Skoči na vsebino

 

TOMOS motorji

* * * - - 2 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
2746 odgovorov v temi
Mattie
Mattie

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 438
  • Lokacija: Ljubljana, St. Gallen

#1

Da ne smetimo po forumu, sem se odločil da odprem tole temo, ki se lahko razvije v zelo zanimivo! :ok

Kaj ste imeli,kaj ste pošraufali/napilili,kaj si mislite o Tomosu,...skratka Vse o TOMOS-u

Dajte se malo razpisat :beer

Urejal Mattie, 03.03.2009, 11:46.

Prikaži več možnosti


Pepsi
Pepsi

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 16 808
  • Lokacija: 070504
  • Avtomobil: NeptūnuS™

#2

:rofl

Štirka l.85. Še danes mi je žal da sem jo prodal. Bele barve in kromirana obroba OKROGLE luči spredaj. Res stroj. Smo jo pa klasično napilili, vgradili 5 prestavo, večje dize (na koncu sem že zapretiraval in je motor zalivalo in morilo če nisem imel skos gas do konca) L bat 42, preštelane platine, širše cestne gume spredaj in zadaj in dvignjen zadnji del med okvirjem in amortizerjem z 7 ali 8 cm ploščico:ok2 Stroj. Vem, da ko sem jo končal, pomagala še stara šola (oče + stric) je tako letela reč da sem tam nekje do 80km/h pokal dol tudi skuterje brez blokad:laugh.. Upam da najdem posnetek, ko smo se po igrišču vozili ker se je dalo voziti po zadnjem v prvi in si prestavil v drugo in je brez težav šla dalje po zadnjem kolesu:ok2.

Potem pa še ATX izrecno l.99 ki je imel komponente od BTja in je bilo potrebno minimalno modifikacije da je zadeva dobro šla. Mi pa ni bil tako všeč in sem ga takrat kupil, ker je bil bolj in kot štirka. Če bi imel takrat današnje možgane, ne bi prodal niti pod razno. Štirka je z velikim Z zakon :-D

p.s. in še kaj si mislim o Tomosu? Da je štirka najboljši moto proizvod balkana, v smislu mladine in če bi jo približali nekakšnemu bolj modernemu ali pa retro izgledu bi še danes "trgala" prodajne številke. Motor pa kot sem opazil pri štirki , starejši je boljši je, kot vino tako da bi bilo zaželjena vgradnja če je ostalo še kej iz časov Juge:laugh

Urejal Pepsi, 03.03.2009, 11:44.

“You have to learn the rules of the game. And then you have to play better than anyone else.” - Albert Einstein
Prikaži več možnosti


TomE30Cabrio
TomE30Cabrio

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 561
  • Lokacija: Murska Sobota
  • Avtomobil: zgoraj brez

#3

Škoda ker nimam slik.
Imel sem torej APN6 (prve generacije), ki sem ga zadaj dvignil, gor sem imel malo belanco in 5, ali 6 brzin (se ne spomnim več). Bat je bil 39,5, pa še nekaj drugih predelav.
ATX je bil tudi predelan in je letel kot zmešan (gor motor od BT-ja),

Trenutno pa imam še avtomatik ML55 l.87 in je kot nov. Ima zelo malo kilometrov, krom pa je kot iz tovarne.
Imel sem še enega avtomatika še na pedale.
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


M635_CSL
M635_CSL

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 444
  • Lokacija: Ajdovščina
  • Avtomobil: Škoda Octavia TDI

#4

Imel APN 6S (12v elektrika in kvadratna luč), nanj sem zmetal polovico tomosa 14M (karburator, diza 16, bat 2. brušenje, števec,) pa resonančni (eden proizvajalec iz Zagreba), menjal prednji zobnik, prestave so bile samo 4. Zadstovalo je nekje za dobrih 70 km/h.
znamo - hočemo - zmoremo:ok
Prikaži več možnosti


sash
sash

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 134
  • Lokacija: Bermuda Triangle
  • Avtomobil: UFO

#5

Uf.. ti motorji so mi požrli ves prosti čas in denar od 14 do 18 leta :-D
Omembe vredna sta bila 2 ATX-a, oba mono vzmeti, 17 col alu platišča, prvi je imel samo spredaj disk, motor od CTX 80, drugi je imel tudi zadaj disk, vse home made, mešal z deli od aprilie, malagutija, cagive.. Karkoli sem kje dobil :)
Vplinjači so bili od 21- 26mm, original BT50 motor lepo dela z 26mm mikuni vplinjačem.. Najboljši mopedi so bili do leta 1995, kar je novejše je krš od krša.. Najboljši letnik za APN6 je bil od 1989- 1990, model z okroglo lučko..
Za se učit šravfat so krasna zadeva in če par stvari spremeniš se tudi lepo peljejo :)
The Truth is Out There
Prikaži več možnosti


sharkEr
sharkEr

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 064
  • Lokacija: obala
  • Avtomobil: Ape 50

#6

Tako je.....apn4(7) je vsaj pomoje najboljši Tomos proizvod....lepa klasična oblika:mljask....z deli e90 in veliko kroma pride prekrasen moped:metalc....novejše apn6 so tako grde za :barf.....okvir v livelu in nobene klasike več.......pa če nisi nič tikal na mašini(kar je itak za mulce nemogoče)je štirka delala in delala!....ko pa se začne šravfat pa je konec:cool....prvo se ponavadi brusi cilinder "prvo brušenje" 38.5 z vsaj zame najboljšim batom-ELKO L bat!...pol se da obvezno izpuh "od petke"(15sl,15slc,e90 izpuh)....sound je itak specialen,prav tako zmogljivosti:mljask

Doma je bilo zelo veliko Tomosov...od štirk,atx-ov.bt-jev,"štirka s kasonom zadaj:crazy :ok2,automaticov,ena apn6,3 colibri t 12,e90,15sl....blo jih je okoli 40-resno...vbistvu je skoraj vsak teden prišu en moped,pravtako en ali pa dva sta šla..."takrat" se je to prodajalo ponavadi "za pet jurjev":ok2....kosov kolko hočeš...vbistvu ene par jih je prišlo zastonj....so pa ble to večalmanj varjante za offroad:skrbast....s štirko itak prideš kamorkoli...prva in gas po šumi:respect

začelo se je kot ponavadi z a3(automatic) pol pa štirka in tako dalje:woohoo
je pa doma še nekaj klasičnih modelov,dobro ohranjenih za lepo vreme:)..
drugače pa se je šravfalo skozi...razne cilindre od bt-ja,atx-a,15sl-karburator na stran,lipnik izpuhi,mf power,original krajšane zadeve....razni karburatorji bing,dellorto....skratka skozi si mel kaj delat:skrbast

Tomos je pomoje simbol motoristične kariere vseh nas:clap

Nažalost so novejši modeli nezanimivi:napaka

Pa omembe vredno je tudi to da je naš Tomos izdeloval tudi izvenkrmne motorje za čolne,kateri so super vzdržjivi in zlata vredni proizvodi...tomos 4,tomos 4,5,tomos 4,8,tomos 10,tomos 18,tomos 20:mljask....le osnovno vzdrževanje jim je treba namenit:ok...pa da ne omenimo raznih vrtnih prekopalnikov(kopačica),kateri so imeli 60 ccm LAMO cilindre od izvenkrmnikov...kasnejše kopačice so imele 80ccm,pravtako od 4,8-80ccm izvenkrmnika:metalc
vredno je omeniti da je bil prvi tomosov izvenkrmnik 50ccm,imel je namreč cilnder od "dvojke"...od tastarih colibrijevih dvobrzincev:cool...pa razne vodne pumpe,pa za vlečnice uporabljajo še dandanes vzdržljive tomosove mašince:ok...pa motorne žage da ne pozabimo...in še in še

Skratka legenda je bil in bo ostal naš TOMOS:respect

Urejal sharkEr, 03.03.2009, 12:18.

Prikaži več možnosti
    • Pepsi in M635_CSL uporabnikom je všeč to sporočilo


KIKO
KIKO

    Banned

  • Izključen
  • Sporočil: 8 055
  • Lokacija: Domžale&Nova gorica
  • Avtomobil: Mercedes S 600 L w220

#7

Jaz in oče sva velika ljubitelja Tomosov in imava v zbirki vse od prvega "dvobrzinca",pa do Automatika A3 in jih je okoli 10:love
Pa tudi prvi motor ki sem ga peljal je bil kaj drugega kot tomos:laughPotem sem imel veliko različnih apn-ov vendar jih nisem nikoli predeloval samo da je bil fulll lepo ohranjen in da se je vse svetilo in sem bil srečen:)
Res kapo dol za Tomose:metalc :metalcSkuterji so pa eni grdi sesalci plastični fujjjjjjjjjjjjj:napaka :gay
Škoda le da jih vozit več nemorem jih pa imava skrbno v salonu spravljene in jih grem rad pogledat:ok
Mercedes&BMW fahrer:metalc
Uživam v vožnji ne v hitrosti:ok
ČLAN KOS
Prikaži več možnosti


ABS
ABS

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 244
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: Porsche Cayenne 4.8S

#8

imel ATX, gor prednjo in zadnjo strehco od neke kroske, motor od BT-ja, L bat 42, delorto mislim da 22 forgazer, dvignjen, MF izpuh, stroj v glavnem, večinoma sem se vozil po gozdu :-D

drugi je bil BT, L bat 39,5, zamenjani zobniki ketne, Lipnik izpuh, šel je zelo dobro

pa bilo je še par avtomatikov
Učenec mora v vsem prekositi svojega učitelja, da ne bi za vselej ostal učenec.
Prikaži več možnosti


Pepsi
Pepsi

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 16 808
  • Lokacija: 070504
  • Avtomobil: NeptūnuS™

#9

imel ATX, gor prednjo in zadnjo strehco od neke kroske, motor od BT-ja, L bat 42, delorto mislim da 22 forgazer, dvignjen, MF izpuh, stroj v glavnem, večinoma sem se vozil po gozdu :-D

drugi je bil BT, L bat 39,5, zamenjani zobniki ketne, Lipnik izpuh, šel je zelo dobro

pa bilo je še par avtomatikov


Jaz sem svoje fural na Lipnikih , ker nisem hotel imeti takšnih kot ostali (MF po večini):laugh
“You have to learn the rules of the game. And then you have to play better than anyone else.” - Albert Einstein
Prikaži več možnosti


RobertH
RobertH

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 487
  • Lokacija: ...

#10

Zame sanjski moped.

APN 4, na katerega sem obesil veliko kroma (tu mi je bil vzgled APN 7), prednje vilice, strešica, platišče, zavore in luč od E90, zadnji amortizerji od E90, krom "kestl" in izpuh od SLC50.


+

menjalnik D6 in cilinder, bat, glava + vplinjač od SLC15 ter vse to kovinsko rjave barve (tiste tomosove)
Prikaži več možnosti
    • compadre je všeč


mathias
mathias

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 212
  • Lokacija: ljubljana-RUDNIK

#11

Lepo lepo, vidm da se vas je kr dosti ukvarjalo oz. se še z tomosi..

drugače se jst ukvarjam s tomosi okoli 5 let, glede predelav in števila mopedov ne štejem več...

sicer bi pa samo komentiral od @Benady-ja post iz teme o apn7...:
za L bat obročki niso bili konični, in ne rabiš drugačnega struženja..

pa lamo ni nikoli brez predelav pasal na apn6, lahko pa si ga stružil tudi do 46mm, če si potem porezkal bloke, oz do 44mm, če si postružil vrat in pustil bloke na miru...
Prikaži več možnosti


Pepsi
Pepsi

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 16 808
  • Lokacija: 070504
  • Avtomobil: NeptūnuS™

#12

A se je pri Tomosu še komu dogajalo kot meni, da ko ste komplet razstavili motor in ga nazaj sestavili da je zmeraj ostalo kaj šraufkov:confused :laugh

Jaz sem jih imel po dveh letih za eno majhno škatlico. Pa nikoli problemov z mopedom, sem razstavljal in čistil z bencinom za gušt ko mi je bilo kdaj dolgčas:-D
“You have to learn the rules of the game. And then you have to play better than anyone else.” - Albert Einstein
Prikaži več možnosti


mathias
mathias

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 212
  • Lokacija: ljubljana-RUDNIK

#13

Zame sanjski moped.



+

menjalnik D6 in cilinder, bat, glava + vplinjač od SLC15 ter vse to kovinsko rjave barve (tiste tomosove)


tukaj si verjetno mislil SL cilinder+bat+glava, katerim so včasih rekli cilinder od specialke... za menjalnik dvomim, da bi ga šel kdo na 4-ko rinit, ker nima smisla..
Prikaži več možnosti


RobertH
RobertH

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 487
  • Lokacija: ...

#14

tukaj si verjetno mislil SL cilinder+bat+glava, katerim so včasih rekli cilinder od specialke... za menjalnik dvomim, da bi ga šel kdo na 4-ko rinit, ker nima smisla..


Torej motor od "petke", ki ima še nekaj tunning potenciala in D6 menjalnik (zobnike pa 15/32).
Prikaži več možnosti


car_freak
car_freak

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 477
  • Lokacija: Domzale
  • Avtomobil: avto

#15

Jaz sem imel zelenega tomos automatika l.83, kupil sem ga l.90, kosem naredil izpit za moped. Seveda takoj dol cilinder, prvo brušenje naredit, drug bat in seveda homemade auspuh gor :-D S tako mašino je potem letelo ene 60 na uro.
Kaj smo vse delali z motorji bi lahko napisal knjigo. Npr. kolega je na novejšega kolibrija montiral mašini in zadnje vilice od BT50. Letelo je kot satan!!!
Ja, pa tudi meni pri razdiranju ostalo kaj šraufov ali matic :laugh
Objavljena slika

BMW - UŽITEK V VOŽNJI!

BMW - Bob Marley & the Wailers

B
e My Wife
Prikaži več možnosti


PiLLLe
PiLLLe

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 202
  • Lokacija: lublana
  • Avtomobil: 535i e39

#16

V kleti imam se vedno svojo prvo ljubezen/dirkalca/kruzrja avtomatika a3 z a5 masino, ki je pa nazalost kaput od vseh backfire-jev ki sem jih delal, tko da ce ima kdo kake dele za a5 motor (calibri) se priporocam :D

Presraufal sem pa vse od 4ke do nevem cesa, ce se nemotim samo BTjev nism sraufal :)
So pa trpezni stroji, edino avtomatiki imajo hibo tisto sklopko :D

p.s veri tunabl enđin :DDDDDDD
Ta forum je ratu se en avtomobilizem.com... U pickumatrnu ni vec normalnga folka nikjer...
Prikaži več možnosti


mathias
mathias

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 212
  • Lokacija: ljubljana-RUDNIK

#17

V kleti imam se vedno svojo prvo ljubezen/dirkalca/kruzrja avtomatika a3 z a5 masino, ki je pa nazalost kaput od vseh backfire-jev ki sem jih delal, tko da ce ima kdo kake dele za a5 motor (calibri) se priporocam :D

Presraufal sem pa vse od 4ke do nevem cesa, ce se nemotim samo BTjev nism sraufal :)
So pa trpezni stroji, edino avtomatiki imajo hibo tisto sklopko :D

p.s veri tunabl enđin :DDDDDDD


kaj rabiš za a5?
Prikaži več možnosti


lohkee
lohkee

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 87
  • Lokacija: Bled

#18

Menjalnik od d6 ima 6 brzin in temu primerne so tudi cene, roba je redka, prodaja se pa ponavadi v bolj to usmerjenih krogih. Pa nevidim, zakaj nebi bilo smisla menjalnik dajat na apn4 geštel, navsezadnje se ti gešteli uporabljajo za repliko specialk.
Prikaži več možnosti


mathias
mathias

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 212
  • Lokacija: ljubljana-RUDNIK

#19

ja to je že res da se apn4 okvirji uporabljajo za replike...

nima smisla dajat na mašine, ker so ti menjalniki redki, dragi, jih je škoda da se rabijo potem za eno bogo predelavo (npr: malo popravljen cilinder....)
Prikaži več možnosti


Benady
Benady

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 757
  • Lokacija: Kranj
  • Avtomobil: F45 218d

#20

Hu...

APN 6 ...peta prestava...izpuh Laci&Cobi :-D (naročen preko Avto Magazina)...razna brušenja in razni bati, najhuje LAMO brušen na 42,5 mm. Pa seveda nizko krmilo, odrezana zadnja strehica, tadolg zic :laugh, zadnja guma 3" namesto 2,5", zobniki verige itak...pa verjetno sem še marsikaj pozabil.

ATX 50 ni dolgo ostal 50...cilinder in glava od BT50 brušen na 42mm, ustrezno skrajšan bat, uplinjač tudi od BTja...pa ni šlo posebno dokler nisem izpuha zamenjal za komplet MF - potem je pa šlo :ok ampak se je poznalo da ni dovolj hlajenja. BT števci, kaj vem kaj še vse...

Pa štoflce rezervoarjev smo grozno radi kradli drug drugemu :blackeye ne vem več v čem je bla fora
Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2023. Vse pravice pridržane.