Skoči na vsebino

 

Sosedova zelena pošast - E30 na elektro pogon

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
223 odgovorov v temi
Senna
Senna

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 6 140
  • Lokacija: Komenda
  • Avtomobil: 335i,GSXR1000,

#41

Zadnjič sem gledal odajo o tem avtu in je rekal da bodo razvili še mnogo močnejši avto čez čas:ok
Objavljena slika
Prikaži več možnosti


M_power
M_power

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 019
  • Lokacija: Obala

#42

Tudi nekje sem zasledil da imajo podobni elektro motorji lahko tudi 3x več kg kot ima njihov v avtu z isto močjo :metalc
A dog is the only thing on earth that loves you more than you love yourself.
Prikaži več možnosti


Sassho
Sassho

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 948
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: E36 + E39d + E39M + E60

#43

drugace imamo v sloveniji ze 15 let lastno razvit avto na elektriko. zadeva je patentirana in prvo vozilo v katerega je ta sistem vgrajen je bil Renault 5. trenutno pa se vozi fiat doblo z enim polnjenjem naredi 200km. ce rabis kontakt pa le povej. isti sistem imajo tudi v veliko gospodarskih vozilih. recimo elektricna vozila na ljubljanskih zalah.


Miro je druzinski kolega.. In sem videl v živo od avtomobilov do jahte na elektro pogon in je tipo res car.. RX8 ..
Mislim pa da ima trenutno celo namen E90 poštimati :)
Objavljena slika
Avto brez avtomatike preprosto ni avto :-D
Prikaži več možnosti


hudejd
hudejd

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 151
  • Lokacija: celje
  • Avtomobil: E30 316i

#44

Polnjenje: 220 V * 350 Amp / 1000 * 0,94 = 24 kWh ... ok

Polnjenje zadošča za dirko na polno moč ob 100% izkoristku: 24 kWh / 440 kW = 3,5 min vožnje

Presodite, ali je mogoče prevoziti 180 km, npr. na ravni avtocesti v 2 urah s povprečno močjo 12 kW (24 kWh / 2 h = 12 kW) ???


Mislim da se tle zadeva mal drugače izračuna ker tut dvomim da je motor kar se tiče porabe 400+ kW to pomeni 400000W ? in kolikor vem mislim da motor dela na nekje 180V kar spet spremeni izračun. Pa se ni na začetku govorilo da lahko prevozi razdaljo do 500 km
Prikaži več možnosti


HiM
HiM

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 5 290
  • Lokacija: Koroški emigrant
  • Avtomobil: :(

#45

Tukaj po fizikalnih zakonih nekaj ne gre skupaj.

24kW je enakovredno energiji dveh ali treh litrov bencina. Kako lahko s to energijo avto teže +1 tona prevozi 180 km :confused

Pa še to "If the source can deliver 220V/350Amp" ... koliko vas ima doma 350A varovalke za polnjenje? Večina vas ima 25A ali še manjše 16A, redki pa 35A :)


Samo recimo bencin ima izkoristek ~20% ostalo gre pa v toploto ane?..torej je energija enaka 10L bencina?:)
Objavljena slika
Član KOS
Prikaži več možnosti


hudejd
hudejd

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 151
  • Lokacija: celje
  • Avtomobil: E30 316i

#46

Zadnjič sem gledal odajo o tem avtu in je rekal da bodo razvili še mnogo močnejši avto čez čas:ok


dvomim da ga bodo oni razvili, ker pubec ni odkril tople vode malo si poglejte o tehnologiji in-wheel motorjev velikih kot 2 zračno hlajena 14 col diska, ki razvije tudi 300Nm navora, to pomeni 1200Nm na vseh 4-ih kolesih pa še neodvisni drug od drugega. Pubec je mel denar in veze in pa čas ker pač takšne zadeve niti ne najdeš niti ne sestaviš čez noč
Prikaži več možnosti


hudejd
hudejd

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 151
  • Lokacija: celje
  • Avtomobil: E30 316i

#47

Samo recimo bencin ima izkoristek ~20% ostalo gre pa v toploto ane?..torej je energija enaka 10L bencina?:)


res ja! Tu je treba upoštevat veliko faktorjev! Pa frekvenčni regulatorji veliko vplivajo na sam elektro motor tudi pri porabi energije.
Prikaži več možnosti


andrej777
andrej777

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 066
  • Lokacija: Telče (Sevnica)
  • Avtomobil: e30 320i, e90 320d xDrive

#48

Mislim da se tle zadeva mal drugače izračuna ker tut dvomim da je motor kar se tiče porabe 400+ kW to pomeni 400000W ? in kolikor vem mislim da motor dela na nekje 180V kar spet spremeni izračun. Pa se ni na začetku govorilo da lahko prevozi razdaljo do 500 km


kaj je kW se točno ve in ni nič odvisno od napetosti, toka..itd. :ok :ok

Če imam motor 440kW na gredi za to porabi recimo 450-480kW elektrike. Ker izkoristek pač ni 100% :ok In z omenjeno kapaciteto res ne vem če je domet do 180km :confused :confused

"pobec" res ni edini ki dela kaj takega samo vseeno je tukaj kar nekaj znanja in dela in jaz nebi vsega takole dajal v nič :fight

:ok BMW F800S AC SCHNITZER:ok
:metalc:metalc:okBMW e30 1985 320i MTech1:ok:metalc:metalc
e90 320d xDrive Objavljena slika

Prikaži več možnosti


hudejd
hudejd

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 151
  • Lokacija: celje
  • Avtomobil: E30 316i

#49

kaj je kW se točno ve in ni nič odvisno od napetosti, toka..itd. :ok :ok

Če imam motor 440kW na gredi za to porabi recimo 450-480kW elektrike. Ker izkoristek pač ni 100% :ok In z omenjeno kapaciteto res ne vem če je domet do 180km :confused :confused

"pobec" res ni edini ki dela kaj takega samo vseeno je tukaj kar nekaj znanja in dela in jaz nebi vsega takole dajal v nič :fight


sploh ne dajem v nič to kar je naredil. Še enkrat lahk rečem svaka čast. Njemu največji projekt je bil najdit nekje tak motor in frekvenčnik ki regulira take tokove za ostalo pa poskrbi očetov MASTERCARD :-D hec.!!!
Prikaži več možnosti


hudejd
hudejd

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 151
  • Lokacija: celje
  • Avtomobil: E30 316i

#50

kaj je kW se točno ve in ni nič odvisno od napetosti, toka..itd.

Če imam motor 440kW na gredi za to porabi recimo 450-480kW elektrike. Ker izkoristek pač ni 100% In z omenjeno kapaciteto res ne vem če je domet do 180km


Potem imamo pa spet vprašanje kako je z zagonskim tokom, ki je za koren 3 večji od nazivnega in kakšen je tok ko je motor na max. obratih in ko se z avtom pelješ 280kmh, ker takrat se mi zdi da 1000kg težek avto obremeni motor recimo nekje do 50% ker nehaš pospeševati ali kako? In mislim da je treba upoštevati da je tok samo tisti trenutek tako velik ko maksimalno pospešuješ in pospešuješ lahko pa samo spet do njegovih 10000rpm
Prikaži več možnosti


Warden
Warden

    Big Brother

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 534
  • Lokacija: Krasinec
  • Avtomobil: X3, E39 se prodaja

#51

Mislim da se tle zadeva mal drugače izračuna ker tut dvomim da je motor kar se tiče porabe 400+ kW to pomeni 400000W ? in kolikor vem mislim da motor dela na nekje 180V kar spet spremeni izračun. Pa se ni na začetku govorilo da lahko prevozi razdaljo do 500 km


@hudjed, izračuni po zgornjih podatkih držijo, ker je tako v fiziki. Če pa ti misliš drugače, pa povej kaj misliš in podaj svoj izračun. Nisi napisal, na kaj misliš konkretno, da ne drži.

Moč te pošasti od avta 400kW je seveda enako moči 400.000W, ker je v fiziki 1kW enako 1.000W (motor s tako močjo je sposoben dvignit 40 tonsko utež 1 m visoko v 1 sekundi). Moč (P) je pa zmnožek toka (I) in napetosti (U): I(Amp)*U(Volt) = P(Watt)...(na primer, 10A * 100V = 1.000VA = 1.000W)

Napetost delujočega motorja vpliva pri neki moči na amperažo: pri večji napetosti je manjša amperaža in obratno.
V kolikor deluje motor pri sorazmerno nizki napetosti 180V, teče pri največji moči (400.000W) impozantno velik tok I=2.222Amp (=400.000/180).

In napisana vrednost vskladiščene energije 24kWh v akumulatorjih, ki jo je mogoče vanje spraviti v 20 min polnjenja s tokom 350A pri napetosti 220V, zadošča za največjo povprečno moč v dveh urah 12kW, če bi bil izkoristek 100%, povprečna hitrost pa 90km/h! Ne verjamem, da je možno z močjo 12 kW vozit ta avto 2 uri s hitrostjo 90 km/h. To je bodisi (1.) "Perpetum mobile" ali pa (2.) napake v podatkih (?) ali pa velja za vožnjo po Luni. :cool

In ponovno razčlenjen izračun (hudo poenostavljen, ker je upoštevan 100% izkoristek):
- energija na razpolago: 24kWh = 24.000Wh = 1.440.000Wmin = 86.400.000 Wsek
- max moč motorja: 400.000W
- najdaljši čas delovanja motorja pri maksimalni moči: 86.400.000Wsek / 400.000W = 216sek = 3,6 min

Ne jemat moj post osebno, tudi občudujem take projekte, ampak imam rad logične podatke. Namreč, če električni avto obstaja s temi sposobnostmi / performansami, to še zdaleč ni mačji kašelj, saj so vrednosti tokov, moči, navora in druge karakteristike fascinantne.

Bi bilo pa res zelo zanimivo izvedet, pri kateri napetosti deluje motor, kakšne so amperaže, premeri kablov, padci napetosti v njih itd :cool

Urejal Warden, 06.03.2011, 23:30.

Objavljena slika
BeMyWings
LP
Prikaži več možnosti
    • andrej777 in jetam uporabnikom je všeč to sporočilo


hudejd
hudejd

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 151
  • Lokacija: celje
  • Avtomobil: E30 316i

#52

@hudjed, izračuni po zgornjih podatkih držijo, ker je tako v fiziki. Če pa ti misliš drugače, pa povej kaj misliš in podaj svoj izračun. Nisi napisal, na kaj misliš konkretno, da ne drži.

Moč te pošasti od avta 400kW je seveda enako moči 400.000W, ker je v fiziki 1kW enako 1.000W (motor s tako močjo je sposoben dvignit 40 tonsko utež 1 m visoko v 1 sekundi). Moč (P) je pa zmnožek toka (I) in napetosti (U): I(Amp)*U(Volt) = P(Watt)...(na primer, 10A * 100V = 1.000VA = 1.000W)

Napetost delujočega motorja vpliva pri neki moči na amperažo: pri večji napetosti je manjša amperaža in obratno.
V kolikor deluje motor pri sorazmerno nizki napetosti 180V, teče pri največji moči (400.000W) impozantno velik tok I=2.222Amp (=400.000/180).

In napisana vrednost vskladiščene energije 24kWh v akumulatorjih, ki jo je mogoče vanje spraviti v 20 min polnjenja s tokom 350A pri napetosti 220V, zadošča za največjo povprečno moč v dveh urah 12kW, če bi bil izkoristek 100%, povprečna hitrost pa 90km/h! Ne verjamem, da je možno z močjo 12 kW vozit ta avto 2 uri s hitrostjo 90 km/h. To je bodisi (1.) "Perpetum mobile" ali pa (2.) napake v podatkih (?) ali pa velja za vožnjo po Luni. :cool

In ponovno razčlenjen izračun (hudo poenostavljen, ker je upoštevan 100% izkoristek):
- energija na razpolago: 24kWh = 24.000Wh = 1.440.000Wmin = 86.400.000 Wsek
- max moč motorja: 400.000W
- najdaljši čas delovanja motorja pri maksimalni moči: 86.400.000Wsek / 400.000W = 216sek = 3,6 min

In ne jemlji tega osebno, gre pač za ozaveščanje forumašev, ki tole temo prebirajo. Namreč, če električni avto obstaja s temi sposobnostmi / performansami, to še zdaleč ni mačji kašelj, saj so vrednosti tokov, moči in navora fascinantne.

Bi bilo pa res zelo zanimivo izvedet, pri kateri napetosti deluje motor, kakšne so amperaže, premeri kablov, padci napetosti v njih itd :cool


Osnove pač poznam sem elektro poslu sam žal je že nekaj časa mimo ko sem bil v šoli in še nekako obvladal teuretiko, vendar ti računaš maksimalno moč motorja konstantno teh 400kW, ki pa so samo ob max. pospeševanju oz. zagonu in mislim tudi da je zagonski tok vračunan notri v teh 400kW to pomeni da ima motor (če seveda je tako) ob normalnem delovanju kjer odštejemo zagonski tok koren 3 manjši tok in posledično tudi moč to pomeni namesto 2222A ima 1307A in s tem moč 235kW vsaj mislim in se strinjam da so podatki nepopolni oz. pomankljivi
Prikaži več možnosti


hudejd
hudejd

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 151
  • Lokacija: celje
  • Avtomobil: E30 316i

#53

drugače pa npr. ena stran z el. motorji podobnih vendar nižjih karakteristik
http://www.evsource....ls_warp11HV.php
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 712
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#54

Samo recimo bencin ima izkoristek ~20% ostalo gre pa v toploto ane?..torej je energija enaka 10L bencina?:)

Res je, a sodobni dizli imajo izkoristek že tudi do 40%. BLDC motorji, ki jih on uporablja pa imajo izkoristek 90% le, če voziš nežno. Ko stvar poženeš pa jim izkoristek pade na 75% in jih je treba kar konkretno hladit. :ok

Zato tistih 180km range lahko drži samo teoretično. Ravna cesta brez pospeševanj in ustavljanj, max. hitrost 40km/h, gume napumpane na 6 barov, da ni prevelikega zračnega upora in kotalnega trenja ....


Potem imamo pa spet vprašanje kako je z zagonskim tokom, ki je za koren 3 večji od nazivnega ...

Ta izračun ni tako enostaven z enim korenom. Pa še ta koren je daleč od resnice, ker že neobremenjen motor v prvih trenutkih pri zagonu potegne nekajkratnik nazivnega toka, ne pa samo koren iz 3 ...
Zagonski tok določa predvsem breme. In kar nekaj sekundno pospeševanje je HUDO breme ... :cool


... in kakšen je tok ko je motor na max. obratih in ko se z avtom pelješ 280kmh, ker takrat se mi zdi da 1000kg težek avto obremeni motor recimo nekje do 50% ker nehaš pospeševati ali kako? ...

Kakšen je tok pri max. obratih v tem primeru ni tako važno. Motorji na tem avtu se morajo vrteti od praktične nule pa vse do končne hitrosti in je tok potem važen po celi krivulji.
Tak ali pa še bolj aerodinamičen avto s tako močnimi motorji pri 280km/h rabi +90% moči samo za premagovanje zračnega upora ... in E30 glede aerodinamike res ni kakšen biser :cool


sploh ne dajem v nič to kar je naredil. Še enkrat lahk rečem svaka čast. Njemu največji projekt je bil najdit nekje tak motor in frekvenčnik ki regulira take tokove za ostalo pa poskrbi očetov MASTERCARD :-D hec.!!!

Tudi jaz tega projekta ne želim dajat v nič, a o zadevah nekaj vem iz prakse in razmišljam realno.

Krepko dvomim, da je BLDC motorje in še dražje in zapletene krmilnike delal sam, ker zadeve obstajajo že narejene in preizkušene. Zato je tukaj v igri predvsem MASTERCARD ...

**********************************************************************************************

Če je na forumu kakšen sponzor, ki bi se rad znebil od 200 do 400k € naj se javi. Za tak denar z nekaj soforumaši lahko brez težav sestavim podoben avto, ki ne bo v ničemer zaostajal za sosedovim. Če nam bo potem kakšen šejk ponudil par mio $ za opustitev projekta pa mu s svojim teamom rade volje odstopim polovico ponujenega ... :ok2

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


SLP
SLP

    Licence To Sell

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 764
  • Lokacija: LJ
  • Avtomobil: BMW

#55

Miro je druzinski kolega.. In sem videl v živo od avtomobilov do jahte na elektro pogon in je tipo res car.. RX8 ..
Mislim pa da ima trenutno celo namen E90 poštimati :)


miro je car :D se ze dolg poznava. evo se slikca kako izgleda celotni sistem v Fiat doblu :ok

Pripete slike za predogled

  • photo.jpg
Praevenire melius est quam praeveniri.
Prikaži več možnosti


eraserr
eraserr

    Diff doctor

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 239
  • Lokacija: Cerklje
  • Avtomobil: E30

#56

Ena hitra računica:
Če vzamemo da ima 1liter nafte 12kWh energije. In da vzamemo enega res ekonomičnega dizla, ki ima recimo v dokaj lepem režimu vožnje porabo 5l/100km.
Za 180km je to potem 9l ali 108kWh.
Izkoristek pri takem dizlu je mogoče okrog 40%, ne vem točno, popravite me če sem preveč falil.
To pomeni da se je za gibanje porabilo 43kWh energije, kar je dosti več od 24, pa v teh 24 ni upoštevanih izgub.

Če bi malo prilagodili številke in šli v obratno smer, bi za 180km in 24kWh dizla pri 40% izkoristku dizel kuril 2,8l/100km.

Tako da tudi jaz mislim da je 180km težko dosegljivo pri teh podatkih, ker pri idealnem režimu tudi regeneracije ne bi bilo, ampak bi se vse porabilo za konstantno gibanje.

Kar se tiče končne hitrosti pa rabi E30 za 280kmh okrog 290KM, kar je okrog 212kW. To je moč za premagovanje zračnega upora. Če vse ostalo zanemarimo, tudi izkoristek motorja, potem bi se lahko s polnimi akumulatorji pri taki hitrosti vozil manj kot 7 minut :laugh, če upoštevamo vse ostalo pa še dosti manj.

Vsekakor pa zelo lep projekt in ogromno vloženega truda, dela in znanja, vendar v končni fazi bi bil tudi podatek o porabljenih sredstvih zanimiv. Me prav zanima koliko stane samo motor in elektronika. Tudi akumulatorji so verjetno ranga 10k€.
Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 22 944
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & E90 325xi

#57

Saj bi kaj pisal pa je šele ponedeljek :)

Zagonski tok in sqrt(3) nimata kaj veliko veze (edin zagon zvezda trikot, tam pa je tok samo 1/3). Ko motor pohodiš z mesta, ni še vrtljajev, torej ni inducirane protinapetosti E=0, upornost je majhna, zato je zagonski tok velik. Za omejevanje zagonskega toka pa je veliko načinov.
Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 22 944
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & E90 325xi

#58

A kdo ve kakšen motor je uporabljen, sinhronc?
Prikaži več možnosti


TIN
TIN

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 359
  • Lokacija: CELJE
  • Avtomobil: E30,Mpower,Dizelpower....

#59

http://ev.gearboxmag...2000-bmw-z3-ev/
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Prikaži več možnosti


Bmw_dule
Bmw_dule

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 361
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: BMW e91

#60

kr 600 konskih moci je dobu model ven,dej nehi pa se eko avto pr 22letih haha.....
Prikaži več možnosti