Skoči na vsebino

 

E32 ozvočenje

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
15 odgovorov v temi
tomos
tomos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 129
  • Lokacija: Obala

#1

Mam težavo. Doma imam nekaj original radijev in nikakor ne morem ugotovit kako so bili povezani in čemu so povezave služile. Z neta (ebay) sem zasledil da so imeli ta boljši audio sistemi v E32/34 še eno dodatno enoto zadaj.

Torej radio ima lahko star tip konektorja (4x za zvočnike + napanje, masa, kontakt, osvetlitev, remote, antena). Pol na nekaterij je bil še okrogel 8pinski+oklop konektor ki naj bi šel na enoto v prtljažniku. Čemu služi ta enota??

Pol je bil novejši tip (17pinski konektor) brez ta okrogle 8pinskega ampak je imel že Mbus 10pinski changer konektor. Tukaj te dodatne enote v prtljažniku ne zasledim??

Zdej glede misteriozne zadnje enote (niti slike trenutno ne najdem - etk http://www.realoem.c...rams/f/t/11.png spodnja enota) :
Ima podobne priklope kot star tip radia (4x zvočnik, en konektor z 4x žicami za napajanje, maso, kontakt, remote) ter da ima še dva okrogla (en sklepam da pride z radija ta drug gre pa na changer). Čemu služi enota?; kako se na starih tipih radijem sploh šalta z kasete na changer? Kako so povezave? na radiu pol pridejo povezani zvočniki gor ali so samo zadaj povezani?...

Pol sem zasledil še en interface za CD changerje: čemu služi?


Kakršna koli informacija bi bila dobrodošla :)

Urejal tomos, 13.12.2009, 02:16.

Prikaži več možnosti


Azael
Azael

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 11 179
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: E34, RAV4

#2

Dvodelni avtoradio je Bavaria C Professional (RDS). Spredaj je samo kontrola, v prtljažniku pa je sprejemnik/ojačevalec. Za delovanje sta potrebna oba. Na kontrolno ploščo gre samo napajanje, antena, paralelni display, telefon, osvetlitev... ter priključek za changer (govorim za novejšo RDS enoto, ki ima Mbus).

Na sprejemnik gredo napajalni kabli, gor so priklopljeni zvočniki, antena (in "antennendiversity"), od tistih dveh okroglih konektorjev pa je en za povezavo z changerjem, drugi pa za "daljinca" ( = še ena kontrolna plošča, povezana s kablom, ki pride v konzolo na zadnji klopi pri 750iL Highline) za potnike.

Dodatno je v (sound) sistem priključen še standardni ojačevalec za pogon vseh 10 zvočnikov (sprejemnik ima le 4 izhode, L/D spredaj/zadaj ).

Na Bavaria C Professional RDS se lahko priključi Bavaria CD 10 Selektion, če pa je priključen Bavaria CD 6 Selektion (ali P), mora biti vmes interface. Samo v tem primeru. Ostali avtoradii interfacea ne potrebujejo, a tudi ne morejo poganjati CD 10 enote.

Iz kasete na CD se enostavno preklopi z ukazom preko tipke MODE.
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


tomos
tomos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 129
  • Lokacija: Obala

#3

Dvodelni avtoradio je Bavaria C Professional (RDS). Spredaj je samo kontrola, v prtljažniku pa je sprejemnik/ojačevalec. Za delovanje sta potrebna oba. Na kontrolno ploščo gre samo napajanje, antena, paralelni display, telefon, osvetlitev... ter priključek za changer (govorim za novejšo RDS enoto, ki ima Mbus).

Na sprejemnik gredo napajalni kabli, gor so priklopljeni zvočniki, antena (in "antennendiversity"), od tistih dveh okroglih konektorjev pa je en za povezavo z changerjem, drugi pa za "daljinca" ( = še ena kontrolna plošča, povezana s kablom, ki pride v konzolo na zadnji klopi pri 750iL Highline) za potnike.

Tukaj pa mi ni jasno ker potem povezave radio-sprejemnik sploh ni - na sprejemniku ponucana oba dva okrogla konektorja (changer, daljinc).
Preko katere povezave deluje pararelni display?


Dodatno je v (sound) sistem priključen še standardni ojačevalec za pogon vseh 10 zvočnikov (sprejemnik ima le 4 izhode, L/D spredaj/zadaj ).

To mi je jasno in nima vloga kaj je pred njim priklopljeno, ker le nuca high imput in napanje - isti ojačevalc kot na prvih E36 (če kdo rabi mam enga odveč :-D)

Na Bavaria C Professional RDS se lahko priključi Bavaria CD 10 Selektion, če pa je priključen Bavaria CD 6 Selektion (ali P), mora biti vmes interface. Samo v tem primeru. Ostali avtoradii interfacea ne potrebujejo, a tudi ne morejo poganjati CD 10 enote.

Okej - eno stvar sem zdej razčistil glede tega interface-a

Iz kasete na CD se enostavno preklopi z ukazom preko tipke MODE.

kako boš pa naredil na takem radiju:
http://www.mojalbum....45/14394692.jpg
zadaj ima okrogel konektor kot proffesional a spredaj ni MODE gumba :confused
http://www.mojalbum....45/14394688.jpg

maš kakek slike kako je zgledal priklop na 10CD changer bavaria? Ker do zdej sem zasledil že vse 6CD changerje in imajo vsi le navadni 14pin ISO konektor in me zanima če je za 10CDC obstajala kaka razlika

Prikaži več možnosti


Azael
Azael

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 11 179
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: E34, RAV4

#4

Tukaj pa mi ni jasno ker potem povezave radio-sprejemnik sploh ni - na sprejemniku ponucana oba dva okrogla konektorja (changer, daljinc).
Preko katere povezave deluje pararelni display?


Ja, narobe sem napisal. Kontrolna plošča ima dva Mbus priključka, en gre na sprejemnik (na okrogli konektor), drugi na changer. Antene pa nima gor.

V kablovju ki gre na kontrolno ploščo je še en prost konektor, na katerega se priključi kabel, ki gre na števec. Tako postane aktiven OBC/CC display v števcu in lahko prikazuje "dogajanje" na avtoradiu. Jasno, to je samo pri vozilih s CC (E34 od 525i naprej in vse E32).

kako boš pa naredil na takem radiju:
http://www.mojalbum.com/data/images/2/3331232/13861445/14394692.jpg
zadaj ima okrogel konektor kot proffesional a spredaj ni MODE gumba :confused
http://www.mojalbum.com/data/images/2/3331232/13861445/14394688.jpg


Saj ta nima priklopa za changer :confused Tisti okrogli konektor piše da je za slušalke... :-D

maš kakek slike kako je zgledal priklop na 10CD changer bavaria? Ker do zdej sem zasledil že vse 6CD changerje in imajo vsi le navadni 14pin ISO konektor in me zanima če je za 10CDC obstajala kaka razlika


Na CD 10 je priklop popolnoma enak kot na interfaceu:

Objavljena slika
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


kosec
kosec

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 12 385
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: Autobahnbomber

#5

V kablovju ki gre na kontrolno ploščo je še en prost konektor, na katerega se priključi kabel, ki gre na števec. Tako postane aktiven OBC/CC display v števcu in lahko prikazuje "dogajanje" na avtoradiu.


Orkalapipa Boris Avsenik!!!!!! A to je bilo tudi original!!! :eek :eek :eek :eek :eek :mljask :mljask :mljask :metalc :metalc :metalc

Jasno, to je samo pri vozilih s CC (E34 od 525i naprej in vse E32).


No, sej, v vsakem veselju je zrno pelina, je reku dec, k je plaču taščin pogreb... :jok You just had to rub it in, did ya? :-D :-D :-D :laugh
CCNA / BCNE
Prikaži več možnosti


tomos
tomos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 129
  • Lokacija: Obala

#6

Ja, narobe sem napisal. Kontrolna plošča ima dva Mbus priključka, en gre na sprejemnik (na okrogli konektor), drugi na changer. Antene pa nima gor.

V kablovju ki gre na kontrolno ploščo je še en prost konektor, na katerega se priključi kabel, ki gre na števec. Tako postane aktiven OBC/CC display v števcu in lahko prikazuje "dogajanje" na avtoradiu. Jasno, to je samo pri vozilih s CC (E34 od 525i naprej in vse E32).


NI mi jasno ker po rečenem bi moral tale professional imet dva 10pinska pod 17pinskim konektorjem - kaj pa za stare tipe radijev. Sedmica E32 je že prišla 1986 na tržišče, ko standard BMW 17pin konektor še ni obstajal
Objavljena slika
Objavljena slika

Za E34/32 opcijo z izpisom na števcu sem zadnjič zasledil na internetu in sem sam gledal :eek

Ki si prilepil makro sliko interface-a: spet mi ni jasno ker on ima dva konektorja na ohišju in en konektor na kablu. vhod z radia in izhod na CDC - zakaj tretji :confused??
----------------------------
Torej na tej enoti je spodnji okrogel za na radio, ta zgornji pa na za remote pri z radiju v naslonu zadaj
Objavljena slika

tale kabel gre pol za na 10CDC
Objavljena slika

10 CDC je pa tak?
Objavljena slika

Sam še vedno mi ni jasno zakaj bi bil tale okrogel konektor, ker za slušalke 100% ni (znotraj so kabli tanki - ni možno da bi bili za zvočnik slušalk)
Objavljena slika

Čemu pa služi antena diversity?

Urejal tomos, 13.12.2009, 22:12.

Prikaži več možnosti


Azael
Azael

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 11 179
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: E34, RAV4

#7

NI mi jasno ker po rečenem bi moral tale professional imet dva 10pinska pod 17pinskim konektorjem - kaj pa za stare tipe radijev. Sedmica E32 je že prišla 1986 na tržišče, ko standard BMW 17pin konektor še ni obstajal


Ne vem, tukaj sem tudi sam rahlo zmeden - na tavelikem konektorju sta spodaj dejansko 2 prostora za 10-pinske konektorje, na vseh slikah pa je na kontrolni plošči samo en... edino logično je, da postane en kabel "odveč", ko se osnovnemu sistemu doda changer. Imam to inštalacijo v avtu, a brez vseh komponent. :mad

Kako ima taprvi Professional (brez RDS) narejeno, pa ne vem.

Ki si prilepil makro sliko interface-a: spet mi ni jasno ker on ima dva konektorja na ohišju in en konektor na kablu. vhod z radia in izhod na CDC - zakaj tretji :confused??


En gre na kontrolno ploščo, drugi na sprejemnik, tretji na kablu na changer.
----------------------------

Torej na tej enoti je spodnji okrogel za na radio, ta zgornji pa na za remote pri z radiju v naslonu zadaj...
...tale kabel gre pol za na 10CDC...
...10 CDC je pa tak?


Tako, ja.

Sam še vedno mi ni jasno zakaj bi bil tale okrogel konektor, ker za slušalke 100% ni (znotraj so kabli tanki - ni možno da bi bili za zvočnik slušalk)


Nimam pojma, piše "priključek za slušalke". Bo treba poiskati navodila za Exclusiv...

Čemu pa služi antena diversity?


Za boljši sprejem - priklopljene so tri antene in ko ena izgublja signal, prevzame druga itn. Namestiti je potrebno drugačne ojačevalce na zadnjo šipo (in razporediti antenski kabel), dela pa samo pri Business C in Pro C.
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


Azael
Azael

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 11 179
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: E34, RAV4

#8

A to je bilo tudi original!!! :eek :eek :eek :eek :eek :mljask :mljask :mljask :metalc :metalc :metalc


Yes! :ok2
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


tomos
tomos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 129
  • Lokacija: Obala

#9

.

Ne vem, tukaj sem tudi sam rahlo zmeden - na tavelikem konektorju sta spodaj dejansko 2 prostora za 10-pinske konektorje, na vseh slikah pa je na kontrolni plošči samo en... edino logično je, da postane en kabel "odveč", ko se osnovnemu sistemu doda changer. Imam to inštalacijo v avtu, a brez vseh komponent. :mad
Tukaj glede teh povezav je meni najmanj jasno ker če gledam tole sliko (6 CDC)
http://bmwfans.info/...s_cd_6_changer/
mam kabel:
#6 5.62m namenjen z radia direkt na changer (ima ta 10pin konektor kvadraten)
#7 5.21m isto kot zgoraj le daljši
#8 0.67m ki je na obeh straneh okrogel. Zaradi dolžine je logično da gre zadaj na sprejemni modul in pol na interface in na 6CDC

Pol če gledam drugo sliko ETK (10 CDC)
http://bmwfans.info/..._cd_10_changer/
#1 je 10pinski na eni strani in okrogel na drugi. Ta okrogli gre na sprejemnik spodaj po sliki
#2 je okrogel in gre na 10CDC z zgornjega sprejemnika (kaj je bilo rečeno da naj bi bil za radio v zadnjem naslonu??)
Po tej shemi bi bilo jasno da gre z enga 10pinskega na radiotu na sprejemnik in nato na changer (zato drug 10pinski ni potreben)

Tukaj pa mi ne štima info da je zgornji od sprejemnika za radio od zadnjega naslona :confused

En gre na kontrolno ploščo, drugi na sprejemnik, tretji na kablu na changer.
Ni mi jasno zakaj bi šel ta drugi na sprejemnik, če si prej reku da gre eden od 10pinskih z radiota (tisti ki ga ne vidimo) potem na sprejemnik :confused

Nimam pojma, piše "priključek za slušalke". Bo treba poiskati navodila za Exclusiv...
Mam original navodila - piše samo tisto kar sem že skeniral :blackeye

Za boljši sprejem - priklopljene so tri antene in ko ena izgublja signal, druga itn. Namestiti je potrebno drugačne ojačevalce na zadnjo šipo (in razporediti antenski kabel), dela pa samo pri Business C in Pro C.
Tri? Kaj ni ena navadna kot na ostalih + antena diversity = 2. Ker za tale antena diversity imam na bavaria C electronic, C exclusive, C business RDS, CD business - pa bi rad kje staknil in zmontiral da vidim kok je kaj razlike


Tukaj bi moral dalibor vskočit, ker se mi zdi da ima vsaj 2x E32 ki imajo zadaj radio

Urejal tomos, 14.12.2009, 22:55.

Prikaži več možnosti


tomos
tomos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 129
  • Lokacija: Obala

#10

Orkalapipa Boris Avsenik!!!!!! A to je bilo tudi original!!! :eek :eek :eek :eek :eek :mljask :mljask :mljask :metalc :metalc :metalc

eko :ok2

takole zgleda komplet :ok2
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


Azael
Azael

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 11 179
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: E34, RAV4

#11

Saj pravim da je še meni čudno. :ok2

V avtu je vse prvovgradno, edino changer je retrofit (originalni set: tapravi kabli, tapeta, interface - no, ta je na srečo ostal notri). Spredaj v armaturki je 17-pinski konektor, 10-pinski za changer, 10-pinski za na sprejemnik; zadaj desno kjer je (naj bi bil) sprejemnik je samo en velik okrogel konektor (kabel ki pride od armaturke). Interface pa je imel zasedena oba okrogla konektorja... Če mi zrihtaš komponente, priklopim in povem kako je. :laugh

Tudi v navodilih piše isto za CD 10 (en na kontrolno, drugi na sprejemnik).
Je pa res da še nisem vsega razkopal med povezavo sprejemnik - changer, da bi videl kako se to razporedi.

Daljši izraz je 3-antennendiversity, torej so 3. :)
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


tomos
tomos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 129
  • Lokacija: Obala

#12

Saj pravim da je še meni čudno. :ok2

V avtu je vse prvovgradno, edino changer je retrofit (originalni set: tapravi kabli, tapeta, interface - no, ta je na srečo ostal notri). Spredaj v armaturki je 17-pinski konektor, 10-pinski za changer, 10-pinski za na sprejemnik; zadaj desno kjer je (naj bi bil) sprejemnik je samo en velik okrogel konektor (kabel ki pride od armaturke). Interface pa je imel zasedena oba okrogla konektorja... Če mi zrihtaš komponente, priklopim in povem kako je. :laugh

Tudi v navodilih piše isto za CD 10 (en na kontrolno, drugi na sprejemnik).
Je pa res da še nisem vsega razkopal med povezavo sprejemnik - changer, da bi videl kako se to razporedi.

si siguren da na sprejemnik pride kabel z armaturke in ne z 10CDC interface (ta tretji okrogel), ker po napisanem ti eden konektor inštalacije nekje sfali v računici. najboljše bo slikica
Objavljena slika

A z druge strani je na original ETK sliki za 10CDC čisto lepo vidno kako je priklopljeno (kam gre ta kabel 2 pol??)
Objavljena slika
zdej edina stvar ki bi bila za razčistit ali je tisto na sliki ki gresta obe dve žici noter 10CDC ali sprejemnik :confused

Prej sem naredil napako
#6 5.62m kabel ki je za business model
#7 5.21m kabel ki je za professional model (rad bi videl obliko konektorja na drugi strani ali je za interface ali za 6CDC Mbus changer)
#8 0.67m kabel ki je le za professional - tale je nekje zadaj priklopljen ke rje kratke dolžine - spet me zanima kake oblike konektorjev ima in kam je priklopljen??

Drugače edini komplet radio+sprejemnik je tale
http://cgi.ebay.de/A...=item53dea424ec
samo ima napako (naprej pol nisem bral ko sem zasledil DEFEKT)
Prikaži več možnosti


tomos
tomos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 129
  • Lokacija: Obala

#13

aja lahko skeniraš navodila 10CDC če je noter slikica priklopa da sva 100% kako je pravilno - ke rokol tega je bilo na netu dozdej napisano skoraj nič oziroma so samo delni podatki
Prikaži več možnosti


Azael
Azael

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 11 179
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: E34, RAV4

#14

Sem pogruntal - kadar je v sistemu changer, gre kabel kontrolna->sprejemnik direkt na changer/interface, od tu pa dodaten kabel na sprejemnik. Kot kaže so mi v avtu malo čudno zvezali (in to na pooblaščenem servisu v D :-D).

Objavljena slika
Objavljena slika
Objavljena slika
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


tomos
tomos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 129
  • Lokacija: Obala

#15

bomba - končno da se ve realna povezava. Glede na to da ima izhod 7 na radiotu izkoriščen, bi bilo za videt ali podpira Ibus :mljask.

Pa konektor na interface in changer je enaka kot na mojem exclusiv. Da bi le ugotovil kateri funkciji služi :cool
Prikaži več možnosti


tomos
tomos

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 129
  • Lokacija: Obala

#16

aja:
katere znamke je 10x CD wecshler
Prikaži več možnosti