Skoči na vsebino

 

DIY: E46 - Ročni vklop desnih AirBagov (Seat Occupancy Simulator)

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
57 odgovorov v temi
Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 364
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#1

Ker je na netu polno raznih načrtov za premostitev nedelujočih mrežic v sovoznikovem sedažu (Seat Occupancy Detector) sem se v zadevo poglobil in jo tudi praktično realiziral v avtu kolegice, ki bo spredaj v E46 občasno montirala otroški sedež.

Večinoma načrtov na netu je napačnih ali vsaj tveganih, ker uporabljajo premajhne vrednosti uporov, direktno vezane diode, itd. Vse te verzije lahko kljub delovanju (prevaranju varnostnega sistema) trajno poškodujejo obstoječo elektroniko, ker jo tokovno vsaj 3x preobremenijo.
Osnovna napaka, ki so jo pri teh sistemih naredili "home-made konstruktorji" je v tem, da so mrežice merili z navadnimi ohm-metri, ki pa v tem slučaju kažejo napačne vrednosti, ker so v tokokrogu brezhibne mrežice-detektorja tudi diode, zaradi česar klasični ohm-metri kažejo napačno.
Sam sem zadevo premeril z dosti zanesljivejšo UI metodo (merjenje toka v mA pri realnih 12V) in na podlagi tega izdelal simulator zasedenega in nezasedenega sedeža.

Ta simulator ima možnost postavitve v aktiven položaj (sopotnik prisoten) ali pa ga po zagonu motorja pustimo v pasivnem stanju (ni sopotnika) kakor se sam vedno postavi avtomatsko ob zaustavitvi motorja. Izbor delujočega stanja desnih airbagov izvedemo s posebno tipko, ki jo lahko vgradimo v sredinsko konzolo (npr. ob tipki ASC).
Če po zagonu motorja te tipke ne pritisnemo bo sistem zaznaval prazen sopotnikov sedež. Na to opozarja rdeča utripajoča LED dioda, ki jo vgradimo čimbolj na desni strani armature, da jo direktno vidi le sopotnik, voznika samega pa ne bo motila.

Načrt simulatorja:

Objavljena slika

Zadeva preizkušeno deluje kar se vidi tudi na statusu te mrežice, če zadevo preverimo s testerjem.

Nezaseden:
Objavljena slika

Zaseden:
Objavljena slika

To je nekakšna polavtomatska verzija simulacije. Tak simulator pa je možno izdelat tudi v čisto ročni verziji tako, da namesto releja uporabimo le njegov levi kontakt in ga nadomestimo s stikalom. Če je stikalo vključeno (kontakt sklenjen) bodo desni AB delovali, drugače pa ne.
Pri tako okrnjenem simulatorju pa potrebujemo le dve diodi in tri upore, nimamo pa signalizacije in avtomatskega izklopa.

Obstajajo še možnosti drugih podobnih variant, a zaenkrat toliko ... :)

Urejal Iztok Z., 18.04.2010, 23:12.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


Decko
Decko

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 300
  • Lokacija: Postojna
  • Avtomobil: Zmagovalca časa...:):)

#2

Superca...a se pri E36 vrednosti razlikujejo?
Ker tole bi jaz rabil....
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 364
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#3

Za E36 ne vem - bi moral premerit. Mislim pa, da bi po letniku 96 moralo biti enako. Če je mrežica od E36 po ETK katalogu istih številk kot za E46 ne bo problema.

Drugače pa lahko tudi poizkusiš, ker so v tem mojem simulatorju upori tako veliki, da nimaš kaj uničit. :ok

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


Decko
Decko

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 300
  • Lokacija: Postojna
  • Avtomobil: Zmagovalca časa...:):)

#4

Si bom čas vzel in poskusil :ok
Prikaži več možnosti


dK
dK

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 375
  • Lokacija: Ljubljana

#5

Sodelavec se je lotil te reči, pa ima še nekaj vprašanj. Izbral je tisto osnovno verzijo (2x dioda in 3x upor), kontakt, kjer je stikalo, je vedno sklenjen. Vprašanje, ki ga ima, pa je, kam točno pripeti to, ker mrežica ima 3 žice, to vezje pa 2. Barve tistih treh žic se tudi ne ujemajo s temi na shemi. Prav bele ni, ampak če se prav spomnim, naj bi bila belo rdeča in prav tako ni more ampak modro nevem kakšna. Sva pripela vezje na mesto belo rdeče in mesto modro? a je lučka za airbag po vklopu ostala prižgana. Barvo tretje pa ne vem. Na strani konektorja pa niti nisva gledala, ker je kabel skrit v nako platsiko. Torej, kje sva ga usrala? :-D
Prikaži več možnosti


tratnika
tratnika

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 503
  • Lokacija: Idrija
  • Avtomobil: e61 525DT

#6

Pomoje sta na drug konektor tole vezala. Sama mrežic ima do tiste črne škatlice (montiran na sedež, ki jo odmontiraš od zica tako da jo zasučeš za 45°) samo 2 kablčka v konektorju, bela in modra. Se bom tega tut sm lotu, le material še nabavim....

Urejal tratnika, 02.06.2010, 12:07.

Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 364
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#7

Sodelavec se je lotil te reči, pa ima še nekaj vprašanj. Izbral je tisto osnovno verzijo (2x dioda in 3x upor), kontakt, kjer je stikalo, je vedno sklenjen. Vprašanje, ki ga ima, pa je, kam točno pripeti to, ker mrežica ima 3 žice, to vezje pa 2. Barve tistih treh žic se tudi ne ujemajo s temi na shemi. Prav bele ni, ampak če se prav spomnim, naj bi bila belo rdeča in prav tako ni more ampak modro nevem kakšna. Sva pripela vezje na mesto belo rdeče in mesto modro? a je lučka za airbag po vklopu ostala prižgana. Barvo tretje pa ne vem. Na strani konektorja pa niti nisva gledala, ker je kabel skrit v nako platsiko. Torej, kje sva ga usrala? :-D


Sem šele sedaj videl tole ...

Odvisno za kateri avto rabi tvoj sodelavec? Če bi omenil še to in letnik ...

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


veloce
veloce

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 39 228
  • Lokacija: Vinorodni
  • Avtomobil: 159 TI

#8

Bravo, to sem jaz čas nazaj spraševal. Hvala bogu ne rabim več, ampak je zadeva precej uporabna.:ok
ARHITEKT
Prikaži več možnosti


tratnika
tratnika

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 503
  • Lokacija: Idrija
  • Avtomobil: e61 525DT

#9

Vprašanje za Iztoka. Kako naj vežem, po zgornji shemi, če ne želim stikala ON/OFF. Dva upora in ena ledica ali trije upori in dve ledice. Nisem skoraj prav nič v štromarskih vodah zato sprašujem:ok2

Urejal tratnika, 03.02.2011, 16:41.

Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 364
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#10

Če želiš stalno simulacijo zasedenega sedeža zvežeš samo levi del - dve diodi in trije upori. Seveda kontakt releja/stikala premostiš.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


tratnika
tratnika

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 503
  • Lokacija: Idrija
  • Avtomobil: e61 525DT

#11

Se mi je zdel. Hvala:ok :ok

Urejal tratnika, 04.02.2011, 19:28.

Prikaži več možnosti


tratnika
tratnika

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 503
  • Lokacija: Idrija
  • Avtomobil: e61 525DT

#12

Evo, pred časom vgrajen simulator (by Iztok), danes resetirana napaka in lučka več ne sveti :ok2
Iztoku še enkrat Hvala :beer
Prikaži več možnosti


dannyslo
dannyslo

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 78
  • Lokacija: Prlekija
  • Avtomobil: BMW F31

#13

Če sem prav razumel, ob zagonu avtomobila moramo vklopiti delovanje sopotnikovega airbaga.
Če je tako je po moje smiselno na releju vezati mirovni kontakt (NC) tako, da s tipko izklopimo delovanje, ker se mi zdi manjša škoda, da se ob nesreči vklopijo AB, čeprav sopotnikov sedež ni zaseden, kot pa jih pozabimo vklopiti in ob vas sedi lepša polovica, pa se ne vklopijo.
Na svetu je samo ena znamka avtomobilov - BMW,
ostali so samo prevozna sredstva.:ok2
Prikaži več možnosti


Warden
Warden

    Big Brother

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 560
  • Lokacija: Krasinec
  • Avtomobil: X3, E39 se prodaja

#14


..., ki bo spredaj v E46 občasno montirala otroški sedež.



v katero smer pa bo montiran otroški sedež, kam bo gledal otrok ?
Objavljena slika
BeMyWings
LP
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 364
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#15

v katero smer pa bo montiran otroški sedež, kam bo gledal otrok ?

Otrok gleda nazaj, da ga ima voznica lažje pod nadzorom.


Če sem prav razumel, ob zagonu avtomobila moramo vklopiti delovanje sopotnikovega airbaga.
Če je tako je po moje smiselno na releju vezati mirovni kontakt (NC) tako, da s tipko izklopimo delovanje, ker se mi zdi manjša škoda, da se ob nesreči vklopijo AB, čeprav sopotnikov sedež ni zaseden, kot pa jih pozabimo vklopiti in ob vas sedi lepša polovica, pa se ne vklopijo.

Prav si razumel. Ob vsakem zagonu avta začne utripat opozorilna lučka pred sopotnikom. Če potem želi si sistem AB vklopi s preprostim pritiskom na tipko. Ob vsaki zaustavitvi vozila pa se ta ukaz resetira in ponovno utripa opozorilna lučka ...

Glede NC vs NO varijante pa sem razmišljal tako. Če se kot sopotnik tja usede tvoja draga ali druga odrasla oseba, ki sme sedeti spredaj bo sama videla utripajočo lučko in lahko sama vklopila AB sistem.
Otrok v nazaj obrnjenem sedežu pa tega ne more. In kaj lahko bi se zgodilo, da bi se mama npr. ustavila na črpalki - ugasnila avto in ob ponovnem zagonu zaradi kakšne naglice pozabila izklopit desni AB ...

In zato sem se odločil za točno tako izvedbo :)

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


dannyslo
dannyslo

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 78
  • Lokacija: Prlekija
  • Avtomobil: BMW F31

#16

S tega vidika imaš seveda prav, jaz pa sem lupinico vedno vozil zadaj, ker se AB pač ni mogel izklopiti ( v ženinem Peugeotu 406 desni AB izklopiš s ključem).
Na svetu je samo ena znamka avtomobilov - BMW,
ostali so samo prevozna sredstva.:ok2
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 364
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#17

Nekateri proizvajalci imajo to rešeno bolje, drugi pa slabše. Tako pač je.

Tudi jaz sem otroke vozil v sedežu vedno zadaj na sredini, ker se mi je to iz pozicije v vozilu zdelo varnejša točka kot prednji desni sedež. Res pa je bila skoraj vedno zraven tudi mama.
Nimajo pa vsi takih možnosti ter potreb in je marsikdaj voznik/ca sam/a z otrokom v avtu.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


Warden
Warden

    Big Brother

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 560
  • Lokacija: Krasinec
  • Avtomobil: X3, E39 se prodaja

#18

Nekateri proizvajalci imajo to rešeno bolje, drugi pa slabše. Tako pač je.

Tudi jaz sem otroke vozil v sedežu vedno zadaj na sredini, ker se mi je to iz pozicije v vozilu zdelo varnejša točka kot prednji desni sedež. Res pa je bila skoraj vedno zraven tudi mama.
Nimajo pa vsi takih možnosti ter potreb in je marsikdaj voznik/ca sam/a z otrokom v avtu.


Moja izkušnja je taka, da je vožnja mnogo bolj varna, če se voznik med vožnjo ne ukvarja z otrokom, ker ga čustvena navezanost nanj neprimerno bolj kot običajno oddaljuje od koncentriranosti za vožnjo. S tem se nevarnost pred zapletom v nesrečo neprimerno bolj poveča. Bolje je vozilo ustaviti in pri ustavljenem vozilu pobrati dudo, igračo ali otroka potolažiti.

Sem imel primer, ko se je z avtom v moj ustavljen avto zaletela mamica, ki se je ukvarjala z jokom svojega deteta.

Zato podpiram mnenje, naj bo otrok v sedežu na najvarnejšem delu avta. In potrpljenje otroka bomo izboljšali, če se ne bomo z njim v avtu pretirano ukvarjali.

Kaj čmo, vsi nosimo davek napredka in blaginje.
Objavljena slika
BeMyWings
LP
Prikaži več možnosti


Relanium
Relanium

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 137
  • Lokacija: Zeleni kos Slovenije
  • Avtomobil: E46

#19

Iztok, najprej hvala za shemo, sem v tem da jo realiziram na svojem.

Imam pa eno vprašanje: je kaka možnost tipko za vklop prevezat na varnostni pas?
Ker se mi ne dopade vsakič vklapljat airbagov če je kdo zraven al pa vsakemu posebej razlagat da si mora vklopit s tipko.
Bi pač če se kdo zraven vsede se privezal, bi še aktiviral simulator zraven, pa je to to.
Popolnoma avtomatsko (in brez mrežice)

Rdeča lučka bi ga pa gnjavila da ni privezan :)

BTW: otrok ne furam in jih nimam nobenega namena zaenkrat

Urejal Relanium, 15.01.2012, 15:42.

Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 21 364
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#20

Ideja je dobra in sem o njej že sam razmišljal. Kolegici pa jo nisem izvedel že zato, ker z varnostnim pasom priveže tudi otroški sedež in bi bilo potem vse skupaj nesmiselno.

Za uporabnike brez namena prevoza otroških sedežev pa bi bila zadeva čisto v redu. Sam jo nisem izvedel zato, ker je montaža in instalacija dodatnega mikrostikala v zaklep varnostnega pasu dokaj zapleten postopek zaradi pomanjkanja prostora v mehanizmu.
Razmišljal sem tudi o varianti fotocelice, ki bi imela za zaznavanje sopotnika žarek nad sedežem in bi isto aktivirala ABge, če bi bil prekinjen žarek. A je že kvalitetna in zanesljiva fotocelica brez montaže dražja kot 2x menjava original mrežice ... :)

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.