Skoči na vsebino

 

E39 vprašanja

* * * * - 10 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
8211 odgovorov v temi
Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 494
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#8081

Bolje rečeno vzdrževalec temperature.Kje za hudiča je na takem avtu hladilnik ?!!? Čisti fail, moja avto ne rabi nobenega dodatnega gretja dobil bo dodatno hlajenje.

Ni vzdrževalec, je to kar sem napisal. Olje menjalnika prenese višjo temperaturo kot hladilna tekočina, njemu je "vseeno" tudi če gre hladilna na 105 stopinj ali več. Ni pa vseeno kako hitro se menjalniško olje pozimi zjutraj segreje, takrat pride delovanje izmenjevalca toplote do izraza. Ko sta enkrat obe tekočini segreti, nima več funkcije.


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 22 625
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & E90 325xi

#8082

Ammmm, koliko je delovna temperatura olja v menjalniku?
Prikaži več možnosti


Car Uroš
Car Uroš

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 555
  • Lokacija: Lj
  • Avtomobil: e39 530i

#8083

Ni vzdrževalec, je to kar sem napisal. Olje menjalnika prenese višjo temperaturo kot hladilna tekočina, njemu je "vseeno" tudi če gre hladilna na 105 stopinj ali več. Ni pa vseeno kako hitro se menjalniško olje pozimi zjutraj segreje, takrat pride delovanje izmenjevalca toplote do izraza. Ko sta enkrat obe tekočini segreti, nima več funkcije.

Točno tako. Podobne izmenjevalce toplote imajo tudi nekateri avti na ohišju oljnega filtra. Najprej voda, ki se segreje hitreje, pomaga segreti olje na delovno temperaturo. Nato, ko je temperatura olja višja od vode, pa pomaga olje hladiti. Samo je ta učinek hlajenja veliko manjši od tistega segrevanja, zaradi manjših temperaturnih razlik. 


Prikaži več možnosti


robndi
robndi

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 620
  • Lokacija: Blizu gorjancev
  • Avtomobil: alfa 166 turbo,bmw 530da

#8084

Kot rečeno, GM menjalnik ti žal ne da z ničemer vedeti da se v njem nekaj "kuha" dobesedno. Tudi če se olje v njem pregreva, bo še vedno prestavljal kot da ni nič. Šele ko je prepozno prižge opozorilo oziroma vrže v zasilni program. Je pa to opozorilo lahko tudi posledica česa drugega, naprimer softverske napake ali kakšne druge motnje, tako da ni 100% da je crknil menjalnik, oziroma da je tik pred koncem. Pravim samo da obstaja možnost da je, zato pazi da se ne pelješ kam daleč, ker te lahko pusti na cesti. V takem primeru kot je tvoj, ko je najprej prižgal opozorilo, bo namreč crknil iznenada, ne postopoma (so tudi drugi scenariji odpovedi kjer gre bolj počasi, ampak če je olje pregreto in zažgano, potem bo odpoved nenadna in se z avtom ne bo dalo več peljat, ker v menjalniku ne bo več potrebnega pritiska olja).
 
Kar se tiče hladilnika olja za menjalnik sem pa že pozabil kje točno je, ali je v prvi ali v drugi vrsti hladilnikov, zna bit da je pred njim intercooler, lahko pa se motim.

Bom ga šel očistit. Ne bo škodilo. No zadeva je takšna. Tisto,ko mi se je napisalo tisto opozorilo je bilo po samo petnajstih minutah vožnje po avtocesti. Včeraj sem pa naredil okrog petsto kilometrov in to res naporne vožnje z veliko prehitevanja z kick startom po gorskem kotarju v hribih. Pa ni bilo nič. V bistvu sem vozil okrog pet ur vsega skup. Gledal sem na odbijaču in ima 4 čepke ter dva vijaka thorx. Tak,da to verjetno ne bo težko snet. Če bi prej vedel da ga treba čistit bi bilo dobro ampak bolje pozno kot nikoli.
Prikaži več možnosti


robndi
robndi

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 620
  • Lokacija: Blizu gorjancev
  • Avtomobil: alfa 166 turbo,bmw 530da

#8085

Moj ima tocn tazga, tvoj pa tud pomoje. :ok
Imam se enga doma, ce ga rabs, ti ga dam za six-pack, drugac je pomoje bliz 500 EUR :ok2

Točno to je hladilnik menjalnika na e39 530da. Sam zgleda,da je nagažen v sendvič.
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 494
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#8086

Ammmm, koliko je delovna temperatura olja v menjalniku?

Približno toliko kot temperatura hladilne tekočine, se pravi okoli 90 stopinj. Se pa olje brez problema segreje tudi precej čez 100 stopinj ker ima višjo točko vrelišča kot voda, kljub temu da je olje v menjalniku pod atmosferskim tlakom, voda pa pri bavarcih v zaprtem sistemu ni (zaprt sistem poviša točko vrelišča vode zaradi višjega tlaka, tako omogoči da se voda segreje tudi preko 100 stopinj celzija, kjer bi na atmosferskem tlaku v odprtem sistemu sicer zavrela).


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 494
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#8087

Bom ga šel očistit. Ne bo škodilo. No zadeva je takšna. Tisto,ko mi se je napisalo tisto opozorilo je bilo po samo petnajstih minutah vožnje po avtocesti. Včeraj sem pa naredil okrog petsto kilometrov in to res naporne vožnje z veliko prehitevanja z kick startom po gorskem kotarju v hribih. Pa ni bilo nič. V bistvu sem vozil okrog pet ur vsega skup. Gledal sem na odbijaču in ima 4 čepke ter dva vijaka thorx. Tak,da to verjetno ne bo težko snet. Če bi prej vedel da ga treba čistit bi bilo dobro ampak bolje pozno kot nikoli.

Kot sem ti rekel se zapelji do mehanika, vzemi ven vzorec olja in preveri če je zažgano. Z vožnjo ga lahko testiraš ampak ne boš vedel za 100% kakšno je stanje, olje ti pa vse pove. Poleg tega da se preveri v kakšnem stanju je olje, obenem pregledaš tudi če ga ni slučajno premalo. Odvzem vzorca olja traja vsega 10 minut, po tem boš točno vedel pri čem si, priporočam ti da to narediš.


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Coti
Coti

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 113
  • Lokacija: Cerknica
  • Avtomobil: BMW E46 318Ci, E39 525dT

#8088

Blackberet to ni hladilnik, to je izmenjevalec toplote, kar še zdaleč ni eno in isto  :-D Hladilnik medij ki se pretaka v njem hladi, izmenjevalec toplote pa ga greje. Olje v menjalniku očitno rabi dodatno gretje da menjalnik deluje optimalno, če ne tega nebi skonstruirali. Verjetno je zadeva mišljena predvsem za pozimi, da se olje v menjalniku hitreje segreje, s tem je tudi prestavljanje lepše in bolj tekoče. Hladilnika olja ta model kolikor jaz vem nima, pa vseeno ti menjalniki zdržijo več kot vsi drugi, tako da zaradi tega se ne sekiraj preveč  :ok

Vsak hladilnik je tudi izmenjevalec toplote, le drugačne oblike je, ker je pač prilagojen da dela z drugačnim medijem - zrakom. Če pa imaš v igri 2 tekočini pa je tak ali podoben kot na sliki od blackberet.

Hladilnik je pravzaprav ljudski izraz, ker bi bil prav tako lahko tudi grelec, ker če bi skozenj pihal vroč zrak bi vodo grel..


Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 22 625
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & E90 325xi

#8089

Evo INFO od strokovnjaka. :ok2

Delovna temperatura olja avtomatskega menjalnika je 80-120°C, napako javi, ko ima olje 140°C
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 494
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#8090

Vsak hladilnik je tudi izmenjevalec toplote, le drugačne oblike je, ker je pač prilagojen da dela z drugačnim medijem - zrakom. Če pa imaš v igri 2 tekočini pa je tak ali podoben kot na sliki od blackberet.

Hladilnik je pravzaprav ljudski izraz, ker bi bil prav tako lahko tudi grelec, ker če bi skozenj pihal vroč zrak bi vodo grel..

To je jasno, ampak če imamo izmenjevalec toplote kjer določen medij (ponavadi kapljevino oziroma po domače tekočino) izključno hladimo z zrakom, temu upravičeno pravimo hladilnik. Avtomobilski hladilnik recimo ne bo nikoli hladil zraka, tega bo vedno grel, medtem ko bo hladilno tekočino vedno ohlajal, torej poteka prenos toplote vedno v eni sami smeri, nikoli obratno. Pri izmenjevalcih toplote pa včasih proces tudi zamenja smer, zato za tega ne moremo uporabit izraza hladilnik. Razumeš razliko? Ni vsak izmenjevalec toplote hladilnik, je pa vsak hladilnik definitivno izmenjevalec toplote.


Evo INFO od strokovnjaka. :ok2

Delovna temperatura olja avtomatskega menjalnika je 80-120°C, napako javi, ko ima olje 140°C

Ja, res je in če menjalnik pred tem dlje časa deluje na temperaturi olja blizu 140 stopinj, lahko to privede do nepopravljive škode. V tem primeru je takrat ko posveti lučka že prepozno. Če bi sprogramirali prižiganje lučke oziroma opozorila za 10-15 stopinj bolj zgodaj bi s tem rešili ogromno menjalnikov, kar pa seveda ni v interesu tovarne, zato dobiš v bistvu samo še sporočilo menjalnika iz onostranstva.


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 237
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#8091

Evo INFO od strokovnjaka. :ok2

Delovna temperatura olja avtomatskega menjalnika je 80-120°C, napako javi, ko ima olje 140°C

Prvo kakšno napako javi ko ima olje 140C? Ker kakšen bo mislil da imaš posebno lučko na armaturki za to?

 

Če je kaj S od strokovnjaka bi lahko vedel on in tudi ti in še kdo,da ne moreš kar posplošit za vse menjalnike kdaj javi napako oz. bolje rečeno kdaj vrže v zasilni program. Pri 5hp24 vrže v zasilni program pri nižji temperaturi kot je 140C ter taki temp. kot ti oz. tvoj Strokovnjak pravi da je delovna temperatura.



Urejal blackberet, 22.08.2019, 23:41.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 237
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#8092

To je jasno, ampak če imamo izmenjevalec toplote kjer določen medij (ponavadi kapljevino oziroma po domače tekočino) izključno hladimo z zrakom, temu upravičeno pravimo hladilnik. Avtomobilski hladilnik recimo ne bo nikoli hladil zraka, tega bo vedno grel, medtem ko bo hladilno tekočino vedno ohlajal, torej poteka prenos toplote vedno v eni sami smeri, nikoli obratno. Pri izmenjevalcih toplote pa včasih proces tudi zamenja smer, zato za tega ne moremo uporabit izraza hladilnik. Razumeš razliko? Ni vsak izmenjevalec toplote hladilnik, je pa vsak hladilnik definitivno izmenjevalec toplote.


Ja, res je in če menjalnik pred tem dlje časa deluje na temperaturi olja blizu 140 stopinj, lahko to privede do nepopravljive škode. V tem primeru je takrat ko posveti lučka že prepozno. Če bi sprogramirali prižiganje lučke oziroma opozorila za 10-15 stopinj bolj zgodaj bi s tem rešili ogromno menjalnikov, kar pa seveda ni v interesu tovarne, zato dobiš v bistvu samo še sporočilo menjalnika iz onostranstva.

Kakšna lučka posveti če je prevelika temperatura v menjalniku?

 

Bo še kdo kaj verjel tukaj na forumu.



Urejal blackberet, 22.08.2019, 23:44.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti
    • MajoR je všeč


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 22 625
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & E90 325xi

#8093

Misljeno je za mojega GM 5L40 :ok pri 140°C gre v zasilni program in mislim, da na velikem BC tudi izpise opozorilo. Kako je na malem BC ne vem.
Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 494
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#8094

Kakšna lučka posveti če je prevelika temperatura v menjalniku?

 

Bo še kdo kaj verjel tukaj na forumu.

Naprimer takšna:

 

https://www.youtube....h?v=n51_Wr1J38g

 

Pri različnih modelih je to različno, če imaš velik BC oziroma ekran je opozorilo tudi napisano, pri tistih z malim BC in pri starejših modelih pa zagori samo lučka v obliki zobnika. Nisi tega še nikoli videl?


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


robndi
robndi

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 620
  • Lokacija: Blizu gorjancev
  • Avtomobil: alfa 166 turbo,bmw 530da

#8095

Meni je napisalo motor getribe program ,ni bilo nobene lučke. Če sem si prav zapomnil besede.
Prikaži več možnosti


blackberet
blackberet

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 9 237
  • Avtomobil: Tisto kar vozi sam Bog

#8096

Naprimer takšna:

https://www.youtube....h?v=n51_Wr1J38g

Pri različnih modelih je to različno, če imaš velik BC oziroma ekran je opozorilo tudi napisano, pri tistih z malim BC in pri starejših modelih pa zagori samo lučka v obliki zobnika. Nisi tega še nikoli videl?


Meni je napisalo motor getribe program ,ni bilo nobene lučke. Če sem si prav zapomnil besede.


Meni je napisalo motor getribe program ,ni bilo nobene lučke. Če sem si prav zapomnil besede.

Ko si menjalnik pregrel?

Naprimer takšna:

https://www.youtube....h?v=n51_Wr1J38g

Pri različnih modelih je to različno, če imaš velik BC oziroma ekran je opozorilo tudi napisano, pri tistih z malim BC in pri starejših modelih pa zagori samo lučka v obliki zobnika. Nisi tega še nikoli videl?

Ko je napaka v menjalniku in vrze v rezervni program to ja.
Ko pa olje "pregrejes" in vrze v zasilni program pa se ne.

Ko je napaka v menjalniku in se posveti lucka oz. Se napise ter vrze menjalnik v zasilni program ostane menjalnik ponavadi v cetrti prestavi.

Ko ga "pregrejes" ti ga vrze v drugo prestavo in cez to ne gre dokler se dovolj ne ohladi.

Dvomim,da je komu ze uspelo "pregreti" menjalnik ,ker do sedaj mislim da sem videl edino pri 540kah tako butast sistem hlajenja.

Urejal blackberet, 24.08.2019, 08:04.

:bmw V8  :bmw
 

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 494
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#8097

Meni je napisalo motor getribe program ,ni bilo nobene lučke. Če sem si prav zapomnil besede.

To ne obstaja, opozorilo za motor in menjalnik hkrati ni možno. Imaš opcijo da ti je napisalo "motornotprogramm" ali pa "getriebe_xxxxxx", to sta dve različni opozorili, ena za motor in druga za menjalnik. Pri E39 z velikim BC kot ga imaš ti ni lučke, je samo gong in opozorilo. Opozorila zdaj ne vidiš več, je pa shranjeno v programu in bi se dalo na testerju pogledat, kaj je javilo.


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 65 494
  • Lokacija: močvirje
  • Avtomobil: E39 540i & E24 635CSI

#8098

Ko si menjalnik pregrel?
Ko je napaka v menjalniku in vrze v rezervni program to ja.
Ko pa olje "pregrejes" in vrze v zasilni program pa se ne.

Ko je napaka v menjalniku in se posveti lucka oz. Se napise ter vrze menjalnik v zasilni program ostane menjalnik ponavadi v cetrti prestavi.

Ko ga "pregrejes" ti ga vrze v drugo prestavo in cez to ne gre dokler se dovolj ne ohladi.

Dvomim,da je komu ze uspelo "pregreti" menjalnik ,ker do sedaj mislim da sem videl edino pri 540kah tako butast sistem hlajenja.

Popolnoma po nepotrebnem kompliciraš  :-D

 

Ko ti računalnik javi napako da je z menjalnikom nekaj narobe, ne bo napisalo kaj je narobe, pri starejših modelih ne. Obvestilo je vedno enako in je odvisno samo od tega kateri model (letnik) avta imaš in kateri BC je v avtu, ne od tega kaj se je zgodilo z menjalnikom! Tudi če ti bi menjalnik med vožnjo odpadel z avta bo obvestilo enako, lol... če malo pokarikiram.

 

Menjalnik lahko crkne na različne načine in iz različnih razlogov, jasno. Lahko pa razloge za odpoved razdelimo na dve skupini, na mehanske in na tiste ki so povezani z oljem. Olje se v avtomatu lahko pregreje in SE pregreje - dostikrat se to zgodi. Razlogi za to so pa spet različni. Lahko je v menjalniku premalo olja, recimo. Lahko je olja malenkost  premalo ali pa je že zelo staro, pa menjalnik prekomerno obremenimo (recimo drift ali vleka prikolice), v tem primeru se bo spet pregrelo. Tretja možnost je ta ki sem jo omenil, da je hladilnik zamašen. Skratka, možnosti za pregrevanje je veliko. Aja še ne eno možnost sem pozabil, olje se lahko pregreje tudi ko je menjalnik že čisto na koncu, takrat opilki v olju povečajo trenje v menjalniku in v osnovi že tako iztrošeno olje se zaradi tega pregreje. Da se je olje pregrelo spoznaš po vonju, ko ima vonj po zažganem. Pri skoraj vsakem menjalniku ki je v okvari je prisoten ta vonj, oziroma bom rekel tako: vsaj pri večini. V vseh teh primerih je prišlo do pregrevanja, zato lahko narekovaje okoli besede "pregreto" kar umakneš, ker niso potrebni - olje se čisto zares pregreje in to dostikrat, iz razlogov ki sem jih navedel zgoraj ;)


If I had the money I would have a mid-life-crisis.

Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 22 625
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & E90 325xi

#8099

Se komu sanja kaj je ta zvok?
Pojavlja se me vozno in ko stojis? Radio in ventilacija vse ugasnjeno.
Avto deluje normalno.


Prikaži več možnosti


Bavaria fan
Bavaria fan

    The one and only

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 16 670
  • Lokacija: v najlepšem mestu na svetu, de
  • Avtomobil: skunk :)

#8100

Zvok, da se je ravno vpeljal.

E39 pa ja dela bp :peace


Mein Kopf ist ein Labyrinth. Mein Leben ist ein Minenfeld.
Prikaži več možnosti