Skoči na vsebino

 

DKG vs SMG

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
36 odgovorov v temi
Guleb
Guleb

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 273
  • Lokacija: Lj
  • Avtomobil: F80

#1

Po par tisoč kilometrov z obema menjalnikoma je tole nekaj mojih opažanj. Ni čisto primerljivo, saj je eden iz M5 (M6), drugi pa iz M3, se pravi precej različna karakterja.

Oba imata dva načina, S in D. S je ročni, D je avtomatski. Oba imata 7 prestav ter možnost nastavljanja režima prestavljanja. Pri najpočasnejši stopnji v D prestavljata že pri 1800-2000 obratih, pri SMG je takrat prestavljanje obupno počasno.

SAMODEJNI NAČIN
V D načinu je SMG povsem nedorasel DKG. Po mestu avto poskakuje, kljub "učenju" prestavlja takrat ko je najmanj potrebno, pri kick-down včasih razmišlja ali bi prestavil eno, dve ali tri prestave. V najpočasnejšem režimu mečka med prestavljanjem, pri najhitrejšem režimu prestavi šele pri (pre)visokih obratih. V vsakem primeru sopotniki nehote prikimajo pri vsakem prestavljanju, kar zna biti kar moteče.

Če že SMG v D, potem na 4 ali 5 režimu in pri bolj penzionistični vožnji. Žena je bila kar zadovoljna z "avtomatikom", medtem ko bolj dinamični vozniki ne bodo zadovoljni.

Bodo pa zadovoljni z DKG. Samodejni način D je namreč prav uporaben; avto razvrsti vseh 7 prestav hitro in brez cukanja, tako da le po številki na armaturi in zvoku motorja opaziš, da so se v kratkem času razvrstile že vse prestave. Bistvene razlike v hitrosti prestavljanja med različnimi režimi ni bilo opaziti, je pa menjalnik prestavljal prej, pri 65km/h je bil že v 7 prestavi.

Kljub prestavnim ročicam na volanu sem DKG večkrat prestavil v D in se prepustil mirni vožnji po mestu. Vsekakor enakovreden menjalnik klasičnim avtomatskim menjalnikom in njihovemu mehkemu prestavljanju.

Pa še ta zanimivost; klasični avtomatski menjalniki se začnejo premikati takoj po sprostitvi zavore. SMG in DKG sta takrat oba pri miru, ko pa pri DKG narahlo pritisnemo na plin, se avto začne premikati, kljub temu da ne pritiskate na plin. To je zelo praktično v koloni ali pri manevriranju na ozkih parkiriščih.

ROČNI NAČIN
Pri mirni vožnji je SMG kar zahteven in se ga moraš prav naučiti prestavljati. Največ pomaga "resetiranje" menjalnika. Med 50 in 100km/h daš v N in za 3 sekunde stisneš obe prestavni ročici. Hecno je, da ni nobenega piska ali znaka, da si uspel s postopkom resetiranja. Kljub temu boste hitro opazili razliko; prestavljanje je bolj mehko in manj je cukanja pri nižjih vrtljajih. Dodatno še pomaga, če med prestavljanjem malenkostno spustimo nogo s plina. Kljub temu bodo potniki še vedno kimali, še posebaj v nižjih prestavah.

Pri hitrejši vožnji pa je SMG pravi užitek, saj s svojim načinom prestavljanja še dodatno prispeva k brutalnosti. Pravzaprav se mi zdi, da v zgornjem območju vrtljajev najlepše prestavlja; vruuum, blam, vruuum in potem dve prestavi nižje; blam, blam, podkrepljeno še z medplinom. Bomba! Tudi 3, 4 prestave nižje prestavi dovolj hitro, da ne boste pogrešali ročnega menjalnika.

Če se spraviš nad DKG direktno iz SMG, je DKG prav sterilen, brez duše. Parkrat sem moral prav posebaj pogledati ali sem prestavil ali ne. Pri mirni vožnji prestavi hitro, zelo hitro, praktično brez prekinitve. Takrat je lepše dati v D in se ne ukvarjati s prestavami. Pri bolj dinamični vožnji pa se zbudijo "SMG geni". Pri prestavljanju navzdol se oglasi medplin, pri višjih vrtljajih že prav glasno, tako da lahko strašite mimoidoče. Pod obremenitvijo je DKG bolj smg-jevski, čuti se prestavljanje in prekinitev moči. Na srečo so pri BMW uslišali "huliganom", saj v prvi prestavi DKG dopušča pobalinstvo in speljevanje po čez s kurjenjem gum.

Ko se navadim hitrega prestavljanja, že ločim, kdaj ga zmedem in kdaj je že pripravljen. Še posebaj pri prestavljanju 3 dol, dve gor in spet eno dol, ko mu malo zmedeš algoritem. V vsakem primeru pa je še vedno vsaj tako hiter kot SMG. Med menjalnikoma tudi nisem opazil večjih razlik med pritiskom na prestavno obvolansko ročico in dejanskim menjanjem prestav. No, pri počasnejši vožnji z SMG se mi je zdelo lepše prestavljati z "joystickom", medtem ko so pri hitri vožnji obvolanske ročke prava stvar. Mogoče bi si raje želel fiksne ročke, saj tako vedno veš kje je ročka, tudi ko obračaš volan.

Pa še za konec: DKG (DSG, PDK in ostale kratice za menjalnik z dvojno sklopko) je definitivno edina prava pot glede na trenutno stanje menjalnikov. Menjalnik združuje mehkobo klasičnega avtomatskega menjalnika s hitrostjo in avtonomijo ročnega menjalnika (prestavi takrat, ko to hočeš). SMG pa ima nek čar v ročnem načinu in z malo vadbe postane uporaben tudi v vsakdanjem tempu. Če bi imel na izbiro vse tri menjalnike, bi bil na prvem mestu DKG, drugo mesto pa bi si najbrž delila oba, ročni in SMG.

Urejal Guleb, 29.04.2009, 20:49.

Prikaži več možnosti


frcac
frcac

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 438
  • Lokacija: Godovič
  • Avtomobil: Stara dobra e39 :)

#2

Sedi pet :)
Freude kann so einfach sein... ;)
Prikaži več možnosti


matej0011
matej0011

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 945
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E46 320dT

#3

Odlično napisano:ok
Prikaži več možnosti


cruiser
cruiser

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 304
  • Lokacija: Slovenija
  • Avtomobil: E46 M3, E70 X5

#4

Hvala za spis. Dodal bi le, da osebno nisem imel tezav z SMG. Ko sem ga peljal prvic na S5 modusu, sem se peljal kot da bi ga vozil ze celo vecnost. Brez cukanja, samo lepo tekoce prestavljanje. (pomaga ce malo popustis plin, ampak je bil timing za to cisto inituitiven)
Prikaži več možnosti


TurboMan
TurboMan

    Banned

  • Izključen
  • Sporočil: 2 076
  • Lokacija: Nurburgring Nordschleife

#5

SMG in DKG sta takrat oba pri miru, ko pa pri DKG narahlo pritisnemo na plin, se avto začne premikati, kljub temu da ne pritiskate na plin.


tuki ne štima neki
Prikaži več možnosti


defasturias
defasturias

    Banned

  • Izključen
  • Sporočil: 7 665
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: 330xi

#6

Vrjetno je mišljeno da je treba pritisnit gas da gre avto naprej in tudi če zatem spustiš nogo z gasa bo vzdrževal neko hitrost.
Prikaži več možnosti


bassko
bassko

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 889
  • Lokacija: vsepovsod

#7

Ta teden sem se peljal v sciroccu z DSG. Ja vem, to ni BMW ampak menjalnik je res fenomenalen. Sploh neveš kdaj prestavi, moraš prav pozorno poslušat.:ok
Edini avtomatik, ki bi ga bil pripravljen zamenjati za ročnega... :)
Kakšen avto pa si, če nimaš pogona zadaj? :ok2
Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 55 632
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#8

A je DKG v svoji zgradbi vseeno "ročni" z dodano elektroniko, ali je bolj podoben klasičnemu avtomatu?
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


Shebo
Shebo

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 402
  • Lokacija: Posavje

#9

Bolj je ročni kot pa avtomat:ok
Prikaži več možnosti


zigi
zigi

    BMW Zasavje Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15 846
  • Lokacija: ... pri ljubici
  • Avtomobil: 535 PS

#10

:-D

BMW e30, e36, e46, e90LCI xDrive ... :mznak ... BMW FOREVER ... :cool

Prikaži več možnosti


Panda
Panda

    Ailuropoda melanoleuca

  • Administrator
  • Sporočil: 3 309

#11

DCT (DKG) je bolj podoben ročnemu menjalniku, ima pa mokri/oljni sklopki. :)

Ampak SMG je še zmeraj cool. :-D
Prikaži več možnosti


Shebo
Shebo

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 402
  • Lokacija: Posavje

#12

Ima lastnosti tako ročnega kot avtomatskega menjalnika, vendar se načeloma uporablja izraz robotizirani ročni menjalnik z dvojno sklopko (po kraticah DCT, DSG, PDK - isto sranje drugo pakovanje:-D)
Prikaži več možnosti


zigi
zigi

    BMW Zasavje Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 15 846
  • Lokacija: ... pri ljubici
  • Avtomobil: 535 PS

#13

DCT (DKG) je bolj podoben ročnemu menjalniku, ima pa mokri/oljni sklopki. :)

Ampak SMG je še zmeraj cool. :-D


Že,že, samo ne tako kot DCT, ane ;) :-D

BMW e30, e36, e46, e90LCI xDrive ... :mznak ... BMW FOREVER ... :cool

Prikaži več možnosti


BBojan
BBojan

    Bivši nick Bojan-Žan

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 536
  • Lokacija: Koper
  • Avtomobil: E46 "323td" ;)E87 120d

#14

Sam sem sprobal tako SMG kot tudi DSG (ki je zelo podoben DKGju). SMG je počasnejši (pri prestavljanju navzgor, za prestavljanje v nižjo pa ni neke razlike), če nimaš občutka cuka...DSG pa je res kot avtomat. Prestave menja tako tekoče, da niti ne veš kdaj in to opaziš šele s pogledom na števec:)

DSG je za večino boljši, zame pač ne. Zakaj? Zato, ker SMG ima dušo in ob vsaki menjavi prestave te še dodatno podkuri da ga pritisneš:ok

Urejal BBojan, 30.04.2009, 09:16.

Zakaj bi imel novega Audija, če imam lahko starega BMWja?!:ok2
Prikaži več možnosti
    • pehtren je všeč


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 55 632
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#15

Ima lastnosti tako ročnega kot avtomatskega menjalnika, vendar se načeloma uporablja izraz robotizirani ročni menjalnik z dvojno sklopko (po kraticah DCT, DSG, PDK - isto sranje drugo pakovanje:-D)


JA, to sem mislil. Se mi je zdelo da je robotizirani ročni. :ok
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


Guleb
Guleb

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 273
  • Lokacija: Lj
  • Avtomobil: F80

#16

tuki ne štima neki

Pri navadnem avtomatiku daš v D, spustiš nogo z zavore in avto gre naprej. Moč je dovolj velika, da gre tudi v klanec, ne da bi pritiskal na plin. Nekaj podobnega ima tudi C63, le da to premikanje ni tako izrazito kot pri "običajnih" avtomatikih.

Pri SMG se avto ne premakne, če ne dodaš plina. Problem je, ker sklopke ne moreš direktno nadzirati, zato se ga težje manevrira po ozkih parkiriščih; avto vklaplja in izklaplja sklopko, če se hočeš premakniti za par centimetrov, dodaš malo plina, ni nič, dodaš še malo, sklopka popusti in avto skoči. Skratka zgledaš, kot da si zrel za avto šolo.

Ko pri DKG (DCT) premakneš v D (S), spustiš zavoro, ravno tako ni nič. Ko pa dodaš malo plina, se vklopi pogon in avto gre naprej brez plina (kot avtomatik). Premikanje doziraš samo z zavoro; malo jo popustiš in avto gre naprej. Rezultat je lepše speljevanje in boljše doziranje pri manevriranju. Pri tem nisem imel občutka, da je kot pri ročnem menjalniku, ko spelješ samo s popuščanjem (in kurjenjem) sklopke in se avto premika sam brez plina. Bolj mi deluje kot neka nadgradnja "hill holderja".
Prikaži več možnosti


zoki
zoki

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 612
  • Lokacija: Vrhnika - Zaplana
  • Avtomobil: Veter po pleši........

#17

Bom kar to temo uporabil za vprašanje o launch control-u, ki ga ponuja SMG II menjalnik in sicer na nekih tujih forumuh sem bral, da imamo lastniki takih avtomatov na razpolago le 30 takih startov nato menjalnik ne dovoljuje več takih speljavanj - sedaj me pa zanima, kaj je na tem ali navedbe držijo ali so to le ugibanja??
No, jaz ga še nisem sprobal, ga pa vsaj enkrat bom:ok2
Zanima pa me ali se tudi na SMG II resetira menjalnik kot pri novejših letnikih 2009 ( med 50-100 km/h daš v N in za 3-5 sek džiš obe ročice + in - skupaj) ali je postopek drugačen:confused

Hvala za odgovore ali namige strokovnjakov:ok

Lp, Pavle
Bmw je zakon, vse ostalo je kompromis!
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


TurboMan
TurboMan

    Banned

  • Izključen
  • Sporočil: 2 076
  • Lokacija: Nurburgring Nordschleife

#18

Pri navadnem avtomatiku daš v D, spustiš nogo z zavore in avto gre naprej. Moč je dovolj velika, da gre tudi v klanec, ne da bi pritiskal na plin. Nekaj podobnega ima tudi C63, le da to premikanje ni tako izrazito kot pri "običajnih" avtomatikih.

Pri SMG se avto ne premakne, če ne dodaš plina. Problem je, ker sklopke ne moreš direktno nadzirati, zato se ga težje manevrira po ozkih parkiriščih; avto vklaplja in izklaplja sklopko, če se hočeš premakniti za par centimetrov, dodaš malo plina, ni nič, dodaš še malo, sklopka popusti in avto skoči. Skratka zgledaš, kot da si zrel za avto šolo.

Ko pri DKG (DCT) premakneš v D (S), spustiš zavoro, ravno tako ni nič. Ko pa dodaš malo plina, se vklopi pogon in avto gre naprej brez plina (kot avtomatik). Premikanje doziraš samo z zavoro; malo jo popustiš in avto gre naprej. Rezultat je lepše speljevanje in boljše doziranje pri manevriranju. Pri tem nisem imel občutka, da je kot pri ročnem menjalniku, ko spelješ samo s popuščanjem (in kurjenjem) sklopke in se avto premika sam brez plina. Bolj mi deluje kot neka nadgradnja "hill holderja".



hvala za razlago, prej mi ni blo nič jasno :ok
Prikaži več možnosti


Damjann
Damjann

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 153
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: BMW 318iS coupe

#19

Bom kar to temo uporabil za vprašanje o launch control-u, ki ga ponuja SMG II menjalnik in sicer na nekih tujih forumuh sem bral, da imamo lastniki takih avtomatov na razpolago le 30 takih startov nato menjalnik ne dovoljuje več takih speljavanj - sedaj me pa zanima, kaj je na tem ali navedbe držijo ali so to le ugibanja??
No, jaz ga še nisem sprobal, ga pa vsaj enkrat bom:ok2
Zanima pa me ali se tudi na SMG II resetira menjalnik kot pri novejših letnikih 2009 ( med 50-100 km/h daš v N in za 3-5 sek džiš obe ročice + in - skupaj) ali je postopek drugačen:confused

Hvala za odgovore ali namige strokovnjakov:ok

Lp, Pavle


Sam ne razumem v čem naj bi bil smisel tega, kot, da bi nekdo rekel, da 5X avto pusti, da skuriš gume potem pa ne več:confused
Pot dolga tisoče kilometrov, se zmeraj začne z enim samim korakom
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


BBojan
BBojan

    Bivši nick Bojan-Žan

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7 536
  • Lokacija: Koper
  • Avtomobil: E46 "323td" ;)E87 120d

#20

Sam ne razumem v čem naj bi bil smisel tega, kot, da bi nekdo rekel, da 5X avto pusti, da skuriš gume potem pa ne več:confused

To pa najbrž tudi zato, ker avto precej trpi pri uporabi launch controla. Tudi v navodilih piše, da LC precej obremenjuje avtomobil in ga ni priporočljivo vsakodnevno uporabljati:)
Zakaj bi imel novega Audija, če imam lahko starega BMWja?!:ok2
Prikaži več možnosti