Skoči na vsebino

 

Vse o Nürburgringu in Nordschleife, Ringtaxijih, ...

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
537 odgovorov v temi
Viper
Viper

    Mr. Nordschleife

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 853
  • Lokacija: Slovenj Gradec, Nordschleife
  • Avtomobil: ni BMW

#1

V tej temi bom poskušal predstaviti Nürburgring Nordschleife in vse v zvezi s tem povezane informacije, ter odgovoriti na okvirno enak komplet vprašanj, ki se mi pogosto pojavljajo v predalu z zasebnimi sporočili.

Tukaj na začetku bodo tudi objavljene morebitne spremembe, popravki, dopolnila in dodatki, ki bodo razširili ta sestavek.

Upam, da bom s tem morda še komu pomagal do informacij v zvezi s tem. Vsa morebitna dodatna vprašanja, ki niso odgovorjena, pa pogumno napišite v to temo, pa bom poskušal tukaj odpisati, če bom znal, da mi pač ne bo treba neštetokrat ponavljati prek zasebnih sporočil. :ok2

Spremembe:

23. 11. 2007: Pogosta vprašanja in odgovori, točka 6: popravljene cene za leto 2008 ter spremembe za turistične vožnje z avtobusi.
Rear tyres are evil and deserve to be punished accordingly!
My life changed when Sabine took me for a ride in M5 Ring-Taxi. :eek
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


Viper
Viper

    Mr. Nordschleife

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 853
  • Lokacija: Slovenj Gradec, Nordschleife
  • Avtomobil: ni BMW

#2

Začeti je treba na začetku ...

V zgodnjih 1920-ih letih se je porodila ideja, da bi takratne dirke po cestah sredi Eifel hribovja zaradi varnosti prestavili na temu namenjeno progo, ki bi služila tako kot namensko dirkališče kot tudi testna proga za tovarne in njihove serijske avtomobile, ter s tem ohranila nekaj korenin cestnih dirk. Z deli so pričeli septembra 1925 in jih končali spomladi 1927. Poimenovali so jo Nürburgring (ring oz. krog okrog vasice Nürburg). Celotna proga je bila dolga okrog 28 kilometrov in obsegala že takrat neverjetnih 170+ ovinkov. Sestavljena je bila iz dveh delov – Nordschleife in Südschleife (Severna zanka in Južna zanka), ki sta se lahko po potrebi uporabljali ločeno. Südschleife je merila okrog 7,7 kilometra in se je povečini uporabljala za manjše dirke in dirke motorjev, Nordschleife pa je merila okrog 22,4 kilometra in je predstavljala glavno atrakcijo Nürburgringa. Kot posebnost, pa so progo po večerih in med vikendi odprli za javnost in dovolili vožnje po njej v obliki enosmerne plačljive hitre ceste. Zadnja dirka na celotnem Nürburgringu je bila v letu 1939, nadaljne dirke pa je prekinila druga svetovna vojna. Iz tega obdobja dirkanja po Nürburgringu ostajajo v spominu vseh legendarne dirke med Auto Unioni in Mercedesi ter njihovimi vozniki (Caracciola, Novulari, Rosemeyer, ...), bolj znani kot originalni "Ringmeistri" (Ringmasters). Izraz, ki se še danes uporablja za vse dirkače, ki obvladajo to zahtevno progo.

Objavljena slika Objavljena slika
slika 1 in 2: Skica celotne proge Nürburgring pred drugo svetovno vojno; Bernd Rosemeyer v Auto Unionu na Nordschleife

"Die Grüne Hölle"

Po drugi svetovni vojni se je dirkanje vrnilo na Nürburgring. Südschleife se je uporabljala še nekaj časa, predvsem za motociklistične dirke, a vse bolj poredkoma. Center teh dirk se je prestavil na druge proge in Südschleife je počasi tonila v pozabo. Dirke Grand Prix pa so se vršile na Nordschleife, ki so ji dodali dolgo startno-ciljno ravnino. To je bilo obdobje novih Ringmeistrov (Ascari, Fangio, Moss, Clark, Stewart, ...), ki so vsak po svoje zaznamovali to obdobje. Takrat, po dirki leta 1968 v močnem dežju in megli, je Jackie Stewart izrekel legendarne besede: "The green hell" (v nemščini "Die Grüne Hölle"), ki se tega dirkališča držijo še danes. Vse večje zahteve po varnosti dirk pa so dosegle vrhunec leta 1970, ko so so (povsem upravičeno) odločili, da na Nürburgringu ni zadosti varno in so dirko takrat prestavili na Hockenheimring, saj so dirke na Nordschleife že skoraj mejile na letalske šove.

Objavljena slika Objavljena slika
slika 3 in 4: Nordschleife po drugi svetovni vojni z startno-ciljno ravnino; Jackie Stewart v BRM na Nordschleife

Leta 1971 so na Nürburgringu ponovno dirkali v Grand Prix razredu. Proga je bila prenovljena, izravnali so nekaj ovinkov in odstranili neravnine na progi, da so ostali dirkalniki na progi. Proga je bila poširjena, po celotni dolžini pa dodana kovinska ograja. A FIA je zahtevala še več in v letu 1976 je bila na sporedu zadnja dirka Formule 1 na Nordschleife. Odločitev za to je padla že pred samo dirko. Niki Lauda (edini, ki je prevozil takratno Nordschleife (22,8km) v času pod 7 minut) je že pred dirko pozval dirkače k bojkotu dirke zaradi njene nevarnosti, a do tega ni prišlo. In ravno Lauda je na dirki leta 1976 doživel hudo nesrečo, v kateri se je vnel njegov dirkalnik in so ga gotove smrti iz gorečega dirkalnika rešili dirkači, ki so se ustavili poleg razbitine. Nesrečo je komaj preživel z hudimi opeklinami, ki ga zaznamujejo še danes. Ta nesreča je pomenila konec dirkanja Grand Prix na Nordschleife.

Objavljena slika Objavljena slika
slika 5 in 6: 1000km vztrajnostna dirka na Nordschleife leta 1973

Nürburgring danes ...

Organizatorji pa niso obupali in leta 1981 pričeli z gradnjo nove, moderne Grand Prix proge (GP Strecke) z dolžino kroga 4,5 kilometra. Gradnja je potekala na mestu takratne startno-ciljne ravnine in je bila končana v letu 1984. Nordschleife so speljali mimo in kot taka je z svojimi 20,8 kilometra ohranjena še danes. Med gradnjo nove GP proge so na stari Nordschleife vseeno izvedli nekaj manjših dirk, izmed katerih je najbolj izstopala vztrajnostna dirka za 1000km Nürburgringa, kjer je med treningom Stefan Bellof v svojem Porscheju 956 postavil rekord proge, ki stoji še danes. 6:11.13 za 20.8 kilometra je pomenilo povprečje kroga prek 200km/h!!! V naslednjih letih so na progi izvedli še vrsto manjših a zelo zanimivih dirk, med katerimi so najbolj znane 24-urna dirka, DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft – nemško prvenstvo turnih avtomobilov), kjer so gledalci uživali v napetih dirkah med Mercedesi 190E, BMW E30 in Alfa Romeo 155.

Objavljena slika Objavljena slika
Slika 7 in 8: Stefan Bellof v Porscheju 956; 1993 DTM Mercedes 190E na Nordschleife

GP proga je danes v uporabi za dirke Formule 1, leta 2002 so jo tudi nekoliko spremenili in podaljšali na 5.2km. Nordschleife pa se (v kombinaciji z GP progo) uporablja še samo kot dirkališče za 24urno dirko, na štartu katere se vsako leto zbere prek 200 vozil v različnih kategorijah in predstavlja vrhunec sezone dirkanja na Nordschleife. Start dirke je na startno-ciljni črti GP proge, ki jo dirkalniki prevozijo, nato pa v zadnjem ovinku GP proge zavijejo na Nordschleife, jo prevozijo v celoti in se v zadnjem ovinku Nordschleife vrnejo na ciljno ravnino GP proge. Še vedno pa se je ohranila tradicija Nürburgringa oz. Nordschleife kot proge, ki služi kot ultimativni preizkusni poligon in merilo zmogljivosti vozila za vse športne in superšportne avte, ki jih izdelajo po celem svetu. Na njej poleg vseh večjih nemških proizvajalcev testirajo skoraj vse bolj znane avtomobilske znamke. Poleg tega pa je proga ves vmesni čas izkoriščena, saj je odprta za turistične vožnje vseh, ki si jo želijo preizkusiti.

Objavljena slika
Slika 9: Skica Nordschleife z GP progo

Upam, da sem s tem vsaj malo razjasnil osnovne pojme o Nürburgringu in Nordschleife in boste sedaj točno vedeli kaj je kaj :).
Rear tyres are evil and deserve to be punished accordingly!
My life changed when Sabine took me for a ride in M5 Ring-Taxi. :eek
Objavljena slika
Prikaži več možnosti
    • Martini Racing je všeč


Viper
Viper

    Mr. Nordschleife

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 853
  • Lokacija: Slovenj Gradec, Nordschleife
  • Avtomobil: ni BMW

#3

Še nekaj osnovnih podatkov za boljšo predstavo o Nordschleife. Število ovinkov na progi je bilo vedno predmet hudih razprav. Gibala se je med 100 in 170! Že sama številka je v primerjavi z večino znanih prog prav neverjetno visoka, še bolj pa razpon teh vrednosti. A ob pogledu na spodnjo fotko je jasno, zakaj je tako, saj nekateri štejejo prav vse spremembe smeri, medtem ko drugi nekatere rahle ovinke raje preskočijo.

Objavljena slika
Slika 10: Odsek Pflanzgarten, KLIKNI SLIKO za povečavo

Druga zanimivost je povezana z višinskimi razlikami. Proga meri v dolžino slabih 21 kilometrov. Razlika med najvišjo in najnižjo točko na progi pa znaša ogromnih 300 metrov! Najbolj strm del se dviga z približno 16% in najstrmejši spust znaša okrog 11%. Pomislite na te cifre, ko se boste vozili po klancu na poti v službo ... Najvišja točka je na startno-ciljni ravnini, do najnižje pa se nato spustite v prvih 8 kilometrih proge, nato pa sledi okrog 5 kilometrov strmega dviganja vse do "Hohe Acht", ki je približno enako visoko kot startno-ciljna ravnina. Zadnjih 8 kilometrov poteka po bolj ali manj razgibanem terenu, ki pa ne doseže kakih hudih ekstremov.

Objavljena slika
Slika 11: Profil proge Nordschleife, KLIKNI SLIKO za povečavo

Svoje k posebnostim Nordschleife pa še prinesejo njena širina (proga je relativno zelo ozka), saj se pri večji hitrosti dva avta še nekako peljeta vzporedno, če pa se skupaj znajdejo trije se ponavadi to za nekoga ne konča najbolje. Veliko k temu pridoda manjko izletnih con, ki jih na celotni progi skoraj ni. Njihovo število je v primerjavi z dolžino proge prav smešno nizko, zato se skoraj vsaka napaka konča v neusmiljeni trojni ARMCO jekleni ograji, ki je napeljana vzdolž celotne proge in jo od asfalta povečini loči le par metrov trave. Tudi robniki na večini ovinkov so ostri, strmi in visoki in povsem neusmiljeni do avtomobila.

Objavljena slika
Slika 12: Nordschleife ne odpušča. Nikoli.

Omembe vredna pa je še ena posebnost. Vreme. Hribovje Eifel je znano po svojem muhastem vremenu, ki se lahko zelo hitro spreminja. Povsem lep in sončen dan se lahko dobesedno v minutah spremeni v skoraj monsunsko deževje ali obratno. Najbolj se je to dalo videti na letošnji (2007) dirki Formule 1 na Nürburgringu, ki je potekala povsem kaotično, saj so dirkači recimo startali na krog za ogrevanje normalno v sončnem vremenu, konec prvega kroga pa so se komaj privlekli do boksov (vodilni Raikkonen je zaradi dežja celo zgrešil uvoz vanje) zaradi močnega naliva. K temu lahko dodamo še meglo, ki se lahko spusti skoraj kadarkoli (letošnjo – 2007 – 24-urno dirko na Nürburgringu so po začetnem zamiku starta za 2 uri zaradi naliva v zgodnjih jutranjih urah prekinili za 6 ur, do dopoldneva, potem ko je v hudi megli prišlo do nekaj trčenj in se je nekaj moštev že odločilo, da svojih voznikov niso poslali iz postanka v boksih nazaj na progo), pred nekaj leti pa so običajni majski termin dirke prestavili na junij, saj so med dirko v maju padale celo snežinke. Kako pestro je bilo takrat na progi z dirkalniki z slick gumami si lahko samo predstavljate.
Rear tyres are evil and deserve to be punished accordingly!
My life changed when Sabine took me for a ride in M5 Ring-Taxi. :eek
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


Viper
Viper

    Mr. Nordschleife

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 853
  • Lokacija: Slovenj Gradec, Nordschleife
  • Avtomobil: ni BMW

#4

POGOSTA VPRAŠANJA IN ODGOVORI

1. Kje sploh je Nürburgring in Nordschleife ter kako do tja?

Nürburgring se nahaja v osrčju hribovja Eifel, približno 50km južno od Kölna in cca. 70km od Belgije in Luksemburga.

Objavljena slika
Slika 13: Makrolokacija Nürburgringa in Ljubljane

Pot do tja iz Ljubljane je dolga okrog 960km. Poteka v smeri proti mejnemu prehodu Karavanke, od tam pa naprej čez Avstrijo, do Villacha po A11 (okrog 20km), nato pa naravnost naprej po A10 (Tauern Autobahn) v smeri proti Salzburgu in Münchenu. Pri Salzburgu prestopimo mejo v Nemčijo in nadaljujemo pot po avtocesti A8, smer München. Po približno 100km zavijemo desno na obvoznico okoli Münchena (A99), v smeri Augsburg, Stuttgart. Pot nadaljujemo po A8 mimo Augsburga in Stuttgarta do Karlsruhe, tam pa zavijemo desno na avtocesto A5, v smeri Frankfurt, Mannheim. Čez slabih 40km zavijemo levo na avtocesto A6 v smeri Mannheim, Koblenz, čez slabih 10km pa še enkrat levo na avtocesto A61, v smeri Koblenz. Malo naprej od Koblenza pa zavijemo z avtoceste A61 na izvozu 33 in nato slabih 25km še samo sledimo tablam za Nurburgring (po cesti B412 in nato desno na cesto B258 ).

Če pa si lastite kak Garminov GPS, pa v meniju "črkuj ime" vpišite: ZUFAHRT NORDSCHLEIFE in vas bo pripeljal na vstop na Nordschleife! Koristno!

Objavljena slika
Slika 14: Pot do Nürburgringa iz Ljubljane, KLIKNI SLIKO za povečavo

2. Stroški na poti?

Cestnine po Sloveniji do Karavank (ali obvoz po lokalnih cestah), tunelščina za tunel Karavanke (trenutno 6.50EUR v eno smer), priporočeno tankanje polno v Sloveniji, ker je ob poti gorivo občutno dražje. Za avtoceste po Avstriji je potrebno kupiti še vinjeto (pozor na rok veljavnosti – 10 dni trenutno stane 7.60EUR). Na A10 je potrebno plačati še posebej prehod skozi tunela Katschberg in Tauern (trenutno 9.50EUR v eno smer). Avtocesta v Nemčiji je za osebna vozila brezplačna. Ne pozabit obračuna še za pot nazaj.

Tankanje je priporočljivo na Autohofih, ki so na voljo skoraj ob vsakem izvozu z avtoceste (ponavadi je 1km pred izvozom tabla, kjer je označeno, da je ob izvozu Autohof in ponavadi tudi znamka črpalke, če ima kdo posebne preference – Shell, Esso, Agip, OMV, Total, ipd). Na Rasthofih (klasično avtocestno postajališče) je gorivo ponavadi najdražje.

3. Ponudba na Nürburgringu?

Vse informacije lahko podrobno preberete na http://www.nuerburgring.de (čisto desno zgoraj je tudi link za angleški jezik), zato tukaj samo okvirno.

Glavne atrakcije – dirkanja – ki se vsako leto odvija v več kategorijah (Formula 1, 24h dirka, DTM, dirke tovornjakov, razne vztrajnostne dirke, oldtimerji, ...) mi verjetno ni treba posebej omenjati. Datumi za te dogodke so ponavadi znani za dlje časa vnaprej in če si želite kaj od tega ogledati, si lahko ustrezne informacije poiščete na straneh povezanih s temi dirkami. Pozornost velja tukaj nameniti samo dejstvu, da je ob teh večjih dogodkih Nordschleife zaprta za turistične vožnje, zato je kombinacija obiska kake dirke in vožnja z lastnim avtom po Nordschleife skoraj nemogoča.

Poleg tega Nürburgring ponuja možnost vožnje z Go-Karti v Indoor Karting areni, obisk Nürburgring Nordschleife trgovine (možnost nakupa precej artiklov povezanih z Nürburgringom, dirkanjem na splošno, uradne artikle moštev F1, ipd), ogled dirkalnega muzeja (prek 3000 m2) in še kaj.

Objavljena slika Objavljena slika
Slika 15 in 16: Nürburgring muzej; start 24-urne dirke, kjer se vsako leto zbere prek 200 vozil v več kategorijah

4. BMW M5 Ring Taxi

Za vsakega BMW ljubitelja pa je ena od stvari, ki jo (po moje) mora preizkusiti vožnja z vsem znanimi Ring Taxiji. Za tiste, ki slučajno ne vedo, o čem govorim – gre za vožnjo kot sovoznik oz. potnik v BMW M5 (E60) z profesionalnim voznikom en krog po Nordschleife. Vožnje organizira BMW Ring Taxi Service, v sodelovanju z BMW Motosport oddelkom. Cena za vožnjo je (trenutno) 185EUR (cena z davkom), velja pa za en krog. V avtu ste lahko sami ali pa s sabo vzamete enega ali dva prijatelja. V slednjih dveh primerih se stroški lahko porazdelijo med potnike v avtu in doživetje postane cenovno nekoliko bolj ugodno. Vožnje se odvijajo od aprila do oktobra. Za vožnjo je potrebno najprej kupiti karto na spletni strani: http://ring-taxi.bmw-motorsport.com (zgoraj v meniju "ticket kaufen", potrebno je nekaj znanja nemščine). Karte se dajo v prodajo ponavadi vsak ponedeljek dopoldan in jih ponavadi še isti dan zmanjka, zato je potrebno nekaj sreče, da se sploh pride do njih.

POZOR! Trenutno so karte ze leto 2007 vse razprodane. Predvidoma se bo prodaja kart za 2008 pričela 3. decembra 2007!

Ko imate karto naročeno, dobite podatke za plačilo (nakazilo prek banke v tujino) in čez par dni pride karta do vas po pošti. Ko imate karto v roki, je na njej številka, s katero lahko potem na isti spletni strani (zgoraj v meniju "termin buchen") rezervirate poljubni prosti datum oz. termin (obarvano rdeče) in izberete prosto uro. In to je to. Priporočljivo je, da ste nato na kraju (vstopna točka za Nordschleife, BMW paviljon) vsaj kakšno uro prej, da se vpišete, podpišete izjavo o odgovornosti in se pripravite na noro doživetje. Upoštevajte, da je lahko na lep vikend v okolici dostopa na progo huda gužva in ena ura je hitro mimo.

Objavljena slika Objavljena slika
Slika 17 in 18: BMW M5 Ringtaxi na startu; BMW M5 Ringtaxi na Nordschleife

Kakšne posebne omejitve za potnike ni, vožnja ni priporočljiva za ljudi z zdravstvenimi težavami. Mladoletne osebe potrebujejo pristotnost starša za vožnjo. Vse dodatne informacije so na voljo na njihovi domači strani: http://ring-taxi.bmw-motorsport.com, kjer najdete tudi kontaktno telefonsko številko za informacije.

Nekaj osebnih informacij o mojih dosedanjih dveh vožnjah si lahko preberete v tej temi o mojem avtu: http://forum.bmwslo....ead.php?t=19794. Na kratko lahko rečem, da ko boste enkrat tam, povprašajte, če vozi tisti dan tudi Sabine Schmitz in se poskusite peljati z njo. Ring Taxi ima za vožnje "zaposlene" 3 redne voznike - dva gospoda srednjih let, katerih imen žal ne poznam in gospodično Schmitz, ki je postala znana po celem svetu po obisku pri oddaji Top Gear. Sabine Schmitz dirka po Nordschleife že celo življenje, doma je povsem ob progi in nasplošno velja kot oseba, ki to progo pozna najbolje.

Občasno (na svoje proste dneve, ko pridejo malo pogledati kaj se dogaja na Nürburgringu) se zgornjim voznikom pridružita Claudia Hürtgen (gospodična je doma v bližini Nürburgringa in odlično pozna progo. Sodelovala je na več 24-urnih dirkah na Nordschleife, dirkala v F3 in raznih turnih in ostalih prvenstvih in osvojila več zmag in odličnih uvrstitev) in legenda dirkanja na Nordschleife gospod Hans Joachim Stuck (rojen 1. januarja 1951, sin Hansa Stucka – dirkača Auto Uniona pred drugo svetovno vojno, večkratni zmagovalec 24-urne dirke na Nordschleife – prvič zmagal na svoji prvi 24-urni dirki na Nordschleife z BMW 2002ti leta 1971, BMWjev dirkač in testni voznik, dirkač v F1 in celi vrsti dirkalnih serij v Evropi in po svetu).

Sam sem dobil priložnost na prvi vožnji kot sopotnik z Sabine Schmitz in lahko rečem, da se ji vidi, da je tam doma. Med vožnjo je zelo malo govorila, ampak se očitno močno koncentrirala na vožnjo in moram priznat, da se je vse dogajalo res nepredstavljivo hitro ter da je šlo praktično ves čas »na polno«. Druga vožnja je bil z enim zgoraj omenjenim gospodom, ki je bila prav tako zelo hitra in atraktivna, a se je videlo, da vozi v nasprotju z Sabine z nekaj malenkostne rezerve. Tudi ob omembi Sabine je priznal, da je ona res neki posebnega na tej progi. Prepričan sem, da bi tudi vožnja z katerim od zgoraj omenjenih dirkačev bila nekaj posebnega. Moja želja je, da bi se peljal še z gospodom Stuckom. Ob mojem drugem obisku je bil predviden za vožnje, vendar je en dan prej doživel kr hudo nesrečo na dirki z dirkalnim BMW Z4 M Coupe in bil s helikopterjem odpeljan v bolnišnico.
Rear tyres are evil and deserve to be punished accordingly!
My life changed when Sabine took me for a ride in M5 Ring-Taxi. :eek
Objavljena slika
Prikaži več možnosti
    • MG in _peters_ uporabnikom je všeč to sporočilo


Viper
Viper

    Mr. Nordschleife

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 853
  • Lokacija: Slovenj Gradec, Nordschleife
  • Avtomobil: ni BMW

#5

5. Ostala ponudba "Ringtaxijev"

Poleg najbolj znanega BMW M5 Ring Taxija obstaja še nekoliko manj znani ringtaxi.de, ki svojo ponudbo oglašuje na: http://www.ringtaxi.de. Tukaj gre za individualne dogovore za vožnje ob določenih terminih. Avti, ki so na voljo in cene najdete na naslovu: http://www.ringtaxi.de/autos.html.

Objavljena slika Objavljena slika
Slika 19 in 20: Zakspeed Dodge Viper; Zakspeed V8 Star

Kot višek pa dirkalno moštvo Zakspeed v okviru svoje šole dirkanja na Nürburgringu ponuja vožnjo kot sopotnik v dirkalniku Dodge Viper, trikratnem zmagovalcu 24-urne dirke. Cena ene vožnje znaša 270 EUR. Avto ima okrog 450KM in prek 600Nm navora. In kolikor sem videl v mojih dosedanjih obiskih na Nordschleife (dvakrat za Ringtaxi, ter nekajkrat kar tako mimogrede) je to eno najhitrejših vozil na progi, ki je na voljo za navadne smrtnike. Več informacij na naslovu: http://www.zakspeed....ndex.php?id=381. Druga njihova ponudba pa je kot sopotnik v dirkalniku iz V8 pokala, 5.7 litrski motor z skoraj 500KM in skoraj 600Nm navora. Vožnja s tem pa se izvaja samo v okviru treningov za vztrajnostno dirko tega pokala na vnaprej določen datum in ponuja direkten vpogled v dogajanje znotraj garaž tekom treningov. Cena za en krog znaša 385 EUR. Več informacij na: http://www.zakspeed....ndex.php?id=382.

6. Turistične vožnje po Nordschleife

Za vse, ki pa želijo Nordschleife preizkusiti "lastnoročno" in se podati skozi zeleni pekel njenih 100+ ovinkov pa so na voljo turistične vožnje. Gre v osnovnem principu za odprt trackday na progi, kamor se načeloma lahko pripelje vsak z tehnično izpravnim vozilom. Ti dnevi so vnaprej določeni z datumi in urami, ko je proga na voljo vsakemu, ki kupi karto za vožnjo. Informacije o prostih dnevih so na voljo na naslovu: http://nuerburgring....hrten.60.0.html, drugi okvir spodaj na desni. Izpisani so termini za tekoči mesec, z iskalnikom nad termini pa lahko preverite proste termine za vnaprej. Načeloma (NAČELOMA!) je proga na izpisane termine zagotovo na voljo za vse, lahko pa se zgodi (res zelo izjemoma), da je proga ravno takrat zaprta. To je za kakega Slovenca, ki se mora do tja prepeljati 1000km daleč lahko zelo neprijazno. A kot sem napisal, to je samo v izjemnih primerih (hud naliv, ki bi onemogočal vožnjo, sneg, poledica). Pogosteje se pa zgodi, da je proga zaprta za krajši čas (ponavadi zaradi kake nesrece na progi, ki zahteva čiščenje proge, odvoz razbitin, ipd.), saj so izleti s proge praviloma na dnevnem redu.

Objavljena slika
Slika 21: Skica proge in ključnih točk, KLIKNI SLIKO za povečavo

Cena za karto za en krog z osebnim avtom (ali motorjem) znaša trenutno (cenik za 2008) 21 EUR. Za 4 kroge stane karta 70 EUR, za 8 krogov 135 EUR, za 15 krogov 235 EUR in za 25 krogov 370 EUR. Karte veljajo oz. jih lahko izkoristite od 1. 1. 2008 (oz. od dneva nakupa) pa do 31.12.2008. Desno od uvoza na progo je avtomat, kjer lahko kupite karte, ki jo nato vtaknete v režo na zapornici in to je to.

POZOR – zadnji krog dneva se mora pričeti najmanj 15 minut pred koncem odpiralnega časa za tekoči dan!

Objavljena slika
Slika 22: Google Earth satelitski posnetek dostopa na Nordschleife, KLIKNI SLIKO za povečavo

Nekaj nasvetov (prevedeno iz teksta na spletni strani http://nuerburgring....hrten.60.0.html, nujno branje za vse, ki nameravajo s svojim avtom na progo): Številka informacijskega centra na progi (shraniti v imenik telefona): 0 26 91 / 302 – 215. Vožnja po progi je dovoljena samo za vozila, ki so registrirana, tehnično brezhibna in imajo veljavno dovoljenje za vožnjo v cestnem prometu. Vsa pomembna pravila, ki jih je potrebno upoštevati pri vožnji so tudi izobešena pri avtomatu za karte, kjer je poleg tudi informacijski center. Na Nordschleife velja tudi aktivno varovanje okolja, kar pomeni, da so ob progi ob začetku kroga nameščene merilne naprave, ki merijo hrup. Če vozilo preseže 95dB ga lahko izločijo iz proge in mu prepovejo vožnjo. Vožnja po progi tudi ni dovoljena za vozila z začasnimi tablicami, varnostni pas je obvezen (tudi zadaj). Motoristi morajo imeti celotne zaščitne kombinezone. Obvezna je vožnja po desni in prehitevanje samo po levi (Nordschleife velja kot enosmerna plačljiva cesta rezervirana za motorna vozila). Ustavljanje, obračanje in vožnja v nasprotni smeri so strogo prepovedani. V primeru, da avto iz tehničnih razlogov obstoji na progi (nesreča ali okvara), je potrebno zavarovati kraj, kjer stoji avto, o tem obvestiti varnostnike ob progi in informacijski center ter počakati uradno odvozno službo. Stroške odvoza nosi voznik sam. Varnostnega vozila na progi z prižganimi utripajočimi lučmi ni dovoljeno prehiteti. Pri izpuščanju olja, bencina ali hladilne tekočine je potrebno ustaviti ob progi in opozoriti ostale voznike na progi. O tem je tudi treba obvestiti informacijski center na zgornjo telefonsko številko. Podrobnejše informacije so na voljo na spletnem naslovu: http://www.nuerburgr...Fahrordnung.pdf.

Ob progi so varnostniki z zastavami. Rumena zastava pomeni nevarnost na progi, upočasniti na 50kmh in prepovedano prehitevanje. Rumeno-rdeča zastava oznanja olje na progi, zahteva od voznika upočasnitev na 50kmh in prepovedano prehitevanje. Rdeča zastava pomeni blokirano progo in zahteva takojšnje ustavljanje.

V splošnem vam polagam na srce – Nordschleife ni moderna proga. Je zelo zahtevna, polna povsem nepreglednih in slepih ovinkov, ki jih voznik ne more videti, dokler ni že mimo točke zaviranja, kar zahteva od voznika predvsem odlično poznavanje proge za hitro vožnjo. Izletnih con praktično ni, ob progi je samo travnat pas in takoj za njim jeklena ograja, ki ne odpušča. Če se že spuščate na progo s svojim avtom, storite to najprej z glavo in premislekom, šele nato s srcem. In ni važno, kolikokrat je nekaj podobnega napisano na znakih in obvestilih ob progi – vsakič ko sem bil gor, pa je bila proga odprta za turistične vožnje sem videl kako so s proge vozili razbita vozila. Za nas, Slovence je to še težje - konec dneva je še vedno treba priti do doma, ki je 1000km stran. Rajši trije obiski proge pa vsakič postopoma hitreje, kot pa enkrat prehitro. In pozabite na merjenje časa pri prvih obiskih.

V letu 2008 pa se obeta še ena dobrodošla sprememba - namreč ne bo več voženj po progi z avtobusom. Namreč do sedaj se je dalo ob dogovoru pripeljati avtobus s turisti in se z njim odpraviti en krog po progi skupaj z vodičem, ki je predstavil progo. Od leta 2008 tega ne bo več. Osebno menim, da je to dobro, saj je avtobus z svojo velikostjo in hitrostjo predstavljal hudo oviro na progi ... samo predstavljajte si, da bi med priganjanjem po progi pred sabo zagledali nekaj podobnega spodnji sliki (slikal sem sam, ko sem bil ob progi).

Objavljena slika
Slika 22.1: Turistični avtobus na Nordschleife, KLIKNI SLIKO za povečavo

Nujni osnovni pripomoček za vsakega, ki želi na Nordschleife s svojim avtom pa je BMWjev vodič po Nordschleife, linija skozi posamezne ovinke in opozorila na posebnosti vsakega ovinka, ki so ga pomagali dopolniti dirkači 24-urne dirke, ki progo res dobro poznajo. Vodič lahko snamete na naslovu: [PDF, 3.27MB] http://users.telenet...ordschleife.pdf [PDF, 3.27MB]. Če naslov ne deluje, uporabite iskalnik Google, v iskalni niz pa vpišite: "bmw nordschleife pdf" in nato uporabite skoraj katerikoli rezultat. Ta vodič je zelo razširjen in je na voljo za dolpoteg iz več spletnih naslovov.

Zelo koristen in uporaben pa je tudi trening v Gran Turismo 4 na Playstation 2 (več o tem nižje).
Rear tyres are evil and deserve to be punished accordingly!
My life changed when Sabine took me for a ride in M5 Ring-Taxi. :eek
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


Viper
Viper

    Mr. Nordschleife

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 853
  • Lokacija: Slovenj Gradec, Nordschleife
  • Avtomobil: ni BMW

#6

7. Nordschleife v domačem naslanjaču

Za vse, ki pa jim zgornje opcije ne pridejo v poštev, pa je najbolj dostopna vožnja po Nordschleife v okviru kakšne PC dirkalne simulacije ali prek konzole. Na PC-ju je trenutno najbolj aktualna dirkalna simulacija, ki vključuje Nordschleife GTR2. Za šibkejša računala je na voljo tudi starejša različica GTR. Za igranje je potrebna igra, Nordschleife pa je na voljo za dolpoteg iz spletnih strani ljubiteljev te igre. Preizkusil sem več verzij Nordschleife, ki so vse kot ljubiteljski izdelek res solidno narejene in zelo igrabilne, vendar jih za resni trening pred obiskom Nordschleife z svojim avtom ne morem priporočiti. Za igranje v prostem času pa je zadeva zelo dobra, še posebej seveda ob uporabi kvalitetnega volana. Podobno velja tudi za nekaj ostalih iger, ki ponujajo zastonjski dolpoteg Nordschleife iz strani ljubiteljev, kot so rFactor, Race, GT Legends in pa stare dobre Grand Prix Legends, ki je vsebovala Nordschleife že ob izzidu. Ideje so dobre, a je projekt kvalitetnega prenosa tako zahtevne proge v digitalno obliko preveč za kateregakoli domačega oblikovalca.

Na konzolah je Nordschleife na voljo za XboX 360 v igri Forza Motorsport 2. Igra je ekskluziva za XboX360 in ni na voljo za ostale konzole. Žal sem jo imel priložnost preizkusiti le za krajše obdobje, tako da kako točno oceno ne morem podati. A vseeno - proga je predstavljena solidno, kar se samega poteka tiče in je zato vsekakor primernejša od katerekoli zgoraj omenjene PC simulacije. A vseeno so izrazite pomanjkljivosti, kjer je potrebno najprej omeniti, da je vse skupaj preveč odprto, ovinki so speljani nekoliko bolj tekoče, ni tako izrazitih neravnin na progi kot v resnici pa tudi širina proge in okolica je preveč odprta in svetla. Izjemno slaba je tudi višinska predstava na progi (ni takih klancev in spustov kot v resnici) ter tako nepreglednih ovinkov. Vse skupaj dopolni podpovprečen Microsoftov volan, ki se sploh ne obnese tako dobro. Nekoliko boljši je občutek na ploščku, a to ni tisto pravo, kar bi rabil voznik za tisti pravi trening.

Ultimativno doživetje za domačega ljubitelja Nordschleife po mojem mnenju trenutno še vedno ponuja Gran Turismo 4. Igra vsebuje prek 700 vozil (več kot enkrat več od Forze Motorsport 2), tako da res skoraj vsak mora najti primeren avto zase, kar pa se proge tiče pa lahko izrečemo ustvarjalcem igre samo pohvale. Ovinki so speljani zelo podobno kot v resnici, zaprti, nepregledni in nevarni. Proga je ozka ter polna neravnin in visokih robnikov, ki še dodatno povzročajo težave, skratka res zelo blizu realnosti kar se samega poteka tiče. Seveda je za tisti pravi občutek realnosti potrebno izbrati kak cestni avto in nanj namestiti cestne ali pa najtrše športne pnevmatike, saj imajo ostale gume le nekoliko preveč oprijema. Edina slabost Nordschleife v GT4 je dokaj slaba višinska predstava (nekoliko manj očitno kot v Forza Motorsport 2, a še vedno slabo v primerjavi z realnostjo). To pa je tudi edina slabost. Vrhunec v Gran Turismo 4 predstavlja posebej za to igro predstavljen volan, ki ga je izdelal znani izdelovalec igralnih pripomočkov Logitech. Logitechu na tem področju ne manjka izkušenj in njihov Driving Force Pro (DFP) je izjemen izdelek. Bil je prvi volan na tržišču z novim sistemom vrtenja (kot zasuka znaša 900°), ki še dodatno pripomore k realnosti, sistem povratnega odziva v tem volanu (force feedback) pa je prav tako odličen. Ker je igra izdelana za Playstation 2 (pred kratkim je izšel PS3, pa tudi Gran Turismo 5 je v izdelavi, ki bo nudil vse kar nudi GT4 z nekaj dodatki in lepšo grafično podobo), je ta paket konzole, igre in volana možno dokaj ugodno nabaviti, saj so cene z izzidom novejših verzij občutno padle.

Sam sem pred svojo prvo vožnjo naredil ogromno krogov v Gran Turismo 4 prav tako sem dodobra naštudiral ovinke, njihova imena in njihove lastnosti iz zgoraj omenjenega PDF dokumenta in lahko potrdim, da mi je veliko pomagalo. :ok

Za mal primerjalnega občutka še tile posnetki iz igranja, kvaliteta je pač primerna kompresiji videoposnetkov: :crazy

Primerjajte to sliko iz Gran Turismo 4 z mojo sliko 10 iz proge (kak post višje). Opazite podobnost? :laugh
Objavljena slika

Pa nekak za občutek primerjava istega dela Nordschleife v Gran Turismo 4 (iz videoposnetka) in GT Legends (prav tako iz videoposnetka)
Objavljena slika Objavljena slika

Isto kot zgoraj, le da je tokrat posnetek iz Gran Turismo 4 narejen direktno iz Photomode v igri, GT Legends pa iz videoposnetka.
Objavljena slikaObjavljena slika
Rear tyres are evil and deserve to be punished accordingly!
My life changed when Sabine took me for a ride in M5 Ring-Taxi. :eek
Objavljena slika
Prikaži več možnosti
    • gerchy je všeč


Viper
Viper

    Mr. Nordschleife

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 853
  • Lokacija: Slovenj Gradec, Nordschleife
  • Avtomobil: ni BMW

#7

Toliko zaenkrat od mene, če pa ima še kdo kakšno vprašanje, pa naj napiše v to temo, pa se bo tole dopolnilo.

lp
Viper


__________________________________________________
OBVESTILO!

Vse zgoraj napisano je ljubiteljsko napisano, možne so napake v tekstu in zanje ne odgovarjam. Cene so napisane po trenutno veljavnem ceniku in se lahko spremenijo.

Viri:
http://www.nuerburgring.de
http://ring-taxi.bmw-motorsport.com
http://www.ringtaxi.de
http://www.zakspeed.de
http://www.wikipedia.org
http://www.nurburgring.org.uk
http://www.trackdays.co.uk
http://www.forix.com
http://www.bbc.co.uk
http://www.automotiveblogger.net
http://www.gptotal.com
http://www.bimmer.se
http://www.motorsport2000.de
http://www.az-slotracing.de
http://24h-rennen.dskev.de
Rear tyres are evil and deserve to be punished accordingly!
My life changed when Sabine took me for a ride in M5 Ring-Taxi. :eek
Objavljena slika
Prikaži več možnosti
    • Nimesis je všeč


PIC
PIC

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 496
  • Lokacija: /
  • Avtomobil: /

#8

Viper: SPOŠTOVANJE!!!

Berem ...

LP,
PIC
Prikaži več možnosti


duhec
duhec

    Tame racing driver

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 640
  • Lokacija: <undisclosed>
  • Avtomobil: F21

#9

Sticky!!!! Respect stari! :bow

Never underestimate the power of stupid people in large groups. :student

Prikaži več možnosti


zzigon
zzigon

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 487
  • Lokacija: Celje

#10

adijo pamet stari...odlično in predvsem zelo izčrpno (upam, da boš sedaj imel manj PMov na to temo) :-D

če boš pa šel kdaj gor in boš mel kak sedež fraj pa sporoči...

lp
Prikaži več možnosti


wacko
wacko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 903
  • Lokacija: Novo mesto, stalno
  • Avtomobil: Laguna initiale 127 kw

#11

Zelo dobro napisano, zelo si se potrudil. Sedaj si marsikomu odgovoril na mnogo vprašanj.

Bravo :ok :ok :ok
Ženske imajo problem za vsako rešitev !
Prikaži več možnosti


krt
krt

    Alias Cavazza

  • Uporabnik
  • Sporočil: 18 184
  • Lokacija: Sevnica
  • Avtomobil: e30, e61, r55

#12

Zelo pohvalno
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


M power
M power

    Kakegae no nai

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 16 036
  • Lokacija: Caporetto
  • Avtomobil: 2016 F11 520d Xdrive

#13

Odlicno delo... sticky it is... :ok
Prikaži več možnosti


Viper
Viper

    Mr. Nordschleife

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 853
  • Lokacija: Slovenj Gradec, Nordschleife
  • Avtomobil: ni BMW

#14

;) tnx, fantje.
Rear tyres are evil and deserve to be punished accordingly!
My life changed when Sabine took me for a ride in M5 Ring-Taxi. :eek
Objavljena slika
Prikaži več možnosti
    • BMW-Power je všeč


Blazbmw
Blazbmw

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 782
  • Lokacija: Lj
  • Avtomobil: 1.0 Turbo :)

#15

Svaka čast!!:eek :eek
Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 55 224
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#16

Respect! :bow

Ena petkica od mene :laugh
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


Rottie
Rottie

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 69 795
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E46 325i

#17

Odlično napisano.:ok Moram it enkrat tut to sprobat.
pFTRx40.png
Prikaži več možnosti


fastfury
fastfury

    Petrol Head

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 501
  • Lokacija: povsod
  • Avtomobil: 320i e36

#18

odličen prispevek:ok

P.S.: So te pa zgleda res fajn gnjavili s temi PSji:laugh
Prikaži več možnosti


Марщал
Марщал

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 969
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: rižota

#19

Odlično napisano :ok :ok :ok
po tem prispevku sm prov mogu jet ene 2krat odpelat v GT4:-D
Prikaži več možnosti


pehtren
pehtren

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 473
  • Lokacija: -
  • Avtomobil: -

#20

Viper :bow
Joy turns gasoline into adrenaline! :mznak
Prikaži več možnosti