Skoči na vsebino

 

Nasvet pri nakupu čolna

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
216 odgovorov v temi
Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 55 903
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#41

Če je ratalo tvojemu kolegu, potem, če nič drugega, imaš več informacij o tem. Ne vem pa ali boš od tega imel veliko (odvisno tudi koliko časa boš imel na voljo). Kot sem že (se mi zdi) napisal imajo moji starši sedaj eno barkico, mislim da cca 7 metrov, potovalna zadeva z orenk kabino in opremo (predtem en 5metrski gliser s kabino) in onadva gresta potovat po Jadranu za cca 14 dni (+-, odvisno od vremena in morebitnih okvar :-D ) pa sedaj hodita že 10 let takole, pa še nista bila povsod na Jadranu. Če se greš turizem ter oddih, potem rabiš čas da vidiš lepote Jadrana. Mojadva v teh letih južneje od Kornatov sploh še prišla nista, kaj šele do Dubrovnika. Gresta pa res na easy, včasih daljši postanek kje,...

Tisto vaše imam bolj občutek da bo na silo prepotovana razdalja, brez videnih znamenitosti. Že samo po Kornatih lahko zabiješ takoj tedn dni ali več.

Urejal Nixxon, 28.05.2010, 11:28.

Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


DREAMONE
DREAMONE

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 741
  • Lokacija: Ocean
  • Avtomobil: inflatable boat

#42

@eagle46 Meni že postaja malo bolj jasno, ker pa sem malo razmišljal še o gliserjih in fishermanih, sem zdej čisto zmeden kaj bi bilo najbolje za malo zabave na morju, in ob tem daljšo pot... Ker pri teh kot si omenil je poraba benzina prevelika da bi si jo lahko 2,5 meseca špogal:frown (sploh ko bi šli taki skupaj na dopust ko smo težko dolgo na enem mestu:laugh)
Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 55 903
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#43

Ja, šport ni poceni, čeprav se morda na prvi pogled zdi.

Kaj pa varjanta da imaš recimo res eno gumico. Z avtom jo pripeljete nekam, recimo Rab in potem tam dnevno potujete v različne zalive,... Ko se naveličate tam bit lepo na prikolco pa greste južneje, ne vem, recimo Split, tam ponovite vajo, nato Dubrovnik,...

Sigurno hitreje, manj utrujajoče, bolj ekonomično. :ok
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


klobasa
klobasa

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 040
  • Lokacija: P.O.Box

#44

Navtika je droga, čoln pa je vedno 1m prekratek, .....

lp


P.S. Glede na napisano si nov v navtiki, upoštevaj pravila, upam, da si izpit naredil in ne kupil....


lp
“If you want to lead you must know how to follow.” :ok
Prikaži več možnosti


klobasa
klobasa

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 040
  • Lokacija: P.O.Box

#45

Hey:-D

Ja @Dreamone, težko boš z tem, kar imaš v mislih; plul do Grčije:frown

Naše zahteve pri nakupu čolna so bile podbne: udobna vožnja 6 ljudi + prtljage za enodnevne izlete + zabava; obenem pa upoštevanje nekega "varnostnega" elemnta (glede na to, da smo novinci v navtiki), ko te preseneti slabo vreme, ali kaj podobnega.

Odločitev je padla za t.i. "bowrider-ja". To je gliser-ček z odprtim premcem in notranjim motorjem, dolžine bo cca 6 m. Proizvajalci teh plovil ponujajo kot osnoven motor pri teh plovilih (manj ugledni proizvajalci (Bayliner, Glastron, Stnigray) imajo na tej dolžini okoli 1.000 kg, bolj renomirani (Sea ray, Crownilne) pa okoli 1.500 kg) 3.0 z okoli 130 ks; katerega pa v isti sapi odsvetujejo kot prešibkega.

Nato so kot opcije ponavadi 4.3 V6 (cca 200KS) in 5.0 V8 (cca 260 KS - vse bencin). Ker naj bi bilo na morju pomembno imeti dovolj moči (sploh "ko gre kaj narobe"), da se tudi takrat "rešiš", ko je čoln polno obtežen; smo se ogreli za najmočnejšo opcijo (pa tudi sicer, kaj je lepšega kot na dopustu poslušat "brnenje" V8:-D).

Za daljše "ture" (tudi enodnevne, kaj šele do "Grčije") naj bi bila gumica malo "nerodna", saj je na njej omejen bivalni prostor in pa non-stop piha. Kot sem bil informiran, mora imeti čoln (polno obtežen) vsaj 1kg na 10kg, da bo "poskočen".

Sicer je pa to pogled laika, ki je šele naredil izpit za čoln - izkušenj iz "vode" pa še nimam, upam da bo letos:)



Vse ok samo Glastron, je daleč od manjrenomiranih!!!!!!!! Pa še nekaj 6-7m čoln ma hitro 1.5t, če je možnost kupi 7m ker je bistveno boljši po valovih, če te zanima zakaj bom razložil, pri moči pa ne šparaj zaloga moči je v slabem vremenu še kako dobrodošla. Sam bi ti predlagal Sea Ray 220 SS z 300KS, se pelje odlično.....IZPIT PA NAREDI, ne kupi....

lp

Urejal klobasa, 28.05.2010, 11:46.

“If you want to lead you must know how to follow.” :ok
Prikaži več možnosti


DREAMONE
DREAMONE

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 741
  • Lokacija: Ocean
  • Avtomobil: inflatable boat

#46

Ja, šport ni poceni, čeprav se morda na prvi pogled zdi.

Kaj pa varjanta da imaš recimo res eno gumico. Z avtom jo pripeljete nekam, recimo Rab in potem tam dnevno potujete v različne zalive,... Ko se naveličate tam bit lepo na prikolco pa greste južneje, ne vem, recimo Split, tam ponovite vajo, nato Dubrovnik,...

Sigurno hitreje, manj utrujajoče, bolj ekonomično. :ok


:eek sploh se nisem tega prej spomnil:crazy pa še bolje je recimo če se kej pokvari na čolnu( motor recimo) ta me najbolj skrbi...

Navtika je droga, čoln pa je vedno 1m prekratek, .....

lp


P.S. Glede na napisano si nov v navtiki, upoštevaj pravila, upam, da si izpit naredil in ne kupil....


lp


hya funny lih zdej se menim z enim da bi ga kupil:crazy
Prikaži več možnosti


DULE
DULE

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 474
  • Lokacija: Gore

#47

Nasvet št.1
Ne kupuj čolnov z registracijo v USA (DL - Delaware)
Zakaj ?
Z vstopom HR v EU se boš lahko vozil samo še v črni gori. Tudi tisti moment bo naprodaj cel kup tako reg. plovil in cene bodo padle v poden.
Uvoz je sicer mogoč vendar se zatakne pri registraciji . Se pravi :
Vsi čolni ki so bili narejeni novi za USA trg so bili opremljeni z certifikati za USA trg , naknadno s strani proizvajalca ni mogoče dobiti certifikate za EU trg. Obstajo podjetja ki certificirajo na novo vendar je to zelo drago.

Sam sem imel v preteklosti Glastrona Bowriderja 18,5 feet in lahko rečem da je to max . za dnevne vožnje saj ima spredaj premec odprt in ti nudi polno izkoriščenost čolna . Tudi motor 3000 ccm z 130 KM in končno 40 milj je dovolj .
Kabinski čoln kratke metraže je totalno brezvezen saj ni drugega not rumpel kamra z plesnobnim vonjem.

Še besedo o Bayliner-ju in pokanju podna .

Bayliner je imel nekaj časa v prizvodnji dve možne dobave glede na okolje.
Izdeloval je čolne za jezera in čolne za morje . Na vzven totalno identična samo konstrukcija je bila drugačna . Stvar je nastala dramatična ko so čoln za jezero peljali na morje . Ker so bile plovne razmere (valo) totalno drugačni in bolj zahtevni kot v jezeru so začeli pokati.

Pa da ne bo kdo mislil da se ne da počit morskega čolna . No problem : na polno pribijajte čoln na visoke valove pa bo rezultat znan.:laugh

Lp
Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 55 903
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#48

:eek sploh se nisem tega prej spomnil:crazy pa še bolje je recimo če se kej pokvari na čolnu( motor recimo) ta me najbolj skrbi...


Jah, brez pomožnega čolna pa na daljšo pot itak ni za it. :-D
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


Tadej
Tadej

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 180
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: MB S205

#49

Hey:-D

Ja @Dreamone, težko boš z tem, kar imaš v mislih; plul do Grčije:frown

Naše zahteve pri nakupu čolna so bile podbne: udobna vožnja 6 ljudi + prtljage za enodnevne izlete + zabava; obenem pa upoštevanje nekega "varnostnega" elemnta (glede na to, da smo novinci v navtiki), ko te preseneti slabo vreme, ali kaj podobnega.

Odločitev je padla za t.i. "bowrider-ja". To je gliser-ček z odprtim premcem in notranjim motorjem, dolžine bo cca 6 m. Proizvajalci teh plovil ponujajo kot osnoven motor pri teh plovilih (manj ugledni proizvajalci (Bayliner, Glastron, Stnigray) imajo na tej dolžini okoli 1.000 kg, bolj renomirani (Sea ray, Crownilne) pa okoli 1.500 kg) 3.0 z okoli 130 ks; katerega pa v isti sapi odsvetujejo kot prešibkega.

Nato so kot opcije ponavadi 4.3 V6 (cca 200KS) in 5.0 V8 (cca 260 KS - vse bencin). Ker naj bi bilo na morju pomembno imeti dovolj moči (sploh "ko gre kaj narobe"), da se tudi takrat "rešiš", ko je čoln polno obtežen; smo se ogreli za najmočnejšo opcijo (pa tudi sicer, kaj je lepšega kot na dopustu poslušat "brnenje" V8:-D).

Za daljše "ture" (tudi enodnevne, kaj šele do "Grčije") naj bi bila gumica malo "nerodna", saj je na njej omejen bivalni prostor in pa non-stop piha. Kot sem bil informiran, mora imeti čoln (polno obtežen) vsaj 1kg na 10kg, da bo "poskočen".

Sicer je pa to pogled laika, ki je šele naredil izpit za čoln - izkušenj iz "vode" pa še nimam, upam da bo letos:)


Sedaj si pa že bolj natančno definiral kaj bi rad.

Ker ste popolni začetniki naj povem, da čoln ni samo uživancija, kot to zgleda, ko koga opazuješ z ležalnika na plaži, ko se vsede v čoln in odpelje.

Čoln je tudi delo in vzdrževanje.

Ko kupiš čoln, sledi prevoz na morje. Za to potrebuješ prikolico.

Potem je tu spust v morje. Uporaba klančine se plača. Najdražje je v marini Portorož. Uporaba dvigala je bankrot.

Potem je potrebno gledati "parkirnino" v marini. Kašen je cenovni razpon glede na dolžinski meter. Cena zimovanja.

Če boste čoln uporabljali za dnevne izlete na plažo naj ima čoln veliko odlagalnega prostora oz predalov s ključavnico za ropotijo kot so (maska, plavutke, armafleksi), da jo lahko čez noč pustiš na čolnu, da je ni potrebno vsak dan tovorit.

Sam bi osebno vzel čoln z manjšo kabino, da lahko vse to notri odložiš (rumpl kamra), se skriješ pred nevihto, ali pa za silo prespiš, če te ujame slabo vreme in ne moreš domov. Lahko pa gresta s punco zganjat romantiko v kak skriti zalivček in tam prespita, ter se imata fajn :sex.

Ker ste začeniki vam svetujem, da za čez vikend najamete en podoben čoln in boste videli, če bo v real lifu tako kot si sedaj predstvljate. Lahko, da bo komu slabo zaradi guncanja in ga bo minila želja po čolnu. Tako je minila mojega prijatelja, ki ga je pred nakupom čakala le še preizkusna vožja. Po 5 minutah mu je postalo slabo, po 15 je bruhal kot vidra, po 20 minutah je odstopil od nakupa. Nato je preostanek dneva prihajal k sebi.

V naslednjem postu pa o motorjih.
Prikaži več možnosti
    • DREAMONE je všeč


DREAMONE
DREAMONE

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 741
  • Lokacija: Ocean
  • Avtomobil: inflatable boat

#50

Super @tadej, zame se ni treba bat da mi bo slabo:ok2 Mene pa ravno to zdej zanima gumenjak 5-6 metrov kakšna motorizacija je priporočljiva da bo zadeva letela vsaj 40 milj na uro z 4 člansko posadko na krovu? In kateri izvenkrmni motorji so najbolj zanesljivi... ostalo bom pa že naštudiral počas:-D
hvala:ok
Prikaži več možnosti


klobasa
klobasa

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 040
  • Lokacija: P.O.Box

#51

Super @tadej, zame se ni treba bat da mi bo slabo:ok2 Mene pa ravno to zdej zanima gumenjak 5-6 metrov kakšna motorizacija je priporočljiva da bo zadeva letela vsaj 40 milj na uro z 4 člansko posadko na krovu? In kateri izvenkrmni motorji so najbolj zanesljivi... ostalo bom pa že naštudiral počas:-D
hvala:ok



Yammaha......potem pa vse otalo Tohatsu je takoj za njo, ker je v bistvu to Yammaha za vzhodne trge.....

lp
“If you want to lead you must know how to follow.” :ok
Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 55 903
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#52

Kaj pa Honda? Njihovi 4-takterji so se kar hitro razpasli, se mi zdi.
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


klobasa
klobasa

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 040
  • Lokacija: P.O.Box

#53

Nasvet št.1
Ne kupuj čolnov z registracijo v USA (DL - Delaware)
Zakaj ?
Z vstopom HR v EU se boš lahko vozil samo še v črni gori. Tudi tisti moment bo naprodaj cel kup tako reg. plovil in cene bodo padle v poden.
Uvoz je sicer mogoč vendar se zatakne pri registraciji . Se pravi :
Vsi čolni ki so bili narejeni novi za USA trg so bili opremljeni z certifikati za USA trg , naknadno s strani proizvajalca ni mogoče dobiti certifikate za EU trg. Obstajo podjetja ki certificirajo na novo vendar je to zelo drago.

Sam sem imel v preteklosti Glastrona Bowriderja 18,5 feet in lahko rečem da je to max . za dnevne vožnje saj ima spredaj premec odprt in ti nudi polno izkoriščenost čolna . Tudi motor 3000 ccm z 130 KM in končno 40 milj je dovolj .
Kabinski čoln kratke metraže je totalno brezvezen saj ni drugega not rumpel kamra z plesnobnim vonjem.

Še besedo o Bayliner-ju in pokanju podna .

Bayliner je imel nekaj časa v prizvodnji dve možne dobave glede na okolje.
Izdeloval je čolne za jezera in čolne za morje . Na vzven totalno identična samo konstrukcija je bila drugačna . Stvar je nastala dramatična ko so čoln za jezero peljali na morje . Ker so bile plovne razmere (valo) totalno drugačni in bolj zahtevni kot v jezeru so začeli pokati.

Pa da ne bo kdo mislil da se ne da počit morskega čolna . No problem : na polno pribijajte čoln na visoke valove pa bo rezultat znan.:laugh

Lp



Dule ne govori neumnosti. Kje je čoln registriran nima nobene veze. Pod Ameriško zastavo registrirano plovilo pomeni ne plačanja davka v HR morju in nima veze z certifikatom, ker je lahko tudi Princess ki je Angleška barka registrirana v USA. Teh off shore zadev je malo morje, od celotnega karibskega otočja naprej in zgodba zgolj v plačilu davka državi pod katero je registriran in državi kjer barka pluje. Imaš zelo veliko možnosti o registraciji, USA je samo ena izmed teh. Sploh pa prav USA nima nič z EU in nima veze ali gre HR v EU ali ne. Spremenilo se bo za barke registrirane pod A ( avstriska ) zastavo.

lp

P.S. pa še tole, ponavadi Buyliner-ju ni pokal poden ampak tam kjer je skupaj dan spodnji in zgornji del obdan pa z gumo, ker je bil prinetan in to zelo slabo, največkrat je bila napaka tam. Cena največkrat pove vse in tukaj je omenjeni proizvajalec res udoden glede na konkurenco. Morate pa vedeti, da je prav ta proizvajalec največji izdelovalec čolnov na svetu, tako, da zelo dobro vedo kako in kaj. Imaš pa njihovi grupi še dva Maxum in najboljše v svojem razredu Sea Ray!

lp

Urejal klobasa, 28.05.2010, 12:41.

“If you want to lead you must know how to follow.” :ok
Prikaži več možnosti


klobasa
klobasa

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 040
  • Lokacija: P.O.Box

#54

Kaj pa Honda? Njihovi 4-takterji so se kar hitro razpasli, se mi zdi.


Sigurno je dobro, vprašal je kaj je najbolš in to je Yammaha...

lp
“If you want to lead you must know how to follow.” :ok
Prikaži več možnosti


DREAMONE
DREAMONE

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 741
  • Lokacija: Ocean
  • Avtomobil: inflatable boat

#55

Sigurno je dobro, vprašal je kaj je najbolš in to je Yammaha...

lp


Po čem pa lahko sklepaš da je najbolša, kaj pa recimo honda, suzuki, johnson,selva...:confused
Prikaži več možnosti


Grilzz
Grilzz

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 958
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: Alfa romeo 75

#56

Nekaj let nazaj, ko sta moja imela jahto, je bila tudi registrirana v Delaware-u, samo se mi zdi da se takrat ni smelo s to registracijo vpluti v Slovenijo ali nekaj podobnega.

En nasvet.
Če se misliš s 6 ljudmi spravit na 6m gumico in biti na morju recimo 14 dni, malo razmisli če se res dovolj dobro razumete.
Prikaži več možnosti


Tadej
Tadej

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 180
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: MB S205

#57

Super @tadej, zame se ni treba bat da mi bo slabo:ok2 Mene pa ravno to zdej zanima gumenjak 5-6 metrov kakšna motorizacija je priporočljiva da bo zadeva letela vsaj 40 milj na uro z 4 člansko posadko na krovu? In kateri izvenkrmni motorji so najbolj zanesljivi... ostalo bom pa že naštudiral počas:-D
hvala:ok


Moč motorja ne sme presegat tiste moči, ki je navedana kot najvišja dovoljena za čoln, ker ga potem ne moreš registrirati.

Potem je vprašanje 2 ali 4 T?

Motor se plača vzeti nov, ker 90% lastnikov jih tera mrzle in potem ne veš kaj dobiš. Če kupiš motor nov in ga potem čez dve leti prodaš ni panike, če teraš mrzlega, saj se bo s "posledicami" soočal novi - drugi lastnik.

2 T:

+ lahek
+ manjši
+ cenejši redni servisi
- večja poraba
- manj navora

(o porabi govorim za klasične 2T motorje. Novih z neposrednim vbrizgom goriva ne poznam, zato raje ne bom pametoval)

4T:
+ majša poraba
+ večji navor
+ pri nižjih obratih bolj odziven (dobro pri slabem vremenu in velikih valovi, ko ne moreš vozit s ful gasom)
+ malenkost tišje delovanje
+ mirnejši tek
- motorja ne smeš prelagati v določene položaje, ker lahko olje iz karterja priteče v valje! Na to med nalaganjem v avto ali kombi hitro pozabiš
- težji
- večji (ko ga pelješ na servis se pošteno namatraš. Zato ga nekateri peljejo na servis kar na prikolici skupaj s čonom)

Pa še nekaj glede porabe. Več KM = več bencina.

Zanesljivost delovanja je odvisna od kakovosti bencina.

Sam sem pred leti novo Yamahco tankal na Pagu v Novalji. Po dveh tankih je motor crknil. Ker je bil pod grancijo ga nisem upal šraufat. Na servisu so v frgazerju našli vodo in za dve čajni žlički svinjarije. Frgazer je šel potem na ultrazvočno čiščenje.

Sam nekako "prisegam" na Yamahe, ker sem tudi na cestnih motorjih že od pamtiveka na Yamahah. In zaupam serviserju in dobavi rezervnih delov.

Prikaži več možnosti


DREAMONE
DREAMONE

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 741
  • Lokacija: Ocean
  • Avtomobil: inflatable boat

#58

@tadej najlepša hvala za nasvete samo povej mi recimo 5-6 metrov gumica motor 50 konjev 4taktni z 4 člansko posadko in vso kramo na čolnu... koliko je približna končna hitrost, pa reciva da je bonaca?


Pa še nekaj bi uprašal- kako je z akustiko na čolnu, namreč bi bil vesel če bi lahko kje dobil kake zvočnike da bi sekalo in obenem da če se zmočijo da ne bo sile?
Prikaži več možnosti


Tadej
Tadej

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 180
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: MB S205

#59

Super @tadej, zame se ni treba bat da mi bo slabo:ok2 Mene pa ravno to zdej zanima gumenjak 5-6 metrov kakšna motorizacija je priporočljiva da bo zadeva letela vsaj 40 milj na uro z 4 člansko posadko na krovu? In kateri izvenkrmni motorji so najbolj zanesljivi... ostalo bom pa že naštudiral počas:-D
hvala:ok


Sam osebno bi vzel 5 m trdo dno in 50 KM (2T z neposrednim vbrizgom).

Motor je sorazmeroma lahek, da ga namontirata na čoln dva deca.

Tudi, če ni klančine za spust v vodo, ga lahko 4 deci odnesejo v vodo po plaži ali pa ga zapeljejo po pomožnih kolesih, ki se jih namotira zadaj na pokončno stranico.

Verjetno bo 40 milj slabše dosegljivo s 4 člani posadke, z dvema pa verejtno bo.
Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 55 903
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#60

Imaš ti zvočnike za čolne, nič bat. Blaupunkt jih ima, to sem 100%.
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti