Skoči na vsebino

 

DIY: E39 Menjava ventilatorja klime ( AC pusher fan replacement)

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
41 odgovorov v temi
voith
voith

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 540
  • Lokacija: Weixelburg
  • Avtomobil: ˘Ô≈ôﺣ

#1

V nedeljo sem se končno spravil razkopat avto in zamenjat rahitični klima ventilator z novim made in korea :ok2 Morm rečt, da je pri nekaterih avtomobilih taka stopnja razkopavanja sprednjega konca prava nočna mora.

Začuda pri bmwju ni tako in je razstavljanje in sestavljanje prava zabava. Nenormalno enostavno in brez zapletov, tko da če se tazga podviga še niste lotili in vas je strah in bi raje mehaniku dali 150€ za to delo, brez panike :ok2


Sam sem šel najprej v mercator po 6pack piva. Tam sem videl nekaj, kar mi je za vselej spremenilo življenje. :eek Jasno vas za ta prizor ne bom prikrajšal tko da here goes:

Objavljena slika


Po treh pretisih rupurutov in dvema pivoma, mi je prizor, ki se mi je tako vžrl v roženice, končno začel bledeti, tako da sem se lahko lotil dela.

Najprej Sem zvlekel vse možno orodje na kup, da sem na koncu ugotovil, da je potrebno samo naslednje orodje:

Gedore 8,10 in 13, ravni in križni izvijač, Torx T45 in poljubne špicklešče.
Potrošni material: ena vezica.

Objavljena slika

Najprej odklopimo vse konektorje luči in pri tem pazimo, da jih ne polomimo, ker so nekateri od prahu lepo zapečeni skupaj.

Po tem se z gedoro lotimo zgornjih vijakov, ki držijo luči..

Objavljena slika

Še spodnjih..

Objavljena slika

In voila, popolnoma smoooth.

Objavljena slika

Naslednji korak so mali zamaški pri zračnikih za zavore, srednji plastični zaskočni žebljiček z ravnim izvijačem postopoma izvlečemo ven in pazimo, da ga ne poškodujemo. Ko je sredina enkrat zunaj, gre zamašek z lahkoto ven. Ko so vsi štirje zamaški zunaj, sunkovito potegnemo zaščitni plastiki in ju odstranimo, nakar si privoščimo jutranjo kavo... :mljask

Objavljena slika

Objavljena slika

Po kavici poiščemo v odbijaču luknji, kjer sta glavna pritrdilna vijaka odbijača in ju odvijemo. Tukaj kar se orodja tiče malo goljufam, ampak načeloma se ju da odviti tudi s kilavim zvitim torxom na zgornji sliki :)

Objavljena slika

V tej točki odbijač samo še visi na avtu, drži ga samo še kolotek in dva majhna 8mm vijaka, ki kolotek držita spodaj pritrjen na odbijač. Na vsaki strani odvijemo tadva vijaka, pri tem si lahko pomagamo tako, da gume navijemo skrajno v levo ko delamo na desni in obratno, potem pa kolotek potegnemo iz odbijača kot na sliki.. (vidni sta tudi luknjici 8mm vijakov)

Objavljena slika

Odbijač po tem lepo potegnemo dol in ga položimo na nekaj, kar ga ne bo opraskalo, pri tem pazimo na kabla meglenk, ki ju preden odbijač odnesemo, odklopimo stran. :-D

Objavljena slika

Odbijač odnesemo nekam na varno, da se pod uplivom piva in chemtrailsov ne spotaknemo vanj in po tem po nepotrebnem napizdimo mamo/brata/naključnega mimobežca.

Objavljena slika

Ostane nam takle grdobec, ki mu iz nosa visi dihalni organ. Lotimo se ga z gedoro 13 in ga odstranimo...

Objavljena slika

Razkrije se nam notranji hrustanec, ki se ga lotimo z gedoro 10, izvijačem in klešči...

Objavljena slika

Objavljena slika

Objavljena slika

Posebni zamašek ni nič posebnega..

Objavljena slika

In že smo pri sržu težave, ki ga prosto po prešernu odstranimo z gedoro 13:

Objavljena slika

Razkrije se nam zbirka mrčesa:

Objavljena slika

Primerjava bemtilatorjev :

Objavljena slika

Objavljena slika

Sestavljanje je obratni proces razstavljanja.. Če kdo ni vedel slučajno :laugh

http://s9.mojalbum.c...04_18011366.jpg

Štih proba:

http://s9.mojalbum.c...04_18011368.jpg

Zaskočka za konektor:

http://s9.mojalbum.c...04_18011371.jpg


http://s9.mojalbum.c...04_18011373.jpg


http://s9.mojalbum.c...04_18011378.jpg



http://www.made-in-e.../images/taf.jpg

Urejal voith, 27.07.2010, 00:15.

You can't treat a car like a human being; a car needs love. ” – Walter Röhrl
Prikaži več možnosti
    • Nixxon, Big D, Bubrek in 3 ostalim je všeč


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 55 925
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#2

Dobro napisano, zelo nazorno. :ok

Aja, dej klešče mal s purolom podrgni. :-D
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


mihado
mihado

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 916
  • Lokacija: Griže
  • Avtomobil: Citroen C4 Grand Picasso

#3

To si pa lepo opisal. Verjetno bo prišlo prav lastnikom E39, ker vidim da ima veliko lastnikov E39 probleme z el. ventilatorjem vključno z mano.
Prikaži več možnosti


Falco
Falco

    Der Kommissar

  • Moderator
  • Sporočil: 13 827
  • Lokacija: Ptuj
  • Avtomobil: BMW

#4

Veliko dela si si naredil. :blackeye

Glavno, da si uspešno rešil zadevo in naredil dober DIY. :ok

Prikaži več možnosti


voith
voith

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 540
  • Lokacija: Weixelburg
  • Avtomobil: ˘Ô≈ôﺣ

#5

Sploh ni take krize, realno je tole za uro max uro in pol dela in popolnoma enostavno.
Čisto nasprotje kakšnih korejcev ali japoncev, kjer zgubiš živce kompletno. :)
You can't treat a car like a human being; a car needs love. ” – Walter Röhrl
Prikaži več možnosti


andrej777
andrej777

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 057
  • Lokacija: Telče (Sevnica)
  • Avtomobil: e30 320i, e90 320d xDrive

#6

Tudi jaz sem prvič zelo z strahom razdiral prvi konc od e39. Isto sem menjal ventilator. Ko pogruntaš sistem je vse skupaj otrčje lahko.

V DIY bi dodal samo še en korak in to je čiščenje hladilnika ko imaš že vse tako lepo razdrto. :ok :ok

:ok BMW F800S AC SCHNITZER:ok
:metalc:metalc:okBMW e30 1985 320i MTech1:ok:metalc:metalc
e90 320d xDrive Objavljena slika

Prikaži več možnosti


Sassho
Sassho

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 948
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E36 + E39d + E39M + E60

#7

Si ponucal vse šraufe ko si sestavljal nazaj? :laugh

Lepo napisano!
Objavljena slika
Avto brez avtomatike preprosto ni avto :-D
Prikaži več možnosti


voith
voith

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 540
  • Lokacija: Weixelburg
  • Avtomobil: ˘Ô≈ôﺣ

#8

Objavljena slika

Tole mogoče še paše v to temo. Za tiste, ki jim gre angleščina bolje od nemščine. :-D
You can't treat a car like a human being; a car needs love. ” – Walter Röhrl
Prikaži več možnosti


voith
voith

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 10 540
  • Lokacija: Weixelburg
  • Avtomobil: ˘Ô≈ôﺣ

#9

Očitno imam fuč tudi termostikalo za ventilator.

Ventilator se namreč če priklopim klimo vklopi, pri 91C (klima na off) kjer bi se morala prižgati nižja stopnja pa ne. Pri 104 (ventilor max hitrost) pa niti nisem še testiral.

To bi lahko pomenilo več stvari, med drugim, da je fuč kaka varovalka ali termostikalo.

Zaradi tega sem šel preizkusit če je težava v termostikalu, in očitno je to-to.

Če se konektor s senzorja temperature poveže tako kot na sliki, se mora ventilator prižgati v počasnejšem režimu. (termostikalo bi moralo to naresti pri 91C)

No pri meni se v primeru ročne prevezave ventilator prižge, pri temperaturi pa ne. Torej je definitivno tudi to stikalo v k***u. Verjetno je pokvarjen ventilator posledica zanič stikala, kar pomeni, da stikalo ni več prižigalo ventilatorja, čez zimo pa se tudi klime ne uporablja, pri mojem avtu, kjer je bila klima skoraj popolnoma prazna se očitno tudi te ni uporabljalo kar nekaj časa, tako, da je ventilator pravzaprav odpovedal zato ker se verjetno več let ni zavrtel. Sol in temperaturne razlike pa motorju niso prizanašale, kar je tudi razvidno iz motorja.

Uglavnem cel chain reaction očitno :)

Pripete slike za predogled

  • DSC_0836.jpg

Urejal voith, 28.07.2010, 12:44.

You can't treat a car like a human being; a car needs love. ” – Walter Röhrl
Prikaži več možnosti


Sassho
Sassho

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 948
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E36 + E39d + E39M + E60

#10

Lahko da je rele za varovalkami.. Drugače je termostikalo 30€ .. Drugače pa začne vrteti pri 92°C nižjo stopnjo kokr sm jst studiru pri svojem..
Objavljena slika
Avto brez avtomatike preprosto ni avto :-D
Prikaži več možnosti


Metod
Metod

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 773
  • Lokacija: Koroška-MB
  • Avtomobil: E39 525d

#11

Edino kar pogreša je podatek, kje se je ventilator nabavil in cena :)
Drugače pa pohvale, lepo napisano :ok
Prikaži več možnosti


urosfri
urosfri

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 953
  • Lokacija: Bela krajina
  • Avtomobil: BMW E60 530D

#12

Jaz sem tudi menjaval ta ventilator, še na stari e46 - ki, tudi presenetljivo lahko, cca eno uro dela, mogoče še manj. Se mi je pa narobe vklapljal, oz. se je pregreval in posledično ugasnil. Seveda je kaj kmalu narasla tudi temperatura motorja. Od menjave naprej BP.
Prikaži več možnosti


Metod
Metod

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 773
  • Lokacija: Koroška-MB
  • Avtomobil: E39 525d

#13

Danes sem moral tudi sam popraviti ventilator, ker ni hotev več sodelovati.

Vzrok: zarjavelo ležišče krtač - ostale nepremične. Za dodatno delo pa sta se odlepila še 2 magneta.

Potek popravila v slikah :) :
presenečenje, presenečenje2, popravilo, rezultat, sestava.

Ventilator deluje na obeh stopnjah. Prihranil pa sem si ravno strošek menjave vetrobranskega stekla, katerega so mi na parkirišču razbili. :damn :fight Da bi njim prste posekal :masa

lep popravni pozdrav :)

Urejal Metod, 04.06.2011, 20:17.

Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 55 925
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#14

Škoda da nisi še tiste rje na ohišju stran dal ter zadevo pobarval. Tako ti zna hitreje naprej napredovati.

Drugače pa, v slikah, da ne bo linkov:
Presenečenje:
Objavljena slika

Presenečenje 2:
Objavljena slika

Popravilo:
Objavljena slika

Rezultat:
Objavljena slika

Sestava:
Objavljena slika
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti


Metod
Metod

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 773
  • Lokacija: Koroška-MB
  • Avtomobil: E39 525d

#15

Škoda da nisi še tiste rje na ohišju stran dal ter zadevo pobarval. Tako ti zna hitreje naprej napredovati.


Ah, ohišje je še precej debelo - imam še 10let časa, da bo prišla skozi. S tem se nisem obremenjeval :ok

Hvala!
Prikaži več možnosti


B.Rakun
B.Rakun

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 478
  • Lokacija: Notranjska
  • Avtomobil: X5

#16

Edino kar pogreša je podatek, kje se je ventilator nabavil in cena :)
Drugače pa pohvale, lepo napisano :ok


Se pridružujem gornjemu sporočilu. :ok
Tudi jaz prosim avtorja za razkritje podatkov o krajevnih in cenovnih koordinatah nakupa!!!:) :beer :) :) :) Enaka menjava je potrebna na mojem avtu, menjati je treba cel ventilator, čeprav sem sicer privrženec original robe, pa cca 350 € za original vetrnico ne dam.

Doborodošel bo tudi komentar, kako se je zadeva obnesla tekom poletja. :cool
Prikaži več možnosti


Metod
Metod

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 773
  • Lokacija: Koroška-MB
  • Avtomobil: E39 525d

#17

moj popravljen original se je izkazal odlično v toplem poletju :-D
Prikaži več možnosti


B.Rakun
B.Rakun

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 478
  • Lokacija: Notranjska
  • Avtomobil: X5

#18

Se pridružujem gornjemu sporočilu. :ok
Tudi jaz prosim avtorja za razkritje podatkov o krajevnih in cenovnih koordinatah nakupa!!!:) :beer :) :) :) Enaka menjava je potrebna na mojem avtu, menjati je treba cel ventilator, čeprav sem sicer privrženec original robe, pa cca 350 € za original vetrnico ne dam.

Doborodošel bo tudi komentar, kako se je zadeva obnesla tekom poletja. :cool


:confused :confused :confused Gre morda za kakšne tajne podatke ali bi avtor vseeno razkril skrivnost...???
Treba podmazat?:cool
Prikaži več možnosti


B.Rakun
B.Rakun

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 478
  • Lokacija: Notranjska
  • Avtomobil: X5

#19

?
Prikaži več možnosti


Metod
Metod

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 773
  • Lokacija: Koroška-MB
  • Avtomobil: E39 525d

#20

?


očitno bo prej, če boš kontaktiral direkt :beer
Prikaži več možnosti