Skoči na vsebino

 

OE / OEM /aftermarket nadomestni deli?

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
134 odgovorov v temi
gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 10 914
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#21

Dajmo enkrat tole razčistiti, lepo prosim:

OE = original equipment, torej "Original BMW Parts" v našem primeru

OEM = original equipment manufactured, proizvajalec originalne "robe" (za BMW v našem primeru), recimo BOSCH, Hella, Lemförder, Sachs itd.

Tako je in izraz OEM res velikokrat napačno uporabljamo, oziroma ga enačimo z OE. Pa ju ne bi smeli.

There's a big difference between OE, OEM, and aftermarket, and if you want to be a smart consumer, you should really learn what the differences are. It's not just wording.

OE = Original Equipment - exactly what is used on the assembly lines when your car was made. Parts were made by the exact same manufacturer, to BMW's specifications, and are usually stamped with the BMW logo. These parts must also meet all the BMW quality control specs for that part, same as any part that's accepted into the production process.

OEM = Original Equipment Manufacturer - parts are made by a manufacturer that supplies original parts to BMW. These parts do not have to pass the BMW quality control tests for that part, and do not have the BMW logo on them. Quality of these parts can vary greatly - they can range between the exact same part as the one that's put on the car on the production line (but minus the BMW logo...), to something that wasn't good enough to pass quality control, so the manufacturer just sells them as OEM. Another issue - the part may be made by a manufacturer that supplies parts to BMW, but that part may not be a part that particular manufacturer supplies. For example, ZKW may supply some of the OE lights to BMW. However, if they felt like it, they could manufacturer suspension components, and label them "OEM" - after all, they are an Original Equipment manufacturer, just not for suspension components.

Aftermarket - anything goes. Caveat Emptor.
http://en.wikipedia....i/Caveat_emptor (op. p.)


+ da prvovgradni OE deli zdržijo še cca 30% dlje od OE delov, ki jih kupimo kasneje na pooblaščenih servisih
+ nekateri prvovgradni deli nimajo BMW kataloške in bi jih lahko smatrali za OEM - recimo DSC enota. Cene teh delov so navadno skoraj identične OE delom.

To je tudi odgovor na naslov te teme, nadaljne diskusije o konkretnih primerih/delih pa utegnejo biti res obsežne.

cana.png

Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 57 404
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#22

Moje mnenje, oziroma moj MO:
- deli, kjer ne obstajajo ponaredki, se pač kupijo original, drugega ni.
- deli, katerih cena je približno ista ali pa samo malo višja kot ponaredek (tu je sedaj odvisno od človeka do človeka, kakšno razliko v ceni tolerira), se najbrž splača kupiti original. Tu imam v mislih razne čepke, plastike in podobno.
- deli, kateri neoriginal obstajajo zadovoljive kvalitete (ter je po možnosti isti proizvajalec), kupim neoriginal. Tu mislim razne oljne in zračne filtre in podobno. Me noben ne prepriča da so original toliko boljši, tudi še nisem slišal za primer da bi se zaradi tega zgodila kakšna okvara, če seveda dobiš ustrezen tip.
- olje: sam mislim da ni tako velikih razlik med posameznimi proizvajalci in da bo v BMWju dobro delal samo Castrol je zame BS. Res da sam kupujem bodisi Mobil bodisi Esso in da moj avto ni ravno najnovejši, ampak sem prepričan da ostale premium znamke (npr. Merc) nimajo nič bolj nižjih (Kosec, ne glej stavčne zveze tukaj :-D ) zahtev kot pa BMW, firma olj pa je druga. Tudi veliko uglednih forumašev mi je svetovalo "ne-BMW" olja in se obnesejo odlično. Še posebej v primerjavi s tem kar priporoča BMW za E36 motorje, TXTja. :crazy

Obstajajo pa tudi deli, kjer se človek zaradi varnosti raje odloči za original, čeprav je cena konkretno višja. Ampak kot ponavadi je potrebno malo raziskati kaj obstaja na original trgu, kaj imajo na voljo trgovine z rezervnimi deli, ter pregledati kako se posamezen kos izkaže v uporabi pri drugih voznikih.

Urejal Nixxon, 07.10.2009, 08:29.

Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 10 914
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#23

Nixxon,

To, da mora v BMWju biti samo Castrol ne drži. To je samo priporočilo tovarne in verjetno je olje v njihovi embalaži Castrolovo. Obstaja tabela vseh priporočenih mazil (za motor, diferencial, menjalnik), ki jih tovarna odobrava. Enako velja še za nekaj drugih stvari - recimo pnevmatike. Menim, da so ta priporočila zelo koristna, predvsem pa zelo ohlapna, tako da pri izbiri ni težav.

Primer:
http://www.ge39.com/oil.htm - če klikneš na ustreznostne standarde (LL98 ...)

cana.png

Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 57 404
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#24

OK. :ok
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


tomos
tomos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 141
  • Lokacija: Obala

#25

naj rajši kdo pove če ima kaka poznanstva v A ali D in ima opcijo dobit kaj bolj ugodno original dele kot na napih servisih? Mam en mal dražji kos in se bi se razlika v ceni še kako poznala :-D

Urejal tomos, 07.10.2009, 12:22.

Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 57 404
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#26

Kontaktiraj SLPa, če ti zna pomagat.
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


franci
franci

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 985
  • Lokacija: Šentjernej
  • Avtomobil: Bmw E46, 320dT

#27

naj rajši kdo pove če ima kaka poznanstva v A ali D in ima opcijo dobit kaj bolj ugodno original dele kot na napih servisih? Mam en mal dražji kos in se bi se razlika v ceni še kako poznala :-D

Posamezniki lahko dobijo zelo različne rabate za razne skupine izdelkov.
Tako pri nas kot v tujini.
Daj kataloško številko in povej , v kakšnem času to rabiš, pa bom tudi jaz vprašal jutri.
Opravičujem se vsem, če komu ne morem ustreči...enostavno ne gre kot doslej, dela je preveč :(
LP, Franci
Prikaži več možnosti


tomos
tomos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 141
  • Lokacija: Obala

#28

Posamezniki lahko dobijo zelo različne rabate za razne skupine izdelkov.
Tako pri nas kot v tujini.
Daj kataloško številko in povej , v kakšnem času to rabiš, pa bom tudi jaz vprašal jutri.


65 13 8 375 773 = sub HK (300eur)
61 31 1 383 488 = stikalo rolo (50eur)
72 60 0 000 335 = gasilni (52eur)
65 13 8 375 771 = zvočnik HK (130eur)
65 13 8 375 772 = zvočnik HK (130eur)
52 10 9 404 379 = ledvena opora set (350eur)

Prva koda mi je nuja ker sem ugotovil da imam eno navitje fuč :damn, ostalo je pa vse vprašanje končne cene. Z temi cenami, ki mi jih tukaj dajo je preveč ubijalsko za nadgrajevat :crazy

Urejal tomos, 07.10.2009, 17:01.

Prikaži več možnosti


MIHOLD
MIHOLD

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 604
  • Lokacija: Where the sky is blue
  • Avtomobil: Mašina

#29

Pa saj navitje lahko daš previti? :confused En v Postojni to dela.
Prikaži več možnosti


Azael
Azael

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 11 179
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: E34, RAV4

#30

Glede nadomestnih delov: najraje (in največ) kupujem original. Menim da je kvaliteta najboljša in nikoli ni težav pri vgradnji - vse paše kot ulito.

Občasno, kadar kupim OEM (ko ni preveč €€ na razpolago), prej natančno preverim če artikel ustreza OE kataloški št. (posamezni proizvajalci imajo odlične kataloge), da potem ni presenečenj. Slabih izkušenj z OEM robo še nisem imel, lahko pa rečem, da je pri nekaterih artiklih razlika opazna. Na primer deli podvozja Lemförder, ki imajo izbrisane BMW kataloške številke, imajo slabše zglajene robove in še par manjših estetskih napak (to pač lahko kot laik opazim). Ampak to niso pomembne stvari za samo uporabnost izdelka, bistvo (zglobi, manšete, puše) je narejeno kot je treba, cena pa glede na OE hitro prepriča.
Poleg delov podvozja (to je itak enkratni nakup, in v prihodnje nameravam kupovati original) kupujem OEM samo filtre (Mahle, Knecht, MANN, Hengst, kar pač pride pod roke) in svečke, se mi zdi.

Sem pa imel zanimivo izkušnjo, ko sem zadnjič rekel, da vzamem mikrojermene kar v lokalni avtotrgovini: naročil sem Contitech, čakal 14 dni, nikjer jih niso imeli, spraševali so me, če so za kamion :laugh, na koncu so dobili Dayco in sem jih pač vzel, ker so se tako trudili :-D
Sicer sem strogo anti-aftermarket usmerjen :-D

Kakorkoli, ne razumem, ko kdo zatrjuje, da je pač "vse isto, samo značke ni gor". Komplet kitajskega podvozja iz eBaya za 200€ je isti kot OE, samo značke ni gor. :laugh Taki, kot bi rekli v Monty Pythonu, "ne ločijo med maslom Whizzo in mrtvo rakovico" in jim ne moreš pokazati prave poti na noben način.

Še dobra stran kupovanja OE, na katero se rado pozabi: več kot kupuješ, večji (stalni) popust imaš, in sčasoma se niti OEM robe ne splača več kupovati, ker si s ceno skoraj na istem...

Pod črto: želim voziti BMW, ne kitajski ponaredek!
Objavljena slika
Prikaži več možnosti
    • Nimesis je všeč


Kassari
Kassari

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 977
  • Lokacija: s<3nia

#31

Odločil sem se za platišča iz originalnega programa dodatne opreme in z enim celo napravil totalko na Suzukiju nekega dekleta.


:rofl :rofl

ROSES ARE GREY
VIOLETS ARE GREY
ROFL IM A DOG

Prikaži več možnosti


tomos
tomos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 141
  • Lokacija: Obala

#32

Pa saj navitje lahko daš previti? :confused En v Postojni to dela.


zvočnik je zalepljen v ohišje ki je pol fiksirano na avto. in ker je ohišje naokol in naokol ni placa za previt. Sam dans probal stvar ven dobit in ni variante brez poškodovat ali plastiko ki drži zvočnik ali sam zvočnik. Da bi pa obrezal lepilo ni placa ker je rob nakoli :frown

Bom probal se nekaj časa vozit brez privijačenih vijakov z upanjem da popusti lepilo (kar pa močno dvomim :frown)
Prikaži več možnosti


Pepsi
Pepsi

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 16 808
  • Lokacija: 070504
  • Avtomobil: NeptūnuS™

#33

Moje mnenje. Večja dilema je OE, OEM in rabljeno OE, ter kopije.

Sedaj pa brez dolgovezenja.

Če nek kos ne vpliva na vožnjo in ne vpliva niti malo na varnost ter je kopija pol cene originala seveda bom vzel kopijo. Lep primer je xenon žarnica. Originalna je draga kot bi v bmwjevi tovarni te žarnice zlagala skupaj reinkarnirana Edison in Tesla, kopije so pa 15eur:laugh. In sedaj kaj je bolje, da mi ena žarnica dela 3000 ur in zanjo dam cca. recimo od oka 120eur ali da mi vsakih 500 ur crkne ena kopija za 15eur. Tudi za obdobje 3000 ur je še zmeraj cenejše imeti kopije, da ne omenjam užitkov ob izbiranju barvnih tonov xenonk ipd:-D.


Če rabim recimo vodno pumpo, ki je pri e39 najbolj pogosta resna okvara se najverjetneje ne bom šel delati norca in šel po kopijo pač pa nabavil originalen kos.

Zanimiva stvar je podvozje. Sachsovi amortizerji so takorekoč Bmw roba (mi je mihold razlagal) s tem da so Sachsovi cenejši in če sem si prav zapomnil malo trši in bolj trpežni. Torej zakaj bi potem nabavil original.

Ko bom drugič menjal olje v menjalniku bom zamenjal karter? Zakaj bi kupil novega OE, če lahko vzamem rabljenega OE, ki ni nič poškodovan in je identičen kot nov, razumete?

Znajti se je treba. Mene e39 zaenkrat (tok-tok) ne stane čisto nič več kot katerikoli drug avto, je pa res da ne hodim po servisih kot rdeča kapica po gozdu (ko voli pa nek izvoli) ampak se prvo pozanimam koliko je original, koliko je kopija, kakšne so razlike v dotičnem kosu, ali vzamem rabljen kos... ? In tako dalje :beer

Urejal Pepsi, 07.10.2009, 20:43.

Prikaži več možnosti


gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 10 914
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#34

Moje mnenje. Večja dilema je OE, OEM in rabljeno OE, ter kopije ...

Še enkrat ... :-D
Noben kos, ki nima BMW logotipa, ni enak OE delu. Pika. :)
V nekaterih primerih je cena celo ista, če boš še enkrat prebral Miholdovo temo, je Sachsove vzel zaradi boljšega rabata, sicer je bila cena praktično enaka.

Ostalo pa, kot že povedano, je stvar vrednotenja in matematike. 500 ur za xenonke? Potem definitivno OE, moje so pri 235.000 km še prve in brez sledu obrabe. Si že slišal, da zaradi slabih kopij lahko odpove balast? Kaj če ti jo raznese v fokusu, kaj če ti odpove v najbolj kritični situaciji? Barvo bi izbiral? Pa potem še kazen? In tvegal, da bi svetile različno? :hihi
Vse to za par deset evrov?

Se strinjam, razmislek je vedno dobrodošel, le včasih je zelo koristno razmišljati na daljši rok. Recimo, ena slabost intervalne menjave. Po potrebi (oz. kurativno) zamenjaš hladilnik, potem kasneje še termostat, potem vodno črpalko, kasneje še morda kakšno kritično cev ali raztezno posodo. Se pravi, 4-krat obisk pri mehaniku, 4-krat izguba hladilne tekočine, 4-krat tveganje, da ostaneš na cesti (če priznamo, da je hladilni sistem šibek člen nekaterih motorjev). Če sešteješ dodatno delo, prevoz, tveganje ... je bolje enkrat stisniti zobe in zamenjati vse naenkrat. Podobno je pri menjavi podvozja (vilice, amortizerji, optika ...) ali pa pri nakupu zimskih platišč (premontaža je danes donosen posel)!
To sicer nima direktne povezave z OE/OEM/Aftermarket deli, ampak se delno dotakne problematike neustreznega varčevanja pri vzdrževanju.

Jaz, denimo, pač ne maram stresnih situacij, ki utegnejo nastati zaradi nepotrebnega varčevanja. In kar je najpomembneje, v avto se lahko usedem kadar koli in se odpeljem okrog sveta, če je treba - brez pretiranega strahu, da bi ta ali oni del zdržal napor. Če je potrebno, raje čas, ki bi ga sicer namenil živčnemu iskanju rešitve, porabim za dodatno delo, da pokrijem razliko v ceni. Tako, kot ta teden, ko sem v petek od Provide fasal grdo kazen. :-D

cana.png

Prikaži več možnosti


Pepsi
Pepsi

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 16 808
  • Lokacija: 070504
  • Avtomobil: NeptūnuS™

#35

Še enkrat ... :-D
Noben kos, ki nima BMW logotipa, ni enak OE delu. Pika. :)


No no, dr.e39 globoko zadihaj, saj sem napisal da je dilema pač kaj kupiti. Glede xenonk pa imaš neverjetno srečo če so res še prve notri in še kar delajo :beer (na novih 235.000km):ok - če bi vsem toliko zdržale bi tovarne propadale :-D

Pa te vprašam drugače? Povej mi kje je razlika recimo med DEPO lights in OEM, naprimer. Kje to vidiš dokler ne prideš toliko blizu, da vidiš napis. Kje je razlika v odtenkih barve in kvaliteti? (te nič ne napadam, mi je pa tale tematika res dobra).

Se strinjam, da ni pametno iti nalit notr lidl olje v avto ki lahko dela na 6-7k rpm in oddaja skoraj ali pa več kot 200hp, ampak trdim da pri določenih stvareh se pa da prišparati in s tem sorazmerno manj zgubiti v smislu cena/kvaliteta.

Urejal Pepsi, 07.10.2009, 21:02.

Prikaži več možnosti


gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 10 914
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#36

Pa te vprašam drugače? Povej mi kje je razlika recimo med DEPO lights in OEM, naprimer. Kje to vidiš dokler ne prideš toliko blizu, da vidiš napis. Kje je razlika v odtenkih barve in kvaliteti? (te nič ne napadam, mi je pa tale tematika res dobra).

A se hecaš? :kava
DEPO luči so ... GRDE? :-D
Razlika je vidna od daleč, neestetski napisi na sprednjih steklih, večja možnost nabiranja rose, slabše sedejo v ležišče, drugačen odtenek odsevnikov in smerokazov ... Ni treba priti blizu, da vidiš razliko. :)
Hudimana, vprašaj Flat_Erica, koliko ur smo vgrajevali Helline, ki so OEM? Nočeš vedeti, kaj vse smo počeli ... :uh

Brez skrbi, malo denarja - malo muzike bo veljalo vedno. Oziroma - there are no free lunches, pravi Bimmer_5! :kava

PS: xenonke z 235.000 km ti lahko prodam, imam že leto dni nove v omari - prašne. :nana

cana.png

Prikaži več možnosti


Pepsi
Pepsi

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 16 808
  • Lokacija: 070504
  • Avtomobil: NeptūnuS™

#37

A se hecaš? :kava
DEPO luči so ... GRDE? :-D
Razlika je vidna od daleč, neestetski napisi na sprednjih steklih, večja možnost nabiranja rose, slabše sedejo v ležišče, drugačen odtenek odsevnikov in smerokazov ... Ni treba priti blizu, da vidiš razliko. :)
Hudimana, vprašaj Flat_Erica, koliko ur smo vgrajevali Helline, ki so OEM? Nočeš vedeti, kaj vse smo počeli ... :uh

Brez skrbi, malo denarja - malo muzike bo veljalo vedno. Oziroma - there are no free lunches, pravi Bimmer_5! :kava


No ok, se predam :hihi

Čeprav zaenkrat ne opažam teh simptomov na svojih lučeh (rosenje, lufti, premikanje po ležišču...) :ok

p.s. moja gajbica nima xenona :flipa, tako da 8 let stare žarnice prodaj komu drugemu :-D

p.s.2 se strinjam, da ni free lunchov ampak vseeno na določenih odsekih se da privarčevati in to ne pomeni da bo avto zaradi določene iznajdljivosti slabše deloval ali opravljal svoje naloge...

Urejal Pepsi, 07.10.2009, 21:11.

Prikaži več možnosti


MrMrak
MrMrak

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 510
  • Lokacija: Kranj
  • Avtomobil: Alfa Romeo 156 sportwagon

#38

brez sledu obrabe.

:-D kje na xenonki vidiš sled obrabe
Vsi so vedeli da je to nemogoče. Potem pa je prišel nekdo, ki tega ni vedel in uspelo mu je!
Prikaži več možnosti


gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 10 914
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#39

:-D kje na xenonki vidiš sled obrabe

Po barvi svetlobe. Navadno je svetloba tiste, ki je v zadnjih vzdihljajih, obarvana vedno bolj vijolično.

cana.png

Prikaži več možnosti


GGREGA
GGREGA

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 607
  • Lokacija: južni rob Kranjskega polja
  • Avtomobil: francoz

#40

brez sledu obrabe.
:-D kje na xenonki vidiš sled obrabe


nekatera stekla porumenijo,če pa ne imaš pa sigurno poškodbe od kamenčkov in to jaz smatram pod obrabo ,ker če ti stoji doma v garaži tega ni :ok2
vse se da samo denar moraš imeti :laugh
Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.