Skoči na vsebino

 

Sponzorstvo ?..

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
21 odgovorov v temi
oitge
oitge

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 362
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E46 320ci

#1

Zanimajo me vaše praktične izkušnje pri sponzoriranju klubov podobnih kot je recimo »AK BMW Slovenija«.
Kako v praksi prepričati šefa ali hipot. sebe kot recimo lastnika, da vrže nekaj soldov v tole našo izsušeno blagajno? (upam da ni tako hudo)
Kje lastnik, manager nekega podjetja lahko vidi svoje koristi pri sponzoriranju?
Ali je to davčno priznani strošek, kako je z DDV,?… itd...


:wave
BMW E36 318i (M40 B18),
BMW E36 320i (M50 B20),
BMW E46 320ci(M54 B22)
Prikaži več možnosti


BMW M PWR
BMW M PWR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 452
  • Lokacija: Lucija
  • Avtomobil: BMW F30 - 318d

#2

Kako: Zelo težko :laugh
Zakaj dajo: Moj brat je na VŠM v Kopru naredil obsežno diplomsko nalogo o Sponzorstvu. Žal jo še nisem prebral.

Drugače na splošno velja, da omajo podjetja narejen plan, kam bodo vlagali sredstva in zelo malo podjetji podpira društva, ker nimajo skoraj nič od tega. Bolj se zanimajo za medijsko odmevne zadeve!

Jure Griljc, predsednik BMW avto kluba Slovenije

F30 318d M Sport, b.j. 2017

Prikaži več možnosti


BossMR
BossMR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 413
  • Lokacija: Ljubljana

#3

Če še športnikov nočejo! LOOOOOL :crazy :napaka
BMW M Power
Prikaži več možnosti


miha
miha

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 209
  • Lokacija: Kranj
  • Avtomobil: 2003 e46 318i

#4

:jok :jok
If Nismo stands for Nissan Motorsports, what's short for Honda Motorsports?? HOMO?
Prikaži več možnosti


BossMR
BossMR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 413
  • Lokacija: Ljubljana

#5

Zakaj že smeh? :confused
BMW M Power
Prikaži več možnosti


miha
miha

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 209
  • Lokacija: Kranj
  • Avtomobil: 2003 e46 318i

#6

:-D
If Nismo stands for Nissan Motorsports, what's short for Honda Motorsports?? HOMO?
Prikaži več možnosti


oitge
oitge

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 362
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E46 320ci

#7

Sem najdel en krasen članek, ki mi je pojasnil vse detaile, no če sploh koga to zanima.

Sponzorstvo je oblika oglaševanja, gre za posebno pogodbeno razmerje, za katerega je značilno, da imata oba pogodbena udeleženca neko medsebojno korist. Sponzor se zaveže, da bo podprl dejavnost sponzoriranca s finančnimi sredstvi, storitvami ali blagom, sponzoriranec pa bo v zameno za sponzoriranje opravil storitev oglaševanja sponzorja na transparentih, plakatih, majicah, vozilih,... V skladu z ZDDPO so odhodki povezani s sponzorstvom, v celoti davčno priznani. Pogoj je, da je dejansko prišlo do proti usluge in je tudi sponzoriranec izpolnil svojo pogodbeno obveznost (priporočljivo je hraniti določena dokazila kot so fotografije, časopisi.. ). Sponzorstvo je pridobitna dejavnost in ker gre pri sponzorstvu za opravljen promet blaga ali storitve je sponzorstvo po določilih Zakona o davku na dodano vrednost obdavčeno po splošni stopnji (20%). Seveda pa DDV ne zaračunavajo zavezanci, ki nimajo odločbe o zavezanosti in so v skladu s 45.členom ZDDV oproščeni obračunavanja DDV. V primeru, da samostojni podjetnik ali pravna oseba sponzorira fizično osebo, pa je z davčnega vidika tak prejemek fizične osebe obdavčen kot podjemna pogodba. Sponzor mora v tem primeru obračunati in vplačati ustrezne dajatve kot za podjemno pogodbo, fizična oseba pa mora vse sponzorske prihodke prijaviti v letni napovedi za odmero dohodnine. Če si fizična oseba pod določenimi pogoji pridobi status samostojnega delavca v skladu s 53.členom ZDOH, pa ta fizična oseba izstavi račun za opravljeno storitev .

Če želimo dobiti več sponsorjev jim moramo ponuduti nekaj v zameno.
Treba je samo razmišljati kaj, jaz sem razmišljal o sodelovanju na promocijskih akcijah tlele, kaj pa vi?? sedaj ko bo spet pomlad, je sigurno kaj novih idej??

:wave

@BMW M PWR, hvala za edini resni odgovor.

Vir:http://www.ra-savinj...onatorstvo.html
BMW E36 318i (M40 B18),
BMW E36 320i (M50 B20),
BMW E46 320ci(M54 B22)
Prikaži več možnosti


BMW M PWR
BMW M PWR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 452
  • Lokacija: Lucija
  • Avtomobil: BMW F30 - 318d

#8

No tudi jst in Tomzl že dolgo razmišljava o tem, kaj bi se dalo ponudit sponzorjem v zameno. Dejstvo je, da nihče ne bo nič dal, če ne bo imel nič od tega, kar je, če gledamo skozi oči sponzorja tudi pravilno. Če nekaj seješ moraš tudi nekaj žeti! :laugh

Npr, naš najboljši sponzor SITAR PNEUMATIC CENTER, ki nam daje razmeroma velik popust sodeluje z nami predvsem zaradi dobrega sodelovanja z AA, seveda pa njihovo podjetje rado sponzorira takšne klube kot smo mi! Vse kar ta hip lahko ponudimo podjetju Sitar je reklamna pasica na internetni strani kluba.

Moj brat (ki je, kot sem omenil naredil diplomsko nalogo z naslovom sponzoriranje v športu) mi je že pred časom predlagal, da bi izkoristili kot tržni prostor tudi klubske majice. Torej na vsaki majici npr. reklamni našitek sponzorjevega podjetja.
Problem sponzoriranja našega kluba je v tem, da bi morali najti nek medij, katerega bi lahko tržili, seveda pa je problem začeti. V eni debati sem že omenjal izdelavo nekakšne klubske revije ali biltena. Tam naj bi se beležila razna dogajanja v klubu, kakšen članek o testu katerega ob "bavarcev, itd..., taka revija pa je tudi idealen medij za sponzorje. Kaj nas zadržuje; pisce člankov bi že nekako dobili, problem ki tukaj nastane je spet finančni. Dejstvo je, da izdelava takih biltenov ni poceni, če seveda hočemo narediti nekaj, kar je za oko privlačno. In bolj ko je za oko privlačno, bolj je privlačno tudi za ljudstvo in kar privlači ljudstvo to privlači sponzorje. Ja, živimo v času komercializacije.

Jure Griljc, predsednik BMW avto kluba Slovenije

F30 318d M Sport, b.j. 2017

Prikaži več možnosti


ipsilon
ipsilon

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 237
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: E36-off to see the world

#9

Moje izkušnje s sponzorji so take - redkokdo (nihče) noče dati denarja, jih je pa kar nekaj, ki rade volje podprejo razne projekte z materialnimi sponzorstvi - npr. Žito d.d. ti da piškote, Mercator ti da konzerve in pašto, itd. Dajo ti svoje izdelke ali pa izdelke, ki jih prodajajo. Na tak način bi recimo lahko dobili prehrano in pijačo za kakšno srečanje.

Ideja o reviji ni slaba, ampak mene bolj skrbi vsebina kot pa oblika. Danes z računalnikom narediš že čuda oblikovanja, revija pa tudi ne bi izhajala v par tisoč izvodih, torej je v končni fazi lahko v obliki tiskanega ali pa fotokopiranega newsletterja. Važno da doseže ciljno publiko. Vsebina pa... mogoče imamo idej dovolj za nekaj številk, ampak narediti revijo, ki bo lahko aktualna (le tako bo zanimiva za bralce) z našimi sredstvi je kar zahtevna naloga.

Še en medij, zanimiv za sponzorje - pleh naših vozil :ok Ne kar takoj poskočit na stolih - ideja se mi ne zdi slaba. Razmislite :ok2
Ajd,

Y

"nič ni resnično, vse je dovoljeno"
Objavljena slika
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


BMW M PWR
BMW M PWR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 452
  • Lokacija: Lucija
  • Avtomobil: BMW F30 - 318d

#10

Če koga zanima, en povzetek bratove diplomske naloge:

KAKO PRIDOBITI SPONZORJA?

Podjetja dandanes vsak dan dobivajo ogromno prošenj za sponzorstvo. Sponzorji so v zadnjih nekaj letih postali zahtevni in hočejo natančno vedeti, kaj lahko dobijo za tak ali drugačen sponzorski vložek, tako da razna poznanstva ne vplivajo na sponzoriranje toliko, kot so nekoč. Tako so tudi sponzorske pogodbe vse bolj natančne, kar z drugimi besedami pomeni, da so aktivnosti, ki jih mora opraviti sponzoriranec za sponzorja, čedalje bolj natančno opredeljene.
Prav zato je pridobitev sponzorja danes zahteven, dolgotrajen in kompleksen proces. Preden se odločimo stopiti pred potencialne sponzorje, se moramo pripraviti in natanko je določiti, kaj ponujamo oziroma kaj prodajamo potencialnim sponzorjem? Ne bomo vas zavajali z utvaro, da vas bodo sponzorji sami našli, če boste dobro delali, ker se to še ni zgodilo. Strategijo najlaže oblikujemo, če najprej predstavimo organizacijo v najbolj prepoznavnih elementih, poudarimo prednosti in nakažemo ugodnosti, ki jih bo deležen sponzor s sponzoriranjem.
V prvem delu diplomske naloge sem analiziral pripravo sponzorskega programa v podjetju, torej potencialnih sponzorjev, v nadaljevanju pa bom podrobneje analiziral še, kako naj potencialni sponzoriranec uspešno pripravi sponzorski plan oziroma kako pridobi čim več sponzorjev.
Veliko je odvisno od športa oziroma od stopnje, na kateri tekmujemo. Če si eden najboljših v športu, ki je zelo popularen in vedno privlači sponzorje in javnost, bo sponzorja neprimerno laže dobiti kot če si neznan in tekmuješ v javnosti dokaj nezanimivem športu. Seveda bomo imeli tudi mnogo težav s pridobitvijo sponzorja, če smo mladi, neizkušeni in dokaj neznani v javnosti privlačnem športu, a vendar je mogoče dobiti sponzorje, ki so pripravljeni pomagati, vendar ne brezplačno oziroma jim moramo za to kaj ponuditi in zagotoviti pozitiven rezultat.
Preden se odločimo iskati potencialne sponzorje, se je treba vprašati naslednjih pet pomembnih vprašanj:

1. Zakaj potrebujemo sponzorja?
Denar je jasen in kratek odgovor na to vprašanje. Vendar to jasno ni dovolj. Nihče nam ne bo dal denarja zgolj zaradi tega, ker denar potrebujemo. Če želimo potencialnega sponzorja prepričati v to, da bo postal naš sponzor, mu moramo natančno pojasniti, kako bo denar vplival na razvoj oziroma na naš trening in to moramo znati prenesti sponzorju, ko ga vprašamo za želena sredstva. Moramo pa tudi razumeti in razložiti, zakaj smo mi pravi za sponzoriranje, v čem smo boljši od drugih in kaj lahko ponudimo več kot drugi.

2. Kakšni so cilji in kako bo sponzor pomagal pri doseganju ciljev?
Seveda ni nič narobe, če se nekega športa udeležujemo oziroma ga negujemo samo zato, ker je šport zdrav in zanimiv, vendar to jasno ne bo dovolj, da bomo prepričali podjetja-sponzorje za vložek v nas. Ko bomo prosili za denarni vložek sponzorja, moramo točno vedeti, kakšni so naši cilji kot športnik posameznik ali klub.
Ni treba, da so cilji vrhunski, vendar morajo biti točno definirani. Treba je potencialnemu sponzorju na primer ponazoriti, ali je naš cilj zmagati na določenem tekmovanju ali je to postaviti nov državni ali pa morda celo svetovni rekord in v kakšnem času to nameravamo doseči. Potencialnemu sponzorju je treba pokazati, da smo resni, zelo motivirani in dobro organizirani.

3. Kako dolgo rabimo sponzorja?
To, da potencialnemu sponzorju ponazorimo, kako dolgo mislimo vztrajati v športu oziroma kako dolgo bomo rabili pomoč sponzorja, bo pomagalo preprečiti marsikateri nesporazum.
S tem, ko bomo definirali določen čas, ne bomo dajali občutka v očeh sponzorja, da denar mečejo v sod brez dna. Ko ponazorimo, da so naši cilji definirani za neko določeno obdobje, nam bo sponzor lahko točno določil sponzorski program in ocenil, koliko sredstev nam bo namenil.

4. Koliko sredstev potrebujemo?
Ko prosimo za sponzorstvo, je pomembno, da znamo natančno definirati, koliko denarja bomo potrebovali za to, da bo naš trening normalno potekal, in za to, da si bomo lahko zagotovili in dosegli določene cilje. Če bo naša kalkulacija stroškov napačna in bo določen projekt treba predčasno končati, ker nam bo zmanjkalo sredstev, bo naš sponzor zelo razočaran, ker je vlagal denar v napačen projekt in lahko se zgodi, da bomo poleg tega, da bomo sponzorja izgubili za prihodnost, morali tudi povrniti sredstva, ki jih je sponzor vložil v nas, ker nismo izpolnili dolžnosti iz pogodbe.
Podjetja-sponzorji so zelo nezadovoljna, ko posamezni športnik oziroma klub (sponzoriranec) prosi za dodatna sredstva, češ da je v načrtovanju naredil napako in ni vračunal določenih stroškov. Podjetja imajo namreč določene proračune, ki jih ne smejo prekoračiti in dodatno financiranje je seveda težko. Tako si tudi zapravimo možnost za bodoče sodelovanje s sponzorjem.
S tem ko potencialnemu sponzorju natančno povemo, koliko sredstev potrebujemo, jim damo možnost zavrnitve sponzorstva ali povečanja do meje, ki je potrebna za dosego uspešnih rezultatov.
Pomembno je tudi, da svojim sponzorjem pojasnimo razliko med tem, koliko bo k našemu razviju prispeval minimalen vložek, na drugi stran pa tudi, kaj lahko postorimo z malo bolj velikodušnim prispevkom. Če to, da dobimo več denarja, pomeni bolj kakovosten trening oziroma bolj kakovostno opremo, bodo sponzorji morda povečali sredstva, ki so jih pripravljeni vložiti. Če pa potrebujemo več denarja zato, da bomo na primer leteli v prvem razredu namesto v ekonomskem, pa se morda vendarle ne bodo odločili povečati svojega vložka.

5. Kaj lahko sponzorju ponudimo?
Preden se odločimo pristopiti k potencialnim sponzorjem, je treba morebitne sponzorje razvrstiti po tem, kakšne so njihove zahteve in ali jih lahko zadovoljimo?
Kot smo že omenili, velika podjetja sponzorirajo z nekim točno določenim pozitivnim namenom, zato moramo biti pripravljeni, da bomo morali podrobno razložiti, kako lahko pozitivno pripomoremo k tem zastavljenim ciljem.
Na drugi strani pa se posamezniki odločajo za sponzorstvo predvsem, ker si želijo tudi sami nekako sodelovati v športu. Ti sponzorji od nas zahtevajo samo veliko motiviranost in hvaležnost ter bolj osebno sodelovanje s sponzorjem, saj bi radi naše uspehe deliti z nami. Ko ti sponzorji prevzamejo sponzorstvo nad nami, prevzamejo tudi naše cilje in se z dobrimi rezultati želijo enako veseliti kot, da bi jih dosegli sami.

Poleg teh petih glavnih vprašanj pa moramo biti pozorni tudi na naslednje stvari, preden se odločimo oblikovati sponzorski paket. Treba je določiti:

• Uradni naziv
- Kakšen je tip sponzorstva, ki ga ponujamo (ekskluzivni, glavni, stranski itd.)?
- Ali lahko sponzor prepreči potencialnim konkurentom vstop v sponzorsko razmerje?

• Sponzorsko vsoto – članarino
- Kakšna je višina sponzorske vsote – članarine?
- Kako in kdaj sponzor plača ta znesek?
- Ali je vsota vračljiva, če pride do kršitve pogodbe?

• Naslovne pravice
- Ali se bo ime sponzorja pojavilo v naslovu?
- Kako bomo imenovali nagrade?
- Kdo bo podelil nagrade oziroma priznanja?

• Televizijsko izpostavo
- Kdo je lastnik televizijskih pravic?
- Ali je oziroma kakšna je zagotovljena gledanost?
- Ali imajo sponzorji pravico do povračila, če gledanost ne bo taka, kot je pričakovano?
- Ali lahko sponzor uporabi posnetke v njegovih reklamnih sporočilih?

• Izpostavo v drugih medijih
- Ali bodo tekmovalci omenili ime sponzorja v pogovoru z novinarji?
- Ali bodo uporabili ime sponzorja za uradna poročila s tekmovanj?

• Uporabo grafičnih znakov
- Ali lahko sponzor uporablja grafične znake, ki so povezani s sponzorirancem, in na kakšen način?
- Ali ima sponzor pravico prodajati izdelke z grafičnim znakom sponzoriranca?

• Vidnost na prizorišču (tekmovališču)
- Koliko napisov, našitkov, nalepk in plakatov lahko uporabi sponzor in kakšne velikosti?
- Kje jih lahko postavi?
- Kdo je odgovoren za izdelavo teh elementov oglaševanja?
- Kdo je odgovoren za postavitev teh elementov na prava mesta?

• Pravice oglaševanja
- Na kakšen način in v kakšni meri lahko sponzor uporabi dogodek, športnike, klub ... za oglaševanje?
- Ali bo sponzorsko ime objavljeno v brošurah, povezanih s sponzorirancem?
- Kdo daje dovoljenje za objavo fotografij v oglaševalske namene?
- Ali je število fotografij za oglaševalske namene omejeno?

• Uporabo tekmovalcev
- Ali bodo sponzoriranci nastopali v oglaševalskih spotih sponzorja?
- Ali se bodo sponzoriranci udeležili prireditev, ki jih pripravlja sponzor?
- Ali bodo sponzoriranci nosili ime sponzorja med tekmovanji, intervjuji in podobno?

• Pravico gostoljubnosti
- Ali ima sponzor pravico do brezplačnega prostora na prireditvi za pogostitev svojih partnerjev oziroma strank?
- Kje je ta prostor in kako je organiziran?
- Ali sponzor dobi brezplačne vstopnice za prireditev?

• Prodajo na mestu dogodka
- Ali lahko sponzor prodaja svoje izdelke na prizorišču prireditve?
- Kakšne vrste izdelke lahko prodaja (alkohol, cigarete …)?
- Ali je dobiček od prodaje namenjen samo sponzorju ali se deli?
- Ali lahko sponzor povezuje sponzorstvo tudi na drugih prodajnih mestih?

• Pravno obveznost
- Kdo je odgovoren za poškodbe gledalcev, udeležencev in sodnikov?
- Kaj se zgodi, če slabo vreme pokvari dogodek ali nastopijo druge težave s prenosom signala s prireditve?
- Kdo bo kril dodatne stroške?

• Razstavo izdelkov
- Ali lahko sponzor razstavi na ogled svoje izdelke?
- Ali lahko organizira pokušino svojih izdelkov (organizira prostor, kjer bo mogoče poizkusiti izdelke sponzorja)?
- Kakšne vrste izdelkov lahko sponzor razstavi oziroma ponudi v pokušino?
- Ali lahko ponudi alkohol in cigarete?

• Pravice v prihodnosti
- Koliko časa traja sponzorstvo?
- Ali sponzor lahko sponzorstvo ob izteku obnovi?
- Kako določiti sponzorsko vsoto v prihodnje?

1.1 Priprava sponzorskega paketa z vidika sponzoriranca
Ko je bilo določeno, kaj lahko ponudimo številnim potencialnim sponzorjem, in opravljena raziskava sponzorskega trga ali z drugimi besedami potrebe podjetij za sponzorstvo, je naslednji korak sestaviti sponzorski paket in pisne prošnje za sponzorstvo.
Vsebina prošenj je odvisna od podjetja, situacije na trgu in atletske platforme. Zelo dobro je, da vemo, kakšne so potrebe podjetij, na katera naslovimo naše prošnje, sicer bo sponzorska prošnja romala v najbližji koš.
Za pridobitev sponzorja potrebujemo ogromno marljivosti, biti moramo pozorni na podrobnosti, zelo dobro moramo razumeti sponzorske vrednote in imeti sposobnost oziroma spretnost prodaje. Ključna področja, potrebna za izgradnjo optimalnega in hkrati »zmagovalnega« sponzorskega paketa, so:

1. Raziskave potencialnih sponzorjev
Največje priložnosti za prodajo sponzorstva se ustvarijo prav s pomočjo obsežnih raziskav. Biti moramo dobro seznanjeni s statističnimi podatki iz preteklosti, seznanjeni moramo biti z vsemi mediji, ki so in so bili na razpolago v preteklosti, preučiti moramo podatke na spletu ter dnevno pregledovati lokalne in tuje medije, kot so revije, časopisi, TV, radio in Internet.
Potencialne sponzorje je treba dodobra poznati. Poznati je treba njihovo finančno stanje, njihove produkte in storitve, ki jih lahko promovirajo skozi sponzorski paket. Vedeti moramo, kaj podjetja sponzorirajo, kaj pričakujejo od sponzorstev, kaj in kdaj so nazadnje sponzorirali, koliko so vložili v svoj zadnji sponzorski paket in podobno. Več kot vemo o podjetjih, ki jih obravnavamo kot potencialne sponzorje, bolje bomo pripravljeni odgovoriti na njihova vprašanja v zvezi s sponzorstvom, in bolj ko smo o podjetju informirani, laže bomo oblikovali sponzorski načrt po njihovem okusu.
Ta konstantni proces je lahko zelo zahteven, vendar zelo pomemben, če hočemo ostati na tekočem o tem, katero podjetje se odloča sponzorirati in katero podjetje veliko vlaga v sponzorstvo. Še pomembneje pa je ugotoviti, kateremu podjetju bi sponzorstvo pomagalo povečati svoj ugled v bližnji prihodnosti. Taka raziskava zna biti zelo dolgotrajna, utrudljiva in dolgočasna, a zelo koristna.

2. Demografske značilnosti
Naslednji ključni element za izgradnjo plana sponzoriranja predstavlja determinacija demografije našega športa ali športnega dogodka. Z drugimi besedami topomeni, da moramo opredeliti, kdo je naše občinstvo. Ali so to študenti, upokojenci, poslovneži in podobno. Najlaže je demografijo našega dogodka oziroma športa določiti z anketami na prizorišču v času dogodka.
Demografski podatki so večinoma podani v obliki grafov, kjer je jasno razvidno, kdo pravzaprav predstavlja publiko. Najpomembnejše kategorije pri določitvi demografije dogodka so:
- zaposlitev,
- spol,
- starost,
- višina osebnega dohodka,
- status.

3. Analiza vrednosti
Analiza vrednosti sponzorskega paketa je zelo pomembna in jo je treba zelo natančno opredeliti. Analiza vrednosti natančno pomeni, da moramo ovrednotiti naš sponzorski program ali, z drugimi besedami, treba je določiti višino sponzorskega vložka glede na to, kaj lahko ponudimo. Ta predstavlja zelo težavno in dolgotrajno delo, saj postopki ovrednotenja prisotnosti gledalcev, medijev, vidnosti itd. potrebujejo veliko časa in pozornosti, a so ključnega pomena pri oblikovanju paketa, saj naš paket ne sme biti predrag ali na drugi strani ne prepoceni.
Navedite okvirno ceno, ki bi jo sponzor plačal, če bi vse oglaševalne, promocijske in druge propagandne storitve moral naročiti neposredno pri medijih. Povejte mu svojo bistveno nižjo ceno ter ponudite popust, ki ga dobi, če se odloči za sponzorski program.

4. Prospekti in pismo ponudbe
Ko se pojavi priložnost za stik s potencialnim sponzorjem, nam bodo ti večinoma rekli, naj jim »nekaj pošljemo«, saj se bodo tako laže odločili. Zato je treba sestaviti pisno ponudbo oziroma prospekt, ki bo natančno in jasno opredeljeval naše cilje oziroma ambicije. Treba se je izogibati preveč nazivom sponzorstva. Ni pametno, da uporabljamo zlato, srebrno in bronasto raven sponzorstva. Pomembno je, da je ponudba napisana preprosto in razumljivo. To pismo oziroma prospekt bomo lahko izročili potencialnemu sponzorju ob naši predstavitvi. Če naše pismo oziroma prospekt ne bo dobro sestavljen, je jasno, da bo že v začetku obsojen na propad. Zato se profesionalni agenti, ki se ukvarjajo s sponzorstvom, zelo dobro pripravijo. Pripravijo uvodno, začetno pismo in prospekte, na katerih natančneje opišejo celoten pregled atletske platforme, za katero iščejo sponzorja. Ti dokumenti morajo biti sestavljeni jasno, pregledno (ponavadi je pomembno, da imamo v prospektu tudi grafični material) in morajo biti lepo urejeni (žive barve, ki takoj pritegnejo pozornost).

5. Raziskava trga za potencialnega sponzorja
Doba, ko smo sponzorju lahko rekli, obljubili: »Vaše ime gre tukaj« je že zdavnaj končana. Z identifikacijo potencialnega sponzorja je treba razviti ustrezno prodajno idejo za potencialnega sponzorja, ki bo specifična za predstavitev njihovega proizvoda in/ali storitve. Da bi to lahko dosegli, je potrebna raziskava prodaje tega proizvoda, potencialnega tržišča, kupcev itd.

6. Končna definicija koristi
Ko smo vzpostavili stik s potencialnim sponzorjem, ko smo mu poslali svoj predstavitveni material (uvodno pismo, prospekt), mora temu slediti klic (ang.: follow-up call), s katerim pričnemo pogajanja s potencialnim sponzorjem glede določenih popustov, tehnik in metod spremljanja, ocenjevanja in merjenja učinkov uspešnosti sponzoriranja.
Ta del, torej pogajanja, je nujen za končno potrditev sponzorstva. Potencialni sponzorji bodo bolj redko sprejeli točno tak sponzorski paket, kot smo ga ponudili, in od nas je odvisno, ali bomo sponzorski paket preuredili po željah potencialnih sponzorjev.

7. Končna pogajanja in prodaja sponzorskega programa
Prodaja sponzorskega programa je tisto, za kar si atletske platforme prizadevajo. Kot sem že omenil, moramo biti pripravljeni na dolgotrajna pogajanja med potencialnim sponzorjem in sponzorirancem. Pozornost je potrebna na obeh straneh, saj imata tako potencialni sponzor kot seveda sponzoriranec svoje potrebe oziroma zahteve. Na koncu je treba najti kompromis, obe strani morata nekoliko popustiti in tako pride do sklenitve sponzorskega sodelovanja.
Omeniti velja, da je vsa pogajanja treba opraviti odločno, strokovno, konsistentno, provokativno, podprto s podatki in viri, z referencami. S pozitivnim pristopom moramo ustvariti ugodno podobo o atletski platformi.
In nikoli ne pozabite: niste prišli prosjačiti, ampak ponujati možnosti za krepitev podobe potencialnih sponzorjev!

Jure Griljc, predsednik BMW avto kluba Slovenije

F30 318d M Sport, b.j. 2017

Prikaži več možnosti


E30
E30

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 254
  • Lokacija: Šmartno pri Litiji
  • Avtomobil: BMW

#11

Uff, na kratko....
Član KOS

Objavljena slika

Vozimo VSAJ po omejitvah, če po predpisih nočemo/moremo ....
Prikaži več možnosti


BMW M
BMW M

    .

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 9 146
  • Lokacija: Žižki

#12

Uff, na kratko....


:ok2 :laugh
Prikaži več možnosti


BMW M PWR
BMW M PWR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 452
  • Lokacija: Lucija
  • Avtomobil: BMW F30 - 318d

#13

no ja diplomska je obsežna nekaj manj kot 60 strani :laugh

Jure Griljc, predsednik BMW avto kluba Slovenije

F30 318d M Sport, b.j. 2017

Prikaži več možnosti


_Tom_
_Tom_

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 977

#14

Ker delam na temu ( sponzorstvu za klub namreč ), me zanima, ali je izvedljivo vezenje sponzorja na klubske majice in tiskanje na dežnike ?
Prikaži več možnosti


Mitja
Mitja

    BMW strokovnjak

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 543
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E36

#15

Jaz sem glede sponzorstev slišal tako, da ti oni v gotovini nakažejo npr. 100.000, ti jim pa 50.000 pod mizo vrneš. Baje edini način v SLO, da dobiš resen denar od "resnega" sponzorja.

To je samo malo v razmislek, lahko pa ta post tudi izbrišete.
/_/_/III*III\_\_\ ...............objects in mirror are losing
Prikaži več možnosti


BMW M PWR
BMW M PWR

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 452
  • Lokacija: Lucija
  • Avtomobil: BMW F30 - 318d

#16

Ja že, ampak to je pranje denarja in tega se mi ne gremo. Moram pa rečt, da sem že imel take ponudbe :laugh
Jst sem še vedno optimist, da bo kdo kaj kej dal. BTW, ena anonimna oseba nam je na začetku poslovanja nakazala prispevek v višini 2000 SIT. Nikoli nisem izvedel kdo je bl :)

Jure Griljc, predsednik BMW avto kluba Slovenije

F30 318d M Sport, b.j. 2017

Prikaži več možnosti


Mitja
Mitja

    BMW strokovnjak

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 543
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E36

#17

Midva z UDMjem, ampak tisto si vedel, ker si nam poslal nalepke. To je bilo lani, če isto misliva?
/_/_/III*III\_\_\ ...............objects in mirror are losing
Prikaži več možnosti


oracle
oracle

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 11 196
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: 530dA, X1 Xdrive 2.0dA

#18

naj še jaz prostavim svoj lonček :beer

kot ste že prej omenili, sponzorji bi radi, da se jih vidi. torej, če bi radi sponzorja, moraš za njih nekaj narediti, on to financira. dobra zadeva so prireditve (kot že zgoraj omenjeni produkti ala pašti in fižol, mogoče kak čevapčič iz srani sponzorja), kjer so obešene sponzorjeve zastave, logotipi...tukaj se pojavi problem, ker smo še vedno dokaj majhen klub in je vprašanje, koliko ljudi pride na srečanje. drugo je, če narediš nek velik show, kjer bo 1000l+ ljudi. za take stvari ni težko dobiti sponzorja. pomoje bi bilo najlažje dobiti kakršnokoli podporo z organizacijo različnih stvari. lahko tudi v sodelovanju s kom npr. kakšno prodajno hišo. vse so stvari, ki se jih da izvesti, samo dosti truda je potrebno vložiti. in ko enkrat imaš sponzorja stvari tečejo veliko lažje.
Fotografiraj!
Prikaži več možnosti


Tomzl
Tomzl

    www.bmwslo.com

  • Administrator
  • Sporočil: 8 692
  • Lokacija: Ljubljana

#19

Ker delam na temu ( sponzorstvu za klub namreč ), me zanima, ali je izvedljivo vezenje sponzorja na klubske majice in tiskanje na dežnike ?


Po moje ne bi smelo bit problema na novi seriji majic dodat napisa sponzorja, odvisno seveda od tega, kako velik je sponzor. Se pa strinjam, da rabimo večje število članov, da bomo zanimivi za sponzorje. V letu 2005 bo nekaj bolj odmevnih dogodkov pa bo mogoče več zanimanja tudi s strani sponzorjev.

Float like a Cadillac, sting like a Bimmer :)

Prikaži več možnosti


oracle
oracle

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 11 196
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: 530dA, X1 Xdrive 2.0dA

#20

če boste potrebovali kakšno pomoč pri organizaciji se javim :wave
Fotografiraj!
Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.