Skoči na vsebino

 

DIY: E46 Popravilo releja-modula grelnih svečk

* * * * * 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
92 odgovorov v temi
Alliage
Alliage

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 390
  • Lokacija: Rovte
  • Avtomobil: E46 318d

#21

Vprašal bi, kje se ta modul nahaja v E39.
Prikaži več možnosti


BMW525
BMW525

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 7
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: 525d Avt. E60 2005

#22

Pozdravljeni,
Na E60 525d Aut. 2005 z 214.000km sem imel te dni, ko je bilo zunaj -17 stopinj problem z vžigom vozila oz. sploh ni vžgal. Potrebna je bila menjava dveh grelnih svečk. Zamenjal sem vseh 6, ker je cena ene le cc 17 EUR. Potrebno je bilo tudi menjati modul-rele predgretja, ki stane na pooblaščenem servisu 120 EUR. S priporočilom prijatelja sem ˇpokvarjen modulˇ nesel k električarju, ki mi je vseh 12 kontaktov na novo zalotal in škatlo okoli zalil s silikonom. Plačal sem 30 EUR, poleg tega se kontakti ne morejo več nikoli sneti. Avto vžiga kot bi bilo +20 stopinj :)
Prikaži več možnosti


bojan.u
bojan.u

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 902
  • Lokacija: Žalec
  • Avtomobil: BMW E60, 530d

#23

Napiši kak kontakt!:)
Prikaži več možnosti


Metalc
Metalc

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 219
  • Lokacija: Slovenske Konjice
  • Avtomobil: BMW 320d Touring (e46)

#24

Če rabiš navodila, pošlji sporočilo na zs (zasebno sporočilo) in ti pošljem dokumente na email...

LP!
BMW 320dT, Yamaha FZ 600s
Prikaži več možnosti


Metalc
Metalc

    BMW ljubitelj

  • Uporabnik
  • Sporočil: 219
  • Lokacija: Slovenske Konjice
  • Avtomobil: BMW 320d Touring (e46)

#25

Pozdravljeni,
Na E60 525d Aut. 2005 z 214.000km sem imel te dni, ko je bilo zunaj -17 stopinj problem z vžigom vozila oz. sploh ni vžgal. Potrebna je bila menjava dveh grelnih svečk. Zamenjal sem vseh 6, ker je cena ene le cc 17 EUR. Potrebno je bilo tudi menjati modul-rele predgretja, ki stane na pooblaščenem servisu 120 EUR. S priporočilom prijatelja sem ˇpokvarjen modulˇ nesel k električarju, ki mi je vseh 12 kontaktov na novo zalotal in škatlo okoli zalil s silikonom. Plačal sem 30 EUR, poleg tega se kontakti ne morejo več nikoli sneti. Avto vžiga kot bi bilo +20 stopinj :)


Sem vesel, da še DIY komu pomaga.... tudi meni avto že več kot leto deluje odlično, odkar sem spisal DIY in zalotal te kontakte.... Super!
BMW 320dT, Yamaha FZ 600s
Prikaži več možnosti


domzalcan1
domzalcan1

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 74
  • Lokacija: Domzale/Ljubljana
  • Avtomobil: BMW F11 M Optic

#26

lep pozdrav vsem skupaj. Mene pa tudi neki zanima u zvezi tega releja za grelne svecke.Ali lahko gdo tocn katalosko pokaze in razlozi kje tocn se nahaj in ali je mogoce priti do releja od zgoraj. Namrec zacetek tega leta so mi menjali pri Podlesniku grelne svecke ampak takrat niso imeli releja,tko da je tudi na tem ostalo.Zj se je pa minus spet zacel in morm se njega zamenjat. Res je pa da nocem vzeti novega namrec bi dal starega dol in ga nesu do avtoelektrika da mi zamenja in nalota nove bakrene zicke. Je pa bmw 320d-2004letnik touring. Zelo bi bil vesel bl podrobnega opisa kje tocn se nahaja pa kako priti do njega. Dobrodosle so pa tudi kake povezave na drugi link in pa slikice. V naprej se vam vsem skupaj zahvaljujem, pa brez zamere ce sm karkoli narobe napisu.LP!
Prikaži več možnosti


janžek
janžek

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 451
  • Lokacija: Ptuj (okolica)
  • Avtomobil: BMW E46 320d

#27

Izvoliš http://tis.spaghetti...w.pl?1/04/53/64 ..... nahaja se pod pokrovom motorja v zgornjem desnem kotu...prepoznaš ga po tem da je povezan z debelo rdečo žico torej + kontaktom povezan in prišraufan z matico.
Lp, Denis :ok
Prikaži več možnosti


tratnika
tratnika

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 265
  • Lokacija: Idrija
  • Avtomobil: Polo GTI; e61 525DT

#28

Nov je cca 80€ na uradnem .... Kolk ti bodo pa za cinjenje računal, pa nevem....
Uglavnem. A se splača:confused
Prikaži več možnosti


frcac
frcac

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 438
  • Lokacija: Godovič
  • Avtomobil: Stara dobra e39 :)

#29

Mogoče pa pride komu prav - klik. Rabljen, a delujoč, zamenjan čisto "po letalsko" preventivno ob menjavi žarnilnih svečk :)

Lep pozdrav, Sašo
Freude kann so einfach sein... ;)
Prikaži več možnosti


Mike07
Mike07

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 136
  • Lokacija: Škofja Loka
  • Avtomobil: F11 520d M

#30

Kako je pa s popravilom tega releja na e46 320d PFL (100kw)?
You should do things because you want to, not because others want you to.That would be too simple.
Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 23 396
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & 530dTA ///M

#31

A E90 320d ima tudi podoben rele in podobne probleme. Ker kolikor sem razbral iz te teme, zagrevalne svečke sploh niso problem???
Prikaži več možnosti


saso24
saso24

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 271
  • Lokacija: Kranj
  • Avtomobil: BMW e91 & BMW e91

#32

A E90 320d ima tudi podoben rele in podobne probleme. Ker kolikor sem razbral iz te teme, zagrevalne svečke sploh niso problem???


Tudi, ravno bratc ga je menjal dan nazaj in vse 4 svečke pri 200000 kilometrov
Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 23 396
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & 530dTA ///M

#33

Pa je svečke potem tudi treba menjat? Ali je bolj vzrok v releju?
Prikaži več možnosti


saso24
saso24

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 271
  • Lokacija: Kranj
  • Avtomobil: BMW e91 & BMW e91

#34

Pa je svečke potem tudi treba menjat? Ali je bolj vzrok v releju?


Odvisno kakšna kilometrina je in kako avto prižiga:ok mi smo vse to menjal ker je ena sveča zatajila
Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 23 396
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & 530dTA ///M

#35

In kok pridejo 4 svečke pa rele?
Prikaži več možnosti


saso24
saso24

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 271
  • Lokacija: Kranj
  • Avtomobil: BMW e91 & BMW e91

#36

In kok pridejo 4 svečke pa rele?


180€ štiri BERU svečke in rele ter delo:ok
Prikaži več možnosti


MFly00
MFly00

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: F31 318d Touring

#37

Pozdravljeni,

A mogoče kdo ve, kje se nahaja ta omenjeni rele pri bmw e46 318d letnik 2004, namreč jaz sem ga iskal na opisanih mestih pa ga nisem najdel?
Hvala!!

LP
Prikaži več možnosti


Pomi
Pomi

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 859
  • Lokacija: Metlika
  • Avtomobil: bmw 523i

#38

- avto - bmw 320d (e46) 110KW, letnik 2004

Pozdravljeni!

Velikokrat opažam, da je pri diagnozi (okvara vseh 4 grelnih sveč) potrebno menjat vse 4 grelne sveče + rele oz. modul predgretja - tako pokaže diagnostika...

Pa relanost? je zmeraj tako? In zakaj neki crkne ta rele? ZAKAJ ZAKAJ? Zato ker je šlampasto narejen - oz. narejen tako, da mora crknit :)

No takšen problem sem imel tudi sam, avto v teh zimskih dneh ni dobro vžigal, pri -12 stopinjah celzija, sem pa skoraj izpraznil akumulator, da je vžgal... Potem grem na diagnostiko, kjer pokaže okvara vseh 4 grelnih sveč + rele.

Mehanik zamenja vse 4 grelne svečke, stare pa vzamem domov in jih stestiram. Ugotovim, da so vse 4 grelne svečke popolnoma izpravne?:crazy... Torej je napaka drugje - rele.

Ker sem novi rele že naročil pri zastopniku za BMW (okoli 100-120 EUR), sem starega (ki je narejen tako, da se ga neda odpret - zalito plastično ohišje) poizkusil razstavit....

In tukaj se pravzaprav začne tale DIY:

1. na zadnji strani sem z žago (list žage je bil debeline 1mm) na robu ohišja prerezal ohišje v globino cca. 1cm, da sem na vzvod lahko odprl pokrov ohišja... (slika 1)

2. V notranjosti se nahaja elektronska ploščica z konektorji in čipom, ter ostalimi elementi mikrovezja.... Najpomebnejše je dejstvo, da so bile povezave z pini in elektronskim vezjem mehansko odtrgane (vse 4-za svečke + 1x napajanje). Vse skupaj pa je zalito z približno 1cm debelo oblogo mehkega, prozornega silikona. Tako sem lahko takoj ugotovil vzrok za nedelovanje releja.

Nato je bilo potrebno "spraskati" silikon z vezja ter pinov, ter narediti maneverski prostor za popravilo.

Kontakti na obeh straneh so prekriti z nekaj mikronov debelo plastjo ALUMINIJA!!! Kar sem šele kasneje ugotovil, ko sem hotel prispajkati nove žičke iz kontaktov na vezju in pinov konektorja. No moje neljubo presenečenje mi to nikakor ni uspelo, saj je na aluminij nemogoče spajkat bakreno žičko, saj se enostavno ne prime-ne zlepi. Ko sem že skoraj obupal, sem s pilico poskušal odstranit sloj aluminija in ugotovil, da je pod njim skoraj 0,3mm debela plast bakra! Kar je super! In spajkanje je bilo izvedljivo.

Originalna povezava je narejena z elektro punktiranjem, povezave z pini in vezjem pa niso narejene iz bakrenih žičk, temveč iz izredno mehke spajkalne žičke premera okoli 0,4mm. Ta povezava je mehansko tako občutljiva, da že rahlo stresanje modula (po odstranitvi silikona) povzroči, da se punktirana stran konektorja odlomi in prekine tokokrog), kar se seveda pogosto zgodi z leti uporabe in tresljajev motorja.

Moram priznat, da takšne šlamparije že dolgo nisem videl in imam občutek, da so BMWjevi strokovnjaki to naredili zanalašč, da se na vsakih toliko in toliko prevoženih KM ta modul "pokvari", folk pa potem kupuje nove...

Jaz sem očistil vse pine z vrtalnim strojem in mini rezkarsko glavo - da sem lahko odstranil sloje aluminija in tako prišel do "mesa" iz bakra, na katerega sem lahko prispajkal nove povezave z bakreno žičko debeline 0,6mm... Povezave so mehansko izredno trdne in upam si trdit, da ta modul (zaradi iste napake) nebo odpovedal nikoli:metalc

3. Po končanem spajkanju, sem ohišje prepihal, ter notranjost zalil z silikonom, tokrat do pokrova, saj sem z silikonom prilepil pokrov nazaj, ter vezje tako zaščitil pred morebitno vlago...

4. Sledila je montaža modula nazaj na avtomobil in test preko diagnostike. Začuda, računalnik po brisanju napak in ponovni vožnji ni nič težil, ter ponovna diagnostika ni več kazala kakršnekoli napake na kateri od grelnih svečk ali releju!

Torej? ZADEVA DELUJE!:ok2 :beer

Drugo jutro je avtomobil pri -5 stopinjah celzija zalaufal v prvo! Kar je bil samo dokaz, da modul odlično deluje, jaz pa imam v žepu vsaj 120EUR, brez štetja mehanikovih ur, saj sem vse naredil sam... Priklopa računalnika pa mi ni računal! :ok2

OPOZORILO:

- NE PREVZEMAM NOBENE ODGOVORNOSTI ZA MOREBITNO KAKRŠNOKOLI NASTALO ŠKODO NA VAŠEM AVTOMOBILU, ZARADI ŠARJENJA PO ELEKTRONIKI VOZILA PO NAVODILIH MOJEGA DIYa. Jaz sem samo opisal svojo izkušnjo in rezultat :) :laugh

Se opravičujem za slabo kvaliteto slik, je bilo slikano s telefonom...

LP!, METALC


Vedno sem cenil ljudi, ki znajo sami poskusit kje kaj popravit. No, da te še malo naučim in vse ostale, ki se boste igrali. Kot prvo to ni rele ampak modul. In ker ni rele tudi ne more 'zašmelcat' oziroma se kontakti ne morejo zvariti skupaj, kar bi povzročilo, da se svečka ne izključi. Lahko pregori tranzistor, kar pa se redko zgodi.

Problem vseh teh modulov ni mehanska stabilnost ampak temperaturna občutljivost saj so vedno nekje blizu motorja, kjer se segrevajo in hladijo ter posledično širijo in krčijo. Zato s časom počijo povezave, ki pa so narejene tako kot so ravno iz tega razloga. Podoben primer je ABS krmilnik.

Par izboljšav:
- Modul se previdno odpre z olfa nožem in ne žagico. Robovi se bodo ujemali in se jih po končanem popravilu enostavno zlepi nazaj s sekundnim lepilom.
- Silikon se nikoli ne daje direktno na vezje saj lahko vsebuje kislino (čeprav je brezkislinski), ki bo s časom uničila vezje.
- Nove povezave si naredil prekratke, saj nisi upošteval problema krčenja in širjenja. Take bodo kmalu počile in to na mestu, kjer so nalotane na ploščico. Naredi jih v črko U, da bodo lahko 'dihale' s temperaturnim krčenjem.

Urejal Pomi, 28.02.2013, 15:10.

Prikaži več možnosti


Pomi
Pomi

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 859
  • Lokacija: Metlika
  • Avtomobil: bmw 523i

#39

Pa še eno izboljšavo sem se spomnil. Boljše je nalotati dve tanjši žici kot eno debelo.
Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 56 504
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#40

Zakaj?
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti




-->
BMWslo je zasebna spletna stran in ni v povezavi s podjetjem BMW AG.
Obiščite uradno stran BMW Slovenija.
BMW je registrirana blagovna znamka podjetja BMW AG.
BMWslo.com © 2001-2018. Vse pravice pridržane.