E36 vprašanja
#1
Živjo
Ker imam prvič E36 (318iT, l.1997) imam nekaj vprašanj (prej sm meu E30 in E39). 1. Ali je normalno da ventilacija v avtu k ima avtomatsko klimo dela tako švoh (imam odprte vse reže -steklo, noge in sredinske reže). Pri E39 in E30 je oreng pihalo čez. Filter je nov, če ga vzamem ven je seveda veliiiko bolje. A je enostavno motorček malo poddimenzioniran? Občutek imam tudi, da včasih to bolje, včasih pa slabše piha. A ga lahko kak senzor malce heca? A ma to tud ježka kot E39 al je vse znotraj nadzorne enote? 2. Koliko zdrži katalizator? 3. Kako zdreti plastiko okoli volana. Bi ga rad malce podmazal ker rahlo škriplje pri vrtenju. 4. Ali se da (in kako) štelat predal pred sovoznikom, ker stoji malenkost postrani? 5. Ali je normalno da pod motorjem ni nobene zaščite? 6. Ali je možno zamenjati osnovni BC z maximalnim brez dodatnega ožičevanja? 7. Zakaj je zadaj na levem boku pritjena neka kovinska plošča? Čemu služi? 8. Ima kdo idejo, kam montirati kak woofer tipa Alpine SWD1600? Nočem ga dat v prtljažnik, ki je že v osnovi majhen. 9. Kako je z menjavo stekelc v BOSCH lučeh brez leče (so malce skurjena). Ali se lahko uporabi stekelca od avta z lečo? Bo snop ostal pravilen? Zaenkrat se spomnim tole, če bo pa še kaj, pa vprašam. V naprej hvala za odgovore. |
Prikaži več možnosti
|
#2
Pogosta težava: http://forum.bmwslo....ead.php?t=27244 Na prvi strani te temi imaš par zelo koristnih linkov ![]() Woofer lahko montiraš pod sovoznikov predal, pod sprednjima sedežema pomoje ni dovolj prostora. ![]() |
Prikaži več možnosti
|
#3
@BMW_rok
Prvo zadevo bomo probal, čeprav ne ptekam glih kje točno zavrtat luknjice za vijake. Za woofer pa dvomim da bo una zadeva tam spodaj dost močna da bo držala woofer gor. Bo treba kaj ojačat. Je pa priročno ker je blizu radia. Hvala za nasvete. |
Prikaži več možnosti
|
#4
Bom odgovoril samo na tisto, kar vem. 1. E36 je najbolj butasto narejen model od vseh trojk in ventilacija je katastrofalno obupna. Kot prvo pri tistem neumnem vrtljivem gumbu sploh nimas moznosti, da bi dve smeri pretoka zraka odprl na polno, ampak se pri vmesnem polozaju gumba zrak usmeri med obe loputi, pri tem pa se tok zraka zaradi upora zelo oslabi. To je noro zoprno tako poleti, ko ne mores 100% izkoristit klime, kot tudi pozimi, ko si lahko recimo odrosis vetrobransko steklo, medtem te pa v noge zebe za popizdit. Ali obratno ![]() 2. Katalizatorjeva zivljenjska doba je odvisna od stevilnih dejavnikov, tako da nekega univerzalnega recepta tu ni. Tako naprimer kat zelo trpi pri voznji na kratke relacije, ko motor se ni cisto ogret, in taksne voznje ga lahko skurijo tudi v vsega par letih. Drugo na kar je obcutljiv je pa nepravilno delovanje motorja, ker neizgoreli bencin kemicno reagira s snovmi v katu in povzroci njegovo odpoved (enako se zgodi tudi ce ti motor deluje samo po treh cilindrih - pri avtomobilih s katom se s taksnim avtom praviloma sploh ne bi smel peljat). Na splosno so kati pri modelih s 6 ali 8 valjnimi motorji bolj zdrzljivi kot pri 4 cilindrasih, povprecne zivljenjske dobe za 4 valjnika pa ne vem na pamet (za 6aka je cca 200-300.000 km). 4. Predal pred sovoznikom je se ena izmed idiotskih pogruntavscin oblikovalca tega "polizdelka" in je konstruiran tako, da povprecen clovek kar se da tezko najde gumb za odpiranje. Zato ga mnogi na silo vlecejo navzdol in s tem raztegnejo, tako da potem malo visi navzdol. Fuj in fej. 6. Ne, zraven velikega BCja rabis dobit tudi prikljucek - konektor. 7. Verjetno protiutez zaradi porazdelitve teze, ker ima E36 izredno slabo konstruirano (beri: nestabilno) podvozje... to pa je ze druga zgodba, ki je ne bom povedal (kvecjemu ce zelis), saj sem ga ze do zdaj dovolj skritiziral, mar ne? ![]() Sure it's rusty, but it's trusty! |
Prikaži več možnosti
|
#5
7. kok velika je kovinska plosca? a mas kako sliko? pa kje tocno je - a je not za tapeto v prtljazniku? Tam je drugac pr men recimo ena skatla za anteno pa ojacevalec (serijski). Lahko dam slikco (jutr).
4. Glede predala pa - je ena resitev, da vse vzames narazen pa ukrivis une zaklepe, sam to malo pomaga in je nevarno da ga zlomis. Sam sem to naredu, pa ni dost dvignilo predala. Zato sem potem se sraufe notr dal. Tocno kam - pise tm. Ce ne pa povej, pa dobis se kako slikco. 1. ventilacija pa - hja ne vem, men piha dost ... sm zadovoljn. Ce stisnem gumb za direkt pihanje na sipo, piha fajn, drugace pa ima ponavadi vse reze odprte, pa nastavim temperaturo pa jakost pihanj ana AUTO pa dela cist gut.
Rear tyres are evil and deserve to be punished accordingly!
My life changed when Sabine took me for a ride in M5 Ring-Taxi. ![]() ![]() |
Prikaži več možnosti
|
#6
Ah, Jerry, ni panike glede kritiziranja, sem navajen tvojih postov
![]() Tudi sam sem bil mnenja da je E36 kanta in itak mi je bil od zmeraj notri grd, pa sploh ni tako slab. Sicer ga mam šele 3 dni, ampak pelje se za moj okus bolje od E39 (je precej trši) in tudi sedeži so za mojo majhnost boljši kot navadni v E39. Je sicer kosilnica, ampak je zame in za mojo dovolj. Res pa je da je precej glasnejši od E39, kar sem tudi pričakoval. Glede gretja/hlajenja nimam vrtljivih gumbov, ker sem napisal da gre za avtomatsko klimo, res pa je da nisem napisal da je digitalna. Če je to normalno me ne skrbi, samo da s tem ni kaj narobe, kajti v E39 je oreng pihalo čez reže. Za kat. bom preveril, v kakšnem stanju je naslednji teden ko naredim servis (bomo pline pomerli). Kar se predala tiče se ne strinjam s tabo. Ljudje ki ne vidijo kje je gumb za odpiranje naj si pač preberejo navodila. Če tega ne nardijo pač niso normalen folk, ampak glup:ok2. Glede te teme sem tako ali tako že dobil navodila in jutri če bo čas grem v akcijo. Glede podvozja pa lahko poveš čisto vse, ker me nič ne moti, morda se pa kaj naučim. Vendar pa le ni tako slabo kot praviš, saj je razporeditev teže precej boljša kot pri E30. Mogoče je pa una plošča tam zato, ker ima kosilnica akumulator spredaj, ampak mi n deluje neka masiva, pač dober mm debel rumenkast pleh. Sicer pa hvala za odgovore, pa brez zamere. |
Prikaži več možnosti
|
#7
@Viper
Ja una plata je na levem boku za uno snemljivo oblogo, in za uno plato so neke škatlce, tko da je lahko ista zadeva. Glede predala me zanima samo kje točno je treba zavrtat luknjice za šraufe, ker tam nisem opazil da bi bilo napisano, al pa nisem štekal kaj misli. Ventilacija tud men, če jo usmerim v eno samo stvar piha močno, če pa vse odprem pa bolj švoh. Pač navajen iz E39 da vedno oreng piha in sem moral sredinske reže napol zapirat, ker me je motlo. Mam pa tud jest na avtomatiko in dela ok. Sam čudno mi je da tako švoh piha. Opazil sem še to da v enoti ob zaviranju nekaj ropota. Kot da bi un ventilatorček ki je notre pri zaviranju podrsaval ob ohišje. Če maš kao sliko, se priporočam, bom pa naredu jutr kake slike pa bom nalimu. Tenx. |
Prikaži več možnosti
|
#8
evo, sm najdu sliko ojacevalca ... tko zgleda pr man (bolj slaba kvaliteta, sam se vidi).
glede luknjic za sraufe pa nimam slikc, zdele pa s emi ne lubi it dol do avta slikat ... ![]() evo sm najdu se en link, kjer je tut slikca zravn - priblizno tam nekje http://www.understee.../glovebox.shtml Uni ventilatorcek pa je tka da se baje sname dol, pa ga je treba nazaj namestit pa podmazat. Navodil se nisem vidu (so baje nekje na forumu), je pa baje ful dela. Men je lih na poti na Grobnik zacel neki praskat, ... obcasno ... Od takrat v par voznjah pa nic vec ... bomo videli. Ce bos kaj najdu, le sporoci. Aja, volan tu tmen skriplje - zdej pozimi. Poleti je gut. Pa med igrackanjem po snegu je tut utihnilo med hitrim motanjem sem in tja. Ce bos kaj ugotovil, se tudi priporocam. Drugace pa - dobrodosel v ruzak klubu ![]()
Rear tyres are evil and deserve to be punished accordingly!
My life changed when Sabine took me for a ride in M5 Ring-Taxi. ![]() ![]() |
Prikaži več možnosti
|
#9
No na mestu kjer maš ti ojačevalc, mam jest un pleh, sam je čez vse, napopam sliko jutri.
glede luknjic za sraufe sem zdaj pogruntal da piše 2,5 inča levo in desno od zaklepa predala:crazy. Ventilatorček bomo pa preverli. Dela ni tako veliko, sploh če imaš malce veselja z elektroniko. Včasih sem delal na RTV servisu kjer sem veliko popravljal avtoradie, en čas pa sem popravljal tiskalnike registrskih blagajn i.p.d., tako da mi take zadeve ne predstavljajo problemov. ![]() Glede volana sporočim kaj bomo pogruntal. ![]() Hvala za dobrodošlico, sicer pa je bil tudi E39 z ruzakom. ![]() |
Prikaži več možnosti
|
#10
Če boš popravljal predal in pa ventilator, prosim če lahko malo poslikaš, ali pa če do tebe pridem pa skup mal šraufava?
![]() |
Prikaži več možnosti
|
#11
Satosari, se bom potrudu dokumentirat.
Lohk prideš pa tud do mene, čeprav jest to šraufam ko mam cajt, pa ne glede na lokacijo (Lj, Logatec, Planina pri Postojni, Cerovo v Goriških Brdih). |
Prikaži več možnosti
|
#13
Hehe predal je simpl dol dobit ... (PS: js nisem noben mehanik ... ) ... pa se microfilter je zad potem ...
se en link za microfilter, kjer se vidi kako se predal vn dobi. http://www.mann-humm...HBJPN0FbufV.pdf Pac odvijes vijake v levem in desnem zracniku (tam ko piha vn, znotraj not za resetko je v vsakem zracniku en vijak), pa spodaj na vogalih predala ko je odprt pa spodaj v vogalih pri nogah, pa tam pri lucki predala je se edn se mi zdi. Pol pa se vse skupaj vn potegne. js sem delal 2 uri, da sem menju microfilter (nisem ekspert, pa sem si vzel cas pa lepo pocas, da ne bi kaj zlomu, rajs dvakrat preveru ![]() EDIT: se en link, z slikami: Bo prisu prav. http://www.bmwe36blo...-glove-box-diy/ Veliko srece. Sj ga ni cez obcutek, ko sam neki porihtas ![]()
Rear tyres are evil and deserve to be punished accordingly!
My life changed when Sabine took me for a ride in M5 Ring-Taxi. ![]() ![]() |
Prikaži več možnosti
|
#14
No, sj mikrofilter sem že zamenu, pa E36tk sm že kar neki odprl, ker sem DCZ montiru. Tko da men ni panike.
|
Prikaži več možnosti
|
#15
Iz kamjona na kosilnico:laugh Kako tako?
|
Prikaži več možnosti
|
#16
Ne ne, iz stružnce na kosilnico:ok2. Do kamjona mu je pa še manjkal ene 5000 cm3.
|
Prikaži več možnosti
|
#17
Bom poskusil, ceprav ne vem ce me bos razumel... bi ti moral pokazat v zivo ali pa narisat. Torej, gre za zadnjo premo (spredaj so pri obeh klasicni McPhersoni). Ne vem sicer ce imajo Touringi to kaj bolje izvedeno, ampak kot receno je pri coupeju in limuzini cisti pogreb. Vpetje zadnjih rok je iz geometrijskega vidika popolnoma zgreseno. Se spomnis kaj Ficotov in Jugotov ali pa starih VW Hroscev? No, oni so imeli podobno vpetje. Gre za to, da zadnja kolesa ob obremenitvi spremenijo naklonski kot in s tem izgubijo normalen stik s podlago. Ce si bos kaj lazje predstavljal: vpetje je tako --> -ll- namesto takega --> TT. Se pravi, roke se gibajo okoli vzdolzne in ne okoli precne osi karoserije. Zato je taksen avto se nekako vozen, ce je vzmetenje trdo kot kamen (in hoda rok skoraj ni), cim je vzmetenje normalno mehko, je pa avto pri hitri voznji zelo nestabilen in ko enkrat zdrsne ga tezko ulovis, ce seveda nisi LukaMarko Groselj ![]() Nimam pojma, kako si je BMW lahko privoscil taksen kiks oziroma tako velik korak nazaj od E30 (ki je imel vpetje izvedeno pravilno - in E46 ga ima tudi, s cimer so sicer posredno, a dovolj nedvoumno priznali svojo napako), ampak E36 me kar ne neha in ne neha presenecat... zal veckrat v negativnem kot v pozitivnem smislu ![]() Sure it's rusty, but it's trusty! |
Prikaži več možnosti
|
#18
Takole je narejeno:
http://bmwfans.info/...33/ill-33_1005/ Zanimivo je to, da ima kljub temu da je kosilnica zadaj diske. |
Prikaži več možnosti
|
#19
Ehhh... Jerry strikes again...
![]() 1. ventilacije je kakrsna je... je zadovoljiva, ce jo pa primerjas z E39 je pa vsaj enkrat slabsa... ista zgodba je v E46... velik problem je tudi v mikrofiltru, kateri, kot je Bizdam ze sam ugotovil grozna ovira za pretocnost zraka... ravno iz tega vidika je bila recimo v E30 ucinkovitost klime boljsa, saj enostavno avto s klimo mikrofiltra nima... in to je vsa razlika, ne pa neumnost inzenirjev v tovarni... 2. okrog kata se strinjam popolnoma... ni debate, ceprav bi naceloma moral zdrzati precej vec kot pa 200kkm... to slednje pri novejsih modelih na zalost ne velja vec... 3. predal sam z oblikovalci nima veliko veze, ampak je narejen tako ceneno, da pece glava in se vecinoma povesi sam od sebe, in ga ni treba pajsat ... sam zaklep je beden, ter odpiranje predala nima nobenega zaviralnega sistema (jebelacesta se podrtija od roverja ga ima...) in ko se odpre predal na pritisk na tipko (oz pri starejsih poteg vstran) predal enostavno klofne dol in se dodatno pripomore k zevanju... dodaj vsaj desetletje uporabe in si pri grdo povesenem predalu... 4. sori dec, sam okol podvozja ti pa moram zal reci, da je bolje da ne govoris prevec, ker si natrosil kar nekaj neresnic... zanimivo je to, da si podvozje od E36 sk**cal, od E46 pa naj bi bilo spet dobro... kaj pa ce ti recem, da je podvozje od E36 identicno na E46? In ce verjames ali ne, si glavne komponente celo delita, drugacen je srednji glavni nosilec, kateri je varjen v glavnem iz okroglih cevi (E36 ima kompletno iz stancane plocevine = drazje ob manjsi nosilnosti), ter krak s "salco" za vzmet je drugacen in iz aluminija... E36 je bil tudi mislim da prvi bmw z multi-link zadnjo premo (ok, E31 je imel en hudo kompliciran "Z" sistem ze prej... ) in primerjava s ficoti in hrosci je pa milo receno neumna in bi jo kakemu peku se odpustil, tebi kot (kar velikokrat poudarjas) strojniku pa ne... Naceloma me ne moti, da sem pa tja kaksno pihnes, ampak danes sem imel bolj slab dan na sihtu, pa sem bolj siten in ker ze od vekomaj tolces po E36, je bilo treba nekam spustit paro... in ker veliko folka tvoje besede jemlje za svete, si je verjetno ze marsikdo ustvaril vtis, da je E36 ena skret skoljka od bemfla... ![]() ![]() 1986 E30 325iX > 1993 E36 318i > 1991 E36 325i > 2001 E46 330Xi T > 1999 E46 316i > 2001 E46 330Xi > 2004 E46 330Xd T > 2016 F11 520d Xdrive |
Prikaži več možnosti
|
#20
Ok, nekaj stvari smo porihtali, nekaj pa še ne, in tudi odgovorov če nisem dobil.
1. Ventilacije se bom (sem se že) navadil 2. Kar se katalizatorja tiče je zanimivo zo, da ni tak:KLIK, ampak ima okrogel kat, in nato srednji lonec posebej. 3. Še vedno nisem razdrl plastike okoli volana, ki še vedno škriplje. 4. Kar se tiče predala, je zadeva poravnana. Uporabil sem 2 metodi, prva je tista z vijakoma, ampak sem na koncu uporabil le enega (levega), druga pa je FEN in močno ogretje notranje plastike predala, nato pa rahlo ukrivljanje levega dela predala, ker še vedno ni bil povsem raven. In kdorkoli že je napisal da nima soft odpiranja se moti. Moj ga ima. 5. Glede na ETK je normalno da ni zaščite pod motorjem, obstaja pa opcija dodatne alu zaščite. 6.BC bomo probali zamenjat, če dobimo kakega na odpadu. 7.Nisem še slikal, kako izgleda. V ETK pa je tudi še nisem našel :(. 8. Bomo probal dat k nogam, seveda z ojačitvijo tega dela, ker dvomim da bi nosil težo SUB-a. 9.Glede stekelc pa sem se odločil, da raje kupim nove luči od DEPO-ja in vgradim Xenon, seveda po predhodnem preverjanju zakona. |
Prikaži več možnosti
|