Skoči na vsebino

 

Grelec bloka motorja na 220V

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
74 odgovorov v temi
kosec
kosec

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 385
  • Starost: 33
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: Autobahnbomber

#1

V boju s prihajajočo zimo odpiram še eno fronto... :laugh

Ker so tudi najbolj enostavni Webasto in Eberspärcherjevi grelci predragi (pod 500 EUR ni šans), sem začel razmišljati v drugi smeri: v skandinaviji je čisto običajna stvar, da imajo avti serijsko električni grelec hladilne tekočine v bloku motorja, ki se všteka v običajno 220V vtičnico.

Baje naj bi imela tam celo parkirišča postavljene štekarje v ta namen (no, elektriko vklopijo nekje pri -25 stopinj C).

Našel sem stran finskega proizvajalca
Defa, ki prodaja točno takšne grelce (naj bi ustrezal tudi za M50 motor - cena 150 EUR), ki se vgradijo na mesto kovinskega čepa, ki je sicer v blok vgrajen za primer, če bi lastnik avta pozimi nalil v hladilnik vodo brez antifriza. Mogoče kdo ve, približno kakšnega ranga je premer teh čepov na BMWjevih motorjih? :)

Mi pa ena stvar ne gre v račun: nikjer ni navedeno, koliko wattov tak grelec "pokuri". :confused
Da bo pri 11 litrih hladilne tekočine v avtu sploh kaj efekta, bi morala zadeva biti močna vsaj nekaj kilowattov... Ker nekaj z močjo navadnega vžigalnika najbrž ne bo pomagalo kaj dosti... :ok2

Je kdo kdaj vgrajeval kaj podobnega v svoj avto? Je imel kdo avto s podobnim serijskim električnim grelcem motorja?

Še link: http://wup.defa.com/...preheaters.html
CCNA / BCNE
Prikaži več možnosti


scooter
scooter

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 026
  • Starost: 35
  • Lokacija: Grobelno del
  • Avtomobil: 4x4

#2

sm mal gledu zadevo.....full zanimiva stvar.......to bi se dal doma nrdit čisto enostavno

E 60 530d
Can-am 

Prikaži več možnosti


scooter
scooter

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 026
  • Starost: 35
  • Lokacija: Grobelno del
  • Avtomobil: 4x4

#3

ker je mal draga zadeva

E 60 530d
Can-am 

Prikaži več možnosti


kosec
kosec

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 385
  • Starost: 33
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: Autobahnbomber

#4

Scooter: Če imaš znanje in material, se zadeve loti :ok

Našel sem še švedsko firmo Calix, ki dela grelce, ki delujejo po enakem sistemu: http://www.calix.se/...dex.asp?lang=UK Tale firma izgleda bolj resna (dokumentacijo imajo urejeno precej bolje :ok2), njihov grelec za 6 valjnike papca 500W.

Imamo 11 litrov vode, njena specifična toplota je 4200 J/kgK (zelo poenostavljeno, ker je antifriz v tekočem stanju), toliko toplote rabimo, da 1 kg vode segrejemo za 1 st. C. Recimo, da bi radi vodo segreli za 50 st. C (iz -10 st. C na 40 st. C)

Dajmo reči še, da je izkoristek grelca 60%. Je preoptimistično? :-D Nekaj prispevajo tudi toplotne izgube bloka motorja, ki ni nič izoliran... :puzzled 500 W * 0.7= 300W; 1 W = 1 J/s.

11 kg* 4200 J/kgK= 46200 J/K * 50 K= 2 310 000 J / 300 J/s = 7700 s ali približno 130 minut; torej dobro 1 kW uro, kar ponoči stane 10 centov.

Hm, upajmo, da matematika 8. razreda drži tudi v praksi... :viking
CCNA / BCNE
Prikaži več možnosti


PiLLLe
PiLLLe

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 196
  • Starost: 31
  • Lokacija: lublana
  • Avtomobil: omega tds

#5

Stare mecke so to mele :D tko da ksno mecko na odpadu poiskat pa mas use :P :D
Prikaži več možnosti


fp4492
fp4492

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 806
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: 320dT e46

#6

...

Dajmo reči še, da je izkoristek grelca 60%. Je preoptimistično?



Izkoristek grelca je krepko večji od 60 % :)
Prikaži več možnosti


Plavi
Plavi

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 552
  • Lokacija: .
  • Avtomobil: F10

#7

Izkoristek grelca je krepko večji od 60 % :)


Potrebno je izračunati še toplotno prevodnost, oziroma izgube, ki gredo v okoliški mrzli zrak. Pri -10 je toplotni tok kar velik...,
lp
Prikaži več možnosti


Pirc
Pirc

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 370
  • Starost: 32
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: R4,R6,V8

#8

Vse lepo in prav - Kaj pa cirkulacija vode po motorju ?
LP Pirc
Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 51 871
  • Starost: 39
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#9

Počaaaasi bi šlo tudi s termiko. :-D
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


kosec
kosec

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 385
  • Starost: 33
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: Autobahnbomber

#10

fp4492: saj sem najprej računal izkoristek 70%, ampak sem popravil na 60% ravno zaradi izgub v okolico... :)

Pirc: Hja... Toplota se dviga iz bloka motorja navzgor v glavo... Tam nekje je tudi zajem vode za pečko kabine (ker se tudi pri običajni uporabi motorja tisti del najhitreje segreje). Vroča voda se lahko širi po vsem motorju in pečki (ko je avto ugasnjen je vodni venti gretja odprt), razen v hladilnik ne more (92 st. C termostat). 30 ali 40 st. C pa ni hudič da ne bo motor prenesel b.p. :ok

(Sem pa pri enem od zgornjih proizvajalcev res zasledil tudi črpalko, ki jo namestiš med dve cevi za vodo, ampak dela na 12 V, tako da ne pride v poštev...)

Nixxon: Kalorifer misiš? :-D :-D Ga delajo za gretje notranjosti kabine, ampak pojdimo eksperimentirati po korakih :ok

Res nihče ne pozna zadeve "v živo"? :confused
CCNA / BCNE
Prikaži več možnosti


Azael
Azael

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 11 179
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: E34, RAV4

#11

Saj pri nas ni takih zim, da bi to kaj prida prišlo v poštev.
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


vuko
vuko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 745
  • Starost: 38
  • Lokacija: Posavje
  • Avtomobil: E30

#12

Saj pri nas ni takih zim, da bi to kaj prida prišlo v poštev.

Ali pač....nekdo, ki mora zgodaj zjutraj v službo in je avto na finem hladnem ni vseeno, če mora čakat 5-10 min, da se mu začne segravat v kabini. Da ne omenjam "frost" na šipah in odstranjevanje le tega, ko te še dodatno zanohta..:).

Aja, pa ta sistem ne pride v poštev, če v bližini nimaš kake vtičnice, pa tud malo nerodno je, da moraš skrbet na kabel, da to vklopiš in izklopiš....no, če je cena prava pol je tud to ok:ok2! Pa pol ko štartaš z "ogretim" motorjem tudi hitreje ogreješ kabino.
Prikaži več možnosti


Pirc
Pirc

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 370
  • Starost: 32
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: R4,R6,V8

#13

Pirc: Hja... Toplota se dviga iz bloka motorja navzgor v glavo... Tam nekje je tudi zajem vode za pečko kabine (ker se tudi pri običajni uporabi motorja tisti del najhitreje segreje). Vroča voda se lahko širi po vsem motorju in pečki (ko je avto ugasnjen je vodni venti gretja odprt), razen v hladilnik ne more (92 st. C termostat). 30 ali 40 st. C pa ni hudič da ne bo motor prenesel b.p. :ok

(Sem pa pri enem od zgornjih proizvajalcev res zasledil tudi črpalko, ki jo namestiš med dve cevi za vodo, ampak dela na 12 V, tako da ne pride v poštev...)


Res nihče ne pozna zadeve "v živo"? :confused


Sej nisem mislil zato da sistem ne bo prenesel samo segrevanje bo imelo bistveno slabsi izkoristek kot ce bi sistem imel tudi crpalko .

Brez crpalke segrevas vodo samo v eni tocki in se toplota preko toplotnih tokov pretaka po sistemo kar vodi k zelo slabemu izkoristku ...

Tako je moje mnejne...
LP Pirc
Prikaži več možnosti


kosec
kosec

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 385
  • Starost: 33
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: Autobahnbomber

#14

Pirc: Zanimivo :ok V končni fazi se da 12V črpalko z adapterjem priklopiti na 220V, ampak temu bi se reklo "okoli riti v varžet" :crazy

Glede uporabnosti grelca bloka: mislim, da imamo vsi v spominu lansko zimo, ki je bila zelo mila (oz. je nič ni bilo :-D), eno leto prej pa sem nekajkrat na BCju videl tudi -24 st. C (sredi dneva!!). Se pa strinjam, če bi šiht lahko prestavil na recimo 10. uro, bi razmišljal drugače :laugh.

Glavni problem na e34 z ročno klimo ni samo gretje (mikrofilter gor ali dol, nikoli ni kaj posebnega :blackeye), pač pa tudi rosenje šip, ki požre živce. Očistiš šipo, pa čez kilometer zrmznejo ostanki čiščenja na zunanji strani; na notranji strani pa se nabere kondenz, ki sproti zmrzuje. :crazy

In potem odpreš samo dovod zraka proti šipi in gretje na ful, zapreš vse ostale zračnike, pa ti skoznje še vedno pihlja mrzel zrak :laugh :crazy.

Letos bom sicer menjal mikrofilter pred zimo (in ne sredi februarja, kot zadnjič :crazy), čaka pa me tudi kontrola delovanja vseh 5ih temperaturnih senzorjev IHKR2, pa bomi videli kako bo. :napaka

Ampak, raje bi bil pripravljen na vse - 220V štekar je na razpolago :ok2
CCNA / BCNE
Prikaži več možnosti


dzanzi
dzanzi

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 147
  • Starost: 36
  • Lokacija: Murska Sobota
  • Avtomobil: E21 320 in 316

#15

No, mi obe zadevi vgrajujemo v rešilce. V zadnjih dveh letih kar sem jaz zraven je bilo zmontiranih cca. 10 grelcev motorja in cca.40 kaloriferjev.
Zadeva je večinoma vgrajena v VW T5, montaža je čisto enostavna, tudi zaradi tega ker majo vsi avti sistem 220V inštalacije.
Grelec ogreje na cca.40-50°C in potem temperaturo vzdržuje. Kaj več se nisem nikoli poglabljal.
Za osebno rabo po mojem zadeva ni potrebna, ker večina posameznikov ne tišči tiste prve 3km avta do daske, medtem ko je pri uporabi z rešilci le to nujno.
Prikaži več možnosti


kosec
kosec

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 385
  • Starost: 33
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: Autobahnbomber

#16

Hm, kje delaš? :) Je šlo za izvedbo grelca v bloku (namesto čepa), namestitev v cev za vodo, v oljni karter? :blabla
CCNA / BCNE
Prikaži več možnosti


kosec
kosec

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 385
  • Starost: 33
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: Autobahnbomber

#17

Ima še kdo izkušnje z električnimi grelci v avtu? :wave
CCNA / BCNE
Prikaži več možnosti


standup
standup

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 505
  • Starost: 47
  • Lokacija: tu in tam
  • Avtomobil: totenwagen

#18

220V na razpolago... Pred kalorifer dej tist vmesnik, ki ob sprogramiranem času vklopi in izklopi tok, in boš mel avto zagret kadar hočeš in kolkr hočeš.
Za zlo mrzle dneve je pa tud balkanski tuning in sicer da z zunanje strani pokriješ pol al pa še več hladilnika s kartonom in tak se prej segreje motor, pač gledaš da ne daš preveč zarad pregrevanja.
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 585
  • Starost: 54
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#19

Za tak sistem ni potrebna nikakršna črpalka, ker ima tudi kovina - blok motorja - dovolj veliko toplotno prevodnost, da se temperatura razširi skoraj po vsem motorju ... ;)

Večji problem je v tem, da se ne segreje olje, ker gre temperatura zelo slabo po pločevini karterja ... pa še navzdol je zaradi česar se še dodatno pospeši ohlajanje.

Pred leti sem vezal podobno zadevo na nekega privat rešilca. V bloku je imel 1 grelec 1500W, v karterju pa drugega moči 250W. Zraven sem dal še termostat nastavljen na 80 stopinj ... da poleti ni ugasnjen zakuhal ... :-D
...¯\_(ツ)_/¯
Prikaži več možnosti


imilet1
imilet1

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 548
  • Lokacija: ljubljana

#20

je kdo ze montiral?
Prikaži več možnosti




0 uporabnikov prebira to temo

0 registriranih uporabnikov, 0 gostov, 0 anonimnih uporabnikov