino enakih sestavnih delov. Tip avta poznam in ga z lahkoto redno vzdržujem (pustimo zgoraj opisano časovno komponento in živce pri tej obnovi). Rezervni deli poceni, ogromno jih je na netu iz donor vozil tako, da v primeru potreb ni problem poceni dobiti vrata, blatnike, itd....

Ko bo zaključen, pričakujem da se bo sin vozil kot jaz sedaj z mojim E91 (grem proti 350k km). Sin je na osnovi voženj z mojim E91 hotel enakega. Trenutno zdaj jahava oba mojega E91 in pridno tolčeva kilometre.

Glede na to kaj prihaja iz tovarn sedaj mi pa ne pada na misel kupovat novo vozilo. Novejši modeli druge roke, pa ....


Prikaži več možnosti
    • Jerry je všeč


BMW E90 2006
BMW E90 2006
  • Uporabnik
  • Sporočil: 30
  • Lokacija: JZ provinca
  • Avtomobil: BMW E90, BMW E91

#8

Tako izgleda most.


Pripete slike za predogled

  • IMG_0705.jpeg
Prikaži več možnosti


BMW E90 2006
BMW E90 2006
  • Uporabnik
  • Sporočil: 30
  • Lokacija: JZ provinca
  • Avtomobil: BMW E90, BMW E91

#9

Odstranil sem še nekaj flek rje na delu podvozja, ki je pod plastiko. In ker mi je ostalo več kot 5 dl primerja in smo tu imeli lepo vreme, sem še malo pobrusil po celem delu ter s pištolo potegnil po vsemu. 

Evo, zdaj je celo podvozje ''prepleskano''. Pa bo kar bo.

 


Pripete slike za predogled

  • IMG_1229.jpg
Prikaži več možnosti
    • blackberet, jjjernej in Lebn47 uporabnikom je všeč to sporočilo


BMW E90 2006
BMW E90 2006
  • Uporabnik
  • Sporočil: 30
  • Lokacija: JZ provinca
  • Avtomobil: BMW E90, BMW E91

#10

Če komu pride prav,

info za vse lastnike E90, E91, E92 in E93.

 

Čepi 51718126605 razpadajo po celi karoseriji.

Ostali niso tak problem, jih pa vseeno zamenjujem kar po vrsti. Eni so bolj otrdeli, eni ne. Ni pravila, ni vzorca. Lahko sta dva čepa v razmaku 10-20 cm, en otrdel, drugi ne. Pa naj bo človek pameten?!

 

Na sliki ''Most zadnji pri prtljažniku'' sta dve luknji, obe v istem profilu, vendar vsaka s svojo kodo čepa. Logika? 

 

 


Pripete datoteke

Prikaži več možnosti


BMW E90 2006
BMW E90 2006
  • Uporabnik
  • Sporočil: 30
  • Lokacija: JZ provinca
  • Avtomobil: BMW E90, BMW E91

#11

Pa še ostale kode, če se bo kdo kdaj igral s tem.

V boxu ojačevalca sem čepe 07147140849 nadomestil s čepi 07147140847 z voskom.


Pripete slike za predogled

  • Box ojačevalec - novi čepi.jpg

Pripete datoteke

Prikaži več možnosti
    • Nixxon, blackberet in dnjehen uporabnikom je všeč to sporočilo


BMW E90 2006
BMW E90 2006
  • Uporabnik
  • Sporočil: 30
  • Lokacija: JZ provinca
  • Avtomobil: BMW E90, BMW E91

#12

Še slikici kako je bil v predhodnem postu bolj rjast box akumulatorja saniran.

Čepi so bili potem premazani še s sealerjem.

Čez vse pa še dve roki Stone chip protection.

 

Od teh protectorjev sem najprej uporabljal U100 od APP.

Potem sem poiskusil Stone chip guard 2040 od Silco. In mi Silcotov bolj ustreza, ker je redkejši in se z več nanosi lepše oblikuje (čeprav je to na nevidnem mestu).

Čeprav sem oba proizvoda dobro pretresel, sem s Silcotovim zaščitil večjo površino. V kartuši od U100 mi je poleg tega še ostalo nekaj mase - kalo. 

 


Pripete slike za predogled

  • Box akumulator - popeskan.jpg
  • Box akumulator - s čepi.jpg
Prikaži več možnosti
    • Nixxon in dnjehen uporabnikom je všeč to sporočilo


BMW E90 2006
BMW E90 2006
  • Uporabnik
  • Sporočil: 30
  • Lokacija: JZ provinca
  • Avtomobil: BMW E90, BMW E91

#13

Del karoserije kjer je montirano plastično dvodno je bilo rjasto na vseh izboklinah na mestih kjer so vijaki in na nekaterih točkovnih zvarih.

Z zgornje strani samo blago, s spodnje strani pa kar konkretno tako, da sem moral kar dobro peskat.

Površina je zelo majhna in beži curek na vse strani.

Na levi strani slike, se vidi raztrgana zaščita, ker mi je curek všel in povzročil pravo razdejanje v notranjosti v prtljažniku in malo po delu kjer je zadnja klop.


Pripete slike za predogled

  • Dvodno - popeskano.jpg
  • Dvodno - pobarvano.jpg
Prikaži več možnosti
    • Nixxon in dnjehen uporabnikom je všeč to sporočilo


BMW E90 2006
BMW E90 2006
  • Uporabnik
  • Sporočil: 30
  • Lokacija: JZ provinca
  • Avtomobil: BMW E90, BMW E91

#14

Pa še malo izkušenj iz delovišča.

 

1. Peskalnik

Prvič sem peskal s peskalnikom volumna 40 L (brez sesalnega sistema) in takoj ugotovil, da tako ne bo šlo zaradi časa in zagotavljanja čistoče okolice. 40 L peskalnik sem pri delu izpraznil v malo manj kot 20 min in potem porabil kakih 40 min da sem pometel pesek, ga (na začetku nisem imel korit in kartona) presejal s kuhinjskim sitom in preko lijaka (zaradi zasnove peskalnika zelo ozko grlo) sipal nazaj v peskalnik. Zelo zamudno in samo delo ne gre nikamor. Me je imelo, da bi takoj prenehal. Zato sem ponovno malo pobrskal po internetu in vzel peskalnik s sesalcem. Peskalnik 40L bo uporabljen za peskanje manjših predmetov - slike priročne peskalne komore iz kartona bom enkrat pozneje naložil in opisal. 

Korita so dušo dala tako, da je bilo zbiranje/sesanje peska enostavno. Poraba peska je bila zelo zmanjšana, ker sem lahko sesal skoraj čist pesek, mrežica v notranjosti peskalnika pa je filtrirala kakšno zalutalo smet. Mrežica v originalu ima precej velike reže tako, da sem v trgovini z agrarno opremo kupil bolj gosto iz plastike in je povsem v redu opravila svojo nalogo. Tako je bila drastično zmanjšana poraba časa za reciklažo peska. Nekaj minut sesanja po koritih in kartonu in je bil peskalnik ponovno pripravljen za delo.

Karton pa je pobral kakšno manjšo zalutalo količino peska tako, da je bilo dvorišče minimalno onesnaženo.

Kljub temu se je prah od peska čutil po dvorišču in smo ga zato morali tedensko prati s Karcherjem.

Peskalnik, ki sem ga uporabljal ima zelo ceneno izvedbo priključka zraka - bolje rečeno zanič, narejeno za en ..... Sam sem to predelal pri kolegu in dodal separator za vlago, ker ga v originalu niti ni imel (zanimivo ta mali 40 L ima separator - no name kitajske proizvodnje). Separator sem dnevno praznil, toliko vlage se je nabiralo. Zrak je do peskalnika potoval skozi 20 m cevi. Kompresorja sta bila namreč postavljena daleč stran od delovišča na takem mestu, da me zvok ni motil in tudi da ju ni dosegla nobena morebitna umazanija. 

Še glede kvalitete separatorjev - za preizkus sem na 40 L peskalniku spuščal zrak 30 min na prazen peskalnik in izpraznil za vzorec vode. Ko sem isto ponovil na peskalniku z odsesovanjem, sem separator napolnil do polovice do oznake max. Na tem peskalniku sem vgradil separator korejskega proizvajalca - tako da je smiselno pregledat kakšen separator se vgradi.   

 

 

 

2. Peskalna pištola

Na peskalni pištoli sem porabil 6 šob premera 7 mm. Po pravilih bi moral šobe zamenjati takoj, ko se izrabijo in se premer poveča za kakih 20%. Meni se jih ni dalo menjavat in sem jih zamenjeval, ko se je premer povečal na 10-11 mm. Pa so vseeno opravile delo. Zaradi moje neumnosti sem uničil eno sesalno krtačo na pištoli.

 

 

3. Pesek

Vsega skupaj sem porabil 10 vreč (po 25 kg) peska zrnatosti do 0,5 mm.

Filter peskalnika sem čistil dnevno t.j. na cca vsake 4-5 serij - to bi zneslo na cca vsake 1-1,5 ure efektivnega dela peskalnika. 

Vsega skupaj sem iz filtra nabral za cca 3,5 kante Jupola belega praha (zelo fin prah). Ta prah je drugače zelo nevaren tako, da če se bo kdo lotil kdaj peskanja: Filter je potrebno čistiti non stop. Tudi zato, da ne pregori elektromotor filtra.

 

 

4. Zaščitna oprema

Porabil sem 5 x Tyvek 500 od DuPonta (oziroma tak tip). Sem poiskušal še eno cenejšo, pa sem hitro prenehal, ker je bila gostota obleke neprimerna in je šel pesek skoznjo. Vsakič ko sem jo slačil sem se prej prepihal. S temi Tyvek oblekami sem prihranil nešteto pranj delovne obleke. Namreč prah, kar ga kljub odsesovanju nastane pod avtam, se počasi razkadi in vleže. 

Gumijasti škornji in rdeče PVC rokavice. Za take hobi variante ni potrebno kupovati namenskih rokavic. Na sliki sem v supergah - začetniška napaka, ki je imela za posledico uničene nogavice od praha. Ne stavite takih nogavic v pralni stroj, če mu želite dobro.

Dve beli kapuci z vizirjem, ker se plastičnih vizirjev za to kapuco ne da posebej kupiti in ko sem enkrat bil nepreviden, mi je odboj curka takoj zameglil vizir, da je postal neuporaben. 

6 zaščitnih vizirjev za brusilce. Vizir za brusilce sem nosil preko kapuce. Vizir za brusilce sem vzel, ko sem uničil vizir na prvi kapuci. Vizir je imel vlogo žrtve, da sta ostali dve zaščiti (vizir na kapuci in steklo na celoobrazni maski) ostali nepoškodovani.

 

 

5. Dihalni medij

Profesionalci imajo posebne filtrirne ali pa dihalne sisteme, ki pa so izven mojega proračuna in poleg tega so za to potrebni skafandri s katerimi se pod avtom ne da ravno delati. Kolega ima tak sistem, ker v ladjedelnici v Izoli peska in mi je dal pameten nasvet: Ali pusti vse skupaj stat ali se spomni kaj bolj enostavnega. Ne peskaj brez filtrov, da ne bom hodil na tvoj pogreb.

In sva kolegom ob žlahtnih proizvodih naših pivovarn malo mozgala tako, da se je porodila ideja o priročnem sistem sestavljenem iz:

- potpaljaški regulator s 15 m cevi (drugi kolega ga uporablja za čiščenje podvodnega dela svoje barke)

- celoobrazna maska (70 EUR na spletu), ki dobro zatesni obraz

- 3 potapljaške jeklenke volumna 16 L (posodili kolegi in bivši sodelavci) - 3 jeklenke zato, da sem jih lahko rotiral normalno in delal brez prekinitev tako, da ni bilo potrebe po stalnem skakanju na polnilnico . 

Vsega skupaj sem porabil 11 jeklenk zraka polnjenih na 200 bar (cena polnjenja jeklenke je 0,5 EUR/L = 8 EUR/jeklenko).

 

 

6. Dinamika dela s tako opremo

Celotena zaščita in dihalni sistem omogočata cca 15 min dela (če ni visokih temperatur tudi 20 min), potem se začne celoobrazna maska meglit in sem se s pištolo pomikal bolj po občutku in spominu konture podvozja. Znoj v maski lije kot iz škafa (poleti da ne govorimo) ter se po nosu in licih zliva proti bradi tako, da začne srbeti. Nekajkrat sem se zaradi tako zamegljenega stekla maske spotaknil ob cevi in preizkusil trdoto betona.

Masko in vizirje sem vedno po vsaki seriji opral z vodo. Ustniku regulatorja sem še posebej posvetil pozornost, ker v nasprotnem primeru hitro pride do situacije, da ima človek občutek kot  da ima v ustih gnilobo. Ko sem snemal masko z obraza, se je slina cedila tako, da mi je skoraj obračalo želodec in sem potem začel masko snemati z zaprtimi očmi. 

Ker sem lenoba, sem potem po vsaki seriji kakih 30 min na ležalniku preživljal čas in brskal po telefoninčku - nekaj kar sem stalno očital svojemu sinu (zanimivo, kako hitro se spremenimo ljudje ko smo postavljeni v določeno situacijo).

Večino oblek sem porabil poleti, ko sem bil v njih kot izžeta cunja. Ko se obleke enkrat zmočijo postanejo zelo neprijetne za nošnjo in samo delo.

PVC rokavice opravijo svojo nalogo, samo previden je potrebno biti, da se jih ne zadane s curkom, ker se prsti hitro preluknjajo - sanacija s Tesa trakom je dovolj učinkovita za nadaljnjo uporabo.    

Vizir za brusilca zaradi odboja peska postane hitro deloma zamegljen in sčasoma postane neuporaben, opravi pa svojo nalogo t.j. zaščito vizirja na kapuci.

 

V glavnem, vse skupaj omogoča delo, vendar zelo počasi, kot sem že napisal. Tudi urnik dela ima veliko vlogo, zjutraj ni pametno preveč ropotat z dvemi kompresorji in peskalnikom na kateremu tuli elektromotor sesalnika, če se hoče ohraniti dobre odnose s sosedi. Ob vikendih sem tako ponavadi počakal, da so zapele motorke, kosilnice, freze ter ostalo in sem se lahko s svojim ansamblom pridružil celemu cirkusu.

Po nekaj takih intervalih človeka začne minevat volja, da bi se sploh ulegel pod avto. Tako, da sem na dan efektivno naredil po 4 serije kar znese dobro urco - urico in pol dela. Zato sem to počel v prostem času, ko ni bilo drugih obveznosti in ko sem res imel voljo. Včasih je vse skupaj stalo tudi po kak teden in avta niti povohal nisem.

Torej čas in živci. Ostalo ni problem.

 

 

 


Pripete slike za predogled

  • Delovišče.jpg
  • IMG_0982.jpg
  • IMG_0983.jpg
  • Priključek zraka original.jpg
  • Priključek zraka - predelan.jpg
Prikaži več možnosti
    • Nixxon, sash, fp4492 in 2 ostalim je všeč




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2023. Vse pravice pridržane.