Skoči na vsebino

 

F10 525d

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
80 odgovorov v temi
BMW M
BMW M

    .

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 9 144
  • Lokacija: Žižki

#21

Tema počiščena pametovanj. :ok
Prikaži več možnosti


BANI BMW
BANI BMW

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 728
  • Lokacija: v avtu :)
  • Avtomobil: E60 in great condition

#22

Nova petka, je po mojem mnenju zelo dobra! Materiali v notranjosti so 1A, notranjost se ne more primerjati s plastično in špartansko e60.
Kakršnekoli primerjave z e60 se mi zdijo odveč, saj je BMW imel 7 oz. 8 let, da je nadgradil in izdelal nov avto. Zopet jim je uspelo na polno!
:bmwfans
Objavljena slika
UŽITEK POZNA NESKONČNO MOŽNOSTI........:bmwBMW
Prikaži več možnosti


Artist
Artist

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 960
  • Lokacija: Spodnji Duplek
  • Avtomobil: BMW E61 525D

#23

Notrajost je v F10 prečudovita. V e60 pa za zjokat. Sama žalost. Sicer pa tako, kot je €@tomzl napisal deluje F10 res čudovito in uglajeno, bmw oblikovalci pa so res presegli samega sebe.

Sicer pa ni poanta tega, da moraš vbujati pozornost. BMW serije 5 je potreboval pridih in eleganco, ki so jo izborili modeli e28, največ e34, nadaljeval pa e39, nato pa po moje dosti zafučkal Bangl z famozno e60. F10 se vrača tam, kjer so bili z e39. Zadetek v sredino.


Ob primerjavi sorodno opremljenih ne vidim neke bistvene razlike. Osnovna različica je bila in je še vedno relativno siromašna. Res pa je, na demonstracijah so prikazani najbolj opremljene različice.

A če se spomnim predstavitvenih različic E60 530d, no ja, ji tudi ni nič manjkalo. Razen, da je stala 80 kEUR... Ko takšne primerjamo, je razlik manj, kot se zdi na prvi pogled.

Podobno, kot je bila E39 povečana E36, isto je F10 povečana E90. Danes sem ju gledal, petka je bila pred trojko. Od zadaj sta oba popolnoma ista, seveda je petica nekoliko večja. Meni sta oba všeč, mi se pa zdi, da ste mnogi, ki sedaj govorite o "stvarstvu", v primeru E90 pisali povsem drugače. Naj poiščem:crazy :confused Na kratko, to je dvolično.

BMW se ni začel in ne končal z enim modelom. Krasi ga predvsem zanesliva in odlična mehanika, tu tudi novi model ni prinesel nič pretresljivo novega. Med vožnjo sta si oba zelo podobna. Glede oblike, ta se mu včasih posreči, včasih manj. E60 je bila presenetljivo drzna, F10 konvencionalna. Kaj je bolje je težko reč, nikoli ne bomo vsi zadovoljni.

:beer

Urejal Artist, 21.06.2010, 22:58.

Edina resnica je, da edine resnice ni!!
Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 55 596
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#24

Stvarstvu? WTF is that?
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


defasturias
defasturias

    Banned

  • Izključen
  • Sporočil: 7 665
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: 330xi

#25

Jaz že ne vidim podobnosti štirioglate E36 in E39 bolj zaobljenih linij, pri F10 in E90 pa sploh ne vem o čem govoriš. Kje folk vse ne najde vse podobnosti..

Urejal defasturias, 22.06.2010, 11:57.

Prikaži več možnosti


Artist
Artist

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 960
  • Lokacija: Spodnji Duplek
  • Avtomobil: BMW E61 525D

#26

Jaz že ne vidim podobnosti štirioglate E36 in E39 bolj zaobljenih linij, pri F10 in E90 pa sploh ne vem o čem govoriš. Kje folk vse ne najde vse podobnosti..


Prvič, jaz nisem "folk", sem Artist ali Mladen, lahko me poimenuješ. Lepo se nauči kulture izražanja, potem je komuniciranje mnogo lažje. Ne nazadnje, tudi jaz niti pod razno ne podcenjujem tebe in tvojih videnj, tvoje osebnosti in niti pod razno mi ne pada na pamet, da bi se podcenjevalno izražal.

V avtosalonu sem jih gledal, stale so ena ob drugi. In takrat sem lahko opazoval presenetljivo podobnost, iste prelome ipdb. Vse skupaj na petici deluje drugače, ker je le bistveno večja, a oblikovanje je isto.

:beer

Urejal Artist, 22.06.2010, 15:05.

Edina resnica je, da edine resnice ni!!
Prikaži več možnosti


defasturias
defasturias

    Banned

  • Izključen
  • Sporočil: 7 665
  • Lokacija: Gorenjska
  • Avtomobil: 330xi

#27

Folk zato, ker ne leti zgolj nate, pač pa na vse, ki za naprej in za nazaj vidijo podobnosti in zarote o kopiranjih (slednjega pri tebi zdaj ni bilo Mladen) pri vsakem novem avtu. :ok

Drugače pa ne vem kaj je na E39 takega, da bi lahko rekel, da je samo povečana E36. Sploh ker si dal pri obeh primerjavah po 2 avta iz različnih generacij.

Urejal defasturias, 22.06.2010, 17:38.

Prikaži več možnosti


bimmer 5
bimmer 5

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 809
  • Lokacija: Nova Gorica
  • Avtomobil: Bmw 528ia,VW Passat BMT

#28

Ob primerjavi sorodno opremljenih ne vidim neke bistvene razlike. Osnovna različica je bila in je še vedno relativno siromašna. Res pa je, na demonstracijah so prikazani najbolj opremljene različice.

A če se spomnim predstavitvenih različic E60 530d, no ja, ji tudi ni nič manjkalo. Razen, da je stala 80 kEUR... Ko takšne primerjamo, je razlik manj, kot se zdi na prvi pogled.

Podobno, kot je bila E39 povečana E36, isto je F10 povečana E90. Danes sem ju gledal, petka je bila pred trojko. Od zadaj sta oba popolnoma ista, seveda je petica nekoliko večja. Meni sta oba všeč, mi se pa zdi, da ste mnogi, ki sedaj govorite o "stvarstvu", v primeru E90 pisali povsem drugače. Naj poiščem:crazy :confused Na kratko, to je dvolično.

BMW se ni začel in ne končal z enim modelom. Krasi ga predvsem zanesliva in odlična mehanika, tu tudi novi model ni prinesel nič pretresljivo novega. Med vožnjo sta si oba zelo podobna. Glede oblike, ta se mu včasih posreči, včasih manj. E60 je bila presenetljivo drzna, F10 konvencionalna. Kaj je bolje je težko reč, nikoli ne bomo vsi zadovoljni.

:beer


Uffa Bimmerji:jok,
in to naj bi bila cena za en dober avto....
80 K evrov.... Nekdo je tukaj komplet zavozil.........

Bimmer 5:blackeye
Stairway to heaven!
Prikaži več možnosti


Artist
Artist

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 960
  • Lokacija: Spodnji Duplek
  • Avtomobil: BMW E61 525D

#29

Uffa Bimmerji:jok,
in to naj bi bila cena za en dober avto....
80 K evrov.... Nekdo je tukaj komplet zavozil.........

Bimmer 5:blackeye


Sploh ni problem. Imaš na avto.net ponudbo nove petice za več: http://www.avto.net/...=3794533&show=1. Osnovna cena je primerljiva prejšnjemu modelu, 30 kEUR dodatne opreme očitno sploh ni problem nabrati :ok2.

:beer

Urejal Artist, 22.06.2010, 19:13.

Edina resnica je, da edine resnice ni!!
Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 55 596
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#30

A lahko še enkrat, kaj zahudiča pomeni beseda "stvarstvo"? In kdo in v kakem kontekstu naj bi bil dvoličen?
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


Artist
Artist

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 960
  • Lokacija: Spodnji Duplek
  • Avtomobil: BMW E61 525D

#31

A lahko še enkrat, kaj zahudiča pomeni beseda "stvarstvo"? In kdo in v kakem kontekstu naj bi bil dvoličen?


Iz SSKJ: strmečim očem so se odkrivala nova stvarstva. Komentarji o F10 so včasih takšni, kot da je "stvarstvo" in ne zgolj nov model. Predvsem se jo komentira čustveno, ne da bi se jo ocenjevalo iz distance.

Trojka se kljub dejstvu, da gre oblikovno za zelo podoben avto v večini povsem drugače ocenjuje. Predvsem pa se na kritike ni reagiralo tako žolčno, kot se je odreagiralo na @zamzak-ov prispevek. To je dvoličnost!

In še moje videnje. Malo premalo drzna je, premalo prepoznavna. Vprašanje je ali bo čez 4 leta še vedno tako vroča roba, kot si to pri BMW želijo in kot je to bil slučaj z E60. Podatke redno spremljam, tako, da bom čez štiri leta z veseljem priznal svojo zmoto. Seveda če se bo petk prodalo več ko A6. V nasprotnem je to poraz BMW-ja.

:beer

Urejal Artist, 24.06.2010, 08:37.

Edina resnica je, da edine resnice ni!!
Prikaži več možnosti


bmw330cd
bmw330cd

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 503
  • Lokacija: slo
  • Avtomobil: 218d AT, M2

#32

Iz SSKJ: strmečim očem so se odkrivala nova stvarstva. Komentarji o F10 so včasih takšni, kot da je "stvarstvo" in ne zgolj nov model. Predvsem se jo komentira čustveno, ne da bi se jo ocenjevalo iz distance.

Trojka se kljub dejstvu, da gre oblikovno za zelo podoben avto v večini povsem drugače ocenjuje. Predvsem pa se na kritike ni reagiralo tako žolčno, kot se je odreagiralo na @zamzak-ov prispevek. To je dvoličnost!

In še moje videnje. Malo premalo drzna je, premalo prepoznavna. Vprašanje je ali bo čez 4 leta še vedno tako vroča roba, kot si to pri BMW želijo in kot je to bil slučaj z E60. Podatke redno spremljam, tako, da bom čez štiri leta z veseljem priznal svojo zmoto. Seveda če se bo petk prodalo več ko A6. V nasprotnem je to poraz BMW-ja.

:beer




Vroča roba? Po številu menjanih lastnikov so res zelo vroča roba:-D Sekundarni trg je zelo močan:)

Drugače pa je oblikovno meni e60 tumor v bmwjevi paleti serije 5. Zmanjšali pa so tudi prisotnost užitka v vožnji, nista samo avto in voznik, kot je bila navada za bmw, ampak je še nekaj vmes. Nova petica mi je dosti bolj všečna, dosti bolj bmwjevska.

lp,M
Prikaži več možnosti


Moletko
Moletko

    BMW spy

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 341
  • Lokacija: ...
  • Avtomobil: BMW

#33

Globalna prodaja E60 je zaostajala za pričakovanimi rezultati.

Še posebej na področju flotne (corporate) prodaje . Tam sta MB in Audi totalno razsula BMW v tem razredu. enako se je zgodilo v razredu višje (tam se je rezultat s prihodom LCI 7er E65/66 malce izboljšal).

Prodaja individualnim kupcem je bila v skladu s pričakovanji - le da je bila razlika po trgih ogromna. Nekje je bil avto sprejet odlično, drugje precej manj.

Avto je bil zato zelo problematičen za tržit. Predvsem zaradi dizajna (tako zunanjega kot notranjega), deloma pa tudi (na začetku) zaradi iDrive.

Rezultati prodaje F10 kažejo na ZELO dobre rezultate. Primerljivo z E60 v istem življenjskem obdobju (na začetku ponudbe, ko avto še ni prisoten na vseh trgih, ni vseh motornih različic, ni xDrive na voljo, ni M-paketa itd) se F10 prodaja precej bolje. Čeprav je svet še vedno v gospodarski krizi. Leta 2003, ko se je pričela prodajati E60, ni bil. Za novi 520d vlada VELIKO zanimanje. In prodaja bo eksplodirala, ko bo ta model končno na trgu. Precej ljudi (sploh npr na ameeriškem in angleškem trgu) čaka na M-paket, nekateri trgi pa na xDrive (so trgi, kjer xDrive krepko prevladuje nad RWD!!!).

In že v tem trenutku F10 ne zaostaja mnogo za prodajo W212 E-razreda, ki je ponujen že v vseh verzijah (tudi z AWD, AMG paketom, AMG različici itd) in na vseh trgih.

Za F10 vlada izredno zanimanje tudi na flotnem (corporate) trgu, kar se ni dogajalo v primeru E60. Čeprav je treba vedeti, da predvsem E na nemškem trgu še vedno premočno vodi v tem segmentu prodaje - predvsem na račun taksistov, ki pokupijo precej teh avtomobilov.

Tudi za F11 5er Touring je zanimanje med kupci precej večje kot je bilo v primeru E61. Da za F01/F02 7er ne govorim - ko je avto že na začetku življenjskega obdobja in sredi recesije skoraj presegel prodajo E65/66 v najboljšem letu prodaje tega modela. Res je pa tudi, da so se nekateri trgi vmes precej razvili - a smo tudi v recesiji!

Prejšnja "Banglova" generavcija BMWjev je bila oblikovno drzna. S tem je BMW dosogel precej publicitete in je na ravni znamke precej napredoval. Boljše publicitete si BMW ne bi mogel izmisliti. Toliko kot se je o BMW govorilo zadnjih 10 let, se ni nikoli prej.

So bili pa "Banglovi" avtomobili zaradi kontroverznosti zelo problematični za tržit. BMW izdeluje globalne produkte - ki naj bi bili všečni po vsem svetu. S tisto generacijo se to ni zgodilo. Odstopanja od trga do trga so bila ogromna. Nekje so se avtomobili super prodajali, drugje komaj kaj.

Zato so (predvsem na pritisk marketing oddelka) v tej generaciji ponudili dizajn, ki je precej bolj globalno sprejemljiv. In to potrjujejo tudi začetni prodajni rezulatati. Tako Z4, 7er in zdaj 5er se prodajajo bolje kot prejšnja generacija. In enako bo tudi z ostalimi, ki pridejo v naslednjih mesecih: X3, 6er in 1er.

Nova generacija morda ni toliko drzna kot "Banglova" generacija, je pa na izgled precej bolj zrela in izžareva prestiž. Classy vs flashy.

Primerjaj izgled novega E z novo Petico. V črni barvi. 5er je precej bolj classy, E bolj flashy. 5er precej bolj športen, E bolj okorno- tankovski. 5er je tokrat precej bolj sublime - a še vedno agresiven, modern in predvsem bolj classy. V gibanju F10 izgleda MNOGO bolje kot W212. E39 vs W210 all over again!

Zanimivo bo videti, kaj bo naredil Audi z novim A6. A glede na novi A8 in A7 kake revolucije pač ni za pričakovati. Novi A6 bo pač (kot že poprej A4 in A8) le evolucija zdajšnjega modela. Malce bolj moderne linije (ostri robovi), malce več oglatosti, malce več agresivnosti. In to bo to. Precej bolj kot zunanjost bo verjetno kupce privabljala notranjost avtomobila - kot je za Audi že značilno.

Aha, treba je tudi vedeti, da 2012 prihaja na trg 6er Gran Coupe (6er sedan), ki bo bolj agresiven, še bolj športen, bolj izstopajoč, nižji in širši, še bolj ekskluziven in prestižen, bolj flashy kot F10 5er.

V tej luči je bil dizajniran tudi F01 7er - ker je bil v planu 7er GC (na podlagi koncepta CS), ki pa je bil zaradi gospodarske krize in spremenjenih produktnih prioritet pri BMW, preklican. Verjetno pride na vrsto v naslednji generaciji. Trenutno BMW vse moči vlaga v Project i - ko bo to pod streho, pa pridejo na vrsto tudi (če bo trg za to) tudi kake bolj prestižno - športne variante. 7er coupe (8er?), novi veliki roadster (verjetno le kot M projekt) ter športni kupe (v stilu Vision ED). Poleg vseh ostalih "čudaških" nišnih modelov ala GT, SAC, SAS, CT itd.
Prikaži več možnosti


Artist
Artist

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 960
  • Lokacija: Spodnji Duplek
  • Avtomobil: BMW E61 525D

#34

Tržni tokovi in oblikovanje avtomobilov je velikokrat v nasprotju. Podobno kot športnost in udobje. Meni je jasno, da je petica avto, namenjen predvsem podjetjem in ustanovam. Vsaj kot nov avto. Res pa je, da se posameznik v podjetju odloči: vozil bom XX auto!

Iz tega vidika tudi razumem oblikovanje petice. No ja, flotna vozila res morajo biti relativno umirjena. Kravata in drzen avto ne gresta skupaj. Ampak, vsaj po mojem osebnem mnenju, kupec BMW pričakuje nekaj drznosti v avtu. Zato kupuje BMW in ne MB ali Audi. Ali je oblikovanje bilo uspešno ali ne, se bo videlo v naslednjih treh, štirih letih.. ne prej. Prav za časa Bangla, ob koncu njegove prisotnosti je BMW postal največja premium znamka.

Zase vem, da bo verjetno ta petica čez leto, dve ... tri v moji lasti. Ker mi je petica sedla in ji zaupam. A vsaj po nekih drugih usmeritvah, naj bi BMW bil namenjen mlajšim :-D

Ne nazadnje, sedanja prodaja je več ali manj posledica zgodovine in zgodovinskih odločitev, da si bo nekdo v bodočnosti privoščil BMW (petico) in ne neko drugo znamko. Pravo delo se pravzaprav komaj začenja. In šele čez tri, štiri leta bomo lahko ugotavljali uspešnost modela.

:beer
Edina resnica je, da edine resnice ni!!
Prikaži več možnosti


Artist
Artist

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 960
  • Lokacija: Spodnji Duplek
  • Avtomobil: BMW E61 525D

#35

Primerjaj izgled novega E z novo Petico. V črni barvi. 5er je precej bolj classy, E bolj flashy. 5er precej bolj športen, E bolj okorno- tankovski. 5er je tokrat precej bolj sublime - a še vedno agresiven, modern in predvsem bolj classy. V gibanju F10 izgleda MNOGO bolje kot W212. E39 vs W210 all over again!


Drži. Ampak samo limuzino E klase so prodali v maju 2009 v 17.700 primerkih, kar je 39% več kot lani, ko so imeli pravi classy model. Torej tudi ta filozofija ne drži povsem, čeprav je MB že po svoji filozofiji še bolj korporativni avto kot npr. BMW.

Trg je zajebana stvar. Zna biti zelo nepredvidljiv, ob strani je lahko komentirati, dejansko pa gre za gladiatorsko vojno. Zato sem rahlo skeptičen glede nove petice. Se motim?? Zakaj se ne bi mogel. Če bi lahko tako 100% napovedoval, bi bil v 3 mesecih najbogatejši človek:-D

:beer
Edina resnica je, da edine resnice ni!!
Prikaži več možnosti


Moletko
Moletko

    BMW spy

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 341
  • Lokacija: ...
  • Avtomobil: BMW

#36

Prav za časa Bangla, ob koncu njegove prisotnosti je BMW postal največja premium znamka.



No, za to ni zaslužen Bangle. Za to je zaslužna uprava (in nadzorni svet, ki je to požegnal), ki je razširila ponudbo modelov v pravem trenutku z dvema zelo pomembnima modeloma: X3 in 1er. Z 1er je BMW ujel MB in Audi, z X3 ju je prehitel - konkurenta X3 (Q5 in GLK) sta na trg prišla šele lani. In tako 1er kot X3 sta masovna modela.

Drugi odločilen faktor je agresiven nastop in širitev na vseh trgih (tudi z zelo agresivnimi in privlačnimi lizing ponudbami in popusti), tretji pa razširitev ponudbe AWD (xDrive) modelov - ki so za nekatere trge ključni.

Drugače pa se je BMW odlično prodajal že pred Banglom. No, pri določenih modelih je bil "Bangle design" prej slabost kot prednost. Sicer pa: Bangle ni sam oblikoval avtomobilov. On je le usmerjal dizajn v skladu s sprejeto oblikovalsko strategijo, ki pa ni bila le v Chrisovi domeni. Končno verzijo dizajna posameznega modela pa je vedno izbrala trenutna uprava.

Da se bo BMW obdržal na vrhu, pa bo sedanja uprava (poleg z bolj globalno všečnim dizajnom) poskrbela še z novimi masovnimi modeli kot so X1, CityCar, MegacityCar ter množico nišnih modelov (GT, SAC, roadsterji, GC itd).

Prodaja je odvisna od marsičesa - ne le od oblike. BMW je tako močna in priznana znamka, da oblika niti ne vpliva toliko na prodajo. Ljudje kupujejo BMW zaradi voznih lastnosti in zaradi prestiža znamke. Oblika je bolj kot ne sekundarnega pomena.
Prikaži več možnosti


Artist
Artist

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 960
  • Lokacija: Spodnji Duplek
  • Avtomobil: BMW E61 525D

#37

Saj je bil Bangle sestavni del uprave, eden ključnih mož :-D. Ostalo se strinjam:ok2

:beer
Edina resnica je, da edine resnice ni!!
Prikaži več možnosti


Moletko
Moletko

    BMW spy

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 341
  • Lokacija: ...
  • Avtomobil: BMW

#38

Saj je bil Bangle sestavni del uprave, eden ključnih mož :-D.




Ne, nikoli. Šef oblikovanja BMW Group NI član uprave BMW AG. Član uprave je njegov nadrejeni: šef razvoja - torej šef divizije kamor oblikovalski oddelek sodi.

Šef oblikovanja pač skrbi za razvoj in vodenje svojega oddelka, skrbi za izvajanje izbrane oblikovalske strategije (izbere in potrdi jo uprava), predstavlja oblikovalske rešitve upravi in jih razlaga ter zagovarja, predstavlja oblikovalski oddelek in BMW Group navzven, skrbi za komunikacijo in odnos oblikovalskega oddelka z drugimi oddelki ter še posebno z upravo (je torej vezni člen med upravo in oblikovalskim oddelkom) itd.

Česa šef oblikovanja ne počne? Ne sedi v upravi. Sam ne oblikuje avtomobilov (v času, ko je šef oddelka - lahko pa, da jih je prej). Ne sodeluje pri mikrovodenju oblikovalskega procesa. Ne izbira (v končnih fazah) končnega dizajna posameznega modela (to dela uprava). Ne določa sam oblikovalske strategije za znamke v okviru BMW Group - le sodeluje pri oblikovanju te strategije, a še zdaleč ni edini v tem procesu.

In tako naprej. Da ne bo kdo dobil ideje, da so šefi oblikovalskih oddelkov preveč vsemogočni. Niso!

Njihova ključna vloga je dobro voditi oddelek (kadrovsko in organizacijsko), uspešno izvajati oblikovalsko strategijo, kreativno sodelovati pri izdelavi oblikovalske strategije, zastopati interese oblikovalskega oddelka naproti drugim oddelkom znotraj BMW AG, skrbeti za komunikacijo med upravo ter oddelkom, predstavljati in zagovarjati upravi predlagane oblikovalske rešitve.

V času Bangla se je pač ustvaril mit, da šef oblikovanja sam določi oblikovalsko strategijo in sam izbira oblikovne rešitve za posamezne modele. Kar seveda ni res.

Kako se izbere oblikovalska strategija? Hja, v Advanced design oddelku čarajo različne rešitve vseskozi - na podlagi bodočih trendov. Tako oblikovalskih, tako z vidika materialov, procesiranja materialov, trende okusov bodočih in potencialnih strank itd. Oni skrbijo za kreativne rešitve. Inženirski oddelki pač dodajo svoj input na področjih trendov glede materialov in procesiranja le teh. Marketing oddelek pač poskrbi za raziskave in analize trendov in preferenc potencialnih strank. In potem se pač v procesu selekcije išče ustrezna kreativna rešitev za določeno obdobje - npr za eno ali več generacij. Ki je pač racionalno utemeljena. Oblikovalci imajo tu vlogo, da pač predstavijo svojo vizijo, kako zajeti prihajajoče trende in kako bodo pač interpretirali tipične BMW oblikovalske trademarke: ledvičke, L-luči zadaj, štiri okrogle žaromete spredaj, zavihek v C-stebričku, tipične BMW proporce itd. In potem se pač upravi predstavi dve, tri najboljše možne rešitve - in uprava izbere eno. Ali celo npr kombinacijo dveh ali vseh treh itd. To je stvar uprave in koliko pač upošteva predloge in zagovore ostalih oddelkov.

Tako se pač v strategiji določi npr. osnovne linije: bodo bolj ostre ali mehke, bodo robovi bolj oglati ali bolj zaobljeni, bodo linije bolj konvencionalno skladne ali bolj avantgardne. Glede na materiale in tehnologijo, ki se bo uporabila pri produkciji. Seveda se tudi stroškovno gleda na zadevo: nekatere rešitve so npr. v določenem obdobju še vedno predrage.
Izbere se tudi smer: kaj bo glavno vodilo. Ali bo to bolj izrazita športnost in agresivnost ali kaj drugega. Se bo to poudarjalo s proporci, detajli ali obojim itd.

Ko je strategija izbrana, vsak po svoje skrbi, da se izvaja: oblikovalci, inženirji, marketingarji. Popravki so vmes mogoči, a ne preveliki. Orodja gredo v izdelavo, procesi so precej poenoteni itd - in ko zadeva steče, je vsaj nekaj let ni moč ustaviti. Razen če gre res hudo narobe in moraš pač nujno stvar spremeniti - kar pa ogromno stane.

Razlika Bangle vs Hooydonk? Hja, v času Bangla (čigar naloga je bila predvsem na noge postaviti povsem razsuti oblikovalski oddelek znotraj BMW AG in mu vdahniti nekaj življenja - zato je Reitzle Bangla tudi iz Fiata pripeljal v BMW: zaradi njegove karizme in odlične sposobnosti za vodenje in motivacijo tima; ter zaradi norih idej, ki jih je Bangle že v Fiatu imel - in Reitzlu se je zdelo, da je Bangle pravi, da BMWju (kot organizaciji in podjetju) doda malce temperamenta in "začimbe"). Že sredi 90ih so ugotovili, da je treba nekaj storiti z znamko BMW - da ne bo preveč zapadla v kalupe. Da ji je treba vdahniti življenje in modernost. Še posebej, ker so imeli pač načrte z MINIjem, Roverjem, LandRoverjem in RR / Bentleyem (nekaj časa tudi s Porschejem!), da bodo to bolj tradicionalni in tudi bolj retro dizajni, BMW pa bo izrazito moderna znamka: tudi skozi dizajn. In so se odločali, kako naprej: ter se (tudi na Banglovo prigovarjanje) odločili za avantgardno opcijo - brez revolucije (tudi ta je bila na mizi in bi pomenila precejšenj odmik od klasičnih BMW oblikovnih mark: ledvičke, zavihek v C-stebričku, okrogli žarometi, L-luči itd). Revolucija bi pomenila konec tradicije in začetek na novo. A so se pač odločili za avantgardno evolucijo.

Žal je pri izvedbi te strategije precej zaškripalo, ker je zmanjkovalo tako denarja kot dobrih ljudi za posamezne projekte. Preveč fokusa je bilo usmerjeno na Rover - zato so pri BMW inženirji zatajili (pa niti ne poi lastni krivdi, ker pač tedanje finance boljših rešitev niso dopuščale!). Oblikovalci niso mogli nič: če je bil okvir "baročen", ga pač obleka pač ni mogla narediti vitkega. In še en kup mali zahtev (aerodinamika, varnost, prosrtor itd) je pripeljalo do produktov, ki so bili precej izmaličeni glede na začetne ideje. Seveda se je varčevalu tudi pri produkciji - rešitve niso bile dodelane, ker bi to preveč stalo. Niso bile uporabljene določene tehnologije, ki bi omogočale boljši izgled. Vse je bilo nedodelano in zdelano polovično. To je posebej prizadelo prvi model: 7er in tudi še nekaj kasnejših.

Ideja je bila dobra, izvedba pa se jim ni ravno posrečila. Pa to ni bila krivda oblikovalcev. Ostali nosijo precej večji delež krivde.

Že proti koncu Bangle generacije in v sednji pa zadeve tečejo precej bolj gladko. So se tudi na napakah precej naučili in jih je izučilo.
Prikaži več možnosti
    • BMW M je všeč


Moletko
Moletko

    BMW spy

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 341
  • Lokacija: ...
  • Avtomobil: BMW

#39

Mene tako glede prodaje novih modelov ne skrbi. Tako 7er kot Z4 se prodajata več kot odlično glede na prejšnje modele. X6 presega načrte - in jih bo še bolj z LCI, ko bo na voljo zadaj tudi klop - ne le 2 ločena sedeža kot sedaj . X1 se tudi odlično prodaja. Prodaja 5er GT ni slaba - čeprav na nekaterih trgih še ne steče (xDrive in manjši motorji bodo poskrbeli tudi za to). Novi 5er ima ogromno naročil - tako s strani individualnih kot corporate kupcev. Zanimanje za touring je tokrat (za razliko od E39 in E61) precejšnje. 6er GC je doživel precejšnje odobravanje in interes - kar nakazuje, da bo tudi novi 6er uspešen. O X3 pa ni vredno izgubljati besed: trg ga željno pričakuje. Prodaja v tem segmentu narašča - le BMW nima dovolj dobrega produkta glede na konkurenco. Konec leta bo tudi tu vse pod kontrolo. Še novi 1er pride - ki bo tudi bolj všečen. Potem pa bomba: CityCar in MegaCityCar ter še nekaj cukrov iz projekta i. :ok2

Stvari se postavljajo na svoje mesto - vmes se zna zgoditi, da predvsem Audi lahko prevzame 1. mesto po prodaji (prihajajo A1, A2, Q3 in verjetno tudi Q1) - a z BMW CC in MCC se bo BMW spet prebil v ospredje. Je pa res, da bo pač Audi vse modele prodajal pod svojo znamko, medtem ko BMW kar nekaj modelv v istih segmentih kot jih (bo) Audi ponuja, prodaj pod blagovno znamko MINI. A odločitev je padla, da bodo šli tudi z znamko BMW v iste segmente: bodo pa znamki BMW in MINI še bolj diferencirali, da bosta celo v istem segmentu nagovarjali drugačne kupce.
Prikaži več možnosti


Beemer
Beemer

    Banned

  • Izključen
  • Sporočil: 4 854
  • Lokacija: -

#40

Moletko: super zanimivo pisanje.:ok

A mogoče veš naslednje?
1. tržni delež pred Banglom (recimo čas E46ic, ...)
2. tržni delež med Banglom
3. tržni delež po eri "Bangle"?
Prikaži več možnosti