Skoči na vsebino

 

Starodobniki

* * * * * 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
1806 odgovorov v temi
lublancan22
lublancan22

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 903

#1801

IDA Opel (Industrija delova automobila - Kikinda) je bio јugoslovenski proizvođač automobila sa sedištem u Kikindi, aktivan od 1977. do 1992. godine. Bavio se proizvodnjom delova za Opelove automobile i njihovim sklapanjem.

Saradnja AD Livnice „Kikinda“ sa Opelom iz SR Nemačke je počela 1969. godine. Livnica je isporučivala odlivke koji su u SR Nemačkoj obrađivani i ugrađivani u automobile marke Opel. Posle osam godina uspešne saradnje, 1977. godine su Livnica iz Kikinde i Dženeral motors iz SAD zaključili Ugovor o zajedničkom ulaganju sredstava za proizvodnju auto delova, na 15 godina u iznosu od 78,5 miliona američkih dolara (51% Livnica iz Kikinde i 49% od strane Dženeral motorsa). Tako je nastala IDA - Industrija delova automobila, koja je predstavljala dobar primer dugogodišnje uspešne saradnje Livnice i Opela . Kako bi se ostvario odnos u izvozu 1:1, Opel je slao u Kikindu sklopljene automobile sa oznakom IDA na maski napred i sa J na zadnjem delu pored imena[1].

Prva isporuka delova iz dve nove fabrike u Kikindi (Livac i Metalac), bila je u decembru 1979, sa početkom zvanične dugoročne saradnje. Do ekonomskih sankcije SRJ u aprilu 1992, proizvedeno je 38.700 primeraka Opelovih vozila i veliki broj rezervnih delova u vrednosti od oko 100 miliona nemačkih maraka. Tokom 12 godina, do početka ekonomskih sankcija 1992. godine vrednost kooperacije premašila je 1,3 milijarde maraka [2]. Modeli koji su se proizvodili u IDA Opelu su: Opel omega, Opel senator, Opel askona, Opel astra, a jedno kratko vreme u prodaji pod oznakom IDA bila je i Opel vektra. Opel senator se od redizajna 1983. godine, u Nemačkoj i dalje zvao isto, dok gaje IDA na tržištu Jugoslavije prodavala pod imenom „Kikinda“.

 

Capsdaature.png

 

 

Capcxcxcxyture.png

 

Capture.png



Urejal lublancan22, 10.04.2020, 13:03.

Prikaži več možnosti
    • naroz je všeč


outsider
outsider

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 802
  • Lokacija: primorska

#1802

https://www.avto.net...asp?id=15211893


Prikaži več možnosti


Jerry
Jerry
  • Uporabnik
  • Sporočil: 86 707
  • Lokacija: Loo-blah-nah
  • Avtomobil: Bee-em-wee

#1803

Lastnik je (bivši) forumaš Propeler.


Srce lahko včasih odkleneš tudi tako, da ključ vtakneš eno nadstropje nižje.

Prikaži več možnosti


žorž4x4
žorž4x4

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 016
  • Lokacija: kras
  • Avtomobil: bmw m3

#1804

A je že videl kdo tole v živo?

Jaz sem ga, to je nenormalno glomazno.. pa meni se je zdelo večje kot vlačilec.  :crazy

https://www.avto.net...asp?id=15206552

attachicon.giffjord.jpg

res grdo


Prikaži več možnosti
    • Fleko je všeč


lublancan22
lublancan22

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 903

#1805

Innocenti Koral

 

 

 

Capture.png

 

do kasnih osamdesetih godina kompanija upada u tešku finansijsku krizu, a kao potencijalni spasilac stiže Fiat. Italijanski gigant nije imao predstavu kako spasiti marku, posebno zato što je u svojoj ponudi već imao i Autobianchi, Lanciju, Alfu Romeo i bio na pragu da kupi Maserati.

Innocenti je kroz istoriju uglavnom ciljao na jeftine gradske automobile, ali su tu poziciju sada popunjavali razni modeli Fiata, Autobianchija pa i Lancije. Odluka pada da se fabrike iskoriste za proizvodnju modela Fiat Uno, koji bi se zatim uvozio u Južnu Ameriku, kao i na dodatni model s ciljem da bude najjeftiniji novi proizvod u Italiji.

 

Captdsure.png

 

Fiat se zatim obraća Zastavi i primećuje da Yugo ima relativno uspešnu karijeru. Maleni heč ne samo što se uvozio u Ameriku već je takođe bio jedan od najprodavanijih novih proizvoda u istočnoj Evropi. Italijani shvataju da mogu da dobiju kompletan automobil za svega 10.000 lira (oko 1.400 evra) i u junu 1990. godine prvi primerci su napustili fabriku u Kragujevcu.

Innocenti Koral se nije mnogo razlikovao od našeg modela s izuzetkom nekoliko oznaka i dodatne opreme. Italijani su želeli godišnju prodaju od 10.000 jedinica, ali Koral nikada neće prići ni blizu takve cifre.

 

Cacxccxpture.png

 

Nažalost, Koral nije opravdao očekivanja niti u jednom momentu. Mladim kupcima se nije dopao zastareli stil kao i nizak kvalitet izrade našeg velikana, pa nije bilo potrebno mnogo vremena da se zaključi da je polovnjak iz zapadne Evrope, nažalost bolja kupovina.

Nije pomogla ni reklama sa legendarnim argentinskim fudbalerom Gabrijelom Batistutom. Nepoznato je koliko je Korala prodato, ali treba spomenuti da je ukupna prodaja svih primeraka, uključujući i onih s oznakom Zastave, u Italiji iznosila tek nešto više od 19.000 jedinica dok je mali broj primeraka završio i u Južnoj Americi.


Prikaži več možnosti
    • naroz je všeč


Mrcina
Mrcina

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 087
  • Lokacija: Kočevje
  • Avtomobil: Honda Accord type R

#1806

Evo, spet en clanek o zanimivem slovenskem avtomobilu:

https://mestnik.si/e...a-iz-leta-1948/
Prikaži več možnosti
    • Jerry je všeč


Big D
Big D

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 447
  • Lokacija: Čakovec, Hrvaška
  • Avtomobil: GTV,Delta TT,C5 3.0TT

#1807

Slovenski DeLorean, zanimiv avto. Bil mi je kar gušt snemati ga.

 


Prikaži več možnosti
    • naliM, krtinovec, Compact-3 in 2 ostalim je všeč




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2023. Vse pravice pridržane.