Skoči na vsebino

 

DIY: E46 Popravilo releja-modula grelnih svečk

* * * * * 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
92 odgovorov v temi
Metalc
Metalc

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 219
  • Lokacija: Slovenske Konjice
  • Avtomobil: BMW 320d Touring (e46)

#1

- avto - bmw 320d (e46) 110KW, letnik 2004

Pozdravljeni!

Velikokrat opažam, da je pri diagnozi (okvara vseh 4 grelnih sveč) potrebno menjat vse 4 grelne sveče + rele oz. modul predgretja - tako pokaže diagnostika...

Pa relanost? je zmeraj tako? In zakaj neki crkne ta rele? ZAKAJ ZAKAJ? Zato ker je šlampasto narejen - oz. narejen tako, da mora crknit :)

No takšen problem sem imel tudi sam, avto v teh zimskih dneh ni dobro vžigal, pri -12 stopinjah celzija, sem pa skoraj izpraznil akumulator, da je vžgal... Potem grem na diagnostiko, kjer pokaže okvara vseh 4 grelnih sveč + rele.

Mehanik zamenja vse 4 grelne svečke, stare pa vzamem domov in jih stestiram. Ugotovim, da so vse 4 grelne svečke popolnoma izpravne?:crazy... Torej je napaka drugje - rele.

Ker sem novi rele že naročil pri zastopniku za BMW (okoli 100-120 EUR), sem starega (ki je narejen tako, da se ga neda odpret - zalito plastično ohišje) poizkusil razstavit....

In tukaj se pravzaprav začne tale DIY:

1. na zadnji strani sem z žago (list žage je bil debeline 1mm) na robu ohišja prerezal ohišje v globino cca. 1cm, da sem na vzvod lahko odprl pokrov ohišja... (slika 1)

2. V notranjosti se nahaja elektronska ploščica z konektorji in čipom, ter ostalimi elementi mikrovezja.... Najpomebnejše je dejstvo, da so bile povezave z pini in elektronskim vezjem mehansko odtrgane (vse 4-za svečke + 1x napajanje). Vse skupaj pa je zalito z približno 1cm debelo oblogo mehkega, prozornega silikona. Tako sem lahko takoj ugotovil vzrok za nedelovanje releja.

Nato je bilo potrebno "spraskati" silikon z vezja ter pinov, ter narediti maneverski prostor za popravilo.

Kontakti na obeh straneh so prekriti z nekaj mikronov debelo plastjo ALUMINIJA!!! Kar sem šele kasneje ugotovil, ko sem hotel prispajkati nove žičke iz kontaktov na vezju in pinov konektorja. No moje neljubo presenečenje mi to nikakor ni uspelo, saj je na aluminij nemogoče spajkat bakreno žičko, saj se enostavno ne prime-ne zlepi. Ko sem že skoraj obupal, sem s pilico poskušal odstranit sloj aluminija in ugotovil, da je pod njim skoraj 0,3mm debela plast bakra! Kar je super! In spajkanje je bilo izvedljivo.

Originalna povezava je narejena z elektro punktiranjem, povezave z pini in vezjem pa niso narejene iz bakrenih žičk, temveč iz izredno mehke spajkalne žičke premera okoli 0,4mm. Ta povezava je mehansko tako občutljiva, da že rahlo stresanje modula (po odstranitvi silikona) povzroči, da se punktirana stran konektorja odlomi in prekine tokokrog), kar se seveda pogosto zgodi z leti uporabe in tresljajev motorja.

Moram priznat, da takšne šlamparije že dolgo nisem videl in imam občutek, da so BMWjevi strokovnjaki to naredili zanalašč, da se na vsakih toliko in toliko prevoženih KM ta modul "pokvari", folk pa potem kupuje nove...

Jaz sem očistil vse pine z vrtalnim strojem in mini rezkarsko glavo - da sem lahko odstranil sloje aluminija in tako prišel do "mesa" iz bakra, na katerega sem lahko prispajkal nove povezave z bakreno žičko debeline 0,6mm... Povezave so mehansko izredno trdne in upam si trdit, da ta modul (zaradi iste napake) nebo odpovedal nikoli:metalc

3. Po končanem spajkanju, sem ohišje prepihal, ter notranjost zalil z silikonom, tokrat do pokrova, saj sem z silikonom prilepil pokrov nazaj, ter vezje tako zaščitil pred morebitno vlago...

4. Sledila je montaža modula nazaj na avtomobil in test preko diagnostike. Začuda, računalnik po brisanju napak in ponovni vožnji ni nič težil, ter ponovna diagnostika ni več kazala kakršnekoli napake na kateri od grelnih svečk ali releju!

Torej? ZADEVA DELUJE!:ok2 :beer

Drugo jutro je avtomobil pri -5 stopinjah celzija zalaufal v prvo! Kar je bil samo dokaz, da modul odlično deluje, jaz pa imam v žepu vsaj 120EUR, brez štetja mehanikovih ur, saj sem vse naredil sam... Priklopa računalnika pa mi ni računal! :ok2

OPOZORILO:

- NE PREVZEMAM NOBENE ODGOVORNOSTI ZA MOREBITNO KAKRŠNOKOLI NASTALO ŠKODO NA VAŠEM AVTOMOBILU, ZARADI ŠARJENJA PO ELEKTRONIKI VOZILA PO NAVODILIH MOJEGA DIYa. Jaz sem samo opisal svojo izkušnjo in rezultat :) :laugh

Se opravičujem za slabo kvaliteto slik, je bilo slikano s telefonom...

LP!, METALC

Pripete slike za predogled

  • slika 1.jpg
  • slika 2.jpg
  • slika 3.jpg
  • slika 4.jpg
  • slika 5.jpg

Urejal Metalc, 05.02.2011, 19:23.

BMW 320dT, Yamaha FZ 600s
Prikaži več možnosti


Metalc
Metalc

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 219
  • Lokacija: Slovenske Konjice
  • Avtomobil: BMW 320d Touring (e46)

#2

Še nekaj fotografij!

Pripete slike za predogled

  • slika 6.jpg
  • slika 7.jpg
  • slika 8.jpg
  • slika 9.jpg
BMW 320dT, Yamaha FZ 600s
Prikaži več možnosti


Metalc
Metalc

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 219
  • Lokacija: Slovenske Konjice
  • Avtomobil: BMW 320d Touring (e46)

#3

Ter elektro shema releja - oz. enote predgretja...

Pripete slike za predogled

  • elektro shema-releja.jpg
BMW 320dT, Yamaha FZ 600s
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 866
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#4

Lep DIY :ok

Bi pa dodal dve stvari ... :-D

1. Če si lahko odstranil aluminij s kontaktov je to super. A ker to vedno ni možno obstaja ena finta, da se spajka tudi aluminij. Pogoj je popolnoma očiščena površina aluminija (da se sveti kot srebro), dovolj močan spajkalnik da hitro segreje podlago in čisto navaden vosek namesto spajkalne paste ali kolofonije ;)

2. Tisti novi silikon ni ravno potreben v takih količinah, ker lahko prej dela probleme kot koristi. Jaz bi zadevo pred zapiranjem samo naspreyal s PLASTIK ali LOTLACKom :)

Urejal Iztok Z., 05.02.2011, 22:38.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


Metalc
Metalc

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 219
  • Lokacija: Slovenske Konjice
  • Avtomobil: BMW 320d Touring (e46)

#5

Lep DIY :ok

Bi pa dodal dve stvari ... :-D

1. Če si lahko odstranil aluminij s kontaktov je to super. A ker to vedno ni možno obstaja ena finta, da se spajka tudi aluminij. Pogoj je popolnoma očiščena površina aluminija (da se sveti kot srebro), dovolj močan spajkalnik da hitro segreje podlago in čisto navaden vosek namesto spajkalne paste ali kolofonije ;)

2. Tisti novi silikon ni ravno potreben v takih količinah, ker lahko prej dela probleme kot koristi. Jaz bi zadevo pred zapiranjem samo naspreyal s PLASTIK ali LOTLACKom :)


LP!

Sem si vzel eno uro čiščenja, za prvi kontakt, je bil očiščen v nulo in popolnoma razmaščen. Nato sem površino kemično očistil z raztopino mravljične kisline, ki jo oče uporablja za čiščenje pri spajkanju, kadar standardni postopki ne uspejo - ni bilo haska..... - potem je sledilo rezkanje in mehansko odstranjevanje, ki je imelo najboljši učinek :)... Tudi na močnejši spajkalnik sem pomislil, pa si ga nisem upal uporabit, saj je fotr reku, da lahko poškodujem mikro polprevodniški element, ki je v neposredni bližini vsake kontaktne ploščice (oddaljen cca samo 1 mm...) in si zaradi efekta toplotne indukcije tega nisem privoščil....

HVALA za nasvet pri spajkanju na aluminij z navadnim voskom? - bom poizkusil kdaj, ko bo zopet priložnost.... :ok

Hja z silikonom sem pa res pretiraval :), pa kaj čem... zaj je tako narejeno - voda ziher nebo prišla v notranjsot :laugh

Za plastik spray pa prvič slišim ? Ga bom nabavil, da vidim kakšno čudo je to...

LP!

Urejal Metalc, 06.02.2011, 10:03.

BMW 320dT, Yamaha FZ 600s
Prikaži več možnosti


Mitja
Mitja

    BMW strokovnjak

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 543
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E36

#6

Odličen DIY, mi je všeč da se je pojavil še kak DIY popravila teh novih vezij. Sčasoma bojo taka vezja v vseh modulih (če niso že) in s tem samo še več okvar. Izgleda enaka okvara kot pri ABS modulih.

Sam nisem nek elektronik da bi ti znal svetovati ali pametovati, me je pa zmotil silikon. Spomnem se še od lotanja klasičnih vezij v mot. računalnikih da je bilo treba paziti da ni kaj tesnilne mase prišlo na vezje. Ne vem točno zakaj, verjetno zaradi pregrevanja nekaterih elementov. Silikon ki si ga uporabil verjetno ni bil niti podoben tistemu ki je bil pred tem nanešen.

Zna biti da s tvojim načinom ni nič narobe, ne tega posta vzeti kot kritiko:ok
/_/_/III*III\_\_\ ...............objects in mirror are losing
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 866
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#7

LOTLAK spray je kolofonija raztopljena v nitro razredčilu. Naredi zaščito kovin in omogoča lepo spajkanje. Primerna je za vezja v zaprtih ohišjih, ker vedno malo "pika" na dotik.

PLASTIK spray pa je v bistvu nitro lak, ki tudi zaščiti kovino. Ta pa se popolnoma posuši a preko njega ni možno spajkanje :ok

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


iron_maiden
iron_maiden

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 514
  • Lokacija: Lož
  • Avtomobil: E46 330CdA

#8

Res odlično da se jih da popravit. Imam enega pokvarjenega za 330d doma, če se hočeš kaj poigrati z njim.:)
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


Metalc
Metalc

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 219
  • Lokacija: Slovenske Konjice
  • Avtomobil: BMW 320d Touring (e46)

#9

Odličen DIY, mi je všeč da se je pojavil še kak DIY popravila teh novih vezij. Sčasoma bojo taka vezja v vseh modulih (če niso že) in s tem samo še več okvar. Izgleda enaka okvara kot pri ABS modulih.

Sam nisem nek elektronik da bi ti znal svetovati ali pametovati, me je pa zmotil silikon. Spomnem se še od lotanja klasičnih vezij v mot. računalnikih da je bilo treba paziti da ni kaj tesnilne mase prišlo na vezje. Ne vem točno zakaj, verjetno zaradi pregrevanja nekaterih elementov. Silikon ki si ga uporabil verjetno ni bil niti podoben tistemu ki je bil pred tem nanešen.

Zna biti da s tvojim načinom ni nič narobe, ne tega posta vzeti kot kritiko:ok


Brez skrbi sem vzel temperaturno obstojen silikon v območju -40 do 200 stopinj celzija....:ok
BMW 320dT, Yamaha FZ 600s
Prikaži več možnosti


Saky
Saky

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 33
  • Lokacija: Celje

#10

Si slučajno meril napetost na SW/RT žički ?
Prikaži več možnosti


Metalc
Metalc

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 219
  • Lokacija: Slovenske Konjice
  • Avtomobil: BMW 320d Touring (e46)

#11

Si slučajno meril napetost na SW/RT žički ?


nisem meril... zakaj?
BMW 320dT, Yamaha FZ 600s
Prikaži več možnosti


romanno
romanno

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 826
  • Lokacija: Trebelno - Dolenjska
  • Avtomobil: ČRN KARAVAN

#12

Kje se pa nahaja ta rele? Kajti meni tut ne vžge avto, sem sprva mislil na grelne svečke, sam sem videl sedaj, ko sem razkopal, da so vse 4 ok. da vse 4 delajo.

Sedaj moram še enkrat sneti kolektor, ker nisem prej probla, če pride elektrika do svečk. :napaka
A imajo te svečke kje kako varovalko, da še to preverim? :ok
BMW....:drink
BMW Dolenjska.... :respect :beer:drunk
Prikaži več možnosti


dergi
dergi

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 116
  • Lokacija: pod gorjanci
  • Avtomobil: avto

#13

Kje se pa nahaja ta rele? Kajti meni tut ne vžge avto, sem sprva mislil na grelne svečke, sam sem videl sedaj, ko sem razkopal, da so vse 4 ok. da vse 4 delajo.

Sedaj moram še enkrat sneti kolektor, ker nisem prej probla, če pride elektrika do svečk. :napaka
A imajo te svečke kje kako varovalko, da še to preverim? :ok



tudi mene zanima kje je ta rele...

PS:elektrika pride do svečk takoj ko daš kontakt? :)
Prikaži več možnosti


iron_maiden
iron_maiden

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 514
  • Lokacija: Lož
  • Avtomobil: E46 330CdA

#14

Nahaja se pod sesalnim kolektorjem, torej ga moreš snet da prideš do releja. Razen če imaš ultra tanke roke:-D

Elektrika pa takoj pride ja...
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


dergi
dergi

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 116
  • Lokacija: pod gorjanci
  • Avtomobil: avto

#15

Je to tam pri zavornem cilindru? Pod njim mislim da je neka taka skatlca :)
Prikaži več možnosti


iron_maiden
iron_maiden

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 514
  • Lokacija: Lož
  • Avtomobil: E46 330CdA

#16

Ne, ni tisto. Kateri motor imaš?
Snami pokrov na motorju, pa dobro poglej pod sesalni kolektor, ker je kar skrit. Vsaj pri 3.0d je tako...
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


dergi
dergi

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 116
  • Lokacija: pod gorjanci
  • Avtomobil: avto

#17

imam 2.0d 110kw
Prikaži več možnosti


dergi
dergi

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 116
  • Lokacija: pod gorjanci
  • Avtomobil: avto

#18

aja mam pa vse razkopano (sesalni kolekotr dol) pa ne vidm tega modula, mogoče sm slep :P
Prikaži več možnosti


Metalc
Metalc

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 219
  • Lokacija: Slovenske Konjice
  • Avtomobil: BMW 320d Touring (e46)

#19

aja mam pa vse razkopano (sesalni kolekotr dol) pa ne vidm tega modula, mogoče sm slep :P


Najlazje prides do njega ce avto dvignes, odsraufas levo sprednje kolo, in posvetis med karterjem in blokom motorja. Rele je z dvema vijakoma priterjen na blok motorja v njega pa gresta dva konektorja. En debel RDEC kabel (nemores falit da nebi vidu) in edn konektor z vec zicami.

Nic nerabis odmontirat sesalnega koletorja in ostalih stvari na motorju pri tem postopku :)

Tako sem jaz naredil pri svojem e46 320d Touringu 110kW motor

LP! Metalc

Urejal Metalc, 24.11.2011, 15:15.

BMW 320dT, Yamaha FZ 600s
Prikaži več možnosti


dergi
dergi

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 116
  • Lokacija: pod gorjanci
  • Avtomobil: avto

#20

ne sej sam nism izrecno zarad tega razloga odmonterou sesalno kolektor, sam pč k sm ga mu dol sm reku d bom še tu preveru če dela, in ker ne je treba popravt :D

no bom jutr probou najdt, hvala ;)
Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.