Skoči na vsebino

 

DIY: E46/E39 Popravilo BM54 Professional radio modula

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
49 odgovorov v temi
rizzo
rizzo

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 133
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E39

#21

Hehe mislm eni pa res glumijo kle gor kar se tiče tega popravila... Tkole bom reku v vsakem primeru je treba zamenjat končno ker čez cajt tud ta vš baypass crkne :D ker so predizhodi tko narjeni da čakajo impulz iz končne da sam radijo ve kaj je treba predvajat... to je ena zadeva druga zadeva je pa da teli razni mojstri delajo tele neke razne baypasse in nakonc požgejo tud predizhode nakonc je tak modul še bl pokvarjen in še večji strošk...
Prikaži več možnosti


Coti
Coti

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 217
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: BMW E46 318Ci, E39 525dT

#22

Da še jaz malo opišem, kako sem popravil pokvarjen ojačevalnik v BM54. Sicer ni delal le sprednji levi zvočnik, ampak dovolj, da sem se lotil popravila.

Na Ebay sem naročil že sestavljen modul ojačevalca s TDA7850 moči 4x50W. Poleg sem dobil 2 kabla za priklop signala iz predojačevalca in aluminijast hladilnik, ki pa ga nisem uporabil.

 

Imam E39 Touring in BM54 se nahaja v prtljažniku levo od rezervnega kolesa. Kako se ga odmontira ne bom posebej opisoval, ker ni to nobena znanost. Malo pozornosti je treba pri konektorjih, antenski ima jeziček, ki ga je treba pritisniti, da se ga lahko odklopi, glavni pa ima še vzvod, tako da je treba pritisniti na jeziček na vzvodu, ki se nahaja na spodnji strani konektorja in potem povlečeš vzvod, ki potegne konektor iz ojačevalca.

 

Ohišje BM54 je sestavljano iz treh delov: glavno ohišje alu, pokrov ohišja alu, zadnji del iz železa. Za odstranitev pokrova ni treba nobenega orodja, za odstranitev vezja in zadnjeda dela pa se potrebuje Torx 9 izvijač. Glavno ohišje z odstranjenimi vsemi deli (razen zadnjega dela) zgleda kot na sliki.

 

BM54B.jpg

 

Najprej sem odstranil z vezja originalna ojačevalna čipa, ki sta zalita v keramično maso in direktno na vezju. Kako se odstrani čipa, si lahko pogledate v videu iz povezave, moram pa pripomnit da model malo pretirava z gretjem. Takoj ko se stopi cin, gre kovinska ploščica že dol, potem pa sem samo še porinil konico spajkalnika čez čip, da sem ga izžgal iz mase.

 

https://www.youtube....h?v=8DyuMIiGQ2Y

 

Na sliki se vidi, kako je desni čip napihnjen, ker je pokvarjen.

 

BM54A.jpg

 

Je pa ta masa, s katerim sta zalita čipa zelo trda in jo je treba dobesedno klesati ali razlomiti z vezja. Če se pri tem poškoduje kak element v bližini ni panike, ker so po odstranitvi čipov odveč.

 

BM54Aa.jpg BM54Aaa.jpg

 

Nov ojačevalec bi bilo najenostavneje pritrditi na levi strani nad kletko sprejemnika, kjer je ohišje najmanj navrtano in je tudi nalepka na zunanji strani, vendar sem se odločil, da bom ojačevalec pritrdil na zadnji del, ker nisem hotel uničiti napisov pa še manj problemov sem imel z višino kondenzatorja na ojačevalcu. Ker pa je zadnji del iz železa, ki slabše prevaja toploto, sem dodal aluminijast hladilnik, ki sem ga dobil na starem vezju fotokopirnega stroja in ga predelal, da je sedel v ohišje.

 

BM54C.jpg BM54D.jpg

 

Kasneje se je pokazalo, da je dobra 2mm debel aluminij hadilnik premalo in se na delu, kjer je pritrjen čip ojačevalca pregreva, tako da sem dodal še en 2mm debel alu hladilnik, sedaj se toplota mnogo bolje razprši po ohišju.

Predvidevam, da bi tudi pri pritrditvi ojačevalca na levi strani, direktno na alu ohišje, bilo treba dodati vsaj še 2mm debel alu hladilnik, ker samo ohišje ni debelo niti 2mm.

 

Naslednji korak je bil priklop signalov za zvočnike. Na internetu sem našel navodila, kje so posamezni signali za zvočnik.

http://woodoo.yolasite.com/bm54.php

 

Najprej sem povezal kable za vhodne signale v ojačevalec:

 

BM54E.jpg BM54Ee.jpg

 

Na sliki se tudi vidita Rdeča  (+12V) in črna (masa) žici, ki sta že povezani za napajanje ojačevalca. Rdečo sem povezal na spajkalni otoček od filtra za motnje, črno pa blizu rdeče, da se zmnajšajo motnje. Načeloma pa bi lahko rdečo povezal direktno na +12V, črno pa kamorkoli na maso.

 

Ojačevalec ni imel v naprej določenih kanalov za sprednje, zadnje, leve, desne zvočnike ampak samo oštevilčene vhode in izhode od 1 - 4, tako da sem se sam odločil, kateri kanal bo za kateri zvočnik.

 

Naslednji korak je bil pritrditev ojačevalca na hladilnik in v BM54, ter povezava izhodov za zvočnike na pokončno vezje pri konektorju. Po tej sliki sem si pomagal kako so priključeni zvočniki na BM54.

 

BM54pinout.jpg

 

Ker je imel novi ojačevalec tudi opcijo Stand-by, sem na ta kontakt povezal komando za zunanjo anteno ali ojačevalec iz BM54(na sliki vijolična žica).

Na zadnje sem še povezal žice z vezicami in z lepilno pištolo prilepil vezje ojačevalca in žice, da se zmanjšajo vibracije in s tem možnost pretrganja katere od žic.

 

BM54Ff.jpg

 

Sledi še zapiranje pokrova in vgradnja v avto. Če gre vse po sreči (pri meni je šlo  :) ) , bojo spet vsi zvočniki kričali, pa tudi zvok bo bolj dinamičen, po zaslugi kar nekaj W močnejšega ojačevalca.

 

 

 

 


Prikaži več možnosti
    • ALFAinBMW in mapetpun uporabnikom je všeč to sporočilo


mapetpun
mapetpun

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 225
  • Lokacija: Ljubljana / Novo mesto
  • Avtomobil: 2002 e39 525dA touring

#23

Da še jaz malo opišem, kako sem popravil pokvarjen ojačevalnik v BM54. Sicer ni delal le sprednji levi zvočnik, ampak dovolj, da sem se lotil popravila.

Na Ebay sem naročil že sestavljen modul ojačevalca s TDA7850 moči 4x50W. Poleg sem dobil 2 kabla za priklop signala iz predojačevalca in aluminijast hladilnik, ki pa ga nisem uporabil.

 

Imam E39 Touring in BM54 se nahaja v prtljažniku levo od rezervnega kolesa. Kako se ga odmontira ne bom posebej opisoval, ker ni to nobena znanost. Malo pozornosti je treba pri konektorjih, antenski ima jeziček, ki ga je treba pritisniti, da se ga lahko odklopi, glavni pa ima še vzvod, tako da je treba pritisniti na jeziček na vzvodu, ki se nahaja na spodnji strani konektorja in potem povlečeš vzvod, ki potegne konektor iz ojačevalca.

 

Ohišje BM54 je sestavljano iz treh delov: glavno ohišje alu, pokrov ohišja alu, zadnji del iz železa. Za odstranitev pokrova ni treba nobenega orodja, za odstranitev vezja in zadnjeda dela pa se potrebuje Torx 9 izvijač. Glavno ohišje z odstranjenimi vsemi deli (razen zadnjega dela) zgleda kot na sliki.

 

attachicon.gifBM54B.jpg

 

Najprej sem odstranil z vezja originalna ojačevalna čipa, ki sta zalita v keramično maso in direktno na vezju. Kako se odstrani čipa, si lahko pogledate v videu iz povezave, moram pa pripomnit da model malo pretirava z gretjem. Takoj ko se stopi cin, gre kovinska ploščica že dol, potem pa sem samo še porinil konico spajkalnika čez čip, da sem ga izžgal iz mase.

 

https://www.youtube....h?v=8DyuMIiGQ2Y

 

Na sliki se vidi, kako je desni čip napihnjen, ker je pokvarjen.

 

attachicon.gifBM54A.jpg

 

Je pa ta masa, s katerim sta zalita čipa zelo trda in jo je treba dobesedno klesati ali razlomiti z vezja. Če se pri tem poškoduje kak element v bližini ni panike, ker so po odstranitvi čipov odveč.

 

attachicon.gifBM54Aa.jpg attachicon.gifBM54Aaa.jpg

 

Nov ojačevalec bi bilo najenostavneje pritrditi na levi strani nad kletko sprejemnika, kjer je ohišje najmanj navrtano in je tudi nalepka na zunanji strani, vendar sem se odločil, da bom ojačevalec pritrdil na zadnji del, ker nisem hotel uničiti napisov pa še manj problemov sem imel z višino kondenzatorja na ojačevalcu. Ker pa je zadnji del iz železa, ki slabše prevaja toploto, sem dodal aluminijast hladilnik, ki sem ga dobil na starem vezju fotokopirnega stroja in ga predelal, da je sedel v ohišje.

 

attachicon.gifBM54C.jpg attachicon.gifBM54D.jpg

 

Kasneje se je pokazalo, da je dobra 2mm debel aluminij hadilnik premalo in se na delu, kjer je pritrjen čip ojačevalca pregreva, tako da sem dodal še en 2mm debel alu hladilnik, sedaj se toplota mnogo bolje razprši po ohišju.

Predvidevam, da bi tudi pri pritrditvi ojačevalca na levi strani, direktno na alu ohišje, bilo treba dodati vsaj še 2mm debel alu hladilnik, ker samo ohišje ni debelo niti 2mm.

 

Naslednji korak je bil priklop signalov za zvočnike. Na internetu sem našel navodila, kje so posamezni signali za zvočnik.

http://woodoo.yolasite.com/bm54.php

 

Najprej sem povezal kable za vhodne signale v ojačevalec:

 

attachicon.gifBM54E.jpg attachicon.gifBM54Ee.jpg

 

Na sliki se tudi vidita Rdeča  (+12V) in črna (masa) žici, ki sta že povezani za napajanje ojačevalca. Rdečo sem povezal na spajkalni otoček od filtra za motnje, črno pa blizu rdeče, da se zmnajšajo motnje. Načeloma pa bi lahko rdečo povezal direktno na +12V, črno pa kamorkoli na maso.

 

Ojačevalec ni imel v naprej določenih kanalov za sprednje, zadnje, leve, desne zvočnike ampak samo oštevilčene vhode in izhode od 1 - 4, tako da sem se sam odločil, kateri kanal bo za kateri zvočnik.

 

Naslednji korak je bil pritrditev ojačevalca na hladilnik in v BM54, ter povezava izhodov za zvočnike na pokončno vezje pri konektorju. Po tej sliki sem si pomagal kako so priključeni zvočniki na BM54.

 

attachicon.gifBM54pinout.jpg

 

Ker je imel novi ojačevalec tudi opcijo Stand-by, sem na ta kontakt povezal komando za zunanjo anteno ali ojačevalec iz BM54(na sliki vijolična žica).

Na zadnje sem še povezal žice z vezicami in z lepilno pištolo prilepil vezje ojačevalca in žice, da se zmanjšajo vibracije in s tem možnost pretrganja katere od žic.

 

attachicon.gifBM54Ff.jpg

 

Sledi še zapiranje pokrova in vgradnja v avto. Če gre vse po sreči (pri meni je šlo  :) ) , bojo spet vsi zvočniki kričali, pa tudi zvok bo bolj dinamičen, po zaslugi kar nekaj W močnejšega ojačevalca.

Coti,

 

Kako je izpadlo tole na koncu? Si vgradil? Deluje tudi po več mesecih še vedno ok - ni povzročilo dodatnih okvar kot je nekdo pisal nekaj postov prej? Zvok dober?

 

Hvala za odgovore :)


Prikaži več možnosti


Coti
Coti

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 217
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: BMW E46 318Ci, E39 525dT

#24

Zadeva še vedno deluje OK. Zvok je kakršen pač je iz original zvočnikov, resno razmišljam da bi jih zamenjal...

Pa hladilnik je bil prešvoh na začetku, sem naknadno dodal še en sloj aluminija pod čip ojačevalca.

Edino kar moti je da škrta po zvočnikih, ko vžigam avto. Takrat se radio ugasne in nazaj prižge, ojačevalec pa bi moral na "Mute" za 2-3 sekunde.



Urejal Coti, 15.03.2017, 00:09.

Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 859
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#25

Očitno mi počasi odpoveduje radio. Kaj se danes ve o popravilu radio enote? Tisti, ki ste že popravljali, vam še deluje, vse ok, kaj moti? Kje in kaj ste vzeli in vgradili?


Prikaži več možnosti


Coti
Coti

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 217
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: BMW E46 318Ci, E39 525dT

#26

Še vedno deluje kot mora. Vmes sem še zamenjal sprednje zvočnike z Ground Zero GZIC 13X, razlika v zvoku ogromna :).


Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 859
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#27

Jaz imam trenutno rešeno tako, da imam tista 2 problematična čipa odstranjena, signal pa potegnjen kar na činč izhode in direkt na aftermarket ojačevalce. S tem sem se izognil še hi-low pretvornikom, ki sem jih imel prej notri.

Imam pa par težav: ob vžigu avta slišim BUM preko zvočnikov, ker na ojačevalcih pade napetost. Poleg tega preko zvočnikov v obliki cviljenja slišim obrate motorja. Oba ojačevalca imam povezana direkt na minus pol na bateriji. Kje mi potem pobira to? 

In še en manjši problem je pa, da imam na račun odstranitve internega ojačevalca zdaj manj izhodne moči, kar pa aftermarket ojačevalci komaj pokrijejo. Mono za sub imam namreč odprt do konca, da je glasnost nekje tam, kjer mora biti. Koliko lufta imam na 4-kanalcu za sprednji sistem, nisem preverjal. Se mi pa dozdeva, da sub igra nekoliko slabše, kot prej, sicer dovolj glasno, ampak ni zvok pravi... Ideje?


Prikaži več možnosti


Coti
Coti

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 217
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: BMW E46 318Ci, E39 525dT

#28

Mogoče je še kdo, ki ne ve kako nastaviti glasnost na BM54 pri poslušanju preko AUX. Ko imaš izbran AUX mode, s tipkami 1-6 lahko nastaviš 6 nivojev glasnosti. 1 najtišje, 6 najglasneje.

Če pa še ni dovolj, se zamenja 2 upora v predojačevalniku.


Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 859
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#29

Se da s temi upori kaj rešit moj problem s premajhno izhodno močjo (kar sem opisal zgoraj)?


Prikaži več možnosti


Coti
Coti

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 217
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: BMW E46 318Ci, E39 525dT

#30

Tisto z upori sem naštudiral samo za AUX. Ti bi moral rešit z kakim predojačevalcem.

Piska pa ti verjetno zato, ker ojačevalci in BM54 niso povezani skupaj na maso na istem mestu.

Pa če poslušaš mp3 ali karkoli že preko AUX in napravo polniš preko 12V vtičnice, bo tudi piskalo, ker oklop AUX kabla ni povezan na maso in potem ti povežeš AUX kabel na maso preko pilnilca.


Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 859
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#31

Ma če dam predojačevalec notri, dobim spet ven high signal in moram nazaj priklopit hi-low pretvornike... Jaz bi rad dobil ven pravi low signal, kakršnega rabim na aftermarket ojačevalcih.


Prikaži več možnosti


Coti
Coti

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 217
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: BMW E46 318Ci, E39 525dT

#32

Ne bo držalo, predojačevalec ne da ven high signala. Njegova uporaba je omejena na korigiranje vhodnega signala do močnostnega ojačevalca in če ima vgrajeno, še kako ton kontrolo.


Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 859
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#33

Hmm, kolikor sem gledal te tda7850 ojačevalčke, je pisalo, da imajo high output. Veš za kakšnega, ki da low?


Prikaži več možnosti


Coti
Coti

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 217
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: BMW E46 318Ci, E39 525dT

#34

TDA7850 je končna stopnja 4x50W, normalno da je high izhod.

Nekaj takega rabiš: https://www.ebay.com...04AAOSws1FaxZ4u

Ali pa DIY verzija: https://www.ebay.com...CRLe38fLZvSZa_A


Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 859
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#35

Procesor v bistvu? Trenutno imam na voljo Audison Bit ten D za probat, misliš da mi bo pomagal?


Prikaži več možnosti


Coti
Coti

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 217
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: BMW E46 318Ci, E39 525dT

#36

V povezavah so navadni analogni predojačevalci, ni nobenega procesorja prisotnega, če smo natančni..

DSP je mnogo naprednejša kontrola zvoka, tu pa se signali digitalno obdelujejo v procesorju. In ja, nekaj od tega potrebuješ, da dvigneš signal do ojačevalca.


Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 859
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#37

Mi je zanimivo, kako so vse alternative tistima dvema majhnima čipoma tako ogromne in zapletene... Res ni druge variante? :skrbast

 

Torej DSP bi mi moral pomagat?


Prikaži več možnosti


Coti
Coti

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 217
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: BMW E46 318Ci, E39 525dT

#38

Seveda je alternativa brez zunajih ojačevalcev, opisal sem jo nekaj postov zgoraj.. Težave pa imaš z ojačevalcem kot kaže samo ti, ostalim nam dela..

Če imaš možnost probat DSP, probaj.. :ok 


Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 859
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#39

Ne vem, če se razumeva... Enota BM54 ima na vezju 2 čipa - ojačevalca. Ta 2 sta tudi tisti famozni problem, ko BM54 "crkne". Na vezju tudi vidiš, da do čipov pride tanka nit, ven gre pa široka - na izhodni konektor od BM54 enote. Meni sta seveda ta 2 čipa krepala oz. nekako izgubijo stik, saj se zvok vmes nekaj vrača, zapelješ čez luknjo, pa zmanjka, pa pride nazaj. Rešilo se je pri meni to tako, da se je ta 2 čipa odstranilo, prilotalo kable na pine s signalom - tistim signalom, ki je šel v ta 2 čipa - in naredilo nove izhodne konektorje - činče.

Že prej pa sem imel nadgradnjo ozvočenja narejeno, original kable proti zvočnikom prekinjene, hi-low pretvornike vezane vmes, za njimi pa aftermarket ojačevalca. S tem "popravilom" BM54 sem lahko hi-low pretvornike preskočil in priklopil direktno ojačevalca gor. In dobil poslabšanje kvalitete v smislu dinamike oz. manjkajočih frekvenc. Tole hočem zdaj rešit.


Prikaži več možnosti


Coti
Coti

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 217
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: BMW E46 318Ci, E39 525dT

#40

Seveda se razumeva, oz. jaz razumem kaj te tare, ne vem pa če so ti moji odgovori jasni.

Večina nas, ki je popravljala močnostni ojačevalec v BM54(beri odstranila čipe) ima narejeno kot sem opisal zgoraj, se pravi vgrajen drug močnostni ojačevalec v sam BM54 ali pa kot imaš ti, zunaji ojačevalec. In predvidevam da nam po večini dela brez težav..

Še enkrat.. Signal iz BM54 je karšen je, iz tega moraš gradit naprej. Ker tvoj močnostni ojačevalec potrebuje višji signal na vhodu, imaš 2 možnosti:

1. ojačati signal s predojačevalcem med BM54 in močnostnim ojačevalcem

2. zamenjati močnostni ojačevalec z drugim, ki dela z manjšimi signali


Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.