Skoči na vsebino

 

Vzmeti za E30. Kaj in kje kupiti? Mnenja/izkušnje/nasveti...

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
137 odgovorov v temi
joda
joda

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 26 564
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: BMW E30 MT1

#41

Hay!

Barve HR vzmeti se ločijo po barvi glede na tip vozila. Aljaž ima na 318-ki rdeče, medtem ko imam jaz na Cabriu 325 modre tako, da barva označuje tip kako pa to gre točno se bom pa pozanimal in javim
@Joda 10 kg v teži vozila pa glih ni neka razlika ker bi potem ,ko bi se peljala moja moral verjetno vedno menjati fedre, ker je razlike kar okoli 40 kg in tako bi vsak pri hiši mogo met svoje fedre :laugh :laugh


:laugh :laugh :laugh ....ma resno saj to pravim...razlika je 10 kg fedri so pa različni....po vsej verjetnosti so narejeni tako,da so idealni za najtežjo različico posamezne serije in motorne palete...

lp

joda
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


eraserr
eraserr

    Diff doctor

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 239
  • Lokacija: Cerklje
  • Avtomobil: E30

#42

Nisem prepričan ker je že dolgo časa kar sem imel s tem opravka, ampak pri H&R barva pomeni nivo nižanja, rdeči manj znižajo kot modri. Naprimer rdeči so 30/30, modri so 60/40...
Ne me pa držat za besedo, ker lahko da so vmes že kaj spremenili.

Kar se pa tiče tega katere vzmeti so boljše:
Eno je kakovost vzmeti, drugo so pa karakteristike.

Glede kakovosti je smiselno omeniti pomoje samo kakovost materiala, da se vzmeti po daljšem času ne posedejo preveč, to ali je dober premaz barve in niso po enem letu rjavi je bolj kozmetične narave.

Druga zadeva pa so karakteristike vzmeti. Tu je pomembna predvsem trdota vzmeti in progresivnost. Na trdoto vpliva (glede na to da je premer tu pri vseh enak) debelina žice in število ovojev, večja kot je debelina žice in manj kot je ovojev, trša je vzmet. Progresivnost pa je narejena tako da so določeni ovoji vzmeti naviti s precej manjšim korakom kot drugi. Pri tem gosto naviti del lepo požira luknje in neravnine, ko pa avto "naslonimo" v ovinek, se ta del vzmeti popolnoma stisne, nato pa deluje tisti bolj redko naviti, trši del vzmeti in poskrbi da se avto ne nagne preveč.

Nekaj teorije za tiste ki se odločate za nakup, potem pa si poglejte kaj kateri ponudnik ponuja in kaj vam bolj ustreza.

Aja še to, kar se tiče različnih tipov vzmeti za različne modele avta. Fora je seveda v tem da ima vzmet nek koeficient in nestisnjeno višino. Ko jo obremeniš se potem stisne na višino odvisno od obremenitve in prejšnjih dveh lastnosti. Če v tip avtomobila daš neustrezne vzmeti, je rezultat tak da se zniža preveč ali pa premalo. To je tudi glavni problem vzmeti ki se jih kupuje na raznih sejmih, ker le redko avto pride take višine kot je treba. Pri boljših proizvajalcih pa če kupiš ustrezen tip, je precej večja verjetnost da bo avto ustrezne višine.
V grobem bi bilo pa tako:
teža motorja vpliva na to koliko se posede spredaj
karavan je težji zadaj in potrebuje trše zadnje vzmeti kot drugi
cabrio je v celoti težji

Urejal eraserr, 24.01.2009, 12:05.

Prikaži več možnosti
    • jetam in Mattie uporabnikom je všeč to sporočilo


Pirc
Pirc

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 699
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: R4,R6,V8

#43

Se popolnoma strinjam s tabo @Urko! Sicer pa je bilo za pricakovat v katero smer se bo razvila tema.. vsak pac svoje hvali, primerjalnih izkusenj najverjetneje nima noben, na koncu pa nasveti v smislu: "razlike ni, ampak za ziher kupi drazje":blackeye

Ce povzamem:
-nekaj zadovoljnih uporabnikov H&R vzmeti
-zadovoljen uporabnik Eibach vzmeti
-barva vzmeti je pri obeh proizvajalcih loterija
-eibach so drazje

Izbira je tvoja.

lp,
aljaz

PS: glede teze pa je tako, da imajo te vzmeti dokaj velike tolerance-zato tudi ta groba delitev 4/6zyl.


Stvar je taka ... jaz osebno ne morem rect ker H&R enostavno nisem imel moznost probat v dveh enakih vozilih. Dejstvo pa je, da ce nekdo, ki se ze vec letu ukvarja s preprodajo vzmeti in amortizerjev, da je neka zadeva boljsa mu je za vrjet.

Dejstvo je tudi to, da se vecina za bolj hard core vozila odloca za Eibach :ok

Tud sam se rekiral tistih nekaj Euro vec in vzel Eibach cincal sem pa prav med Eibach in H&R ...


Z barvami je tko Eibach pro kit je crn , Sport line je rdec. Amortizerji se pa razlikujejo glede na tezo po osi (npr. 4cyl ali 6cyl motorji imajo razlizne spredaj zadajo so pa enake, drug primer sta touring pa cabrio E30 ta pa imate enake vzmeti zadaja za razliko od limuzine). Originalni amortizerji imajo gor pike, ki oznacujejo kateremu modelu so namenjene glede na obremenitev osi... Kako je pa s tem barvnimi pikami pa na zalost ne vem ...

Urejal Pirc, 24.01.2009, 17:37.

LP Pirc
Prikaži več možnosti


Urko
Urko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 027
  • Lokacija: Radovljica
  • Avtomobil: E30 325 iAT, R 1100 GS

#44

eraserr: :respect

Pirc :ok

Za ostale po tole vprašanje. A je mogoče kdo že kje zasledil da bi se kdo lotil primerjalnega testa vzmeti. Npr., da bi vzeli en avto, pet različnih setov vzmeti in šli na recimo Nodrschleife in potem dali ven katere vzmeti so bolj športne, katere bolj udobne, kakšni so bili časi,...?

Tle ko smo se zapeli glede H&R in Eibach. Verjetno sta ti dve firmi nekje tam tam, obe aktivni v vseh ravneh moto športa, z vrhunskimi razvojimi oddelki, kakovostno proizvodnjo in široko ponudbo. In za normalnega uporabnika sta obe firmi čez glavo dovolj kakovostni. Sploh pa za E30, ko je verjetno za večino od nas na prvem mestu to, da avto malo znižamo in da ni več podoben gliserju, kot pa neke super lastnosti ob mejni vožnji skozi ovinke.

Pa še nekaj. Preden sem na 320-tko dal H&R so bile gor neke Jamex.... Šrot od šrota. Avto se je gugal podobno kot kašnen Golfi II, ki so mu mulci porezali fedre.:napaka

LP U
Prikaži več možnosti


iKst
iKst

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 653
  • Lokacija: _
  • Avtomobil: Opel Astra

#45

Tole je copy-paste iz e30tech foruma. Gre za trdoto različnih vzmeti. Enote so angleške, kalkulator za preračun v Kg/mm se najde na googlu

Spring---------------------Front(lb/in.)-------------Rear(lb/in.)

Stock 325i*-----------------------106------------------------245
Stock 325is*----------------------118------------------------265
Stock 325ix*----------------------106------------------------308
Stock M3*-------------------------114------------------------314
Stock M3--------------------------140------------------------250
Dinan Sport-----------------------172------------------------300
H&R OE Sport---------------------180------------------------380
H&R Sport-------------------------180------------------------380
H&R Sport (29664)---------------200------------------------285
H&R Race-------------------------315------------------------ 570
H&R Coilovers***----------------340------------------------380
Eibach Pro-Kit--------------------102-------------------------277
Eibach Race----------------------160-------------------------445
IE SIII----------------------------315-------------------------570 [Group Buy - $285]
Koni Coilovers-------------------342-------------------------407
Cosmo Coilovers----------------450-------------------------560
Tokico----------------------------165-------------------------265
TMS J-Stock**-------------------680------------------------1026
Alpina(est.)---------------------~200-----------------------~350
FK 60/60 cup kit-----------------379--------------------------379
Vogtland Standard***--------115/197-----------------------360
Vogtland CS***---------------137/200-----------------------400
Vogtland--------------------------225--------------------------360
Intrax-----------------------------126--------------------------250
Apex: --- ---
KW: --- ---
Spax: --- ---


*= Sourced from June, 1987 article of "Motor"
**= Alternate rates available
***= M3 Application


Moj predlog: Če želiš izključno za na cesto potem je pomoje Eibach pro kit + Bilstein B6 amortizerji najboljša kombinacija. Vožnja je zelo udobna s tem, da je lega boljša in avto se enostavno ne nagiba toliko.

Jaz bom šel v malo bolj hardcore varjanto in vzel HR cup kit komplet.
Prikaži več možnosti
    • jetam je všeč


joda
joda

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 26 564
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: BMW E30 MT1

#46

Hay!

Pa še nekaj. Preden sem na 320-tko dal H&R so bile gor neke Jamex.... Šrot od šrota. Avto se je gugal podobno kot kašnen Golfi II, ki so mu mulci porezali fedre.:napaka

LP U


....jaz imel enako,samo z to razliko,da je bil z Jamex avto trd in je šel ko po tračnicah,z H&R mi je pa premehek:blackeye....amortizerji so skrajšani in stršani za 20%

lp

joda
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


Pirc
Pirc

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 699
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: R4,R6,V8

#47

eraserr: :respect

Pirc :ok

Za ostale po tole vprašanje. A je mogoče kdo že kje zasledil da bi se kdo lotil primerjalnega testa vzmeti. Npr., da bi vzeli en avto, pet različnih setov vzmeti in šli na recimo Nodrschleife in potem dali ven katere vzmeti so bolj športne, katere bolj udobne, kakšni so bili časi,...?

Tle ko smo se zapeli glede H&R in Eibach. Verjetno sta ti dve firmi nekje tam tam, obe aktivni v vseh ravneh moto športa, z vrhunskimi razvojimi oddelki, kakovostno proizvodnjo in široko ponudbo. In za normalnega uporabnika sta obe firmi čez glavo dovolj kakovostni. Sploh pa za E30, ko je verjetno za večino od nas na prvem mestu to, da avto malo znižamo in da ni več podoben gliserju, kot pa neke super lastnosti ob mejni vožnji skozi ovinke.

Pa še nekaj. Preden sem na 320-tko dal H&R so bile gor neke Jamex.... Šrot od šrota. Avto se je gugal podobno kot kašnen Golfi II, ki so mu mulci porezali fedre.:napaka

LP U


No nej tukaj se dodam recimo vzmeti visokega razreda so si tako blizu, da bi bile razlike vrjetno zanemarljive . Pravo razliko bi naredil amortizerji sej te sigurno igrajo precej vecjo vlogo ...
LP Pirc
Prikaži več možnosti


u-r-o-s
u-r-o-s

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 839
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: e39 530i;e30 325ic;GS1.2k

#48

A je že kdo razmišljal o gewindah za e30?

V mojem primeru zelo težko "zadanem" višino s temi fedrami in sem razmišljal da bi mel mir in bi dal noter gewinde.

Sedaj imam 70/50 in zadaj podloženo z original 10mm gumami se pravi je dejansko 70/40. Mogoče bi bilo OK če bi šel na 60/40 in te podložke.

Ampak spet mogoče, na koncu bom zdeval za fedre toliko kot za gewinde :)
LP, Uroš
Prikaži več možnosti


iKst
iKst

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 653
  • Lokacija: _
  • Avtomobil: Opel Astra

#49

Če si pripravljen plačati 700, 800€ in se boš sprijaznil s TRDIM podvozjem potem je to dobra varjanta. Samo mislim, da se za E30 ne da dobiti celega kompleta gewind. Kolikor sem gledal imajo vsi kompleti spredaj normalen komplet (vzmet in amortizer v enem) zadaj pa ločeno.
Prikaži več možnosti


u-r-o-s
u-r-o-s

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 839
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: e39 530i;e30 325ic;GS1.2k

#50

Ja vem da je zadaj ločeno, sej nima veze, je pač tist navoj pod fedro za nastavljat. Trdo imam pa tako ali tako že sedaj, ker je gor itq komplet s tršimi in krajšimi amortizerji, tako da glede tega mislim da nebi smel biti problem.
LP, Uroš
Prikaži več možnosti


iKst
iKst

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 653
  • Lokacija: _
  • Avtomobil: Opel Astra

#51

Aja, nisem vedel, da je zadaj tudi za nastavljat višina.

Samo meni vseeno ne paše takšno podvozje na cestni avto, sploh na cabrio. Dejansko je po slabši cesti lega boljša z malo mehkejšim podvozjem.
Prikaži več možnosti


Overman
Overman

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 381
  • Lokacija: Murska Sobota
  • Avtomobil: 1987 e30

#52

Aja, nisem vedel, da je zadaj tudi za nastavljat višina.

Samo meni vseeno ne paše takšno podvozje na cestni avto, sploh na cabrio. Dejansko je po slabši cesti lega boljša z malo mehkejšim podvozjem.


To drzi, zato pa imas tudi gewinde z nastavljivo trdoto in visino. Seveda je cena spet visja (ca. 1200eu), komu je kaj takega namenjeno pa je verjetno jasno:).

Tukaj je lepo vidno, da pride pod zadnjo vzmet distancnik, ki omogoca nastavite visine:

Objavljena slika

Sem pa zadnjic na e30tech forumu opazil eno e30-ko, ki je imela tudi zadaj vzmet na amontizerju... verjetno je pa v tem primeru potrebno ojacat celotno "roko".

lp,
aljaz

PS: nasel zadevo iz e30tech-a

Intrax RS coilovers, with custom setting, springs are 110n/mm front and 50n/mm in the back
Intrax camberplates and adjustable rear coilover mounts
http://www.intraxracing.nl/

Objavljena slika
Objavljena slika
Objavljena slika
Objavljena slika

...ojacitve naj nebi bile potrebne

Urejal Overman, 26.01.2009, 15:27.

Get Fixed!
Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 55 760
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#53

Damn, tole pa zgleda hudo. Lahko daš link do teme o tem avtu?
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


joda
joda

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 26 564
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: BMW E30 MT1

#54

Hay!

Damn, tole pa zgleda hudo. Lahko daš link do teme o tem avtu?


http://www.e30klubbe...m/tretrefem.php

lp

joda
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


jetam
jetam

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 415
  • Lokacija: Novo mesto
  • Avtomobil: E30

#55

Zgolj kot zanimivost in v vedenje o vzmeteh pri E30. Morda kdaj pride komu prav ko bo kupoval kaj takega...

Višina vzmeti spredaj: M-Technic: 32 cm Športno podvozje: 35 cm Navadno podvozje: 37 cm
Višina vzmeti zadaj: M-Technic: 21,5 cm Športno podvozje: 24 cm Navadno podvozje: (še) ni podatka

Vsi podatki veljajo za sproščene vzmeti.

Kot opombo pri vzmeteh bi dodal še da se originalne vzmeti ne delijo samo na te tri tipe, ampak je možnih še precej variant ki se jih lahko dekodira s pomočjo seznama, na katerem je za vsako kataloško števiko dopisan še višinski korekcijski faktor (high correction), ki se giblje od nekje +21 do -17. Poleg omenjenega, je pri določanju končne višine vozila potrebno upoštevati še višino gumijaste podložke, ki je npr. pri rdeče označenih vzmeteh debela 9 mm, pri vzmeteh brez oznake pa je debelina podložne gume nekje 3 mm.

Sam bom najverjetneje med vsemi možnimi vzmetmi ki se ponujajo na trgu, izbral kar originalne M-tecnic vzmeti... Ni ravno najcenejša varianta, mislim pa da je zelo kvalitetna in seveda tudi originalna, kar meni v končni fazi nekaj pomeni.

Urejal jetam, 27.01.2009, 14:56.

Prikaži več možnosti
    • eXtreme je všeč


eXtreme
eXtreme

    Old school addict

  • Moderator
  • Sporočil: 12 064
  • Lokacija: Kranj
  • Avtomobil: E30 320is

#56

Zgolj kot zanimivost in v vedenje o vzmeteh pri E30. Morda kdaj pride komu prav ko bo kupoval kaj takega...

Višina vzmeti spredaj: M-Technic: 32 cm Športno podvozje: 35 cm Navadno podvozje: 37 cm
Višina vzmeti zadaj: M-Technic: 21,5 cm Športno podvozje: 24 cm Navadno podvozje: (še) ni podatka

Vsi podatki veljajo za sproščene vzmeti.

Kot opombo pri vzmeteh bi dodal še da se originalne vzmeti ne delijo samo na te tri tipe, ampak je možnih še precej variant ki se jih lahko dekodira s pomočjo seznama, na katerem je za vsako kataloško števiko dopisan še višinski korekcijski faktor (high correction), ki se giblje od nekje +21 do -17. Poleg omenjenega, je pri določanju končne višine vozila potrebno upoštevati še višino gumijaste podložke, ki je npr. pri rdeče označenih vzmeteh debela 9 mm, pri vzmeteh brez oznake pa je debelina podložne gume nekje 3 mm.

Sam bom najverjetneje med vsemi možnimi vzmetmi ki se ponujajo na trgu, izbral kar originalne M-tecnic vzmeti... Ni ravno najcenejša varianta, mislim pa da je zelo kvalitetna in seveda tudi originalna, kar meni v končni fazi nekaj pomeni.


Razlika med M technic in športnim podvozjem? Misliš to glede na amortizerje?

Kataloška številka na vzmeteh?
Objavljena slika
E30 316i, E30 316i, E39 528i, E30 320is, E30 316, E30 316, E30 323i, E30 318iT, E30 316i, E32 735iA, E28 524td, E34 525iT, E39 523i, E34 525iXT
Prikaži več možnosti


jetam
jetam

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 415
  • Lokacija: Novo mesto
  • Avtomobil: E30

#57

Ne... Glede samih vzmeti je razlika takšna kot sem napisal! Merjeno je sicer bilo z navadnim metrom, ampak na 1-2 mm si pa že lahko natančen tudi s tem.

Kaj dvomiš o tem da bi bile na vzmeteh sploh napisane kataloške šifre, ali te zanima kakšna je denimo cifra pri mojih M-Technic vzmeteh?
Prikaži več možnosti


joda
joda

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 26 564
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: BMW E30 MT1

#58

Hay!

Razlika med M technic in športnim podvozjem? Misliš to glede na amortizerje?

Kataloška številka na vzmeteh?


...M tecnic vzmeti znižajo avto do 2,5 cm (govorim za E30) znižan je avto,ko so vzmeti na avtu,z športnimi vzmetmi pa je avto visok toliko kot z navadnimi,samo,da je avto trši....Pri M podvozju je bil praviloma vgrajen bilstein amortizer,pri športnem pa Boge sport ali kako,v glavnem boge so bile isto oranžne-rumene barve.kataloška številka se nahaja na koncu zadnjega navoja,skoraj čisto na koncu vzmeti.

Evo tole je športno podvozje (ni M podvozje)

http://forum.bmwslo....portno podvozje

lp

joda
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


eXtreme
eXtreme

    Old school addict

  • Moderator
  • Sporočil: 12 064
  • Lokacija: Kranj
  • Avtomobil: E30 320is

#59

Potem so Sacsh/Boge amortizerji pri športnem podvozju, Bilstein pa pri Mtech?
Se mi zdi, da bo prav kmalu na voljo še 1 komplet športnega podvozja. 320iS pa "športno podvozje":crazy
Objavljena slika
E30 316i, E30 316i, E39 528i, E30 320is, E30 316, E30 316, E30 323i, E30 318iT, E30 316i, E32 735iA, E28 524td, E34 525iT, E39 523i, E34 525iXT
Prikaži več možnosti


jetam
jetam

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 415
  • Lokacija: Novo mesto
  • Avtomobil: E30

#60

To glede amortizerjev meni ni čisto jasno (glede vzmeti mi sedaj je, čeprav ne morem 100 % verjeti da je avto po montaži športnih vzmeti popolnoma enako visok kot pri navadnih vzmeteh:)), ker denimo Sachs-a sploh nisem zasledil v ETK-ju (a so Sachs amortizerji bili v originalu rdeče barve?)?!
Boge gas ima športno podvozje ki je trše od standardnega, M-technic pa je trše in znižano podvozje in pripada Bilsteinu (nisem čisto prepričan ali so tile Bilstein v M-technicu ekvivalent današnjim B6, ali je to kakšna posebna sorta). Zanimivo pa mi je da so denimo Boge gas amortizerji po ETK-ju kar nekaj dražji (ne glede na to ali gre za 45 ali 51 mm) kot Bilstein, pa čeprav je slednji "kao" boljša zadeva (vsaj po imenu sodeč).
Prikaži več možnosti