Skoči na vsebino

 

Velikosti jermenic

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
13 odgovorov v temi
KMT
KMT

    Banned

  • Izključen
  • Sporočil: 117
  • Lokacija: Slovenija

#1

Na trgu se pojavljajo številne velikosti jeremenic, večno vprašanje pa je katero nabavit.

Zadeva je čisto simple, manjša kot je več navora in moči bo v nižjih vrtljajih ampak hkrati bo krajša življenjska doba kompresorja ( ne motorja, kot nekateri kvazi slo tunerji govorijo :laugh :crazy).

Ampak če predpostavimo da kompresor zdrži min 200.000 km verjetno za večino to ni vprašanje.
Seveda je tukaj spet poglavje redline območje vrtljajev. Če ne posegate vsakodnevno vanj, potem tudi najmanjša jermenica praktično ne povzroča škode.

Najmanjša na trgu je trenutno 19% manjša, katera nazivna dimenzija je 52.5 mm.
Na nekem kvazi slovenskem tehničnem MINI forumu se pojavlja debata, da je 53.5 mm jermenica celo 20% manjša in da je uničila enemu motor.

Tem kvazi strokovnjakom bi priporočal ponoven obisk petega razreda osnovne šole, da jih naučijo množenja in deljenja. Kajti če je 52.5mm manjša 19% kako je potem VEČJA jermenica lahko 20% manjša? Obratnosorazmernost pač tukaj ne velja, pa če si nekateri še tako želijo. Jasno je, da gre samo za nekakšno antireklamo iz osebnih zamer in da vsega ravno ni verjeti.
Pa bi te strokovnjake vprašal za ta izračun, če slučajno berejo ta forum. Pa prestavno razmerje med crank in SC pulleyjem itd. Najbrž imajo vse te izračune, če tako obstojajo nekatere?
Skratka kaj vam želim povedat?
Da jermenica ni noben bavbav. JCW z 2 letno garancijo montira 58mm kar je 13% manjša, torej je neumno misliti da bo npr 15% (56mm) naredila kakšno bistveno škodo na motornih komponentah (če le te že prej niso uničene). Avto je itak z jermenico zelo bolj daily drive, saj ni potrebno nategovat obrate v višave da kam gre, posledično manj pije in tudi obraba samega motorja je manjša (na 5000 rpm se pač več obrablja kot na 4000 rpm ) :)

Pa lep dan še naprej.

PS: Zmanjšana moč v poletnih mesecih ni na račun manjše jermenice. Govorilo se je da JCW gre ravno tako poleti kot pozimi, pa sem ga imel čast probat v 30°C na srečanju. Lahko potrdim, da se je samo govorilo, resnice pa v tem ni kaj dosti. :)
Ker sem znan po tem, da ne samo govorim kot nekateri brez dokaznih dejstev, vam tukaj prilagam link do testa (ki je sicer tudi mene jezil pol leta po nakupu) a se ne da pomagat.
COOPER S ima 9.1sekunde do 100 km/h pri 31 stopinjah. Brez jermenice. Torej natepavanje buč, da je posledica slabšega pospeška poleti v jermenici, je le natepavanje buč (ampak sej drugega nekateri tako ali tako ne znajo....)

Dokaz ne obljube:
http://www.avto-maga...per_s-2533.aspx

Pa lep dan naprej pa nič bat, če mate manjšo jermenico in gre avto malček slabše. To je naraven pojav pri višji temperaturi, saj je gostota zraka manjša posledično tudi manj tega pride v motor. Tudi vsem ostalim TDI; turbo itd motorjem se pozna, ne samo miniju. :ok

Urejal KMT, 03.07.2008, 10:21.

Prikaži več možnosti


UM.design
UM.design

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 294
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: Audi & BMW

#2

Na trgu se pojavljajo številne velikosti jeremenic, večno vprašanje pa je katero nabavit.


Bolj je vprašanje od katerega proizvajalca vzeti, ker kolikor sem imel zadnjič možnost videti jermenico enega naših "domačih proizvajalcev" (ne bom omenjal imena, ker je prisoten na tem forumu) je bolj vprašanje življenjska doba teh jeremenic (oz. jermena) kot motorja.

Predvsem se splača tu dati par 10 EUR več in je zadeva kvalitetna in tudi na pogled dosti lepše izgleda. Ker jermenica, če je kvalitetna, preživi kompresor.

Sicer pa je dejstvo, da 19% manjša jermenica ne uniči motorja (neposredno), poveča le "kilometrino" kompresorju. Vzrok za okvaro motorja bo potrebni iskati drugje...
Prikaži več možnosti


KMT
KMT

    Banned

  • Izključen
  • Sporočil: 117
  • Lokacija: Slovenija

#3

Bolj je vprašanje od katerega proizvajalca vzeti, ker kolikor sem imel zadnjič možnost videti jermenico enega naših "domačih proizvajalcev" (ne bom omenjal imena, ker je prisoten na tem forumu) je bolj vprašanje življenjska doba teh jeremenic (oz. jermena) kot motorja.

Predvsem se splača tu dati par 10 EUR več in je zadeva kvalitetna in tudi na pogled dosti lepše izgleda. Ker jermenica, če je kvalitetna, preživi kompresor.

Sicer pa je dejstvo, da 19% manjša jermenica ne uniči motorja (neposredno), poveča le "kilometrino" kompresorju. Vzrok za okvaro motorja bo potrebni iskati drugje...


Glede na to, da ima ta "domači" proizvajalec doživljensko garancijo na to jermenico, dvomim da je težava v tem? Jo ponuja še kateri?
Namreč imel sem možnost videti kar nekaj jermenic, to da nekatere nimajo niti zaokroženih robov na delu kjer teče jermen pove dosti!
Pa tudi do sedaj, se nobena še ni vrnila (ne od teh modelov) ne od ostalih cca 500 modelov na trgu.
Torej očitno kvaliteta te jermenice ni problem?:ok
Z jermeni pa tudi ni težav. Pri 19% manjši ga moraš tako ali tako bolj pogosto menjati, zaradi samega radiusa jermenice in posledično višjih temperatur, katere jermen uničijo hitreje.
1 letno bo OK.

To pa priporoča tako alta, kot GTT, Lohen in vsi ostali. Treba je vedeti v kaj se spuščaš.
S 15% pač jermen zdrži mnogo dlje.

Če pa je imel kdo težave z jermenico in ni povprašal glede tega pa ne morem pomagat. Jaz ne vem za nobenega. Vedno se je zataknilo samo pri montaži, kjer ljudje niso točno znali postopka. S samo jermenico kasneje pa ni blo reportov o težavah nikjer.

Urejal KMT, 03.07.2008, 10:45.

Prikaži več možnosti


KMT
KMT

    Banned

  • Izključen
  • Sporočil: 117
  • Lokacija: Slovenija

#4

Objavljena slika

Vir: MINI2

Tukaj lahko vidite primerjavo moči manjše jermenice z večjo. Nekateri pravijo, da manjša jermenica že toliko segreje zrak, da ni več efekta. Povdariti je treba, da na dynotu ni pravega pretoka zraka, torej je najverjetneje v real life razlika še občutno večja. :-D
Prikaži več možnosti


KMT
KMT

    Banned

  • Izključen
  • Sporočil: 117
  • Lokacija: Slovenija

#5

Po 2.5 letih, cca 60000km, vozena tudi pozimi ko je veliko soli, etc..

Ni znakov obrabe ali korozije. Ne vem kaj si ti videl UM design, ampak očitno si mal napihnil zadevo. Glede na to da ima ta jermenica garancijo in to dozivljensko, potem verjemi da prezivi avto, ne samo kompresor. Tako btw, nihče drug od proizvajalcev ne nudi garancije na svoje jermenice.

LP

Pripete slike za predogled

  • KMT 2,5year.jpg
Prikaži več možnosti


KMT
KMT

    Banned

  • Izključen
  • Sporočil: 117
  • Lokacija: Slovenija

#6

Po nekaj izrednih stanjih in meritvah le teh je ugotovljeno, da s pravilnimi hladilnimi tehnikami tudi z najmanjšo jermenico temperatura vstopnega zraka ne presega 35°C.

Torej blodnje nekega kvazi amaterskega tunerja na nekem drugem slovenskem forumu, kako majhne jermenice uničujejo motor zaradi visokih temperature ostajajo še vedno le blodnje.

IAT so zelo nizke, če se tuninga lotiš na pravi način. Seveda je potrebno znanje, če ga dotična glasna oseba nima pa to nima več opravka z majhnimi jermenicami, ampak s problemom posameznika, ki problema ne zna odpravit.
Tako, da ne bodo ljudje v strahu glede tega...

LP

Urejal KMT, 29.01.2009, 22:25.

Prikaži več možnosti


u-r-o-s
u-r-o-s

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 841
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: e39 530i;e30 325ic;GS1.2k

#7

In koliko potem ima dejansko avto konjev recimo z 15% in 19% manjšo jermenico?

Kako je z elektroniko, vzdrži serijski program ali je potreben remap?
LP, Uroš
Prikaži več možnosti


cooper33
cooper33

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 472
  • Lokacija: primorska
  • Avtomobil: defender

#8

jst sm meu 15% manjso in lahko povem da je razlika kr ocitna.konjeu pa dobis enih 15-20 brez spreminjanja elektronike.jst je nism spreminjal ker je ni treba.
Prikaži več možnosti


eXtreme
eXtreme

    Old school addict

  • Moderator
  • Sporočil: 12 064
  • Lokacija: Kranj
  • Avtomobil: E30 320is

#9

Osnovno vprašanje:

Kje dobiš jermenice (za različne kompresorje, M62 recimo) in jermene? Verjetno ne "pobere" vse napenjalec, tako da bi lahko uporabil originalni jermen.
Objavljena slika
E30 316i, E30 316i, E39 528i, E30 320is, E30 316, E30 316, E30 323i, E30 318iT, E30 316i, E32 735iA, E28 524td, E34 525iT, E39 523i, E34 525iXT
Prikaži več možnosti


cooper33
cooper33

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 472
  • Lokacija: primorska
  • Avtomobil: defender

#10

za minija jih ma fisher tko da ti lahk on kaj pomaga(jih dela), cene pa dobis dosti tega na spletu..pri miniju pri 15% manjsi jermenici ni obvezno menjat jermena za 19% pa je obvezno..jermene pa kupis u usaki trgovini.
Prikaži več možnosti


eXtreme
eXtreme

    Old school addict

  • Moderator
  • Sporočil: 12 064
  • Lokacija: Kranj
  • Avtomobil: E30 320is

#11

za minija jih ma fisher tko da ti lahk on kaj pomaga(jih dela), cene pa dobis dosti tega na spletu..pri miniju pri 15% manjsi jermenici ni obvezno menjat jermena za 19% pa je obvezno..jermene pa kupis u usaki trgovini.


Jermen kupiš glede na dolžino ali poveš kakšno jermenico imaš in za kater avto?
Objavljena slika
E30 316i, E30 316i, E39 528i, E30 320is, E30 316, E30 316, E30 323i, E30 318iT, E30 316i, E32 735iA, E28 524td, E34 525iT, E39 523i, E34 525iXT
Prikaži več možnosti


cooper33
cooper33

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 472
  • Lokacija: primorska
  • Avtomobil: defender

#12

na douzino.
Prikaži več možnosti


cooper33
cooper33

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 472
  • Lokacija: primorska
  • Avtomobil: defender

#13

sej ponudniki jermenic prodajajo tud jermene...
Prikaži več možnosti


u-r-o-s
u-r-o-s

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 841
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: e39 530i;e30 325ic;GS1.2k

#14

In koliko potem ima dejansko avto konjev recimo z 15% in 19% manjšo jermenico?

Kako je z elektroniko, vzdrži serijski program ali je potreben remap?


KMT?
LP, Uroš
Prikaži več možnosti