Skoči na vsebino

 

E36 vprašanja

* * * * * 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
7266 odgovorov v temi
fuxl
fuxl

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 86
  • Lokacija: dolina orlov
  • Avtomobil: e36 318is coupe

#41

Ta geometrijska resitev vpetja je napacna zato, ker se pri E36 neobremenjena kolesa postavijo na V, obremenjena pa na A, medtem ko so pri E30 (in ostalih normalnih vpetjih) neglede na obremenitev vedno pravokotna na cestisce!


Nevem, ampak men se zdi, da grejo vsem novejšim avtomobilom s kakorkoli pametnejšo premo kolesa tako (na A in V).
Ne rečem, da kakšni starejši tovornjaki in ostale karjole s togo premo delujeo tako, kot se tebi zdi prav ;)
Upam, da pod tistim avtodvigalom ne boš neprijetno presenečen :-D
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 333
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#42

Nevem, ampak men se zdi, da grejo vsem novejsˇim avtomobilom s kakorkoli pametnejsˇo premo kolesa tako (na A in V).
Ne recˇem, da kaksˇni starejsˇi tovornjaki in ostale karjole s togo premo delujeo tako, kot se tebi zdi prav ;)
Upam, da pod tistim avtodvigalom ne bosˇ neprijetno presenecˇen :-D


Med eno in drugo skrajnostjo obstaja tudi malo morje vmesnih varijant vpetja (nekateri avtomobili imajo to dejansko izvedeno postrani), ampak najboljsa (in zato za sportne avtomobile edina pravilna) je se vedno zgolj in samo cista precna varijanta (kot jo ima E30, ki je zato legendarno vodljiv med driftanjem).

Seveda se da osnovno konstrukcijsko napako pri E36 tudi mocno omiliti (kar so s pomocjo debelejsih stabilizatorjev in mislim da tudi dodatnih vodil) naredili pri E36 M3, povsem odpravit se je pa ne da. Za ostale avtomobile to niti ni tako vazno, je pa seveda se kako vazno za sportne oz. za tiste, ki jih skozi ovinke radi pozenemo z veliko hitrostjo... in ravno E36 325 naj bi bil tak. Skoda torej, da ima spredaj zelo dobro krmiljenje, zadaj pa tak pogreb.

Btw, pri avtomobilih s pogonom spredaj je skonstruirat dobro zadnjo premo sicer res bistveno lazje kot pri takih z zadnjim pogonom, kar pa se ne more bit opravicilo za to, da so bavarci pri E36 napram E30 naredili korak navzdol. Mislim da so enostavno morali nekaj zakomplicirat, ker se jim je resitev od E30 zdela prevec enostavna... ampak najbolj genialne resitve so ponavadi ravno tiste najbolj enostavne.

If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Alfa_samec
Alfa_samec

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 40
  • Lokacija: Puconci
  • Avtomobil: ALFA ROMEO GTV 2.0 TS

#43

multi-link suspension

Advantages of multi-link suspension

Multi-link suspension allows the auto designer the ability to incorporate both good ride quality and good car handling in the same vehicle.

In its simplest form the multi-link suspension is orthogonal - that is, it is possible to alter one parameter in the suspension at a time, without affecting anything else. This is in direct contrast to a double wishbone suspension where moving a hardpoint or changing a bushing compliance will affect two or more parameters.

Advantages also extend to off road driving. A multi-link suspension will allow the vehicle to flex more, this means simply that the suspension will be able to move more easily to conform to the varying angles of off roading. This being said, multi-link equipped vehicles are ideally suited for sports such as rock crawling, and desert racing. A side note to the use of multi-link suspension in desert racing, the use of a good sway bar is needed to counter body roll.

Disadvantages of multi-link suspension

Multilink suspension is costly and complex. It is also difficult to tune the geometry without a full 3D computer aided design analysis. Compliance under load can have an important effect and must be checked using a multibody simulation software.

da ne bo samo govorjenje na pamet. to je vse kontra, kot praviš ti jerry in je očitno boljša zadeva, kot so jo meli E30. edino slabo kar je, je očitno, da je drago in komplicirano in rabiš 3d comp da nastaviš
Prikaži več možnosti


Alfa_samec
Alfa_samec

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 40
  • Lokacija: Puconci
  • Avtomobil: ALFA ROMEO GTV 2.0 TS

#44

mam samo še eno vprašanje: opazil sem, da nimajo vsi coupeji E36 enakih zadnjih luči, pa ne mislim na tunning, zato me zanima ali se ločijo poletnikih ali po kubikaži ali pa po čem čisto tretjem?
Prikaži več možnosti


tds325
tds325

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 90
  • Lokacija: Split
  • Avtomobil: bmw 325tds '97.

#45

tds325: Gotovo bi se dalo zasilno dati loputo za stalno v odprti položaj, ampak za to moraš še vedno razstaviti armaturno ploščo (Za mehanika, ki je to že delal, ni to nič strašnega... Lahko se lotiš tudi sam, če imaš čas :ok), ko si enkrat tako daleč, se pa splača loputo tudi popraviti oz. vgraditi novi motorček...


Ma naravno, ako već moram rastaviti armaturu, promijenit ću i motorčić :-D

Još jednom veliko hvala za odgovor :ok
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 333
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#46

multi-link suspension

Advantages of multi-link suspension

Multi-link suspension allows the auto designer the ability to incorporate both good ride quality and good car handling in the same vehicle.

In its simplest form the multi-link suspension is orthogonal - that is, it is possible to alter one parameter in the suspension at a time, without affecting anything else. This is in direct contrast to a double wishbone suspension where moving a hardpoint or changing a bushing compliance will affect two or more parameters.

Advantages also extend to off road driving. A multi-link suspension will allow the vehicle to flex more, this means simply that the suspension will be able to move more easily to conform to the varying angles of off roading. This being said, multi-link equipped vehicles are ideally suited for sports such as rock crawling, and desert racing. A side note to the use of multi-link suspension in desert racing, the use of a good sway bar is needed to counter body roll.

Disadvantages of multi-link suspension

Multilink suspension is costly and complex. It is also difficult to tune the geometry without a full 3D computer aided design analysis. Compliance under load can have an important effect and must be checked using a multibody simulation software.

da ne bo samo govorjenje na pamet. to je vse kontra, kot pravisˇ ti jerry in je ocˇitno boljsˇa zadeva, kot so jo meli E30. edino slabo kar je, je ocˇitno, da je drago in komplicirano in rabisˇ 3d comp da nastavisˇ


Tukaj pise samo to, da je taksno vpetje idealno za off-road, rock crawling & desert racing (kar je tudi res, ker se toga prema za razliko od multi-linka ne prilagodi terenu), ne omeni pa slabosti taksnega vpetja pri sportni voznji po asfaltirani podlagi... me torej zanima kaj je kontra, kot sem jaz rekel :)

Kdor dobro obvlada anglescino in tehnicne izraze bo tole prebral kot za salo, ce kdo ne (in se vedno dvomi v tisto kar sem povedal) pa lahko tudi prevedem... samo potem bi raje prevajal taksen clanek, kjer so poleg dobrih lastnosti opisane tudi vse slabosti multi-link preme ;)

BMW ni ravno tipicno off-road vozilo - ali pac? :lmao

If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Mitja
Mitja

    BMW strokovnjak

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 543
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E36

#47

:crazy Jerry, tebi preme niso ravno jasne. Že v neki drugi temi ko si komentiral podvozja Golfov sem hotel kaj reči, ampak zdaj pa že močno pretiravaš. BTW, prednja prema na Golfih do IV (in ostale znamke na isti platformi) je enaka. Deli med seboj pašejo, mogoče so male razlike v velikosti, ampak v osnovi je enaka. Podobno je pri BMW. Prednja prema je od E30-E46 narejena podobno. S tem mislim na enak način, samo dimenzijsko so verjetno stvari malo drugačne, pri E46 so roke iz ALU, ampak zasnova je enaka. Zadnja prema je pa podobna pri E21 in E30, pri E36 in E46 pa tudi. Šele E90 je napredoval s prednjo premo, zadnja je pa naslednja stopnja tiste iz E46. Približno enaka osnova (po tvoje napačna) s tem da je še bolj komplicirana in dodelana. Točno kaj od kosov je enako, in kaj so spremenili ne vem, ampak glede tega ti je že odgovoril M power.

Pa da ostanem točno na temi. Prva prednost preme od E36 naprej je polna nastavljivost vsega pomembnega. Tista 3D nastavljivost, katero omenja zgornji link ni nič posebnega, s tem je mišljena elektronska optika, ki jo ima že skoraj vsak vulkanizer. Pri E30 montiraš roko in upaš na najbolje, na optiki se potem vidi koliko stran od idealnega stoji prema. Idealno verjetno ni bilo že v tovarni. Za kakršno koli nastavitev bi rabil 10kg macolo ali kleparsko mizo:laugh Druga prednost je pa ravno gibanje koles na V in A. Pri tej premi stoji kolo bolj pravokotno na cesto pri nagibanju. Pri E30 bi bilo kolo pravokotno na cesto samo če bi bil avto brez vzmeti in amortizerjev, pri E36 pa se premika šasija, kolesa pa ostanejo z profilom na cesti, za razliko od E30 kjer se voziš malo po profilu, malo pa po boku gume. Edina slabost, ki bi jo teoretično lahko omenil pri premi na E36 je nagib kolesa pri vožnji čez neravnino ko se avto pelje naravnost. Takrat kolo ni več pravokotno, medtem ko bi pri E30 ostalo, ampak pri vožnji naravnost to ni pomembno :wink , pomembno je nagibanje koles v ovinkih.

Ko boš gledal avtomobile od spodaj boš zelo presenečen:-D
/_/_/III*III\_\_\ ...............objects in mirror are losing
Prikaži več možnosti
    • M power, Viper in Falco uporabnikom je všeč to sporočilo


Alfa_samec
Alfa_samec

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 40
  • Lokacija: Puconci
  • Avtomobil: ALFA ROMEO GTV 2.0 TS

#48

also extend to - pomeni: se razprostira tudi v oz. do; ima tudi druge plati; ima drug namen; drugotna uporaba; sega tudi do; ima druge lastnosti; itd. ne bom vseh našteval.

PS: BMW X5, X3 (sicer zame nista bogvekaj terenca, ampak prodajata se pod tem imenom)


disadvantages of multi-link suspension - slabe lastnosti oz. obratno od prednosti... očitno so opisane, še enkrat preberi.
Prikaži več možnosti


M power
M power

    Kakegae no nai

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 16 126
  • Lokacija: Caporetto
  • Avtomobil: 2016 F11 520d Xdrive

#49

:crazy Jerry, tebi preme niso ravno jasne. Že v neki drugi temi ko si komentiral podvozja Golfov sem hotel kaj reči, ampak zdaj pa že močno pretiravaš. BTW, prednja prema na Golfih do IV (in ostale znamke na isti platformi) je enaka. Deli med seboj pašejo, mogoče so male razlike v velikosti, ampak v osnovi je enaka. Podobno je pri BMW. Prednja prema je od E30-E46 narejena podobno. S tem mislim na enak način, samo dimenzijsko so verjetno stvari malo drugačne, pri E46 so roke iz ALU, ampak zasnova je enaka. Zadnja prema je pa podobna pri E21 in E30, pri E36 in E46 pa tudi. Šele E90 je napredoval s prednjo premo, zadnja je pa naslednja stopnja tiste iz E46. Približno enaka osnova (po tvoje napačna) s tem da je še bolj komplicirana in dodelana. Točno kaj od kosov je enako, in kaj so spremenili ne vem, ampak glede tega ti je že odgovoril M power.

Pa da ostanem točno na temi. Prva prednost preme od E36 naprej je polna nastavljivost vsega pomembnega. Tista 3D nastavljivost, katero omenja zgornji link ni nič posebnega, s tem je mišljena elektronska optika, ki jo ima že skoraj vsak vulkanizer. Pri E30 montiraš roko in upaš na najbolje, na optiki se potem vidi koliko stran od idealnega stoji prema. Idealno verjetno ni bilo že v tovarni. Za kakršno koli nastavitev bi rabil 10kg macolo ali kleparsko mizo:laugh Druga prednost je pa ravno gibanje koles na V in A. Pri tej premi stoji kolo bolj pravokotno na cesto pri nagibanju. Pri E30 bi bilo kolo pravokotno na cesto samo če bi bil avto brez vzmeti in amortizerjev, pri E36 pa se premika šasija, kolesa pa ostanejo z profilom na cesti, za razliko od E30 kjer se voziš malo po profilu, malo pa po boku gume. Edina slabost, ki bi jo teoretično lahko omenil pri premi na E36 je nagib kolesa pri vožnji čez neravnino ko se avto pelje naravnost. Takrat kolo ni več pravokotno, medtem ko bi pri E30 ostalo, ampak pri vožnji naravnost to ni pomembno :wink , pomembno je nagibanje koles v ovinkih.

Ko boš gledal avtomobile od spodaj boš zelo presenečen:-D



Zelo lepo napisano... :ok :beer


@Jerry: resno priporocam, da malce porines na stranski tir to svoje sveto prepricanje v svoje veleznanje, ker navsezadnje veliko ljudi tukaj da ogromno na tvoje mnenje in s takimi izpadi delas skodo samemu sebi... :)
Prikaži več možnosti
    • Falco je všeč


joze2
joze2

    BMW superstrokovnjak

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 811
  • Lokacija: Nm

#50

Lp,

.........

Kar se tice zadnje preme, pa lahko svojo neumno konstrukcijo poimenujejo s kakrsnimkoli fancy imenom hocejo, pa bo se vedno neumna. Kaksno udobje in vodljivost neki, lepo te prosim :crazy Ta geometrijska resitev vpetja je napacna zato, ker se pri E36 neobremenjena kolesa postavijo na V, obremenjena pa na A, medtem ko so pri E30 (in ostalih normalnih vpetjih) neglede na obremenitev vedno pravokotna na cestisce! Pri E36 je tako zadnji konec bistveno tezje uloviti kot pri E30 ko ga enkrat odnese, kar je za voznike zacetnike (ali tiste, ki niso vajeni zadnjega pogona) zlahka usodno. Kljub fancy imenu je taksno vpetje znano ze vec kot 70 let, le roke so pri E36 malo drugace izdelane (so daljse in imajo isto prijemalisce - od tod tudi ime "multilink") - ampak osnovni princip je enak. Preme s taksno konstrukcijo so zgodovina. Preprican sem, da ze pri E46 te napake niso vec ponovili, kaj vec bom lahko povedal pa sele potem, ko si na dvigalu podrobneje ogledam katerega od novejsih BMWjev... ampak bi si upal stavit, da imajo vsi novejsi modeli pravilno vpetje, torej taksno, da kolesa ostanejo pravokotna na cestisce neglede na obremenitev.


@Jerry, tole si pa močno zamočil, in kljub razlagi, ki ti jo je dal @M power in @Mitja, še vedno trdiš svoje.

Zadnja prema od E30:
Objavljena slika
Pri tej premi se spreminja nagib koles, glede na obremenitev. bolj je obremenjena , bolj so na A.

Zadnje vpetje pri E36, katerega si tako zelo popljuval:
Objavljena slika

Tukaj se nagib kolesa ne spreminja zaradi obremenitve, in je kolo vedno pravokotno na cestišče, oziroma pod kotom, ki je nastavljen. Neprimerno boljši oprijem kot pri E30.

Še vpetje od E46, za katerega meniš, da je naprednejše:

Objavljena slika

In pa most, na katerega so vpeta vodila:

Objavljena slika

Če si vse dobro ogledaš, boš kmalu ugotovil, kako se pri katerem vpetju vodijo kolesa.
Sem tole moral napisati, ker toliko neupravičenega pljuvanja čez E36, že dolgo nisem videl. Pa brez zamere.
Lp, Jože.
Prikaži več možnosti
    • BMW_rok in Falco uporabnikom je všeč to sporočilo


Viper
Viper

    Mr. Nordschleife

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 853
  • Lokacija: Slovenj Gradec, Nordschleife
  • Avtomobil: ni BMW

#51

In potem vsi lastniki E36 zacnej(m)o plesat po mizah od veselja, ker nimamo zanic podvozja ;).

joke ... :ok
Rear tyres are evil and deserve to be punished accordingly!
My life changed when Sabine took me for a ride in M5 Ring-Taxi. :eek
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


Tifa
Tifa

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 221
  • Lokacija: Slovenj Gradec

#52

viper: a se nisi mogel zadržat? :-D
lenivec, leni lenuh :hihi
Prikaži več možnosti


DDDD
DDDD

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 764
  • Lokacija: Klagenfurt
  • Avtomobil: Opel

#53

E36 je svetlobna leta pred e30. Od dizajna do tehnike. :metalc
Prikaži več možnosti


Viper
Viper

    Mr. Nordschleife

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 853
  • Lokacija: Slovenj Gradec, Nordschleife
  • Avtomobil: ni BMW

#54

viper: a se nisi mogel zadržat? :-D


tiho ti tam :)
Rear tyres are evil and deserve to be punished accordingly!
My life changed when Sabine took me for a ride in M5 Ring-Taxi. :eek
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


Fizikalac
Fizikalac

    Banned

  • Izključen
  • Sporočil: 1 212
  • Lokacija: štajerska
  • Avtomobil: Francoska omleta in 4WD

#55

Še jaz bom pristavil svoj post jebela mast :crazy :crazy :crazy :crazy.

tle govoriti, da ma e36 slabo ventilacijo in da klima ob najhuši vročini ne ohlaja zadovoljivo???????????????????

Dej Jerry, ne klati neumnosti..... jaz sem si lastil slabši model 318i letnik 96 z avtomatsko klimo in je klima delovala odlično in vsekakor veliko bolje kot pri kakem oplu al pa golfu itd.... To se je izkazalo lani, ko je bil vročinski val in je avto z lahkoto ohlajeval notranjost. Opazil nisem niti razlike pri A4 l 2002 audiju al pa pr e46 320d l 2001 modelu, da bi pri teh dveh modelih delovala kaj bolje. Skratka, klima v e36 limo, coupe ) deluje odlično, mogoče so pa opazne razlike pri modelu z polavtomatsko klimo ( 91-95 ) in z avtomatsko klimo ( 96 - 99 ) ... Bi rekel, da ja.

Skratka, jaz bi ti rekel, da je v tvojem bemflčku blo z klimo nekaj narobe..... Ko pa že tok grajaš e36 z idealno razporeditev težišče in v oblake vzdviguješ e30 model z 40:60 razporeditvijo :)
Prikaži več možnosti


Viper
Viper

    Mr. Nordschleife

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 853
  • Lokacija: Slovenj Gradec, Nordschleife
  • Avtomobil: ni BMW

#56

hja, js z hlajenjem v najvecji vrocini nisem biu najbolj zadovoljn, drugace je delalo in dela OK. Sam ekstremna vrocina (ravno v visje omenjenem vrocinskem valu) pa ni bila najboljs .. sam to je jasno ... predvsem potniki zadaj so se pritozevali nad neugodno temperaturo. Stanje se je mal popravilo z menjavo plina, na novo lepo nafilano, nov susilc klime in ostala servisno vzdrzevalna dela na klimi, ki jih je en mojste delu. Je bilo precej boljse, prot prej in je delalo kot se sika a zadaj se vedno ne povsem idealno. Manjka pihanje zadaj mal visje ... kot majo nekateri avti recimo na sredini ... na grebenu ... ni kriticno, se pa zna poznat. Sam overall - kot sem ze napisu sm z ventilacijo tut biu zadovoljn.
Rear tyres are evil and deserve to be punished accordingly!
My life changed when Sabine took me for a ride in M5 Ring-Taxi. :eek
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 333
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#57

Lp,


@Jerry, tole si pa mocˇno zamocˇil, in kljub razlagi, ki ti jo je dal @M power in @Mitja, sˇe vedno trdisˇ svoje.

Zadnja prema od E30:
Objavljena slika
Pri tej premi se spreminja nagib koles, glede na obremenitev. bolj je obremenjena , bolj so na A.

Zadnje vpetje pri E36, katerega si tako zelo popljuval:
Objavljena slika

Tukaj se nagib kolesa ne spreminja zaradi obremenitve, in je kolo vedno pravokotno na cestisˇcˇe, oziroma pod kotom, ki je nastavljen. Neprimerno boljsˇi oprijem kot pri E30.

Sˇe vpetje od E46, za katerega menisˇ, da je naprednejsˇe:

Objavljena slika

In pa most, na katerega so vpeta vodila:

Objavljena slika

Cˇe si vse dobro ogledasˇ, bosˇ kmalu ugotovil, kako se pri katerem vpetju vodijo kolesa.
Sem tole moral napisati, ker toliko neupravicˇenega pljuvanja cˇez E36, zˇe dolgo nisem videl. Pa brez zamere.


Joze2, najprej hvala za natancen prikaz konstrukcij zadnjih prem - tu se tocno vidi, kaksna je situacija :ok

Kar se tice nagiba koles pod obremenitvijo oz. odstopanja od vertikale na cestisce, se vedno trdim, da ima E30 najboljso mozno konstrukcijo. Ze res, da se s slike lepo vidi, da se za nek majhen kot kolo ukloni tudi pri E30, vendar je ta kot se vedno manjsi kot pri E36 (in, po sliki sodec, tudi pri E46). Pri E36 in E46 je namrec naklon koles konstrukcijsko odvisen od dolzine rocic, ki so na skici E36 oznacene s stevilkama 5 in 7 in bolj kot se ti dve rocici razlikujeta v dolzinah, vecje je pod maksimalno obremenitvijo (ali razbremenitvijo) odmik od vertikale oziroma naklonski kot.

Glede E46 sem ze v enem od svojih prejsnjih postov napisal, da tega avtomobila ne poznam, in da le predvidevam, da ima boljse podvozje kot E36. Pa se mi (glede na prilozene risbe) zdi, da je pri njem razlika v dolzini omenjenih rocic se vecja kot pri E36, tako da bi se po tej logiki kolo moralo se bolj nagnit. Priznam, tule mi nekaj ne gre v racun. Ampak pustimo zdaj E46 - govorimo o E30 in E36.

E30 zagovarjam zato, ker je njegovo obnasanje na cesti (oziroma obcutek med voznjo) se najbolj primerljivo avtomobilu na sprednji pogon, ki ima zadaj torzijo (naprimer R5). Iz prakticnih izkusenj vem, da je torzijska zadnja prema najboljsa mozna resitev za vozila s sprednjim pogonom in to ravno zato, ker kolesa ves cas ohranijo pravokotno lego glede na cestisce oziroma se, ko se vozilo nagne, nagnejo pod relativno majhnim kotom. Taksna konstrukcija je izredno enostavna (ter s tem tudi poceni), kljub temu pa avtomobilu omogoca zavidljivo dobro lego na cesti. Na drugi strani pa imamo zdaj toliko opevano multilink premo, ki je zahtevnejsa - pa je zato zares tudi boljsa?

Priznam, da z multilink zadnjo premo v praksi nimam kakih posebej bogatih izkusenj. Vendar pa me je vecina E36, ki sem jih vozil, pri legi na cesti mocno razocarala. Nimam namrec navade, da avtomobile ocenjujem po videzu (res je, zunanji videz E36 mi ni vsec, vendar pa mi tudi oblika marsikaterega drugega avtomobila ni bila vsec, pa sem ga kljub temu vzljubil), ampak predvsem po tehnicni plati, ki je zame na prvem mestu. In lega na cesti pri E36 me je kot receno mocno razocarala. Zakaj je tako - ne vem. Zaenkrat se v to niti se nisem imel casa poglabljati, kar pa ne pomeni, da temu ne mislim nekoc priti do dna. Tako kot to pocnes ti, joze2, zdaj ko si v pokoju. Takrat bom z najvecjim uzitkom vozil, razstavljal, sestavljal in eksperimentiral. In potem podrobne ugotovitve ter izsledke seveda tudi objavil na forumu. Vendar moram za to imeti svojo delavnico in dvigalo, sicer se tega sploh ne morem lotiti (vsaj tako ne, kot sem si jaz to zamislil). Takrat bomo lahko pa mnogo natancneje debatirali o teh stvareh in takrat bom svoje prakticne izkusnje in predpostavke lahko tudi dokazal (ali ovrgel, ce se bodo izkazale za napacne), tako kot smo se tega naucili na strojni fakulteti.

Zaenkrat torej o tem z moje strani toliko :)

If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 333
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#58

:crazy Jerry, tebi preme niso ravno jasne. Zˇe v neki drugi temi ko si komentiral podvozja Golfov sem hotel kaj recˇi, ampak zdaj pa zˇe mocˇno pretiravasˇ. BTW, prednja prema na Golfih do IV (in ostale znamke na isti platformi) je enaka. Deli med seboj pasˇejo, mogocˇe so male razlike v velikosti, ampak v osnovi je enaka.


Tudi v tem primeru je situacija podobna kot pri E30/E36: z Golfi imam prakticne izkusnje, ki temeljijo zgolj in samo na vtisih med voznjo. Glede na to, da zadeve nisem raziskal, je torej se prezgodaj govoriti, zakaj in kako sem do tega prisel. Pisem lahko torej le o tistem kar sem obcutil in to sem takrat tudi omenil. Ker svojih predpostavk ne morem dokazat, je ta tema torej z moje strani zacasno zakljucena.

If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 333
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#59

disadvantages of multi-link suspension - slabe lastnosti oz. obratno od prednosti... ocˇitno so opisane, sˇe enkrat preberi.


Sestavek je zelo jedrnato napisan in se se zdalec ne spusca v vse podrobnosti. Avtor v njem govori predvsem o lastnostih taksne konstrukcije na splosno in ne razclenjuje posameznih primerov. Pojasnilo tako zadosti vsem razlicicam prakticne uporabe omenjene resitve - od terenskega pa vse do cestnega vozila, v podrobnosti pa se ne spusca. A ravno v teh je kljuc; sportna voznja je namrec nekaj cisto posebnega in obnasanje preme v taksnih situacijah zahteva cisto posebno analizo. Ce ne bi bilo tako, se premi od 316 in M3 ne bi razlikovali.

Se najbolj se avtor temu o cemer govorim pribliza, ko zapise "compliance under load can have an important affect", s cimer je sicer kot receno mislil predvsem na terensko voznjo, vendar pa se iz zapisanega kljub temu da dovolj jasno razbrati, da je ta prema dokaj obcutljiva na visoke obremenitve (dosti bolj kot tista pri E30). In ker so hodi ter zasuki sestavnih elementov preme pri sportni voznji precej podobni hodom in zasukom ob maksimalnih obremenitvah na razgibanem terenu, se tudi tu pokazejo njene sibke tocke, o katerih govorim (oziroma za katere sumim, da obstajajo). Zal pa sestavek kot receno ni dovolj natancen, da bi zajel celoten spekter uporabe nase konstrukcije, kaj sele da bi ga razclenil.

If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 66 333
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#60

Sˇe jaz bom pristavil svoj post jebela mast :crazy :crazy :crazy :crazy.

tle govoriti, da ma e36 slabo ventilacijo in da klima ob najhusˇi vrocˇini ne ohlaja zadovoljivo???????????????????

Dej Jerry, ne klati neumnosti..... jaz sem si lastil slabsˇi model 318i letnik 96 z avtomatsko klimo in je klima delovala odlicˇno in vsekakor veliko bolje kot pri kakem oplu al pa golfu itd.... To se je izkazalo lani, ko je bil vrocˇinski val in je avto z lahkoto ohlajeval notranjost. Opazil nisem niti razlike pri A4 l 2002 audiju al pa pr e46 320d l 2001 modelu, da bi pri teh dveh modelih delovala kaj bolje. Skratka, klima v e36 limo, coupe ) deluje odlicˇno, mogocˇe so pa opazne razlike pri modelu z polavtomatsko klimo ( 91-95 ) in z avtomatsko klimo ( 96 - 99 ) ... Bi rekel, da ja.

Skratka, jaz bi ti rekel, da je v tvojem bemflcˇku blo z klimo nekaj narobe..... Ko pa zˇe tok grajasˇ e36 z idealno razporeditev tezˇisˇcˇe in v oblake vzdvigujesˇ e30 model z 40:60 razporeditvijo :)


Mogoce res nisem dovolj jasno poudaril: govoril sem o E36 z osnovno in ne digitalno klimo. Za avtomatski se itak stejeta obe, le da ima prva mehanske, druga pa elektricno pnevmatske komande (natancneje aneroidni sistem, ce se ne motim). In ravno med njima je konkretna razlika - namrec digitalna je veliko bolj ucinkovita od mehanske.

Pri E30 digitalna klima seveda sploh ne obstaja, je pa zanimivo, da so pri E32, E34, E38 in E39 tako mehanska kot digitalna izvedba podobno zadovoljivi glede moci ohlajanja (razlike obstajajo le pri regulaciji, a se to zgolj v prilagajanju hitrosti ventilatorja in ne v usmerjanju toka zraka, kjer ima E36 velike tezave). Cez mehansko klimo (seveda normalno vzdrzevano!) se pri teh modelih ni se nihce pritozeval, za E36 sem pa slisal ze veliko pritozb na racun klime in sem se o tem nazadnje tudi sam imel priloznost prepricati. V cem konkretno se ta dva sistema razlikujeta (razen v tem, da eden za regulacijo loput uporablja zajle in vzvode, drugi pa elektriko in pnevmatiko), bo moral pa nekdo drug pojasnit, ker se tako dalec v to zaenkrat se nisem poglabljal.

If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti