Skoči na vsebino

 

ABS / ASC / DSC / ( ! ) indikatorji - simptomi, diagnoza, rešitev

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
161 odgovorov v temi
gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Administrator
  • Sporočil: 10 390
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#1

Opažam, da je teh težav kar nekaj in da na forumu manjka informacij na to temo, oziroma so dosedanje teme brez pravih epilogov. :-D

S tem namenom prilagam nekaj informacij, ki sem jih v tem času pridobil in utegnejo komu prihraniti kak živec ali evro. :)

Sicer je vsa stvar med rubriko z okvarami na GE39, pa jo bom kljub temu še enkrat objavil tukaj, predvsem zaradi možnosti komentiranja.

Simptomi:
Prižgani kontrolni lučki ABS in DSC, občasno tudi ( ! ) - kontrolna lučka za zavorne obloge. Logično, avto ostane brez ABSa, DSCja in brez kupa ostalih s tema sistemoma povezanih kratic: BLS, ACB, HBA, ECD, HDC ... V isti sapi lahko odpove merilnik hitrosti, kar pomeni tudi prenehanje delovanja merilnika trenutne porabe in tempomata. Spremeni se tudi odzivnost motorja, saj DME dobiva enake vrednosti, kot bi avto miroval.

Simptomi v veliko primerih čez noč izginejo in avto deluje po starem - vse do prvega novega zagona. Takrat se pojavijo enake kontrolne lučke in odpoved vseh prej naštetih sistemov, ki ponavadi traja par ur - do ohladitve. :kava

Tudi med vožnjo se lučke kdaj pa kdaj samodejno ugašajo, včasih ne dela le tempomat, včasih gori samo DSC, potem prične delati merilnik hitrosti ... skratka, logične razlage za nastale odpovedi ni. :hihi

Opomba: do omenjenih simptomov lahko pride zaradi večje količine vlage, ki ne vpliva ravno blagodejno na ABS tipala (vožnja po snegu, nalivih ...), zato je pojav lahko enkraten. :cool

Diagnoza:
Prvi sum pade na ABS senzor, sploh po logičnem razmišljanju, da je hitrost vhodni podatek enega izmed tipal, ki je zatajil. In res, priklop na tester, ko so vse lučke ugasnjene, pokaže tipalo. Ker najbolj enostavna rešitev po Murphyju navadno ni pravilna, se po par kilometrih pokaže, da ABS tipala delujejo perfektno. :)

Po nekaj kilometrih se pojavijo že znani simptomi (in lučke), priklop na tester ni mogoč, kar je že skoraj 100-odstotna potrditev, da je ABS/ASC/DSC enota šla k hudiču. Okvarjena enota namreč v celotnem omrežju povzroči kratek stik in tako tudi ostalim enotam (DME, LCM ...) prepreči komunikacijo s testerjem.

Naslednji test, ki še sodi med enostavne, predvsem pa izvedljive doma, je ta, da enoto zamenjamo z drugo, ki pa mora biti iz čim bolj podobnega vozila (po možnosti isti motor, ista vrsta goriva, isti tip menjalnika (ročni, avtomatski)). Nato primerjamo simptome. Zaradi individualnega programa, zapisanega v vsaki kontrolni enoti, bo verjetno gorela vsaj DSC lučka, ampak opazujemo lahko delovanje ABSa, merilnika hitrosti, tempomata ...

Menjava:
Osebno popravilo odsvetujem, saj gre za ključen varnostni element, cene novih enot pa tudi niso tako zasoljene, kot se zdi na prvi pogled.
Nekaj cen DSC enot, ki sem jih izbrskal, pri vseh (razen ebaya) se da iztržiti kar nekaj popusta že po telefonu. :obrvi
  • Bosch na ebayu: 393 € (30-dnevni rok za vračilo denarja, 2 leti garancije)
  • Bosch servisi po Sloveniji: 668 - 739 €, s popustom cca. 540 € - preverjeno pri prvem najdenem servisu na Štajerskem.
  • OE: 840 - 1050 €, popusti odvisni od države in poznanstev. :-D

Pomembna dejstva: OE in Boscheva enota sta po dosedanjih raziskavah identični. OE kataloške številke, ki je v ETKju navedena kot "repair kit", sploh ni na prvovgradni enoti, je pa zato Boscheva, pri čemer obstajata dva tipa enot. Tista za vozila s sistemom ASC in tista s sistemom DSC. Bilo je nekaj namigovanj, da naj OE enot pred vgradnjo ne bilo potrebno programirati, vendar je nov (in sveže posodobljen) program več kot dobrodošel, po mnenju 80% "anketiranih" pa obvezen. Programiranje vas na pooblaščenem servisu (menda je poseg na voljo tudi na Bosch servisih) prikrajša za dodatnih 40 - 50 €, pri čemer pa je zelo pomembno, da po naloženem programu prevozite nekaj 100 metrov, da se vsa tipala inicializirajo! Stabilna napetost je za tovrstne posege zelo pomembna, zato je akumulator dobro priključiti na polnilno enoto. Dober serviser se tega vsekakor zaveda, ampak bolje povedati dvakrat, kot nikoli ... :blabla

Mogoče velja še omeniti, da je izvedljivo tudi programiranje kakršne koli druge enote (iz drugega vozila ali popravljene), saj so enote v vseh vozilih enake, tudi pri M5. Pozornost seveda velja nameniti tipu enote (ASC/DSC).

To je to. Precej znana okvara pri E39. :)
Še slika: http://www.ge39.com/...lery/2vanos.jpg - nameščeno levo, na nosilcu amortizerja, poleg posode za intenzivno pranje. Črni del je procesna enota, kovisnki pa hidro enota, kjer so okvare redkejše.

slovenska-konoplja.png

Prikaži več možnosti


Andrius
Andrius

    VT avanTurist™

  • Moderator
  • Sporočil: 1 409
  • Lokacija: Ve+Lj
  • Avtomobil: F31 330xd dizl jetra

#2

:ok
Prikaži več možnosti


kosec
kosec

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 385
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: Autobahnbomber

#3

Bravo!:ok No, zdaj, ko imamo rešitev za tole štalo črno na belem, utegnem celo kdaj razmisliti o prehodu na e39 :obrvi

Tisto o stabilni napetosti je bilo mišljeno polnjenje akumulatorja v avtu medtem ko se dela nadgradnja SWja, ker se to dela pri ugasnjenem avtu ali kako? :)
CCNA / BCNE
Prikaži več možnosti


gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Administrator
  • Sporočil: 10 390
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#4

Bravo!:ok No, zdaj, ko imamo rešitev za tole štalo črno na belem, utegnem celo kdaj razmisliti o prehodu na e39 :obrvi

Tisto o stabilni napetosti je bilo mišljeno polnjenje akumulatorja v avtu medtem ko se dela nadgradnja SWja, ker se to dela pri ugasnjenem avtu ali kako? :)

Saj rešitev obstaja praktično za vsako stvar. :-D
Tale je sicer ena manj prijaznih za denarnico, ampak OK. Nije đabe ni kod stare babe. :rofl
Plus, glede na to, da DSC zna privarčevati kar nekaj evrov ... :kava

Stabilna napetost igra sploh ključno vlogo pri teh sistemih, nemalokrat se ob slabem akumulatorju pri zagonu pojavi kakšna napaka v povezavi z DSCjem in potem nekaj časa gori lučka.
Programiranje tega vraga traja dobre pol ure (z novejšimi testerji, ki so 24/7 povezani z bazo v Nemčiji še mogoče dlje!), zato napetost v tem času utegne nihati. :)

slovenska-konoplja.png

Prikaži več možnosti


MG
MG

    *****

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 2 739
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: E39 530iA

#5

Gerchy, vsa čast za strokoven prispevek in vse zbrane informacije. :ok
Prikaži več možnosti


damci
damci

    Navi guru

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 188
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: BMW F11 530dA Luxury Ind.

#6

To je to. Precej znana okvara pri E39. :)
Še slika: http://www.ge39.com/...lery/2vanos.jpg - nameščeno levo, na nosilcu amortizerja, poleg posode za intenzivno pranje.


@gerchy, mogoče bi samo dopolnil da je računalnik tista črna zadeva (privijačena na hidroenoto) - da ne bo slučajno kdo cele hidroenote kupoval ali menjaval :) (hidroenota odpove zelo redko)
@Jerry: Tako da ti se kar do Miholda zapelji in upaj, da bo imel čas... ker je čakalna vrsta nanj daljša kot pri kurbi, ki daje zastonj.
Prikaži več možnosti


sebydd
sebydd

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 946
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: Bil BMW,zdajVelSatis 2.0T

#7

Pred letnikom 99 (faceliftom) je ABS enota za sovoznikovim predalom in ne na hidroenoti.
Pod armaturo pod predalom je pokrov, se ga potegne k sebi in v levem kotu pri stebričku za za predalom navpično postavljena enota.
Prikaži več možnosti


damci
damci

    Navi guru

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 188
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: BMW F11 530dA Luxury Ind.

#8

Pred letnikom 99 (faceliftom) je ABS enota za sovoznikovim predalom in ne na hidroenoti.
Pod armaturo pod predalom je pokrov, se ga potegne k sebi in v levem kotu pri stebričku za za predalom navpično postavljena enota.


res je
@Jerry: Tako da ti se kar do Miholda zapelji in upaj, da bo imel čas... ker je čakalna vrsta nanj daljša kot pri kurbi, ki daje zastonj.
Prikaži več možnosti


gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Administrator
  • Sporočil: 10 390
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#9

Pred letnikom 99 (faceliftom) je ABS enota za sovoznikovim predalom in ne na hidroenoti.
Pod armaturo pod predalom je pokrov, se ga potegne k sebi in v levem kotu pri stebričku za za predalom navpično postavljena enota.

Drži, ampak večji del teksta (predvsem cene) je namenjen DSC enoti, ki so tudi bolj pokvarljive, kot ABS/ASC pri letnikih pred 1999. :)

slovenska-konoplja.png

Prikaži več možnosti


Skiny
Skiny

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 907
  • Lokacija: Južna meja
  • Avtomobil: F11 525dx; R 1100 RT

#10

Torej ti je šla DSC enota?:blackeye

Drži, ampak večji del teksta (predvsem cene) je namenjen DSC enoti, ki so tudi bolj pokvarljive, kot ABS/ASC pri letnikih pred 1999. :)


Zanimivo - po najini zadnji debati sem šel čekirat Autodato in tam je med kritičnimi točkami E39 navedena ravno ABS/ASC enota letnikov do 99 :confused. Torej mogoče niti te niso tako nepokvarljive?

LP, Skiny
Prikaži več možnosti


gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Administrator
  • Sporočil: 10 390
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#11

Torej ti je šla DSC enota?:blackeye
Zanimivo - po najini zadnji debati sem šel čekirat Autodato in tam je med kritičnimi točkami E39 navedena ravno ABS/ASC enota letnikov do 99 :confused. Torej mogoče niti te niso tako nepokvarljive?

LP, Skiny

Tako.
Sicer pa težko rečem, bolj sem se osredotočil na novejše, kjer sem vedno po posredovanju letnika naletel na enotne odgovore - da je stvar dejansko težavna.
Očitno pa so bile težave tudi prej, sploh glede na podatke, ki si jih našel, pa tudi ponudba rabljenih ASC enot na ebayu je bogatejša od DSC enot.
Pred leti, ko sem se ukvarjal s simptomi ob prižganih omenjenih rumenih lučkah sem zasledil, da so okvare računalnika redke. Tudi na forumu je o tej problematiki napisanega zelo malo, zato sem tudi sklepal, da težava ni preveč pogosta.

Najbrž okvara DSC enote zaradi precej višjega zneska dvigne več prahu. :-D

slovenska-konoplja.png

Prikaži več možnosti


E30
E30

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 254
  • Lokacija: Šmartno pri Litiji
  • Avtomobil: BMW

#12

Odlicno! Vse na enem mestu.

Bi pa dodal par zadev; vsaj kar se tice ABS/ASC enote velja za VSE modele BMWjev, ker je zadeva recimo v E36kah (vseh od compacta, coupejev, limo do Z3), e34 in e39 z enakim motorjem popolnoma enaka, tezave, simptomi in popravilo pa za vse skoraj identicno!!

Ni pa pogoj nakup nove ali rabljene enote ABS/ASC ali DSC. Obstaja kar nekaj "mojstrov", ki so zadevo pripravljeni pogledat in popravit in to za sprejemljivo ceno - nekateri z garancijo na opravljene storitve in same dele.
Predvsem to leti na Avtoelektroniko, ki je zadnjic v dveh dneh (od klica do popolnoma delujocega avta) opravil z vsemi oranznimi luckami :ok Cena je pa (vsaj za DSC) cetrtino novega!!
Član KOS

Objavljena slika

Vozimo VSAJ po omejitvah, če po predpisih nočemo/moremo ....
Prikaži več možnosti


gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Administrator
  • Sporočil: 10 390
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#13

Četrtina katere cene?
Oziroma, koliko je popravilo stalo in kako je z garancijo?

slovenska-konoplja.png

Prikaži več možnosti


E30
E30

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 254
  • Lokacija: Šmartno pri Litiji
  • Avtomobil: BMW

#14

Pravzaprav je bilo se ugodneje; na Carmaxu so naracunali okoli 2000:eur!
Cena v Crnucah je bila nekaj pod 400:eur. Vkljucena diagnostika ABS senzorjev, ki so se izkazali za :ok, diagnoza ABS modula in samo poravilo kontrolne enote ABS/DSC - same elektronike. Z racunom pa velja tudi 6 mesecna garancija na samo delo in morebiten vgrajen material!


Se to: DSC, ABS in (!) so se prizgale. Oranzne! A se vmes med postankom tudi ugasnile. To se je dogajalo veckrat, po nekem obdobju pa lucke ne ugasnejo in je potreben obisk serviserja.
In ce je se kdo, ki ne ve: ko lucka sveti, tista naprava NE deluje!! Previdno.

Urejal E30, 29.04.2009, 12:06.

Član KOS

Objavljena slika

Vozimo VSAJ po omejitvah, če po predpisih nočemo/moremo ....
Prikaži več možnosti


gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Administrator
  • Sporočil: 10 390
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#15

Pravzaprav je bilo se ugodneje; na Carmaxu so naracunali okoli 2000:eur!
Cena v Crnucah je bila nekaj pod 400:eur.

No, to se meni nikakor ne zdi ugodno. Predvsem zato, ker za dobrih 100 dodatnih € dobiš novo enoto (ne ebayu celo za isti znesek!), ki bo skoraj gotovo zanesljivo delovala približno vsaj enako dolgo, kolikor je delovala prvovgradna. In pri popravljeni nikdar ne moreš biti prepričan, da se ne bo prišlo do napake na kakšnem drugem mestu. Dvakratni znesek popravila za še vedno staro in dotrajano enoto pa je še toliko manj smiseln.

Ne vem pa, kje so dobili znesek 2000 €. Mogoče 1000 € za diagnostiko? :-D
Z malce iznajdljivosti in barantanja predstavlja ta okvara strošek med 500 in 600 €, seveda legalno - z računi.

slovenska-konoplja.png

Prikaži več možnosti


FLAT_eric
FLAT_eric

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 405
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: e63 630iA LCI

#16

@gerchy you did it. :priklon





LP :ok
Prikaži več možnosti


bastyani
bastyani

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 133
  • Lokacija: LJ
  • Avtomobil: E39 523i ///M Technik

#17

Zelo lepo napisano Gerchy!
Ker pa pravijo, da slika pove več kot 1000 besed bom temo popestril še
s fotografijami primerka "zloglasnega" modula.
Gre se za BOSCH-ev ABS modul v5.7, ki je kar pogost v teh modelih.
Tudi težave z njim so (kolikor sem prebral po raznih virih) zelo pogoste in jih
človek lahko že kar pričakuje. Simptomi so kot že napisano različni, v mojem primeru
(takrat je bil še od DDDD-ja in sva ga, preden sem ga nabavil, zrihtala) je to bilo
tako, da je sicer vse delovalo normalno, dokler se ABS (ponavadi zaradi zdrsa na
mokrem/mastnem cestišču ali pesku) ni akiviral. Očitno se elektronika pri vžigu ne
komplet "diagnosticira" ampak zazna napako komaj ko pride do konkretne nuje po
uporabi ABS-a. Takrat se je prižgala DSC ASC ABS lučka katera je ponavadi
ugasnila, ko sem ugasnil in ponovno zagnal avto. V nekaterih primerih, pa je svetila
dalj časa. Ponavadi je tudi tako, da so simptomi na začetku blažji in se stopnjujejo
do vedno bolj pogostih in motečih.
Ena izmed "fint" je tudi v tem, da se napaka pri priklopu na tester ponavadi pokaže kot
slab ABS senzor (po možnosti sprednji levi :) ) čeprav je problem v elektroniki.
Modul sva takrat zrihtala na Avtoelektroniki in je bila v tistem primeru najbolj smotrna
odločitev. naredili so hitro, kvalitetno in strokovno. Popravilo pa stane nekje med
250 - 350 EUR odvisno od napake. Kakor so mi iz več strani razložili, je ena izmed
bistvenih prednosti v tem, da je modul po servisu bistveno bolj trpežen kot pa nov modul.
Tako ostaja bojazen, da bo tudi nov modul (ali pa rabljen) čez nekaj časa crknil, saj
vsi trpijo za isto "boleznijo". Imajo pa nekje 6 mesecev garancije na njihovo storitev.
Na servisu vgradijo nove bolj trpežne komponente
"ojačajo" vse povezave v modulu in naložijo nov "prazen" software, kateri se baje
ob prvemu zagonu avtomobila poveže z DME-jem, ugotovi točen tip avta
in se temu primerno sam sprogramira. Pri demontaži se iz modula enostavno odklopi konektor,
odvije nekaj vijakov in odstranimo ga iz ventilov. Ventile je priporočljivo zaščititi
pred umazanijo. Brez modula je mogoče "normalno" vozit avto, ne deluje pa
števec hitrosti in seveda komplet ABS zadeva skupaj z zdrsom koles itd...
(Je pa zelo zanimiva vožnja brez števca - človek je kar malce zgubljen, ker smo
toliko navajeni, da vedno preverjamo hitrost :laugh )

Slika modula v avtu:
Objavljena slika

Modul odklopljen iz ventilov:
( - ventili dejansko prekinjajo pritisk na zavore
in posledično popuščajo pri močnem zaviranju, da ne pride do blokade koles.
Na strani modula, pa so vidni solenoidi - v bistvu tuljave, katere ob napetosti
povlečejo/potisnejo jedro - v tem primeru ventile. )
Objavljena slika

Ventili:
Objavljena slika

Modul z odstranjenim zaščitnim pokrovčkom - vidna je elektronika:
Objavljena slika

Pogled proti konektorju:
Objavljena slika

Solenoidi / "aktuatorji" :
Objavljena slika

Elektronika - vezje (stvari so tako tako delikat, da se polomijo samo,
če jih bolj grdo pogledaš :-D )
Objavljena slika

Vezje bolj od blizu - (čipi so izgleda namenski in brez ohišja ter so "lotani" direkt na tiskovino.
Vse skupaj pa je zaščiteno z mehkim silikonom)
Objavljena slika

Povezave med elektroniko in "močnostnim" delom - ene žičke so zelo
tanke in so bile ob pregledu vidno poškodovane.
Objavljena slika
Objavljena slika
Prikaži več možnosti
    • Skiny in Bubrek uporabnikom je všeč to sporočilo


gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Administrator
  • Sporočil: 10 390
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#18

bastyani,

super dodatek, priznam, da sem pripravil premalo slik. :)

V kakovost popravila se ne bom spuščal, se mi pa trditev, da je enota sedaj kakovostnejša - zdi malce bosa. Če bi temu res bilo tako, bi lahko na opravljeno delo bilo več kot 6 mesecev garancije. Nekako tudi dvomim, da bi preventivno zamenjali vse kritične komponente, saj popravilo takšne enote res zahteva filigransko natančnost. Dopuščam možnost, da temu ni tako, vendar sem vseeno mnenja, da je smiselno za nekaj 10 dodatnih evrov kupiti novo enoto.

Še največ neresnice pa je v izjavi, da je po posegu naložen prazen software in da se enota sprogramira sama. Od praznih stvari navadno nimamo prevelikih koristi (pa tudi avto nima nikakršne baze podatkov, ki bi omogočala samodejno nalaganje programa), torej je možnost le ena: če je bila popravljena prvovgradna enota, je program ostal isti in zadeva deluje enako, kot pred okvaro. V primeru vgradnje nove (ali pa druge) enote, pa je programiranje nujno in je sveža verzija programa nadvse dobrodošla.

slovenska-konoplja.png

Prikaži več možnosti


MIHOLD
MIHOLD

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 477
  • Lokacija: Where the sky is blue
  • Avtomobil: Mašina

#19

Decembra lani(2008) so se mi med vožnjo po snegu vžgale lučke in gorele tudi če sem avto ugasnil in ponovno prižgal. Ko pa je stal čez noč je vse delalo normalno, do pred enega tedna ko so se mi na Rebrnicah spet prižgale lučke med vožnjo, crknil je števec in trenutna poraba, tempomat je pa delal :crazy Vozil sem na 2200RPM, kar je 130km/h. Potem med vožnjo dalje po AC proti NG je pa kar naenkrat števec začel nazaj lezti počasi počasi iz 0 spet proti 130 :confused :-D Lučke pa niso ugasnile. Nato sem se ustavil na pumpi, natankal in ko sem vžgal avto so ugasnile. No učeraj sem ga iz firbca priklopil na tester, in je v spominu računalnika ostalo zabeleženo:

ABS senzor spredaj desno in oba zadnja :crazy (so pa bili senzorji očiščeni vsi v kompletu 20kkm nazaj, ko sta bila tudi oba zadnja zamenjana z novimi).

Tako da mislim, da se tudi moja enota počasi poslavlja. :)

Urejal MIHOLD, 30.04.2009, 13:23.

Prikaži več možnosti


Fanatik V12 E31-32
Fanatik V12 E31-32

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 786
  • Lokacija: Dragomer
  • Avtomobil: GO DJ-V12

#20

No pa da še jaz povem nekaj..
Jaz sem se od 2.2.2009 do 26.04.2009 vozil brez hitrosti ter brez porabe....
Tempomat in obratomer je pa deloval....
Imam pa isto zadevo kot je prilimal bastyani
Zadevo mi je uštimal forumaš (axel),za zelo ugodno ceno...
http://forum.bmwslo....ead.php?t=49340
Tako da ga priporočam...
Lp
Objavljena slika
Objavljena slika
Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.