Skoči na vsebino

 

Smernice za določanje vrednosti rabljenega avtomobila

* - - - - 2 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
70 odgovorov v temi
Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 775
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#1

Uvodna beseda:

V zadnjem casu so se med sodelujocimi na forumu zacele odvijati debate na temo ocenjevanja vrednosti ob nakupu ali prodaji vozila. Ceprav se naceloma vsi strinjamo, da dober nakup pomeni lepo ohranjen avto za cim manj denarja, pa to ne zadosca vec, natancni kupci zahtevajo dodatna pojasnila, z razlicnih strani prihajajo razlicni pogledi in zadeva je malodane prerasla v zmesnjavo. Zato je glavni cilj tegale prispevka pospraviti to zmesnjavo in stvari pospraviti na svoje mesto. Vpeljat bom skusal nove smernice, da ne recem kar standarde za ocenjevanje dejanske ohranjenosti vozila. Vasi komentarji, razmisljanja, dopolnitve in morebitne kritike so vec kot dobrodosle.

Vpeljava osnovnih kategorij ocenjevanja:

Ocenjevanje je lahko tako objektivno kot subjektivno, to pa je odvisno od izhodisca opazovalca. Ocenjujemo lahko stvari, ki so vidne na prvi pogled, kot tudi take, ki so vidne le izkusenemu ocesu, pa do takih, ki jih sploh ne moremo videti, kar pa nikakor ne pomeni, da ne obstajajo. Temu zadnjemu jaz recem "karakter" avtomobila. Ampak o tem bolj podrobno pozneje. Zaceli bomo iz najbolj preprostega vidika, ob koncu pa se bomo posvetili se tistim podrobnostim, ki jih klasicna literatura s tega podrocja niti ne omenja, za zahtevnega ljubitelja pa zato niso prav nic manj pomembne... Gremo torej lepo po vrsti glede na zahtevnost ocenjevanja.

1. Makro skala. To podrocje zajema tiste ocene, ki so dokaj nizko na stopnji zahtevnosti, zato jih lahko poda tudi manj izkuseno oko. Tako ni treba biti profesionalec, da ugotovis, da so gume zlizane, da je motor masten, da so sedezi strgani in da je avto precej zanemarjen. To ve oz. zna vsak laik. Vendar pa meni to nikakor ni dovolj in zato se spustim se korak nizje, na mikro skalo.

2. Mikro skala je vidik, na katerem nisi zadovoljen le z opazanjem dolocenih pojavov, ampak se vprasas, zakaj je tako in kako je do tega prislo. Odgovori na ta vprasanja pa ti pomagajo sestaviti vse koscke mozaika, slika se razjasni in le tako lahko dolocis realno vrednost avtomobila. Laik tega ne zmore (vsaj v celoti ne), za to so potrebne izkusnje in osnovno poznavanje tehnike delovanja avtomobila. To je podrocje, ki zanima mene in ki sem mu posvetil vecino dosedanjega zivljenja.

1.1. Ce si zadevo ogledamo makro skali, ponavadi ugotovimo sledece: najprej si ogledamo zunanjost avtomobila. Je barva originalna ali je bil lak popravljen. Ce je bil avto prebarvan, nas zanimata dve stvari. Zakaj je bil barvan in kako je bil barvan. Ce gledamo, kako je bil barvan, opazujemo hrapavost povrsine (licarji temu pravijo "pomaranca"), porazdelitev in enakomernost hrapavosti, napake pri lakiranju, ujemanje barve (kadar so bili lakirani le posamezni deli karoserije) in barvne prehode (prelive). To nam pove marsikaj o licarju, vendar ni najbolj pomembno. Bolj pomembno je, da avto ni bil prehudo poskodovan oz. ce je ze bil, da je bil kvalitetno popravljen. Za to se moramo ze malo bolj potruditi. Odpremo pokrov motorja (vecina trkov je celnih, sprednji del pa je tudi najbolj obcutljiv, zato je tam pravilno mesto za zacetek iskanja posledic morebitnih poskodb). Pogledamo si nosilce in plocevino okoli motorja. Ce opazimo zmeckanine, zvare ali neoriginalno zascito, je to znak, da je bil avto pri kleparju. Vcasih je tudi rja znak za nekvalitetno popravilo, ni pa nujno, vsaj pri starejsih modelih, ko tovarniska zascita karoserije se ni bila tako dovrsena, kot je danes, je lahko rja cisto "naraven" pojav. Naslednje, kar si ogledamo v makro skali, je stanje motorja in mehanike. Motor tece tiho ali ropota? Se zaganja? Kadi? Ima podvozje veliko zracnosti? Se menjalnik zatika ali celo skrta? Vse to se da dokaj hitro in enostavno preveriti. In vecina ljudi se s taksnim preverjanjem zadovolji. A v resnici je vse to le vrh ledene gore... njen glavni del se skriva pod gladino in je ocem neviden. Lahko ga le ocenis, vendar moras za to imeti izkusnje, tehnicno znanje, poleg omenjenega pa moras biti se zelo dober psiholog. To je mikro skala in te ne boste nasli v nobenem Eurotaxu...

2.1. Verjetno me boste vprasali, zakaj sem omenil psihologijo. Psihologija ima pri tem velik pomen, vcasih je celo kljucen. Grem celo tako dalec, da si upam trditi, da si vcasih avto zelo na hitro ogledam in se veliko bolj posvetim oceni cloveka, ki ga je vozil, torej lastnika. Imamo namrec vec tipov ljudi in razlicni ljudje za avtomobile zelo razlicno skrbijo. To podrocje je zanimivo in o tem verjetno se niste veliko slisali, zato si ga bomo v nadaljevanju malo bolj podrobno pogledali. Pa zacnimo kar pri denarju. Imamo bogate in revne ljudi, bogate in revne lastnike avtomobilov. Bogatejsi ljudje ponavadi kupijo nov ali malo rabljen avto in ga vzorno servisirajo. Ni pa seveda nujno. Videl sem ze bogate "skrtuhe", ki so avto "izmolzli" do zadnjega atoma moci, preden so ga prodali, kot tudi reveze, ki so dobesedno raje stradali, samo da je imel avto sveze olje in nove gume... Zato se spet pomaknemo za eno skalo nizje in si ogledamo karakter cloveka, pa tudi na njegovo starost ne smemo pozabiti. V splosnem velja, da nasilnezi in/ali arogantni ljudje slabse skrbijo za svoj avto kot prijazni in kulturni predstavniki nase druzbe. Nenazadnje tudi izobrazba igra svojo vlogo. Kakor tudi spol, ceprav so vozniki BMWjev v veliki vecini kar moski, tako da bom to poglavje izpustil. Zdaj se samo od sebe postavlja vprasanje, kdo je "idealen" lastnik avtomobila? Iz mojih dosedanjih izkusenj vam lahko odgovorim takole: idealen lastnik (prodajalec) avtomobila je moski srednjih let, z visjo ali visoko strokovno izobrazbo, po moznosti tehnicne stroke (ali pa ima le smisel za tehniko), dobro situiran, ki je prvi ali morda drugi lastnik avtomobila. Zakaj moski srednjih let? Zato, ker je avto, ki ga kupis od "mulca", ponavadi "zgonjen", tisti od "ata" ali "mame" pa so kljub brezhibni ohranjenosti in presenetljivo majhnemu stevilu prevozenih kilometrov vsi zamorjeni in zalezani. Poleg tega so mlajsi ljudje apriori bolj zahtevni pri izbiri dodatne opreme in je tak avto res prava premija. Seveda pa inteligentni lastniki tudi vedo, kaksen avto imajo, zato je tudi nastavljena cena ponavadi obcutno visja. Ampak ce mene vprasas, se na koncu tistih nekaj sto tisocakov dodatka se kako izplaca... No, pa si poglejmo se najbolj "neugodnega" lastnika oz. prodajalca. Od koga torej nikakor ne priporocam nakupa. V prvo kategorijo spadajo neposteni preprodajalci (bodisi firme ali posamezniki). Ti ponavadi kupijo zgaran avto, prevrtijo kilometre in "izgubijo" servisno knjigo. Prvo se ni tako hudo (ker danes avtomobili zdrzijo veliko stevilo kilometrov), zato pa je drugo toliko bolj nadlezno, ker brez evidence o servisiranju res ne ves, pri cem si. Kupiti avto brez tovrstnega "pedigreja" je velik riziko in se na dolgi rok ponavadi izkaze kot napaka, katero kasneje drago placas. Avto brez dokumentacije kupis le, ce je res poceni, pa se takrat veliko tvegas. Preprodajalci pa vemo, kaksne cene imajo, zato samo stran od njih (ce so na slabem glasu). Druga kategorija so primitivni lastniki. Taksni ljudje vidijo racunico v tem, da avto kupijo, ga par let gonijo, vanj ne vlagajo nic ali skoraj nic in ga na koncu bolj ali manj poceni prodajo. Njim se to splaca, saj vse racune namesto njih placa kupec. Pa vseeno je lahko tudi tak avto dokaj ugoden nakup, predvsem na racun (ponavadi, ce je prodajalec posten) dokaj nizke cene. Taksen avto se lahko z malo truda spet povrne v dobro stanje, ce le ni prevec zdelan. Kje je meja, pa bom pojasnil v naslednjem poglavju...

3. Popravilo avtomobila: se izplaca ali ne?

Popravilo avtomobila se izplaca v naslednjem primeru: kadar avto dobis tako poceni, da je tudi vkljucno s predvidenimi stroski popravila cena bistveno bolj ugodna od konkurencne ponudbe na trgu. To je lahko bodisi karamboliran avto, bodisi pokvarjen, ali pa je le na splosno dotrajan in potrebuje vecji servis. Na splosno velja, da nekateri ljudje raje kupijo nov (drug) avto, kot pa da bi starega popravljali in sicer iz razlicnih razlogov. Nekdo je avta ze dodobra navelican, nekdo ne pozna nobenega mehanika ali kleparja, nekdo preprosto nima casa za to (od takega se ponavadi najbolj splaca kupiti avto -to je clovek, ki ponavadi dobro zasluzi in je avto vestno vzdrzeval do neke vecje okvare/karambola), so pa tudi taki, ki so avto "namensko" zdelali do konca in bi radi zdaj nekoga dobesedno "nategnili" in mu avto prodali za ceno lepo ohranjenega. Naivnih kupcev je vedno veliko in vse se da prodat, ce le dovolj dolgo cakas na pravega naivneza. Sicer se smesno slisi, je pa v resnici komicno, ampak zlato pravilo neumnih preprodajalcev je, da pac pocakajo na nekoga, ki je se bolj neumen kot oni sami. In brez skrbi, taksen se vedno najde, ker je splosno znano dejstvo, da sta le dve stvari brezmejni: vesolje in cloveska neumnost :-D Neumen je torej tisti, ki je na avtomobilskem podrocju laik, pa vendar si ne poisce ustrezne pomoci bolj izkusenega kolega pri nakupu...

Gremo naprej. Na trgu je nekaterih modelov avtomobilov veliko, drugih manj. Tudi stevilcnost ponudbe igra pri vprasanju obnove avtomobila pomembno vlogo. Izgubljat energijo s popravilom nekega avtomobila, ki jih je na trgu malo morje, je nesmiselno pocetje. V taksnem primeru se je najpametneje avta cim hitreje (oz. cim drazje) znebit in pocakat na enak model, a cim lepse ohranjenega. Cas je namrec ponavadi dragocen in ce niste ravno ljubitelj restavriranja, nima nobenega smisla, da izgubljate cas za popravilo oz. iskanje kvalitetnega mehanika (da o zivcih ne govorimo). Redki avtomobili so pa seveda cisto druga pesem. Pred nakupom taksnega primerka se velja ponavadi se malo razgledati naokoli, ce je morda kje blizu kaksen ohranjen primerek, in ce ga ni, potem se pac lotimo obnove. Za osnovno oceno, do kje se obnova "splaca" (to v bistvu ni prava beseda, ker se ponavadi ne splaca, lahko se le povrne v obliki uzitkov, ki ti jih nudi obnovljeni avto), se lahko razgledamo tudi v tujini, recimo na Mobile.de ali podobnih naslovih. Razlike na trgih so ponavadi dokaj velike in nekateri modeli so pri nas cenejsi kot v tujini in obratno. Poleg tega ti morebitna visoka cena avtomobilov tega modela v tujini pove, da je ta avto kvaliteten in zatorej vreden obnove... in obratno.

In kdaj se popravilo ne izplaca, boste vprasali. Ponavadi je to takrat, ko je avto res cisto do konca izrabljen. Takrat ne pomaga niti, ce ga dobimo zastonj ali skoraj zastonj. Zavedati se moramo, da avto ni sestavljen le iz motorja, karoserije in notranjosti, ampak ima tudi najbolj enostaven model se na stotine ali na tisoce drobnih sestavnih delov, ki pogojujejo nase zadovoljstvo oz. nezadovoljstvo med voznjo. In prav temu bom posvetil naslednje poglavje.

4. Kateri avto je res prevec zdelan in katerega se se da popraviti?

V osnovi je to enako kot pri cloveku: dokler je bolezen v zacetnem stadiju, se se da pozdravit, ko pa se enkrat dovolj razsiri, je prepozno. Z eno samo razliko. Avto lahko tudi "vstane od mrtvih", ce je volja in denar za to, clovek ne. Vendar pa se taksno "vstajanje od mrtvih" izplaca le v primeru, da je avto izredna redkost in kot tak zelo dragocen. Mora biti torej nekaj posebnega, "collectible" se temu tudi rece s tujko... Se pa da avto uniciti na vec razlicnih nacinov. Razlicno nepravilno ravnanje prizadane razlicne sklope, usodna pa je ponavadi kombinacija vsega skupaj. V praksi locimo naslednje primere "napacnega ravnanja" z avtomobili:

a) Karambol. Karambol ni skodljiv le zaradi zvite plocevine, ki zahteva kleparski poseg in tak avto (odvisno od kvalitete popravila) potem ponavadi zacne hitreje rjaveti. Tudi geometrija podvozja se da spraviti v red, hudic se skriva v podrobnostih. Ste se ze kdaj sprasevali, zakaj imate neskoncne probleme z elektriko v avtomobilu? Zakaj vam regulacija klime in gretja ne deluje tako, kot je treba? Vam morda zivce nacenjajo cricki, ki se oglasajo izpod tapet in oblog? Vam gre na jetra sum vetra pri visokih hitrostih, katerega nikakor ne morete odpraviti, ceprav ste zamenjali ze cel komplet tesnil? No, vzrok za vse te nevsecnosti je ponavadi cisto cloveskega izvora. Klepar avto hitro razstavi in poravna plocevino, pri sestavljanju pa se ponavadi zatakne. In ce upostevamo, da se vecina avtomobilov rihta za nadaljnjo prodajo in da se pri tem vedno mudi, potem vemo, kaksna je "natancnost" mojstrov, ki avto sestavljajo...

b) Pomanjkljivo vzdrzevanje. Pri (ne)vzdrzevanju je tako. Dolocene stvari avtomobil prenese brez trajnih posledic, druge se se kako mascujejo. Ponavadi se pomanjkljivosti glede vzdrzevanja pokazejo sele v kasnejsih letih, tako da je upostevanje tega faktorja kljucno pri izbiri malo starejsega avtomobila. V splosnem velja, da so na slabo vzdrzevanje veliko bolj obcutljivi turbodizli, kot bencinarji. BMW in Mercedes sta sicer znana, da preneseta (skoraj) vse, ampak vseeno ima vsak avto nekje le neko svojo mejo... Je pa zunanji videz avtomobila pogosto zelo varljiv. Ce se lak na zunaj zelo sveti, to se ne pomeni, da je bil avto vzdrzevan, in obratno. Nekateri ljudje so namrec pravi mojstri v prikrivanju pomanjkljivega vzdrzevanja. Ampak izkusenemu ocesu tega ne morejo skriti. Prevarajo lahko le laike...

c) Nepravilna uporaba. Po mojem mnenju kljucni dejavnik pri ohranjenosti avtomobila, pogosto naredi veliko vecjo skodo kot karambol, nestrokovno popravilo in pomanjkljivo vzdrzevanje skupaj. Najbolj zanimivo je pa to, da so posledice nepravilne uporabe najbolj skrite in jih je najtezje opaziti. Vcasih se lahko skrijejo celo izkusenemu strokovnjaku, saj prvi pregled in preizkus ne pokazeta nicesar sumljivega. Da je nekaj narobe, se pokaze sele scasoma, po daljsi uporabi, se najveckrat pa takrat, ko se iz svojega avtomobila presedes v kak drug avto istega modela, pa je tisti cisto drugacen, bolj odziven, lahkotnejsi, mocnejsi, udobnejsi, skratka boljsi. Od kje neki, ce sta vendar enaka??? Pa nista. Temu jaz pravim KARAKTER avtomobila. In naj se se tako smesno slisi, "karakter" avtomobila je enak karakterju lastnika. In to se da predvideti le s pomocjo poznavanja osnov cloveske psihologije. In tehnike. Eno vpliva na drugo in pusti posledice. Posledice se lahko merijo v milimetrih ali celo v mikronih, pa vendar so. Obstajajo. In razlike na racun tega niso vec tako majhne...

Avto je na nek nacin kot obleka. Novi avtomobili so si vec ali manj enaki, rabljeni pa ne vec. Lahko bi rekli, da so na nek nacin "uhojeni". Uteceni. Tadva pojma gresta z roko v roki. Bom pojasnil.

Spet si bomo zadevo pogledali iz treh razlicnih vidikov. Rabljen avto je lahko "bolan" na karoseriji, motorju (z mehaniko vred), ali pa na notranjosti. Seveda so mozni tudi vsi trije dejavniki hkrati oziroma njih kombinacije. In moja naloga, ko iscem primeren rabljen avto je, da najdem takega, kateremu se te stvari najmanj poznajo. Le taksen rabljen avto je lahko kljub starosti primerljiv z novim in le taksen se lahko vozi kot nov in lastniku nudi obilico uzitkov. Vendar pa, kot sem ze rekel, to je ponavadi ocem skrito. Zato vedno govorim, da morate preizkusit cim vec avtomobilov, ko iscete pravega... ali pa mi zaupate in to za vas naredim jaz. Avtomobili, ki jih jaz prodajam, blestijo prav v tej kategoriji. Neglede na zunanji videz, so za vozit izredni... imajo pozitiven KARAKTER.

Karakter avtomobila je odvisen od le enega dejavnika in to je obraba. Obrab pa je vec vrst. Obrabljena je lahko karoserija, ki rjavi (posledica povrsnega kleparskega in/ali licarskega popravila). Obrabljen je lahko motor, ki zato kuri olje in kadi, ali pa je ZAMORJEN. Zamorjenost je poseben fenomen, ki sicer se ni cisto pojasnjen, zato pa je dokaj lahko dokazljiv -moc motorja in odzivnost se zlahka izmeri. Obrabljena je lahko tudi notranjost, kar pa je neposredno povezano s fizicno zgradbo cloveka. Zanimivo pri tem je predvsem to, da je lahko sedez tako nesrecno poseden, da se to sicer komaj opazi, pa vendar je ugreznjen ravno na napacnem delu in te bo vse bolelo, pa ceprav ti sploh ne bo jasno od kje in zakaj. In navsezadnje je lahko obrabljena tudi mehanika (menjalnik, podvozje, sklopka). Te stvari se na prvi pogled ponavadi sploh ne opazijo, so pa KLJUCNEGA pomena za vase pocutje v avtomobilu. Ne boste verjeli, celo VONJ je pomemben. V avtu, v katerem disi plemenito usnje, se boste veliko bolje pocutili kot v tistem, kjer se vonj po cikih mesa z vonjem poceni disav, "smrdljivcev", kot jim jaz pravim... Po najslabsem moznem scenariju boste kupili sicer blescec in na zunaj skrbno zloscen avto, ki pa bo zoprno smrdel, motor bo len in zamorjen (poraba zaradi tega neprimerno visja -vcasih se pozna tudi do liter ali dva, ker ga moras tiscat), menjalnik se bo zatikal, sklopka bo tezka in nerodna, v hrbtu vas bo bolelo zaradi napacno posedenega sedeza, vi pa niti vedeli ne boste, zakaj je tako... No, zdaj veste. Ali pa tudi ne. Tega je se OGROMNO. In za nakup dobrega rabljenega avtomobila potrebujete eno od teh dveh stvari: prva je SRECA in drugi sem JAZ. Silim pa nikogar ne, da kupuje pri meni, odlocitev je v vasih rokah... :ok2
Prikaži več možnosti
    • corvette je všeč


ajey_E30
ajey_E30

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 967
  • Lokacija: Ljubljana

#2

jerry supr si napisu sam dej to probi v skrajšani verziji k tole se mi pa res neda brat :crazy :blackeye
Bencin!
Prikaži več možnosti


Josip Broz - Tito
Josip Broz - Tito

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 155

#3

jerry supr si napisu sam dej to probi v skrajšani verziji k tole se mi pa res neda brat :crazy :blackeye


Če se ti ne da brat, kako pa potem veš, da je super napisu?
Na BMW-ju svet stoji!
Prikaži več možnosti
    • DrPwner in Afganzo uporabnikom je všeč to sporočilo


ajey_E30
ajey_E30

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 967
  • Lokacija: Ljubljana

#4

jerry supr si napisu sam dej to probi v skrajšani verziji k tole se mi pa res neda brat :crazy :blackeye


Če se ti ne da brat, kako pa potem veš, da je super napisu?


ah jerrya poznam že kar nekaj cajta in nekako vrjamem v njegov čar
Bencin!
Prikaži več možnosti


bmw M3 cabrio
bmw M3 cabrio

    Addicted to M POWER

  • Uporabnik
  • Sporočil: 596
  • Lokacija: Marburg
  • Avtomobil: 1Xbmw 2xmercedes-benz

#5

Bravo jerry.zelo dobro napisano :ok
M3 e46 2002:mznak,MB E55 AMG 2004,MB SL AMG 2002:mljask
Prikaži več možnosti


Austin Powers
Austin Powers

    sir Captain Slow

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 14 179
  • Lokacija: Canvey Island, Essex, GB
  • Avtomobil: S54

#6

Sticky? :ok
LP
Austin

BMW Z3 - simply - purely medicinal. :)

Prikaži več možnosti


Martin ///M
Martin ///M

    RWD addicted

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 10 436
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E30 325i MT2 & type R

#7

sem dal pod sticky men se zdi da to spada tja, ampak prebral sem pa šele pol :crazy
bravo jerry tvoje poste je kul brat :ok ....... sam cajt morš met :ok2
Vsak je svoje Tinkare Kovač!
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 775
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#8

Hvala... :) Se kako se zavedam, da je tole branje precej tezko in da vas verjetno spominja na solo, kar je sploh :blah Problem je v tem, ker je ocitno nemogoce napisat sestavek, ki bi bil hkrati poucen in zabaven -ce bi komu to uspelo, bi vsi z veseljem hodili v solo, cetudi nas snov ne bi niti najmanj zanimala; kaksna je pa situacija v resnici, pa vsi prav dobro vemo (pri nas na FS niti avtomobilske smeri nimamo...) :crazy

Za popestritev bom dodal se nekaj svojih anekdot, vi pa povejte kaksno vaso v zvezi z napisanim :-D Zelo rad bi namrec dobil tudi kaksno povratno informacijo o tem, cesa si vi pri nakupu rabljenega avtomobila najbolj zelite, do zdaj sem (na svoje neizmerno presenecenje) ugotovil le to, da je mnogim kaj malo mar ce ima avto klimo ali ne :ok2
Prikaži več možnosti


Iztok G.
Iztok G.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 698
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: BMW isetta M-technick II

#9

Jerry, dobro napisano! :respect
Prikaži več možnosti


RobertH
RobertH

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 018
  • Lokacija: ...

#10

Jerry vidim, da si se v avtomobile precej poglobil.
Znalo bi biti zanimivo izdelati povprečen profil voznika recimo:
-BMW -ja
-AUDI - ja
-VW - na
-VOLVO - ta
-SAAB -a
-MERCEDES - a
glede preračunljivosti, avanturizma, zahtevnosti, tehničnosti, racionalnosti, in tako dalje.
Seveda, ko si boš vzel čas. :)
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 775
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#11

Jerry vidim, da si se v avtomobile precej poglobil.
Znalo bi biti zanimivo izdelati povprečen profil voznika recimo:
-BMW -ja
-AUDI - ja
-VW - na
-VOLVO - ta
-SAAB -a
-MERCEDES - a
glede preračunljivosti, avanturizma, zahtevnosti, tehničnosti, racionalnosti, in tako dalje.
Seveda, ko si boš vzel čas. :)


To bo pa tezko, ker nekatere firme izdelujejo avtomobile zelo razlicnih razredov. Tako recimo ne mores v en kos pospraviti lastnikov VW Lupota in Touarega :ok2 Sicer pa psiholoski profil najraje napravim kar na licu mesta (gledam se 1001 stvar poleg znamke avtomobila) in da je slika popolna, si moram ogledat lastnika, avto in hiso oz. stanovanje, kjer zivi :ok Nekateri se temu poskusajo izognit in uporabijo recimo izgovor, da njegove hise "ne bom nasel" :puzzled Jaz ponavadi vztrajam in ce me veckrat zavrne, avta sploh ne grem gledat :cool To je le eden iz mnozice varnostnih ukrepov, ki zagotavljajo dober in uspesen nakup... :wink
Prikaži več možnosti


Chef
Chef

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 529
  • Lokacija: .,

#12

Zelo lepo, da si se potrudil in odgovoril na veliko vprasanj s tem prispevkom Jerry :clap

A ko gres gledat nek avto, vzames s sabo se kaksno merilno napravo, na primer merilec debeline laka, kaj za izmerit kompresijo motorja, ali tega ne potrebujes?
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 775
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#13

A ko gres gledat nek avto, vzames s sabo se kaksno merilno napravo, na primer merilec debeline laka, kaj za izmerit kompresijo motorja, ali tega ne potrebujes?


Ne, Jerrymeter povsem zadosca :laugh

Debelina laka je le eden od mnogih parametrov, ki ti povedo, ali je bil avto poskodovan. Ponavadi so avtomobili visjega cenovnega razreda tako ali tako skoraj vsi kasko zavarovani in se barvajo za vako malenkost (prasko), ker barvanje itak placa zavarovalnica. Debelina laka (v bistvu meris sloj laka + kit + sprickit + temeljno barvo, torej vse plasti do gole plocevine) pa te lahko tudi zavede, saj po merjenju se vedno ne ves, ali je bila streha oz. hauba poskodovana samo od toce, ali pa je bil avto celo prevrnjen na streho. Prvo je zelo nedolzna poskodba, drugo vse prej kot to, v obeh primerih pa je na nekaterih mestih mozno najti prav nenormalno debele nanose kita :wink Merilec debeline laka ti pomaga le pri zbijanju cene, ko kupujes avto od ze precej obupanega oz. nesamozavestnega prodajalca, ampak Jerry ima za taksne primere na zalogi se precej drugih ukrepov, ki na koncu privedejo do enakega ali se boljsega rezultata... :-D Kompresijo motorja je pametno preveriti le pri zelo starih dizlih, pa se tam je ponavadi vse jasno ze ko zagledas moder dim iz izpuha... to velja tudi za bencinarje, je pa bolj redko, sploh pri novejsih motorjih... (BMW=kvaliteta) :cool
Prikaži več možnosti


gorenc
gorenc

    Banned

  • Izključen
  • Sporočil: 882

#14

na mah prebral celoten sestavek kar pomeni, da Jerryju beseda lepo tece :ok
Prikaži več možnosti


toni
toni

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 239
  • Lokacija: Sevnica
  • Avtomobil: F11 520d; E90 320d

#15

Jerry, mislim, da je skrajni čas, da kakšno knjigo napišeš.

Kar pa se tiče karakterjev voznikov različnih znamk avtomobilov, mi je prijatelj, ki zna zelo dobro presoditi ljudi, dal dobro razdelitev voznikov (seveda je zelo posplošena, ampak v veliko primerih drži):

- vozniki BMW-jev so nasplošno mlajši oz. strarejši, ki so mladi po srcu, ki imajo radi udobje na športen način;

- vozniki Mercedesov so načeloma starejši (tudi mlajši) uglajeni gospodje, za katere je na prvem mestu udobje, eleganca, ...;

- vozniki Audijev (VW) so malce grobi ljudje (mesarji);

- vozniki Oplov spadajo v eno grupo zgoraj, ampak nimajo denarja za prve tri znamke, imajo pa nemca.

LP
Ali veste, kaj pomeni beseda FAMILY?
Father And Mother I Love You
Prikaži več možnosti
    • DaKiNe je všeč


cybermatrix
cybermatrix

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 536
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: X5

#16

Dodal bi še svoj seznam, ki ga uporabljam že kar nekaj časa. Jerry če si za stvar lahko sestaviva neki priročnik. Po mojem bi tole zanimalo marsikoga, ne le lastnike BMWjev. Pa dava potem recimo v nek PDF dokument. :-D

Tale spisek je bil sestavljen nekje okoli 2002 vendar podaja še vedno iste principe.


SPISEK KONTROLNIH TOČK PRI NAKUPU
RABLJENEGA AVTOMOBILA



Priporočam, da imate s seboj tole opremo
1. Obleka, s katero se lahko tudi vležete pod avto ali podloga
2. Rokavice, da si ne boste rok umazali
3. Žepna svetilka (delujoča)
4. Magnetek
5. Merilec tlaka v gumah


Prodajalec

1. V kolikor kličete na oglas in prodajalec vpraša za kateri avto pa gre, je po vsej verjetnosti preprodajalec.
2. V kolikor se prometno dovoljenje ne glasi nanj, je verjetno tudi.
3. Če na vas pritiska s kratkim rokom za odločitev, raje premislite še enkrat. Bolje en zamujen dober avto kot
kupljen slab!
4. Če stalno govori in odvrača pozornost ali spreminja temo pogovora, bodite pozorni saj je možno, da kaj
prikriva.
5. Če vam zatrjuje, da je v zadnjem času vse živo popravil, da bi ga bolje prodal, mu le ne verjemite kar
tako. Verjetno avto prodaja zato, ker ga mora stalno popravljati je to (pre-)drago.
6. Če ima avto samo malo časa obstoji verjetnost, da je z njim nezadovoljen. Poskusite ugotoviti vzrok.
7. Če je avto mlad in je prodajalec že tretji, četrti, … lastnik, je nekaj čudnega s tem avtom. Bodite pozorni.
8. Bodite še posebej previdni, če za avto ni vseh pravih papirjev – prometna, zavarovalna polica, servisna
knjižica ali še taka malenkost kot kodna številka za avto radio – le kako ga je sam poslušal?
9. Če na resna vprašanja odgovarja s frazami, ima lahko kaj za bregom. Primeri: Motor zato slabo vžge, ker
je mrzlo ali par dni ni bil vožen; slabo se pretikajo prestave pri vseh avtih tega tipa...
10. Če je bil avto zaleten, vztrajajte na tem, da vam pokaže račun popravila (bog si ga vedi, kateri pocar je
drugače to nestrokovno popravil ali pa je bil lahko obseg škode večji, kot trdi)
11. Če o kilometraži govori stalno samo o tem, da je po števcu toliko, o drugih indikatorjih pa noče slišat (beri
spodaj), potem je v resnici lahko še x-krat več.
12. Če nima/noče dati originalne servisne knjižice oziroma je le-te prazna, lahko kaj prikriva ali pa je nekdo
“fušal/pocal” pri avtu.
13. Če v pogodbo ni pripravljen zapisati, da je bil avto nezaleten ali, da bo to pa to pred prepisom še popravil,
pozabite na to.
14. Če se pa ni pripravljen peljati z vami na tehničnega ali pa na pooblaščeni servis, potlej pa tako ali tako
pozabite na ta avto.


Pregled karoserije

1. Je avto umazan? Potem boste težko odkrili manjše nepravilnosti, ki lahko marsikaj pokažejo.
2. Kontrola rje: poglejte pragove, vzdolžne nosilce, kote notranjih blatnikov, vogale na zunanji strani
blatnikov, poglejte tudi v skrite kote - ne pozabite baterijske svetilke, spodnji robovi vrat in prtljažnika.
3. Ste preverili zaščito podvozja? Posamezna napihnjena mesta nakazujejo rjo.
4. Je zaščita podvozja čisto nova? So deli nanosa drugačne barve? Še posebej na pragovih in robovih
blarnikov? Sumljivo…
5. Ste našli debeli nanose kita? Preverite še z magnetkom.
6. Preverite celoten izpuh, če rjavi ali če ima strgane/zlomljene nosilce.
7. Je bil avto zaleten? Bodite pozorni na različne barvne nianse, ostanke laka na vratnih in okenskih tesnilih,
na slabo prilegajoča se vrata in pokrove, na zvarjena mesta na podvozju, nosilcih karoserije in blatnikih.
Lahko tudi samo kaže na to, da je bil kje kakšen rjast flek “prešprican”.
8. Če so špranje v vratih in pokrovih zelo očitno različnih širin, je bil avto verjetno poškodovan.
9. Preverite vsa gumijasta tesnila (okna, prtljažnik, vrata in strešno okno). Če ne tesnijo, bo rjavelo (če že
ne).
10. Sumljivo je tudi, da avto nima nobenih pikic na maski oziroma na sprednjem pokrovu, ima pa dovolj
prevoženih kilometrov.
11. Če so žarometi (reflektorji) mat, zarjaveni ali pa so svetila od znotraj zarošena je verjetno, da ne tesnijo.
To je običajno precej drago, ko ti na naslednjem tehničnem to zavrnejo...
12. Dvignite preproge v kabini in prtljažniku. Če je pod njimi vlažno ali plesnivo boste verjetno v vogalih našli
tudi rjo.
13. Ali je profil na gumah v redu (vsaj štiri milimetre globok)? Bodite na kvaliteto gume še posebej takrat
pozorni, če je bila stranice gume “poplajhana” s črno barvo.
14. Če ima avto manj kot 50.000 km in nove gume, preverite, zakaj – pozimi mora voziti na zimskih, polet na
letnih? Če je menjal zaradi “dirkaške” vožnje prav, če je pa vozil več, kot vam “govori” števec tudi prav,
vendar ne za vas!
15. Ali so velikosti gum, tip in proizvajalec na vseh gumah isti? Tudi na rezervni gumi?
16. Ali ima rezervna guma dovolj tlaka? Če je prazna, je lahko preluknjana.
17. Ali ustrezajo velikosti gum tistim v navodilih? Če so prevelike oziroma preširoke, preverite končnike –
tehnični?
18. A so poleti oz. zgodaj jeseni monitirane zimske gume? Zakaj? A so letne totalno fuč ali celo posnete?
19. Preverite kako je z garancijo proti prerjavenju! Garancijo lahko verjetno uveljavljate samo takrat, če je bil
avto redno kontroliran pri pooblaščenem servisu (izpolnjena servisna knjižica!!).
20. Se hočete res prepričati, a je bil popravljan, klepan oz. barvan? Za nekaj jurjev si kupite GlassMeter (ali
pa kje sposodite) in z njim premerite vse površine avta – tam, kjer je meritev najmanjša je verjetno
originalna barva. Če pa meritev precej naraste, si pa lahko mislite svoje.


Pregled podvozja in koles

1. Ali so gume enostransko zvožene? Ali so poškodovane obese, ali je zamaknjena karoserija po nesreči –
napraviti bo potrebno optiko koloteka, lahko je tudi kaj hujšega.
2. V enakomernih razmakih zvožen profil na gumah – verjetno so okvarjeni blažilniki.
3. Preverite blažilnike – poglejte, če so sledi olja oziroma vlage. To ni dobro, saj pušča.
4. Preverite, če imajo kolesa “luft”: z rokami krepko zatresite kolesa. Če imajo “luft” potem so verjetno ležaji
obrabljeni.
5. Preverite, koliko mrtvega hoda ima volan: pri naravnost stoječih prednjih kolesih se sme volan zaverteti za
največ dva prsta, ne da bi se kolesa premaknila. Če je več, so lahko končniki obrabljeni ali pa volanski
prenos (zobata letev…). Najbolje je, da zavrtite volan, ko je motor ugasnjen. Če kaj poka ali škrta bo tudi
treba kaj še popraviti na tem avtu.


Test zavor

1. Preverite, da zavorni koluti nimajo žlebov (odmontirajte kolesa, če je potrebno).
2. Preverite zavorne diske, da ugotovite, koliko so zrabljeni – normalna obraba nekako pomeni 0.6-0.7 mm
na 100.000 km. Običajno je na znanji strani diska rob, kjer zavorna obloga ne pritiska, na katerem se da
izmeriti obrabo. Lahko pa, da so diski novi, vprašajte zakaj!
3. Ali so zavorne obloge vsaj pet milimetrov debele?
4. Zavorni pedal se tudi pri daljšem pritisku ne sme podati do dna (“do pleha”). Če se, ima zavorni sistem
“luft”, ali pa pušča – zavorni cilinder ne tesni.
5. Preverite, če je dovolj zavorne tekočine v posodi!


Pregled motorja

1. Preglejte motorni prostor – predvsem na spodnji strani mora biti suh in relativno čist
2. Če je motorni prostor zaoljen oziroma popolnoma “zasvinjan” ali pa, če je sterilno čist: nekaj je verjetno
narobe – minus točke
3. Preverite cevi in hladilnik, če tesnijo. Sledi vodnega kamna kažejo mesta, kjer ne tesni.
4. Preverite hladilno tekočino, ne sme biti umazana od motornega olja oziroma rje. Če je je premalo, tudi ni
dobro.
5. Preverite nivo olja. Lesketajoči delci na kontrolni palici kažejo na obrabljene ležaje ojnice.
6. Poglej še na obesek od servisa pri zadnji menjavi olja. Če datum in kilometri nekako ne gredo skupaj s
števcem, je nekaj čudnega, a ne?
7. Vžgite motor. Ali takoj vžge in teče enakomerno? Pri vžigu preverite merilec temperature – če kaže
normalno delovno temperaturo, so ga že prej ogreli.
8. Ali trdo klenka? Lahko je okvara motorja.
9. Ali se pri delujočem motorju hladilna tekočina peni (kot gazirana voda) – verjetno je okvarjeno tesnilo
glave motorja.
10. Odprite pokrov za dolivanje olja – če vidite, da se kadi, potem lahko, da batni obročki ne tesnijo – pazi,
generalka motorja je lahko nujna
11. Preveri, če tesni izpuh? S krpo ali s podplatom zatesni izpuh. Če tesni, bo motor po nekaj sekundah
ugasnil.
12. Preverite akumulator: prižgite hkrati vse porabnike elektrike v avtu, akumulator to mora brez težav zdržati.
13. Ohišje baterije ne sme kazati nobenih razpok ali poškodb, kontakta morata biti dobro namaščena.


Test pogonskega sklopa (menjalnik, sklopka, diferencial, pogoske osi)

1. Test sklopke 1: Na mestu in pri delujočem motorju pretikajte v različne prestave. To mora iti lahko in brez
škrtanja. Če ne, potem sklopka ne spusti povsem.
2. Test sklopke 2: Zategni ročno zavoro, pretaknite v drugo prestavo in poskusite z zategnjeno zavoro
speljati. Če motor ne crkne, potem sklopka drsi.
3. Test sklopke 3: Pretaknite v prvo prestavo, počasi spuščajte pedal sklopke, ne da bi pritiskali na plin. Po
približno dveh tretjinah hoda sklopke se mora avto počasi začeti premikati.
4. Pedal sklopke sme imeti največ tri centimetre mrtvega hoda.
5. Preverite mrtvi hod pogonskih osi: poskusite jih z roko zavrteti sem in tja. Mrtvi hod naj bi bil minimalen, še
bolje pa je, če ga ni.
6. Preverite manšete na pogonskih gredeh (no, ne samo tukaj, povsod), če tesnijo. Če ne, lahko prodreta
umazanija in vlaga. Potem sledijo lahko dragi servisi.


Pregled notranjosti vozila

1. Preverite, da delujejo prav vse kontrolne lučke in stikala.
2. Ali je v avtu priložena knjižica z navodili za uporabo? Kaj pa navodila od radia?
3. Ali lahko sedeže prestavite v vse možne položaje?
4. Ali so varnostni pasovi in njihove pritrditve v redu? Če so pasovi umazani ali celo ob robovih nacefrani
(obrabljeni), ali pa se ne navijajo več nazaj, potem bi jih bilo dobro zamenjati. To kaže pa tudi na to, da
ima avto verjetno že precej kilometrov za seboj.
5. Odstranite prevleke sedežev in preverite originalne prevleke. Če so že močno obrabljene, ali so sedeži
močno vdrti ali pa se še sedeži majejo na vodilih, lahko iz tega sklepate na močno rabo vozila (veliko
kilometrov).
6. Preverite gumijaste obloge pedalov. Močna obraba pedalov kaže na veliko kilometrino oziroma na
pogosto rabo na kratkih progah. Bodite pozorni tudi pri čisto novih gumicah. Tu verjetno poskušajo
prikazati kot, da je avto zelo malo rabljen.
7. Pri kabrioletih nujno preverite platneno streho. Večkrat jo odprite in zaprite.
8. Preverite pri njih tudi, če vse tesni oziroma, če so kakšne poškodbe na ogrodju strehe.
9. Če je avto od kadilca, vi pa ne kadite, dobro razmislite. Kar nekaj časa bo trajalo, da se bo (mogoče!!!)
cigaretni smrad razkadil.
10. Če radio ni originalen preverite, kako je priklopljen? Slabi spoji na radiu so že pozročili kakšen požar na
avtu.
11. Preveri, če je v avtu najnujnejše orodje (dvigalka, ključ)! Kaj pa rezervne luči, trikotnik in prva pomoč?


Papirji

1. Preverite številke motorja in šasije, če se ujemajo s tistimi na papirjih. Nekateri modeli imajo številko šasije
tudi drugje. VW Golf, recimo, ima številko pod podlogo na tleh ob sovoznikovih vratih. Vse številke se
morajo ujemati.
2. Preverite, če je prodajalec tudi lastnik vozila. Če ni, mora imeti pismeno pooblastilo za prodajo tujega
vozila (žal ne vem, če mora biti le-to overjeno pri notarju)
3. Poglejte, da so na papirjih iste številke kot na pogodbi.
4. Od prodajalca morate dobiti vsaj dva oziroma raje tri originalne (!!!!) ključe. Po nakupu preverite zunanja
ogledala in blatnike, če v njih ni skrit kakšen “rezervni” ključ, da jim čez N-mesecev ne bo treba stekla
razbijati! Novejši avtomobili imajo še kakšen plastičen ključ, ali pa mikro ključ, ki naj bi pasal v denarnico
(ključ, ki nima plastičnega prijemalnega dela).
5. Preverite dokumente precej natančno, če so vse številke jasno zapisane, če so žigi nerazpacani, da ni
bilo kaj radirano ali popravljano na papirjih…


Testna vožnja

1. Osnovno pravilo: vozite vi sami! Relacija mora biti dovolj dolga, da prevozite tudi kakšno slabšo cestišče.
Pazite na to, da se ne vozite z neregistriranim avtom.
2. Med vožnjo izklopite radio in ventilacijo, tako vam ne bodo ušli neprijetni glasovi, šklopotanja in škripanja.
3. Ali je hladen (!) motor takoj vžgal?
4. Potem, ko je motor ogret, ne sme ugasniti v prostem teku in mora spontano poskočiti, ko pritisnete na
plin, drugače je nekaj narobe z vbrizgom, vplinjačem ali vžigom.
5. Močno pospešite, pri tem ne sme kovinsko šklopotati (kaže na okvaro batov oziroma odmične gredi).
6. Med vožnjo na hitro odvzemite plin. Če poka iz izpuha, potem prihaja neizgoren bencin v izpuh (ventili ne
tesnijo ali pa je defekten vžig).
7. Poglejte v vzvratno ogledalo. Če se kadi za avtom, ko odvzamete plin, potem so lahko vodila ventilov ali
batni obročki obrabljeni. Posledica: velika poraba olja, pri avtih s katalizatorjem boste verjetno morali
kmalu zamenjati katalizator.
8. Ali pretikate prestave lahko in brez zatikanja? Najpogosteje opazite škrtanje med pretikanjem navzdol v
drugo prestavo.
9. Med vožnjo odvzemite plin pri vtaknjeni katerikoli prestavi. Če menjalnik tuli, ko zavira avto, so verjetno
zobniki obrabljeni
10. Če škrta pri hitrem pretikanju, so sinhronski zobniki obrabljeni/poškodovani
11. Poslušajte diferencijal: če tuli, so zobniki/planeti verjetno obrabljeni
12. Preizkus kardanske gredi: v nižji prestavi na hitro odvzemite plin in takoj spet pospešite. Če poka ali škrta
imajo križni zglobi preveč “lufta”.
13. Test podvozja: vozite po luknjasti cesti. Če podvozje zelo šklopota je lahko nekaj narobe z vodili/premami
ali pa blažilniki niso dobro pritrjeni (popuščeni vijaki).
14. Če avto plava, so blažilniki obrabljeni.
15. Če volan na ravni cesti vibrira oziroma, če celo trza, so lahko platišča poškodovana ali pa kolesa niso
scentrirana.
16. Test zavor: na ravni prazni cesti pri hitrosti 30-40 km na uro spustite volan in močno zavrite. Avto mora
zavirati naravnost! Vendar bodite pozorni, ob okvarjenih zavorah lahko hitro pristanete v jarku ali pa
obcestni svetilki – krivi ste pa vi, ne avto!.
17. Pri tem testu zavor ne smete slišati nobenih kovinskih zvokov, drugače sledijo draga popravila.
18. Test ročne zavore: pri zelo majhni hitrosti zategnite zavoro, zadnja kolesa morajo takoj blokirati. Vendar
pozor, nekaterim “francozom” deluje ročna zavora na sprednja kolesa.
19. Preverite ventilacijo in gretje. Poslušajte, če kaj ropota. Ali mogoče gretje smrdi?
20. Če imate čas in voljo se odpeljite v pralnico, da vidite, če strešno okno in ostala okna, pa tudi tesnila vrat
in pokrovov tesnijo.


Za osnovo tega seznama je vzetih več virov (“Avto, Motor und Sport”, “Focus”, “Stern”, internetne vire, kolegi…) in marsikaj
priredil, nekaj izpustil in tudi nekaj dodal. Za vse tipkarske napake ne odgovarjam. Ne prevzamem nikakršne odgovornosti za “šljive” in “šamarje” prodajalcev, kot tudi ne, če boste potem
vseeno kupili zanič avto, kakšnega uničili ali poškodovali med testiranjem.
Glede na to, da nisem niti avtomehanik, niti avtodealer Vas prosim, da pripombe, želje, dopolnila in popravke pošljite prosim na moj e-mail.
Prikaži več možnosti
    • DrPwner je všeč


elson2k
elson2k

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 399
  • Lokacija: Wherever I may roam
  • Avtomobil: E320

#17

Sama tema je odlicno napisana in se bolj pohvalno je, s kaksnim namenom je narejena, zatorej Jerry (in ostali sodelujoci), kapo dol :ok

Ampak....

Ljudje, pa ce se bom vedno tega drzal kar ste tukaj navedli pri nakupu rabljenega avta, potem lahko mirne duse obupam. Trenutno sem si zamislil Forda Mondeota karavana; pa ce ga grem iskat po zgoraj navedenih kriterijih, moram kupit ravno novega :-D resno, ce se oprem na zgoraj napisane kriterije/pogoje, hja, bom pac vsaj se tri leta brez avta a ne... ne vem za ostale, ampak mene recimo boli kita, ce sta kontakta na akumulatorju (primer) dobro namascena; po vsej verjetnosti bi bila ja, ce bi bil motor opran, ampak s tem bi ze bil na sumu da lastnik skriva kaksno puscanje olja ali kaj podobnega. skratka, miljon in ena zadeva.

krasen vodnik, ampak po mojem bolj namenjen nekomu, ki isce "sanjski" avto kot pa kaj drugega. Karavan naprimer (vsaj zame, drugace ga ne bi hotel kupit) predstavlja avto kateri se bo UPORABLJAL, in ne nekaj kar bom kazal kolegom kot lepotni privesek. Me prav zanima, koliko karavanov (ki seveda sluzijo svojemu namenu kot naj bi) izpolnjuje vse zgoraj napisane kriterije. Get my point?

LP
Prikaži več možnosti


cybermatrix
cybermatrix

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 536
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: X5

#18

Seveda ravno vsega nima smisla strogo preverjati. Vsekakor pa če vidiš kaj zelo sumljivega je lahko človeku to kar v pomoč, da zadevi pride do dna...
Prikaži več možnosti


elson2k
elson2k

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 399
  • Lokacija: Wherever I may roam
  • Avtomobil: E320

#19

Seveda ravno vsega nima smisla strogo preverjati. Vsekakor pa če vidiš kaj zelo sumljivega je lahko človeku to kar v pomoč, da zadevi pride do dna...


No saj to sem mislil :ok

sem si pa te zadeve kar stiskal, bom se na pamet naucil :-D :-D

moram pa priznat da na 90% prebranih zadev nikoli nisem pomislil :cool
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 775
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#20

Jerry če si za stvar lahko sestaviva neki priročnik.


Ce bi imel cas, z veseljem. Tako pa bom bolj koristno naredil, ce namesto tega naredim kaksen izpit da ze enkrat zakljucim ta fax :crazy Ce se bos pa ti cesa takega lotil, pa komot uporabis se moje tekste -nimam cisto nic proti :ok2
Prikaži več možnosti