Skoči na vsebino

 

Merilec hitrosti in nihajoči obrati

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
13 odgovorov v temi
Syus
Syus

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 798
  • Lokacija: Savinjska
  • Avtomobil: E46/5

#1

Imam sledeči vprašanji.

Eno se nanaša na števce. Pred dvema tednoma se mi je zgodila, da je merilnik za hitrost enostavno padel na 0 in se od takrat ni ganil nikamor. Ostalo dela vse, tako kot prej, se pravi bencin, obratomer in voda kažejo vsi pravilno.
Zdaj sem se tako dva tedna vozil in s pomočjo obratomerja ciljal hitrost, kar sicer ni težko, vseeno pa ne veš točno koliko se pelješ. Zato sem se lotil problema kar na izvoru odčitavanja hitrosti, senzorju v diferencialu in sem vizualno pregledal, če je kje pri konektorju žica preparela. Ugotovil sem da sta žici vredu in tudi konektor ni oksidiran. Nakar sem sledil poteku kabla, kateri se potem združi v enega debelejšega(bencin pumpa in plovec za bencin in ta signal za hitrost. Kabel v zadnjem sedežnem prostoru pride v kabino in na desni strani, kjer je pokrov od bencin pumpe, je na nosilcu (v njem potekajo gumijasti kabli za raztezno posodo tanka) z vezico pritrjen konektor. Tudi ta konektor sem vizualno pregledal in sem opazil na določenih pinih oksidacijo, katero sem s smerkovim papirjem očistil. Nakar mi je od kolega oče z multimetrom na tem konektorju premeril, če sploh pride signal do njega. Malo sem se peljal okoli ulice in sma ugotovila, da se upornost spreminja kontra hitrosti, se pravi, počasneje kot se pelješ, večja je upornost (največja se mi zdi da je kazalo 185, ampak zdaj nevem verjetno Ohmov, ker miliOhmov bi bilo že skoraj malo) in kontra.
Tudi tu na videz očitno vse štima. Nakar me je njegov oče vprašal, če sem kaj varovalke gledal in mu rečem, da se mi zdi da števci nimajo svoje. Pogledam v škatlico z varovalkami in glej jo ku%&#, pod št. 12 je skurjena(7.5A), pogledam v knjigico za uporabo in res piše, da je za radio, check control and instruments. Zamenjam varovalko in vžgem avto in ni bilo nič. Se peljem en krog in jo skuri.
Potem sem probal števce komplet odklopit in se plejem krog in ostane cela.
Poizkusim še števce not priklopit in zadaj pri pokrovu od bencin pumpe konektor razštekam, dam kontakt in varovalko skuri takoj.
Ista dva postopka ponovim še z novim števcem(rabljenim, ampak da zadnjega popolnoma delujočim) in so bili isti zaključki.
Oba, jaz in kolegov oče sva bila zmedena. Potem sva poizkusila še kable, ki se priklopijo v števec na pinih kjer je za hitrost in masa za senzor, sma poizkusila če vodnika prideta neprekinjeno do konca ali pa kje prebija, in vse lepo klapa, obojkrat je lepo piskalo z multimetrom, ko sva ga imela nastavljenega na diodo.
To je bilo pa za tist dan vse, ker sva oba bila že čisto sfrustrirana in brez idej kaj še naj poizkusiva.
Imam to prošnjo, če ima kdo znanje, da bi lahko svetoval kje še naj iščem vzroke za to težavo. Še najbolj bi pa bil hvaležen za električne sheme, katere bi kolegov oče brez problema razvozla in bi nama neskončno olajšalo delo.


Druga težava ki me pa pesti, se pa tiče prostega teka pri moji e30 m40b18.
Težava je v tem da večinoma lepo drži obrate, potem pa se naprimer peljem od doma na 2km odddaljeno bencinsko in tankam. Ko avto znova vžgem se pa komaj pri življenju obdrži in zelo torkira ali pa kar takoj crkne.
Iz mašine sem imel dol vzet že el. ventil prostega teka in sem ga tudi z sonaxovim sredstvom(podobno kot wd40+mazalne lastnosti) temeljito očistil in ni bilo nič bolje. Potem sem ventil zamenjal še z drugim, ki je prej delal bp. in je isti problem. Lmm tudi vredu dela, ker sem ga tudi z drugim menjal in je še vedno obstojal problem.
Zanima me, če je možno, da bi lahko bil kriv senzor za pozicijo glavne lopute zraka?
Včasih se celo naredi da mrzel na dvorišču vžge in se komaj drži pri življenu(400-500obr), če pa dam gas na recimo 1200-1300obr pa je slišat neenakomerno delovanje, kot da 1zyl nebi deloval.
Svečke sem tudi probal menjat iz prejšnjih bosch-evih na zdajšnje NGK in je ista pesem.
Lambdo imam skoz odklopjeno, ker tako ni katalizatorja, in bi po pravem DME moral jemati privzete vrednosti za mešanico bencina.
Bi lahko kak senzor to povzročal?

To bi bilo to. Se opravičujem ker sem se tako razpisal, ampak mislim, da je bolje več informacij, da se prebijem vsaj do delne diagnoze.


Zdaj pa lepo prosim za pomoč.

Hvala.:blackeye

Sonderausstattung:  209 SPERRDIFFERENTIAL 25% :3gears

Prikaži več možnosti


Eddy
Eddy

    Retrosexualec

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 12 761
  • Lokacija: 1107
  • Avtomobil: Assless beemer

#2

Lambdo kar priklopi, oziroma če je zanič jo zamenjaj in potem priklopi. Šele takrat bo DME imel natančne vrednosti kisika v izpuhu in bo lahko natančno določil količino vbrizganega goriva. Katalizator tukaj nima nobene veze, kajti lamda je pred njim.
Rice is great when you are hungry, and want 2000 of something.....Mitch Hedberg
Prikaži več možnosti
    • Syus je všeč


joda
joda

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 27 333
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: BMW E30 MT1

#3

Hay!

...se mi ni dalo vsega brati ampak sem samo preletel tekst:fight

1.problem imel isti.....če je senzor na gredi OK,potem je nekaj narobe na števcu.Moraš vedeti,da imajo števci in z tem kontakti na ploščah toliko in toliko let ter tresljajev.pronlem je meni rešil avto električar tako,da je vse kontakte na plošči na novo prelotal in izmeril elemente...

2.problem....mehanik naj ti nastavi pravilno mešanico zraka in bencina-po kmečko povedano...meni je motor priključil na ene vrste tester ter mi nastavil višino obratov

lp

joda
Objavljena slika
Prikaži več možnosti
    • Syus je všeč


Syus
Syus

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 798
  • Lokacija: Savinjska
  • Avtomobil: E46/5

#4

joda, ampak poizkusil sem še z drugim delujočim števcem, ki je bil v drugem avtu in dela, pri meni pa ni

el. shema bi mi res prav prišla, da bi lahko vedel kje je še treba iskati vzrok

Sonderausstattung:  209 SPERRDIFFERENTIAL 25% :3gears

Prikaži več možnosti


joda
joda

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 27 333
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: BMW E30 MT1

#5

Hay!

joda, ampak poizkusil sem še z drugim delujočim števcem, ki je bil v drugem avtu in dela, pri meni pa ni

el. shema bi mi res prav prišla, da bi lahko vedel kje je še treba iskati vzrok




...ne vem poglej če ti kaj pomaga

...http://shark.armchai.../e30/e30_83.pdf


tu pa za vse letnike in modele...http://shark.armchai.../~dave/BMW/e30/

lp

joda
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


Syus
Syus

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 798
  • Lokacija: Savinjska
  • Avtomobil: E46/5

#6

hvala, sem našel speedometer in je res v vezavi varovalka pod zaporedno št. 12
tako da nekaj bo na tem.

Joda, kako to misliš, da mi naj nastavi mešanico, jaz sem tako kot Eddy mislil da to DME dela sam?
Kaj pa nepravilen vžig oz. iskra bi lahko to povzročala? samo potem bi se to vedno konstantno dogajalo, ne pa tako občasno

Sonderausstattung:  209 SPERRDIFFERENTIAL 25% :3gears

Prikaži več možnosti


Mitja
Mitja

    BMW strokovnjak

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 543
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E36

#7

Ventil prostega teka lahko uravnava prosti tek samo do neke mere. Če zaradi druge napake motor ne deluje enakomerno ga ventil prostega teka ne bo mogel 100% uravnavati. Najprej boš moral ugotoviti zakaj motor ne deluje pravilno, se pravi kot praviš občasno ne dela po vseh cilindrih. Napak je lahko več. Od izrabljene razdelilne kape, rotorja, lahko prebijajo kabli, lahko imaš tudi napako na odmični gredi ali odmikačih.....

Pri tvojem motorju vse uravnava DME in se ne da nič nastavljati.
/_/_/III*III\_\_\ ...............objects in mirror are losing
Prikaži več možnosti
    • Syus je všeč


BMW RALLY
BMW RALLY

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 280
  • Lokacija: slo
  • Avtomobil: 3er

#8

Sprašujem v imenu Syus-a (tukaj nima interneta) kakšen namen imajo 3je releji, ki so v napeljavi motorne el. v motornem prostoru?
Ko nihajo obrati mu eden stalno klika... Motor je m40b16, je kaj razlike med 1,8 in 1,6 (ima več teh mlinčkov za dele)
Hvala
Prikaži več možnosti


Mitja
Mitja

    BMW strokovnjak

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 543
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E36

#9

Releji verjetno niso nič posebnega in če ima več avtov za dele lahko proba uporabiti drugega. Pomembne so št. pinov na relejih, če so enake in enak razpored pinov je rele pravi. Lahko da paše tudi od drugega avta. Kaj točno dela kateri rele ne vem, če je od črpalke goriva lahko da ne dobiva signala za vklop iz DMEja (ne dela senzor položaja gl. gredi), lahko pa da ne dela sam rele DMEja.
Samo za informacijo, dokler ne da kdo bolj točnega odgovora.
/_/_/III*III\_\_\ ...............objects in mirror are losing
Prikaži več možnosti


Syus
Syus

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 798
  • Lokacija: Savinjska
  • Avtomobil: E46/5

#10

hvala, za nasvete

hitrost je zadj po čudežu spet začelo kazat

prosti tek sem pa spremenil s pomočjo vijaka pri glavni loputi, tako da zdaj el. ventil za prosti tek nima funkcije.

Sonderausstattung:  209 SPERRDIFFERENTIAL 25% :3gears

Prikaži več možnosti


Mitja
Mitja

    BMW strokovnjak

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 543
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E36

#11

Tega ne bi smel delati. Loputa je tovarniško nastavljena in je nikoli več ne spraviš v tovarniške vrednosti. Dolgoročno problema nihanja obratov nisi rešil, ker se bo napaka zaradi katere nihajo verjetno samo večala. Zdaj ko je napaka tudi pri loputi motorni računalnik ne bo več pravilno upravljal motorja in se ti lahko pojavljajo razna cukanja, ugašanja, izgube moči.....
/_/_/III*III\_\_\ ...............objects in mirror are losing
Prikaži več možnosti


Syus
Syus

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 798
  • Lokacija: Savinjska
  • Avtomobil: E46/5

#12

nevem kaj bi še lahko, med vikendom sem zamenjal še razdelilnik, na katerem so bili zelo obrabljeni kovinski nipli in tudi rotor zgleda zelo "luknjast" ampak za rotor pa nimam zamenjave.

po menjavi je bilo vse še vedno čisto enako

Sonderausstattung:  209 SPERRDIFFERENTIAL 25% :3gears

Prikaži več možnosti


Mitja
Mitja

    BMW strokovnjak

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 543
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E36

#13

Če imaš kje kako prazno posodo za stelex ali podobno čistilo natoči notri vodo in ponoči špricaj po vžigalnih kablih. Takrat boš videl (lahko tudi slišal pokanje) če kje prebija elektrika. Lahko tudi vzameš kak daljši izvijač ali kak drug kos kovine in ga nasloniš z kovinskim delom na eno stran na motor, na drugi strani pa z njim šariš po vžigalnih kablih. Če iskra preskakuje na kovino so kabli zanič.

Kako si pa rešil z releji?
/_/_/III*III\_\_\ ...............objects in mirror are losing
Prikaži več možnosti


Syus
Syus

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 798
  • Lokacija: Savinjska
  • Avtomobil: E46/5

#14

vse isto, nobenih sprememb ni bilo
vsi pravilno delujejo

bom poizkusil tudi to z vodo, da še to izločim kot problem

Sonderausstattung:  209 SPERRDIFFERENTIAL 25% :3gears

Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.