Skoči na vsebino

 

Ogrevanje stanovanjskih površin

* * * * * 3 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
1666 odgovorov v temi
bullit
bullit

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 871
  • Lokacija: Polzela
  • Avtomobil: 2Fast4You

#1461

Mhm in brati strokovnjake kot si ti je puter, hvala ti. Zraven se pa se kaj naučimo, priceless

HUSTLER FOR LIFE!!!

Prikaži več možnosti
    • jastreb je všeč


gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Administrator
  • Sporočil: 10 074
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#1462

Ma ne vem, se ne obremenjujemo, mogoče pride tudi to na jedilnik, ker šele zdaj sem dejansko pogledal stroške. Nočem izpasti kot indiferentni ampak res do sedaj tega nisem gledal. Je pa res da je to naš dom, ni optimalen, je pa dom, in ne glede na znj opcij zadnja leta preprosto ne gremo ven, ker nam je dom, saj razumete, dom ni samo osebam, tudi živalim...

Popolnoma pravilno. Udobje je na prvem mestu. :ok

Ampak če že primerjamo, je potrebno biti dosleden. Ne da tisti, ki zagovarjajo električno ogrevanje, potem od mesečnega stroška elektrike odštejejo 80 €. Ker pri letnem izračunu je potem velika razlika, ali odšteješ 12x80 ali pa 12x50 evrov in na koncu izpade kot da je ogrevanje z elektriko smešno poceni. Na koncu pa spet - če pri vsaki položnici privarčuješ 10 €, je pa ja bolje iti na pivo kot pa financirati (večinoma) javna podjetja ... :skrbast

 

 

Marsikdo rece, da ima pasivno hiso pa se na koncu izkaze, da nima. Mi smo dobili certifikat passivehouse instituta, to je tisto kar zares izkazuje pasivni standard. Je pa to hisa skoraj brez toplotnih mostov, s sklenjeno izolacijo okrog in okrog, tudi pod AB plosco. Hisa mora bit zrakotesna, kar se dokazuje z blowerdoor testom, imeti mora aktivno prezracevanje - rekuperator ce zelis dobit phpp izracun in certifikat. Pa se kar nekaj drugih detajlov med samo gradnjo. Npr potrebno je zagipsat vse doze na zunanjih stenah preden se montirajo vticnice in stikala. Notranji omet je potebno naredit od stropa do tal in ne samo do visine estriha. Okna se vgradijo po RAL montazi za debelino fasadne izolacije navzven. Hisa mora biti cimbolj prave oblike, kot kocka, brez balkonov, brez frcad in teras, ki bi se drzale hise. Balkoni so velik toplotni most. Tud prostore v hisi je potrebno obrnit pravilno zaradi soncnih dobitkov, ki niso zanemarljivi, itd, itd. Je kar zanimivo vse to ja ;)

Tako nekako, ja. Ampak, povedano in izračunano že mnogokrat, vse skupaj je zaenkrat žal kompromis. Vložek se zaenkrat čisto prepočasi povrne. Pa še pri določenih rešitvah si omejen - vse samo zato, da bo varčevala naslednja generacija. Marketing at its finest. :ok2


slovenska-konoplja.png

Prikaži več možnosti


berni
berni

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 4 166
  • Lokacija: maribor
  • Avtomobil: BMW 325i E92 M

#1463

Sem mislil, da sva končala. Pomisli na koliko °C se segreje 1kW radiator in na koliko IR panel. Si že bližje?

ok, pa po tvoje. Če IR deluje večinoma sevalno infrardeče se manj segreje , torej s tem odda manj direktne toplote v prostor, energijo uporabi da deluje sevalno. Do tu je vse ok. Ker se manj segreje tudi manj segreje okolico ki ni v direktni coni panela. Ok spet do tu. Torej je usmerjen in v cone kjer je obrnjen deluje v infrardečem polju in ta telesa bolje segreje. Tudi to drži. Sedaj pa negativne stvari. Porabil je za ta učinek enako energije kot radiator. Nekaj jo je šlo v nič v pretvorbi v infardečo sevanje. Problem nastane, ko vsa telesa stene, tla in deli ki niso bili obsijani in  imajo neko drugo vrednost temperature delujejo  na tvoja segreta telesa  s svojo maso in temperaturo.  Se pravi če nisi segrel vse sobe in vseh sten, tal ti nič ne pomaga, da si kot piščanec pod lučko.  Hlad te bo ujel razen, če boš samo na miru in  pod sevalom.  Občutek je lahko zelo čuden, sploh v hišah, kjer je izolacija problem ali obstajajo toplotni mostovi. Pa še enkrat energijo, ki jo je panel emitiral v prostor v obliki sevanja in se je pretvorila v toploto, ko je zadela objekte osebe, je enaka vloženi moči panela , seveda minus izgube, ki pa so kvečjemu večje kot pa pri električnem  grelcu. 



Urejal berni, 09.10.2019, 20:07.

Prikaži več možnosti
    • Mat xxl in Popo30 uporabnikom je všeč to sporočilo


Popo30
Popo30
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 143
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: Bmw F10 + E83

#1464

Ooo hvala :) rad delim svoje znanje, ce le lahko. Ko bi videl koliko imam zapiskov in slik, kjer belezim porabo TC, hisne elektrike, vode in vse ostale pomembne podatke, ki bi lahko bili v korist ob prodaji hisi. Tako meni, kot tudi potencialnemu kupcu. Vsak bo hiso raje kupil, ce bo zraven dobil sliko za vsak detajl pri hisi, od samega zacetka gradnje pa do montiranih zadnji notranjih vrat :) mogoce se zdi cudno ampak je kot neke vrste spletnik, samo, da ni javne narave. Je pa plan to hiso vsekakor prodat, to sma vedela z zeno, ko smo zaceli z gradnjo. Imama se eno parcelo, kjer sam kar dolgo cakala na gradbeno dovoljenje in je na top lokaciji. Plus tega nam je trenutna hisa prevelika, 300m2 je too much. Zdaj smo stirje, otroka sta stara 11 in 8 let, drugo leto maja dobimo pa se bebiko :) pa bom kljub temu zgradil manjso hiso, tam cca 150m2 s pametnim tlorisom in je to to. Isti pritlicna kot je ta ampak manjsa. Pa garaza bo objekt zase, zdaj imamo garazo pod hiso. Otroka imata zdaj po 23m2 velike sobe kar je brezveze. Ampak zaradi spleta okoliscin je tako izpadlo, sma pa kljub temu delala tako, kot da bo to vecno nas dom. Nikoli se ne ve, kaj se lahko zgodi in bomo ostali v tej hisi. Tako kot tretja nosecnost, ki je bila neplanirana. Zivljenje je polno presenecenj, tako pozitivnih kof negativnih. Pripravljen je treba bit na vse :)
Prikaži več možnosti


Popo30
Popo30
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 143
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: Bmw F10 + E83

#1465

Popolnoma pravilno. Udobje je na prvem mestu. :ok
Ampak če že primerjamo, je potrebno biti dosleden. Ne da tisti, ki zagovarjajo električno ogrevanje, potem od mesečnega stroška elektrike odštejejo 80 €. Ker pri letnem izračunu je potem velika razlika, ali odšteješ 12x80 ali pa 12x50 evrov in na koncu izpade kot da je ogrevanje z elektriko smešno poceni. Na koncu pa spet - če pri vsaki položnici privarčuješ 10 €, je pa ja bolje iti na pivo kot pa financirati (večinoma) javna podjetja ... :skrbast
 
 

Tako nekako, ja. Ampak, povedano in izračunano že mnogokrat, vse skupaj je zaenkrat žal kompromis. Vložek se zaenkrat čisto prepočasi povrne. Pa še pri določenih rešitvah si omejen - vse samo zato, da bo varčevala naslednja generacija. Marketing at its finest. :ok2


Pa niti ni strosek pasivne hise kaj dosti vecji od normalno grajene hise. Plus tega je za PH mozno dobit subvencijo. Z nekaj lasntega dela in truda se da vse. Naju je ta hisa po odbiti subvenciji stala mogoce 5-6000€ vec kot bi stala ne pasivna hisa. Dali smo 5cm vec izolacije na fasado, to znese cca 5€/m2 in na celo povrsino fasade dobrih 1k€ vec. Potreben je bil nakup rekuperatorja, komplet sistem z vgradnjo je stal 5k€ ampak smo na racun tega lahko vgradili nekaj fiksnih oken, ki jih nikoli nebomo odpirali. Za okna se da pogajat in se da dobit dober popust. Mi smo dobil tretjo zasteklitev z emisijskim nanosom in TGI distancnike gratis. Se pravi smo tukaj ze nekaj prihranili. Gips za doze je zanemarljiv strosek. Postavitev hise na parcelo, da so bivalni prostori obrnjeni proti soncu je brezplacno :) omet od vrha do tal nas je stal dobrih 100€ vec, ker govorimo o nekaj m2. Na mansardo smo dali tud 10cm debelejao plast volne kot sicer, to nas je stalo slabega tisocaka vec, kot ce bi dali samo 30cm izolacije. Izolacija po AB plosco nas je stala okrog 2500€, pri tem izvajalci ne popuscajo. Vejo, da je to pogoj, da bo hisa pasivna in se ne dajo :) Potem sem nekaj prihranil pri polaganju izolacije pod estrih, drugace vzamejo po 5€/m2 in je to v nasem primeru 1500€. Tud hidroizolacijo sem sam oziroma s tastom navaril po celotni povrsini AB plosce. Je se to dobrih 500€ prihranka. Kot receno je bilo vse skupaj drazje za cca 13-14000€. Nazaj sma dobila nekaj subvencije, tocen znesek bi moral preverit v dokumentaciji ampak bilo je nekje med 7k in 8k€. Pod crto nas je PH stala dobrih 5000€ vec, kot bi nas stala hisa grajena po navadnih standardih. Aja naredili smo talno gretje, ki ga nebi potrebovali, ker bi bil dovolj predgrelni register pri rekuperatorju, ki stane 200€ in ima 3kW moci, kar bi bilo dovolj, da bi imeli v hisi 21-22 stopinj. Talno gretje pa nas je stalo 4k€. Delal je kolega pa vseeno smo porabili 2400m cevi, to je 10m cevi na m2 povrsine. Razen garaza je neogrevana in mi ni zal, ker je kljub temu v njej ravno prava T, skozi je med 16 in 18 stopinjami. Poleti je bilo malo vec, ze zaradi toplote od dveh avtov..
Prikaži več možnosti


gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Administrator
  • Sporočil: 10 074
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#1466

Ja, ampak pozabljaš, da lahko tudi pri klasični (nizkoenergijski) privarčuješ z lastnim delom. En zdravnik je pisal blog o tem, prišel je do zaključka, da je bila investicija višja za 40 ali 50.000 €. Kar bi znalo držati. Potem sem tudi sam okvirno izračunal: 10k rekuperator, 12k žaluzije za 26 oken (ki jih zdaj k sreči nimam, ker jasno da raje več plačam za ogrevanje/hlajenje kot pa da bom čistil tega vraga in po možnosti padel z lojtre). Fasado so takrat priporočali bunkerskih 24 cm (kar znese dodatnih 8€/m2 x 400 je 3k), plus kamena volna namesto stiropora, AB in dodatna strešna izolacija 5k. Vse to velja za kakovostne materiale in temeljite izvedbe (česar je sicer izredno malo na trgu, a zato ustrezno podraži izvedbo).

 

Za subvencijo niti nisem preverjal, nekaj bi sklad gotovo vrnil - s tem, da bi oni pogojevali izbiro nekaterih stvari (npr. okna). Pa potem čim manj vrat, odprte prostore, kamin, dimnik, (spet strošek), ipd. Na koncu vidiš, da je udobje vredno več in pač izbereš druge rešitve, ki ti prinesejo več veselja. Ne da imaš nizko hudo porabo energenta in cenena PVC okna, stikala, pa vinil namesto parketa. Ampak ja, vsakomur svoje, nekomu se blazno dopade, če lahko živi z minimalnimi stroški, v zagovor pa ponuja, da je naredil nekaj za planet. Ja, obilica stiripora je res prijazna za okolje. :skrbast

 

Na koncu nizkoenergijska hiša letno porabi okrog 400-500 € elektrike (s TČ), pasivna pa morda 100 €-200 € manj. To se pri investiciji 15.000 povrne v 50 letih. 


slovenska-konoplja.png

Prikaži več možnosti


Popo30
Popo30
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 143
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: Bmw F10 + E83

#1467

Cist mozno, da je nekaj let nazaj res bila taka razlika. Danes definitivno ni, ker sem lani delal izracune in vse kar sem gori napisal je iz prve roke. Rekuperator nikakor ni 10k€ ampak je 4-5k€ s komplet montazo, dodatni 1cm EPS za fasado je 1€, nas je prislo 5€/m2 drazje. 12k€ zaluzije? Kaksne pa si gledal to, imas kak link? Jaz sem dal za 18 komadov in to vecjih dimenzij, kar nekaj oken od stropa do tal + vsa okna in 6 komarnikov z montazo 19k€. Tudi ekosklad ne pogojuje kje moras vzet okna, to prvic slisim. Kaj se pa tice volne in EPS pa ni neke razlike v ceni. Za celotno fasado mogoce par 100€. Ce si pa malo pogajalca lahko se za to razliko dobis popust. Kamin in dimnik tud nista obvezna, celo nezaljena sta, ker je tukaj rekuperator in je treba sistem res previdno instalirat, da ne pride do tragedije. Torej se enkrat iz prve roke, 300m2 velika PH nas je stala 5-6000€ kot bi nas stala nizkoenergijska. Za ogrevanje smo lansko zimo porabili 200€, da je bilo v hisi 21-23 stopinj.

Zivljenje v pasivni hisi je drugacno kot v navadni. Mi smo se lani preselili in smo ae kar hitro navadili. Pac vrata se zapirajo dosledno, voda se ne pusti teci med umivanjem zob in med miljenjem pod tusem. Vsaj midva se tega drzima, otrok ne forsirama s pravili. Vsaj 2-3x na teden si napolnita 450L kad vode in se kopata. Je pa zrak vedno svez, sploh zjutraj v spalnici ni zatohlega vonja zaradi uporabe rekuperatorja, vlaga v hisi je vedno priblizno enaka. Temperatura ne niha, giblje se okrog 21 stopinj, eno stopinjo gor dol, ko se kuha ali pa dodatno zraci skozi okna po pecenju rib. To je to, tud naslednja hisa bo pasivna ampak manjsa. Najverjetnej bo na strehi se soncna elektrarna. Sem pa pozabil, da v hisi kjer smo zdaj imamo splakovanje wc z dezevnico. Nekaj pa le prispevamo okolju ;)
Prikaži več možnosti


gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Administrator
  • Sporočil: 10 074
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#1468

Moraš upoštevati, da povprečnega graditelja gotovo pride več kot 5000 €. Če se znajdeš, je lahko ceneje. Vsi se ne, zato ne moreš računice temeljiti na enem primeru. Material je treba vseeno kupiti. Pa dobro, tudi ti boš (dokaj nizko) investicijo povrnil šele v 15-20 letih. Če bo vse ostalo kot je in ne boš imel izrednih okvar. 

 

Žaluzij takrat ni bilo kaj dosti na izbiro. Večinoma mehke s slabimi stiki (in/ali luknjicami), jaz pa sem želel masivnejše in trše s tesnili na robovih, ki bi imele tudi dobro zaščito za veter ali pa za potencialen vlom. Ni bil komercialni produkt ampak bolj patent enega slovenca (lahko izbrskam kontakt, spletne strani kljub mojemu prigovarjanju ni :-D), cena je bila takrat okrog 110 €/m2. K temu je potrebno prišteti še investicijo pametne el. inštalacije, ker za optimalen izkoristek je dobro imeti tudi krmiljenje žaluzij.

 

Sklad ni pogojeval prodajalca, ampak okna so morala ustrezati predpisanim parametrom, kar je verjetno zožilo izbiro. Večini to ne predstavlja težav, ker izbere PVC, ampak če želiš nekaj bolj na otip prijaznega in v točno določeni barvi, je to lahko težava. 

 

Kamin je koristen za uporabo v prehodnih mesecih in če je prostor odprt, res ogreje celo nadstropje, s čimer lahko kasneje aktiviraš ogrevanje - kolikor je to sploh smiselno pri 200-300 € letne porabe. Tudi pri rekuperatorju je potrebno v strošek všteti instalacijo - vse cevi po prostorih, lične rešetke in se sprijazniti z nižjim stropom. Skratka, en kup stvari, ki so lahko moteče, če si picajzelj. :-D

 

In vse to za par 100 € letno - se po mojem mnenju ne splača. To je ekološki marketing, tako kot elektrifikacija vozil. Vse skupaj je zaenkrat pesek v oči.

 

PS: deževnica se tudi ne splača - razen če živiš v krajih, kjer je vodovod nadpovprečno drag. Ker rezervoar, delo in dodatne instalacije te olajšajo za nekih 1500 €, kar pa spet traja 25 let, da se investicija povrne. Mehka voda je prednost, ampak za to lahko vgradiš mehčalno napravo, ki je pol cenejša in mehča tudi pitno vodo.


Pripete slike za predogled

  • zaluzije.jpg

slovenska-konoplja.png

Prikaži več možnosti
    • Nixxon je všeč


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 642
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#1469

@Iztok Z odlicna plinska pec. Ze model pred tole je bil vrhunski. Regulacija ena izmed najboljsih, tudi krmilnik ne zaostaja za vodilnimi na trgu. Da pa bo slika bolj jasna pa malo opisi hiso, da bomo vedeli kako veliko in s kaksno izolacijo hiso bo ta pecka ogrevala ;)

Pa naj ti sluzi..

Hiša je stara 50 let, še iz časov bet. kvadrov in modelarca - 3 nadstropja po 100m2. Klet je napol ogrevana (pol prostorov) z notr. izolacijo 3cm stiropora, čez pa foršplunk in podobne obloge. Prvo nadstr. podobno s termopan okni. Zg. kompl. ogrev. nadstropje pa modelarc + 10cm siporeksa + 3cm stiropora z raznimi oblogami, prav tako termopan okna, strop pa 20cm tervola, 5cm stiropora - streha je ploč. Trimo z 2cm izolacijo, paro-propustna folija, pod njo pa še lepenka do stiropora ... bolj revno za današnje čase ...

 

Upam, da mi bo plinska peč res služila glede na 5 mestni strošek (priklop na plin. omrežje 5m daleč, priklop na obstoječo centralno, poseben koax. dimnik 10m iz kleti in čez streho pa še sama peč, ki je z dobre 3k€ 1/3 celotnega stroška). Papirjev in zahtev pa toliko, da bi prej prišel do para AK47 kot pa do eko peči ... 


Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


Popo30
Popo30
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 143
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: Bmw F10 + E83

#1470

Bivanje v pasivni hisi je drugacno kot v navadni hisi, to je dejstvo. Tega niti sam nisem verjel, vse dokler se nismo preselili. Ampak ok, imas svoje mnenje in te ne mislim prepricevat v nasprotno. Cena za okna in rolete plus komarniki, ki sem jo navedel zgoraj je s komplet elektricnim upravljanjem. Na V in Z strani hise so na oknih celo svetlobni senzorji, ki ob soncnem vzhodu avtomatsko dvignejo rolete in ob zahodu spustijo. Vsak dan, brez izjeme, tudi ko nas ni doma. Imamo pa PVC okna, ki so na notranji strani bele barve na zunanji pa antracit. Lesena bi bila 1000€ drazja ampak nam jih niso mogli zagotovit pravocasno. Drugace sem pa kar nekaj stvari cisto sam povezal v pametni sistem. Osnovo mi je postavil elektricar in napeljal vse kable, jaz sem pa naredil skupine za luci, garazna vrata, ogrevanje, rolete itd. Kaj in kdaj se kaj prizge, zazene, zapre oz odpre. TV v dnevni sobi sem nastavil, da se mi vsako jutri prizge, ko me senzor gibanja zazna, da se priblizujem dnevni sobi. TV se prizge na strani, kjer so dnevne novice v ozadju pa igra radio city. Vse to je poceni in enostavno izvest, ce si vsaj malo tehnicni tip. Po moje lahko vsak to naredi, ce se spravi zraven.
Ne razumem pa, kaj si mislil, da se je pri prezracevanju treba sprijaznit z nizjimi stropi?? In da je treba v strosek vstet se instalacijo, prezracevalne cevi, prezracevalne ventile itd?? Vse to je v ceni rekuperatorja. Sam rekuperator stane med 2-3000€, odvisno kaj vzames. Montaza oz instalacija in ves ostali potreben material, vsi ventili, tudi dva kuhinjska z mascobnini filtri, fasadni rozeti, preboji cez zidove, skratka vse vse vse da bo sistem deloval pa je se cca enkrat toliko. Mene je prislo 5000€. Na ta znesek je se 1000€ subvencije, ce ne kandidiras s celotno hiso. Tud stropa nismo nikjer spuscali dodatno zaradi tega. Vse cevi gredo med izolacijo oz v stekleni volni spuscenega stropa mansarde oz proti strehi, ker je hisa pritlicna. Visino prostorov imamo 265cm, se ti zdi premalo? Nam je dovolj. Nekateri imajo samo 230-240cm pa zivijo. Za garazo in se en prostor v kleti pa so sle cevi v estrihu pritlicja. Potrebnih je samo 7cm visine in je to to. Resetk pa imas ze toliko na voljo, da se podajo v prav vsak prostor. Razlicne oblike in barve. Lahko so pa tako diskretne, da se sploh ne opazijo. Se ena prednost je, v kuhinji ne rabis nape, ki ti s svojim delovanjem povlece vec zrak iz prostora. Sploh tiste, ki vlecejo po 400m3 in vec.
Kamin v PH je odvec. Mi smo ga kljub temu dali ampak namenskega za pasivne hise. Evo tega na linku, ki ima samo 5kW, ker vec bi bil ze overkill. Je pa osrednji prostor kjer stoji kamin, velik cca 70m2 in nikoli v njem ni vec kot 3 drva. Za romantiko :)

https://schornstein-...uftunabhaengig/

Mislim, da je dovolj o pasivnih hisah. Koga zanima ima na spletu ogromno podatkov, tudi nekaj spletnikov, kjer so uporabniki pisali vse od A do Z, tudi stroske. Midva imama podobno zadevo ampak nisem nikoli javno objavljal, vseeno je to neka osebna stvar. Ze tako ne rad delim slike iz privat zivljenja, zato niti nimam FB in ne instagrama ali kaj drugega, kjer bi lahko vsak videl slike moje druzine. Sem pa komplet gradnjo hise posnel. Na bliznjem drevesu sem namestil eno kamero in drugo na sosedov balkon oz balkonsko ograjo cca 30m stran od nase hise. Posneto je vse od izkopa pa do vnosa opreme ob selitvi. To bo zanimivo za potencialnega kupca hise ;)
Prikaži več možnosti


Popo30
Popo30
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 143
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: Bmw F10 + E83

#1471

Hiša je stara 50 let, še iz časov bet. kvadrov in modelarca - 3 nadstropja po 100m2. Klet je napol ogrevana (pol prostorov) z notr. izolacijo 3cm stiropora, čez pa foršplunk in podobne obloge. Prvo nadstr. podobno s termopan okni. Zg. kompl. ogrev. nadstropje pa modelarc + 10cm siporeksa + 3cm stiropora z raznimi oblogami, prav tako termopan okna, strop pa 20cm tervola, 5cm stiropora - streha je ploč. Trimo z 2cm izolacijo, paro-propustna folija, pod njo pa še lepenka do stiropora ... bolj revno za današnje čase ...
 
Upam, da mi bo plinska peč res služila glede na 5 mestni strošek (priklop na plin. omrežje 5m daleč, priklop na obstoječo centralno, poseben koax. dimnik 10m iz kleti in čez streho pa še sama peč, ki je z dobre 3k€ 1/3 celotnega stroška). Papirjev in zahtev pa toliko, da bi prej prišel do para AK47 kot pa do eko peči ...


Vsaj nekaj izolacije imas, 10cm siporexa in 3cm stiropora ni tako slabo. To je kot skupaj cca 8cm stiroporja. Vse do leta 2005 je bila to klasicna debelina izolacije na fasadi. Pec, ki so jo nabavil je res vrhunska. Ze model pred njo je na raznih testih pokoril konkurenco, tako z izkoristkom kot nacinom delovanja. Se pravi dviganje in spuscanje modulacije ob razlicnih potrebah. So pa bili testi delani na talnem gretju. Ampak to ne spremeni dejstva, da je pec TOP. Tud regulacija in krmilnik sta glede na podatke iz spleta vrhunska.
Prikaži več možnosti
    • Iztok Z. je všeč


Popo30
Popo30
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 143
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: Bmw F10 + E83

#1472

:-D

1kW štroma spremenjenega v toploto je spet 1kW pa če to narediš s fenom, predpotopnim grelcem ali pa najnovejšim konvektorjem. Tukaj varčnih ali potratnih naprav ni. :)


Hahah na prvi strani te teme si to napisal Iztok :) pa nekateri so ze na prvi strani leta 2011 pisali bedarije, da obstajajo varcni elektricni konvektorji, ki porabijo full malo stroma :)
Prikaži več možnosti


gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Administrator
  • Sporočil: 10 074
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#1473

Vsak si lahko sam izračuna, koliko in kaj stane in ali mu je to vredno. Trdim pa, da je investicija še vedno premalo rentabilna. To dokazujejo številni izračuni. Ampak, kot sem rekel, vsakdo si postavi prioritete po svojem okusu. Jaz ne prepričujem nikogar, dajem le povod za razmislek, ker je marketing žal zavajajoč.

Jaz (na svojo žalost!) nisem polovičar in kompromisov ne maram, kar pomeni, da me cenejše rešitve redko prepričajo. Moj izračun za pasivo bi stal krepko več kot 5000 in za tak znesek si raje omislim kaj drugega, kar mi bo vsak dan v veselje. Namesto da čakam 20 let, da bom lahko rekel, da se je pasiva izplačala. Če se bo. Itak bomo najbrž primorani v to, ker bodo prej ali slej zaostrili zakonodajo. Kar pa žal še vedno ne pomeni rentabilnosti.

Stropi se danes delajo na 3 m neto, potem pa estrih in knauf in si na nekje 270-275. Deluje bolj zračno. Ampak spet - stvar okusa. Seveda se da živeti z manj, točno to je poanta. In zelo dobro se da živeti tudi brez pasive, kjer imaš bistveno manj omejitev, pa še denar ti ostane. Roko na srce, bivanje v pasivni hiši je le drugačno in ne nujno kakovostnejše. Predvsem je cenejše. Na dolgi rok.

Bivanje v pasivni hisi je drugacno kot v navadni hisi, to je dejstvo. Tega niti sam nisem verjel, vse dokler se nismo preselili. Ampak ok, imas svoje mnenje in te ne mislim prepricevat v nasprotno. Cena za okna in rolete plus komarniki, ki sem jo navedel zgoraj je s komplet elektricnim upravljanjem. Na V in Z strani hise so na oknih celo svetlobni senzorji, ki ob soncnem vzhodu avtomatsko dvignejo rolete in ob zahodu spustijo. Vsak dan, brez izjeme, tudi ko nas ni doma. Imamo pa PVC okna, ki so na notranji strani bele barve na zunanji pa antracit. Lesena bi bila 1000€ drazja ampak nam jih niso mogli zagotovit pravocasno. Drugace sem pa kar nekaj stvari cisto sam povezal v pametni sistem. Osnovo mi je postavil elektricar in napeljal vse kable, jaz sem pa naredil skupine za luci, garazna vrata, ogrevanje, rolete itd. Kaj in kdaj se kaj prizge, zazene, zapre oz odpre. TV v dnevni sobi sem nastavil, da se mi vsako jutri prizge, ko me senzor gibanja zazna, da se priblizujem dnevni sobi. TV se prizge na strani, kjer so dnevne novice v ozadju pa igra radio city. Vse to je poceni in enostavno izvest, ce si vsaj malo tehnicni tip. Po moje lahko vsak to naredi, ce se spravi zraven.
Ne razumem pa, kaj si mislil, da se je pri prezracevanju treba sprijaznit z nizjimi stropi?? In da je treba v strosek vstet se instalacijo, prezracevalne cevi, prezracevalne ventile itd?? Vse to je v ceni rekuperatorja. Sam rekuperator stane med 2-3000€, odvisno kaj vzames. Montaza oz instalacija in ves ostali potreben material, vsi ventili, tudi dva kuhinjska z mascobnini filtri, fasadni rozeti, preboji cez zidove, skratka vse vse vse da bo sistem deloval pa je se cca enkrat toliko. Mene je prislo 5000€. Na ta znesek je se 1000€ subvencije, ce ne kandidiras s celotno hiso. Tud stropa nismo nikjer spuscali dodatno zaradi tega. Vse cevi gredo med izolacijo oz v stekleni volni spuscenega stropa mansarde oz proti strehi, ker je hisa pritlicna. Visino prostorov imamo 265cm, se ti zdi premalo? Nam je dovolj. Nekateri imajo samo 230-240cm pa zivijo. Za garazo in se en prostor v kleti pa so sle cevi v estrihu pritlicja. Potrebnih je samo 7cm visine in je to to. Resetk pa imas ze toliko na voljo, da se podajo v prav vsak prostor. Razlicne oblike in barve. Lahko so pa tako diskretne, da se sploh ne opazijo. Se ena prednost je, v kuhinji ne rabis nape, ki ti s svojim delovanjem povlece vec zrak iz prostora. Sploh tiste, ki vlecejo po 400m3 in vec.
Kamin v PH je odvec. Mi smo ga kljub temu dali ampak namenskega za pasivne hise. Evo tega na linku, ki ima samo 5kW, ker vec bi bil ze overkill. Je pa osrednji prostor kjer stoji kamin, velik cca 70m2 in nikoli v njem ni vec kot 3 drva. Za romantiko :)

https://schornstein-...uftunabhaengig/

Mislim, da je dovolj o pasivnih hisah. Koga zanima ima na spletu ogromno podatkov, tudi nekaj spletnikov, kjer so uporabniki pisali vse od A do Z, tudi stroske. Midva imama podobno zadevo ampak nisem nikoli javno objavljal, vseeno je to neka osebna stvar. Ze tako ne rad delim slike iz privat zivljenja, zato niti nimam FB in ne instagrama ali kaj drugega, kjer bi lahko vsak videl slike moje druzine. Sem pa komplet gradnjo hise posnel. Na bliznjem drevesu sem namestil eno kamero in drugo na sosedov balkon oz balkonsko ograjo cca 30m stran od nase hise. Posneto je vse od izkopa pa do vnosa opreme ob selitvi. To bo zanimivo za potencialnega kupca hise ;)


slovenska-konoplja.png

Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 642
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#1474

Vsaj nekaj izolacije imas, 10cm siporexa in 3cm stiropora ni tako slabo. To je kot skupaj cca 8cm stiroporja. Vse do leta 2005 je bila to klasicna debelina izolacije na fasadi. Pec, ki so jo nabavil je res vrhunska. Ze model pred njo je na raznih testih pokoril konkurenco, tako z izkoristkom kot nacinom delovanja. Se pravi dviganje in spuscanje modulacije ob razlicnih potrebah. So pa bili testi delani na talnem gretju. Ampak to ne spremeni dejstva, da je pec TOP. Tud regulacija in krmilnik sta glede na podatke iz spleta vrhunska.

Nekaj izolacije v bajti je, a ni optimalna ker je samo z notranje strani in ni skoraj nobene akumulacije ...

 

Pri grelnih sistemih ni še nihče omenil long-term in short-term razlik, ki so tudi zelo pomembne pri izbiri sistema ogrevanja.

Za long-term štejemo bivanjske sisteme, ki grejejo celo zimo skoraj brez prekinitev - to je lahko vse od talnega, radiatorske klasike, oljnih el. radiatorjev - v glavnem masivni viri toplote, ki začnejo greti počasi in dolgo držijo temp. Taki objekti najbolje držijo temp. če so izolirani od zunaj kot tvoja hiša. Res se malo počasneje ogrejejo, a potem držijo in držijo ...

Short-term pa so bolj za vikende ipd. kamor pridemo za dan ali dva in rabimo hitro ogreti in se ne sekiramo, če se potem tudi hitro ohladijo. Tukaj pa so v prednosti kaloriferji, IR paneli in podobni fizično "lahki" grelni izvori brez lastne akumulacije. Enako velja za zidove, zato se vikendi izolirajo od znotraj, da se čimprej ogrejejo ko pridemo ...


Hahah na prvi strani te teme si to napisal Iztok :) pa nekateri so ze na prvi strani leta 2011 pisali bedarije, da obstajajo varcni elektricni konvektorji, ki porabijo full malo stroma :)

Dolga leta sem delal v nemški firmi kot tehnični svetovalec s fiksno plačo in nisem bil posebej nagrajen za preferiranja katerega koli načina gretja ali firme in sem zato strankam vedno pojasnil pošteno - napisal sem tudi nekaj neodvisnih člankov za Finance, Delo in dom, itd..

Tudi to je najbrž razlog, da stranke še po 7 letih sprašujejo kje sem, odkar ne delam več ... ogoljufani me najbrž ne bi iskali toliko let ...

 

Na forumu pa le redki verjamejo ... se jih nič ne prime, niti ne preizkusijo - naj jih pa stane ...   :ok2



Urejal Iztok Z., 09.10.2019, 22:15.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti
    • sash in SILVEKK uporabnikom je všeč to sporočilo


voodoo child
voodoo child

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 137
  • Lokacija: ljubljana
  • Avtomobil: kwatro

#1475

 Verjetno prišparaš največ z manjšo kvadraturo bivalnih površin, sedaj ali je to "udobno" je pa stvar percepcije .Marketing,kultura,navade itd


Prikaži več možnosti


miho1
miho1

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 496
  • Lokacija: Okolica Lj.
  • Avtomobil: Bmw 530xd f10

#1476

Popo, ves kaj me se zanima, pa mislim, da tega podatka se nisi navedel.. koliko Kwh elektrike na mesec ti porabi samo TČ za ogrevanje in sanitarno v zimskih mesecih?
Ti si navedel porabo komplet elektrike za celo tvojo hiso. Mene pa zanima samo tako za primerjavo z naso bajto, ki pa je po kvadraturi podobna kot tvoja, pa tudi temperaturo imava podobno nastavljeno.

Urejal miho1, 09.10.2019, 22:27.

Prikaži več možnosti


Popo30
Popo30
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 143
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: Bmw F10 + E83

#1477

Ce ima kdo zeljo ali se ravno pripravlja na gradnjo hise, mi lahko komot poslje vse potrebne podatke na zasebno pa bom naredil en izracun za vse skupaj in se bo tocno videlo koliko je pasivna hisa drazja od hise grajene po danasnjih standardih. Mimogrede z letom 2020 se bodo gradile samo skoraj nic energijske hise, to pomeni, da se bo gradnja his oz nacin gradnje zelo priblizal pasivnemu standardu. Z veseljem naredim izracun, da dokazem tistim, ki so skepticni in trdijo, da se PH ne izplaca.

@gerchy kadar racunas ROI pri hisi, moras vzet v racun zivljenjsko dobo hise, ki je nekje 60 let. Potem svojo starost in pa inflacijo glede na preteklo dogajanje. Zal ti tukaj ne dam prav, ker dokazujem nasprotno s 300m2 veliko hiso, ce bi gradil manjso bi bila razlika se manjsa.
Kaj si mislil s tem, da te cenejse resitve redko zanimajo?? Mogoce glede rekuperatorja?? Nevem no, ce zelis lahko izvajalcu placas tud 10k€, vsak te bo vesel, ker bo dobro zasluzil :) So pa cene od takrat, ko si ti gledal in racunal obcutno padle. V zacetku pomladi meseca marca bo spet sejem DOM, pojdi in vprasaj za par predracunov ali pa samo vzami par karalogov in ti bo vse jasno. Komplet sistem prezracevanja z delom in zagonom stane povprecno 5000€, seveda s popustom, ki ga izpogajas. Mi smo pri istem ponudniku vzeli se TC in ta isti nam je delal vodovodne instalacije. Tud TC nas je prisla dobrih 5000€, govora je o novem mitsubishiju.

Stropovi 3m neto pomeni, da bo svetla visina 3m, ko se konca estrih. Verjetno si mislil bruto, ker neto je koncna visina. Mi imamo samo 5cm manj od visine, ki jo ti dajes za optimalno :) Tako, da neke bistvene razlike v teh 5cm ravno ni. Razen ce si velik vec kot 2m :) jaz imam 1.80 in mi je visina stropa 2.65 idealna.

Kaksne omejitve pa mislis, da so pri pasivni hisi? Okna se lahko odpirajo, celo fajn je, ko spomladi zacne vse cvetet in disijo travniske roze. Edina razlika je, da se je treba naucit zivet varcno. Mi prej nismo ampak smo se v tej hisi navadili. Kot sem rekel, med umivanjem zob in miljenjem se voda zapira. Voda v bojlerju se ne ogreva na max temperature ampak na optimalno in dovolj toplo za tusiranje, v nasem primeru na 43 stopinj.. Voda iz pipe ne pritece vroca, kar je itak bedarija. Potem elektrika, luci ne gorijo po nepotrebnem, tudi TVji in racunalniki ne. Treba se je naucit pravilno sencit in po drugi strani izkoriscat soncno toploto, ki lahko v hladnih zimskih dneh skozi okna kar dobro ogreje prostore. Sem ze napisal, da se nam je pozimi pri zunanji -10 TC ugasnila, ker je sonce skozi okna ogrelo hiso na 23 stopinj. Naucit se je potrebno upravljat s TC in nastavit optimalne parametre, da bo TC se z najnizjo mozno T v dviznem vodu, hiso drzala na normalni bivalni T, to je okrog 22 stopinj. Pri nas je sla v sistem talnega pri zunanji T blizu -10 in oblacnem vremenu z Rh vec kot 80% voda s 27-28 stopinjami. Nekaterim je to cudno in smesno nizko, kar dejansko je ampak to je point pasivne hise. Se pravi pri PH ni nobenih omejitev. Naucit se je potrebno zivet varcno, ker samo tako ima pasivna hisa smisel. Iz tega razloga se je tudi gradila, da bo bivanje v njej kar se da udobno brez nihanja notranje T in Rh in z cimnizjimi stroski. Aja se to, tud svetila po hisi so v PH praviloma ledice. To sicer ni pogoj ampak je pa fajn, ko ne rabis skrbet, ce bo zarnica pregorela plus tega lahko svetlobo prilagajas z dimmerjem. Vcasih ti pase topla svetloba, vcasih pa hladno bela, ko berem casopis ali pa zena kuha. Najboljse, kar pa je pri PH pa je prezracevanje. To vsakemu recem, ki je sele zacel z gradnjo, naj se raje odpove kateri drugi stvari in se odloci za rekuperator. Razlika med hiso z in brez je 100:1, spet iz prve roke, ko smo se lani seleili iz hise brez v hiso z rekuperatorjem. Strosek v rekuperator se sicernikoli ne povrne, to je dejansko strosek za luksuz in udobje. Ceprav nekateri govorijo, da je prihranek pri ogrevanju, kar je res ampak je minimalen, cca 20-30€ na leto. Je pa zato treba menjat filtre 1 do 2x letno, odvisno ali je hisa blizu ceste ali je nekje zunaj bolj v naravi in vstran od glavne ceste s kateres se dviguje prah. Zjutraj ko se zbudis in je v sobi svez zrak, voham oz cutim jutranjo roso v spalnici, kot da bi odprl okno na stezaj, s to razliko da ni vdora hladnega zraka. Prej sma pa morala vsako jutro odpirat vsa okna pa pol se cez dan in zvecer. Itak pa se na roke ne zraci dosledno, ker me kar zmrazi, ko pomislim, da bi odprl okna na prepih, zunaj pa minus in megla.

Ce kdo zeli izracun, ce se mu PH izplaca, naj poslje podatke pa bomo debatirali potem naprej, ko bo vse crno na belem. Ce se nebo nasel spet kak skeptik in nebo verjel izracunom. Tisti ga pa naj naredi sam in predstavi ugotovitve tukaj na forumu. Dejanske cene ponudnikov danes ni problem dobit. To celo dve tri, da je cifra res tocna in, da se nebi brez veze pretiravalo. Ker vsi vemo, da meja je nebo. Mi pa hocemo rezultat price/performance ;)
Prikaži več možnosti


Popo30
Popo30
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 143
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: Bmw F10 + E83

#1478

Popo, ves kaj me se zanima, pa mislim, da tega podatka se nisi navedel.. koliko Kwh elektrike na mesec ti porabi samo TČ za ogrevanje in sanitarno v zimskih mesecih?
Ti si navedel porabo komplet elektrike za celo tvojo hiso. Mene pa zanima samo tako za primerjavo z naso bajto, ki pa je po kvadraturi podobna kot tvoja, pa tudi temperaturo imava podobno nastavljeno.

Evo podatke po mesecih:

November: 290kWh
December: 535kWh
Januar: 508kWh
Februar: 421kWh
Marec: 277kWh
April: 88kWh

To so meseci v katerih je TC ogrevala hiso. Cifra pa je za ogrevanje in toplo vodo skupaj. Da bi dobil cifro samo za ogrevanje lahko komot odstejes cca 80kWh pri vsakem mesecu, toliko porabi TC v povorecju izven kurilne sezone. Podatke belezim v posebno app “meter readings” od Graham Haleya. Na voljo je samo za IOS naprave v app storu.

https://grahamhaley....meters/support/

Tako pa zgleda vpis v app.. primer za mesec februar, kjer sem vpisoval porabo TC za vsak dan posebej. Druga slika pa je poraba komplet elektrike za gospodinjsvo in TC skupaj. V app vneses na zacetku podatke o ceni elektrike, stopnjo ddv in je to to. Dolocis se kaj meris, se pravi kWh za TC in elektriko in m3 za vodo. App ti sama izracuna konec meseca, ko pritisnes gumb “bill” (racun) dejanski znesek, ki je potem tudi na poloznici ;) zanimivo je, ker graf kaze in primerja mesec med sabo, pokaze dnevno, mesecno, cetrtketno in letno porabo. Pokaze tudi razliko za isti mesec lani in letos. Npr za oktober mi bo pokazalo, ce smo porabili vec ali manj kot lani. To je kot neka energetksa izkaznica hise, kjer imas tocno evidenco koliko se je katerega energenta porabilo. Vzame pa tocno par sekund na dan, da prepises podatke iz stevca. Imam pa za TC posebej stevec, ki je dvotarifni in mi meri tocno porabo TC. Tistemu v notranji enosti ze od zacetka nisem zaupal in imel sem prav. Prikazuje manj, kot je dejanska poraba. Zraven imam se kalorimeter, ki mi prikazuje se izkoristek TC oziroma COP oziroma se bolj natancno SCOP. Od zacetka mi je bilo full zanimivo, po par ur sem znal bit zraven TC in spremlat parametre in delovanje. Cez cas mine :) zdaj grem se tu pa tam, vpisem podatke v app in shranim podatke iz kalorimetra in je to to. Imam pa tocno evidenco za vsako porabljeno kWh, zato vse kar tukaj napisem ni na pamet ampak iz umerjenih stevcev.

Pripete slike za predogled

  • DAF4AC4B-B384-44BC-BC47-DF8B401A19FF.png
  • 5935EA72-5F80-4C46-9C22-2DF0F5D8A4B2.png

Urejal Popo30, 09.10.2019, 22:59.

Prikaži več možnosti
    • miho1 je všeč


gerchy
gerchy

    License for everything!

  • Administrator
  • Sporočil: 10 074
  • Lokacija: 03
  • Avtomobil: z dost' dinamike!

#1479

@Popo30,
Mislim, da sem že več kot enkrat napisal, kakšne so omejitve. Tudi ti si jih omenil. Kvadratna oblika objekta je dolgočasna in pomanjkanje vsega, kar bi lahko potencialno bil toplotni most, naredi objekt nezanimiv. Pasiva navadno nima napuščev (več umazanije), lahko so prisotna poletna temperaturna nihanja, omeniti je treba menjavo filtrov in potencialno možnost plesni v prezračevalnem sistemu.
Temperatura vode v talnem gretju je tudi pri NEH med 22 in 30 stopinj in vsaka NEH ima danes sisteme z zunanjimi senzorji in vremensko regulacijo.

Če vzamem tvoj primer, ki zame še vedno ni realen, bi tistih 5000 € gladko porabil za boljša okna, ki jih vidim in se jih dotikam vsak dan. To je ena izmed poceni rešitev, ki je nikakor ne prebolim. Ne pa da vsak dan gledam plastiko zato, ker bom privarčeval 18 € na mesec. Toliko, kot si ti dal za okna, komarnike in žaluzije, stanejo dobra alu-les okna, na primer. Kje so potem šele dodatki kot so senčila in komarniki ... Potrebno je gledati celovito investicijo, 5000 je (po tvoje) rekuperator, potem več fasade in izolacije nasploh, AB plošča, žaluzije, temeljita zatesnitev vseh prebojev, test tesnosti ... in si hitro preko 10.000 ali 15.000. Ne moreš med investicijo zajemati stvari, ki bi jih vgradil tudi v NEH. In ne moreš trditev temeljiti na svojem primeru. Vse ostalo, kar omenjaš, nima veze s pasivo, varčno lahko živiš v vsakem objektu.

Življenjska doba 60 let je nesmisel s stališča pasive. Gledati je treba tako, da se višji znesek čim prej povrne, sicer investicija, v kolikor ta ne pomeni znatno boljšega bivanja, ni smiselna. Saj ne boš pri 90 letih še vedno v tako veliki hiši.

In kar nekaj primerom sem bil priča, ko je marketing graditeljem približal pasivo, da so si zaradi tega povečevali kredite, na koncu pa izvajali kompromise pri vgrajenih materalih, ker je denarja zmanjkalo. Za koga že? Za naslednji dve generaciji!

V življenju je treba uživati, razen če je užitek prihranek (kar čisto razumem). Zakaj potem nisi kupil 520d? Je na dolgi rok cenejši kot 530d. Na primer! :-D

Tako da - govoriti o best/price performance je tukaj čisto preveč subjektivno. Zlajnani pregovor "šparajmo za vsako ceno" je vedno aktualen! :kava


PS: stene sem seveda mislil bruto, seveda. Moja napaka.

slovenska-konoplja.png

Prikaži več možnosti
    • voodoo child je všeč


Popo30
Popo30
  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 143
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: Bmw F10 + E83

#1480

@Popo30,
Mislim, da sem že več kot enkrat napisal, kakšne so omejitve. Tudi ti si jih omenil. Kvadratna oblika objekta je dolgočasna in pomanjkanje vsega, kar bi lahko potencialno bil toplotni most, naredi objekt nezanimiv. Pasiva navadno nima napuščev (več umazanije), lahko so prisotna poletna temperaturna nihanja, omeniti je treba menjavo filtrov in potencialno možnost plesni v prezračevalnem sistemu.
Temperatura vode v talnem gretju je tudi pri NEH med 22 in 30 stopinj in vsaka NEH ima danes sisteme z zunanjimi senzorji in vremensko regulacijo.

Če vzamem tvoj primer, ki zame še vedno ni realen, bi tistih 5000 € gladko porabil za boljša okna, ki jih vidim in se jih dotikam vsak dan. To je ena izmed poceni rešitev, ki je nikakor ne prebolim. Ne pa da vsak dan gledam plastiko zato, ker bom privarčeval 18 € na mesec. Toliko, kot si ti dal za okna, komarnike in žaluzije, stanejo dobra alu-les okna, na primer. Kje so potem šele dodatki kot so senčila in komarniki ... Potrebno je gledati celovito investicijo, 5000 je (po tvoje) rekuperator, potem več fasade in izolacije nasploh, AB plošča, žaluzije, temeljita zatesnitev vseh prebojev, test tesnosti ... in si hitro preko 10.000 ali 15.000. Ne moreš med investicijo zajemati stvari, ki bi jih vgradil tudi v NEH. In ne moreš trditev temeljiti na svojem primeru. Vse ostalo, kar omenjaš, nima veze s pasivo, varčno lahko živiš v vsakem objektu.

Življenjska doba 60 let je nesmisel s stališča pasive. Gledati je treba tako, da se višji znesek čim prej povrne, sicer investicija, v kolikor ta ne pomeni znatno boljšega bivanja, ni smiselna. Saj ne boš pri 90 letih še vedno v tako veliki hiši.

In kar nekaj primerov sem bil priča, ko je marketing graditeljem približal pasivo, da so si zaradi tega povečevali kredite, na koncu pa izvajali kompromise pri vgrajenih materalih, ker je denarja zmanjkalo. Za koga že? Za naslednji dve generaciji!

V življenju je treba uživati, razen če je užitek prihranek (kar čisto razumem). Zakaj potem nisi kupil 520d? Je na dolgi rok cenejši kot 530d. Na primer! :-D

Tako da - govoriti o best/price performance je tukaj čisto preveč subjektivno.


PS: stene sem seveda mislil bruto, seveda. Moja napaka.

Zdaj pa mislim, da ze smesis samega sebe :) plesen v ceveh prezracevanja?? Samo to ti bom napisal, skozi te cevi je ves cas preteok zraka med 200m3 in 450m3 na uro. Pogoji za nastanek plesni pa so?? Razisci malo.

Tudi hisa ni nujno, da je pravilne oblike, je pa lazje za izvajalca oz tiste, ki delajo hiso. Zakaj je lazje, te bom pustil, da razisces, ker bos na ta nacin prebral marsikaj novega in nebos pisal bedarij. Je pa PH lahko drugace tudi okrogla, lahko je poljubnih oblik in lahko ima napusce. Poglej si slike na spletu, v Nemciji grajene ene izmed prvih pasivnih his. Bos presenecen ;)

Poleti so temperaturna nihanja? To nebo drzalo. Ravno v pasivni hisi je point, da so notranje T ves cas enake. Stopinja gor dol zaradi morebitnih pribitkov, kot je npr kuhanje. Drugace sta T in Rh vedno priblizno enaka, za kar posrkbi sistem v PH, rekhperator, avtomatila sencenja, itd. Od kje ti ideja, da T v PH nihajo??

Ker si vzel moj primer, naj ti se 1x pojasnim. Vidim, da nisi bil pozoren pri branju. Gradnja PH nas je prisla okrog 15k€ drazje, znesek 5k€ sem dobil, ko sem odstel subvencijo.

Zmotila se te tudi okna, ki bi naj bila po tvoje poceni. No imamo okna VEKA alphakine 90mm profil, 7 komor, TGI termo distancnik, 3 stekla, kjer ima zunanje emisijski nanos. Toplotna prehodnost oken je 0.5W/m2K. Tudi tukaj ti predlagam, da pogooglaa in preberes nemske in tudi nase forume, kaj pise o VEKA profilu.

Vidim tudi, da ti je tuje racunanje ROI. Vedno se v racun vzame predvidena zivljenjska doba stvari, objekta, aprata itd. Se pravi v tem primeru hisa. Pa 60 let je se malo. V certifikatu passivhouse instituta so navedli 80 let ob pravilnem vzdrzevanju. Pri TC vzames v racun predvideno zivljenjsko dobo le te. Ampak ok to nima veze, zelel sem ti razlozit kako se racuna ROI in zakaj je pomemben.

10 in vec le nazaj je PH res bila obcutno drazja od navadne hise. Od NEH pa ne. Danes je razlika med NEH in PH mogoce par k€.

530d sem vzel, ker je avto mocnejsi in, ker sem dosti na cesti. Nisem pa gledal ROI, ker sem v startu sel v nakup, da ga zvozim do konca. Simple ;)

Predlagam ti, da si malo preberes kaj sploh je PH, bos hitro ugotovil, da ni nobenih omejitev zaradi katerih bi zivljenje v njej bilo tezje. So samo predlogi, kateri olajsajo eliminacijo toplotnih mostov naprimer. In ja jaz pisem na podlagi osebnih izkusenj, ker sem tako hiso postavil. In to 300m2, kljub temu, da so taki kot ti govorili, da PH mora bit majhna :) pises ti na podlagi izkusenj? Bolj se mi zdi, da na podlagi rekla kazala. No, ce si bos res prebral malo o PH, sem preprican, da bos vedel vec. Obstaja tudi knjiga o PH, prevedena v slovenski jezik, ce zelis ti jo posodim. Res zanimivo branje. Se danes, ko me kaj zanima, poiscem in si preberem za kak detajl.

Kaj se mene tica pa tukaj to debato o PH zakljucujem, ker prepricanih prepricevat nima smisla ;)

PS: pri PH se oken ne dotikas vsak dan, ker vse delo, kaj se prezracevanja tice opravi rekuperator. Pozabil?? Drugace pa zanimivo, da si kot razlog za kao boljsa okna navedel dotikanje le teh :) hahaha

PS2: v zivljenju ni vedno pomembno, da se vlozeni znesek cimprej povrne, tukaj je tudi udobje, ki je neprecenljivo sploh v primeru hise, v kateri prezivimo najvec svojega casa. In gledat kdaj bos dobil nazaj 20k€ pri invensticiji 250k € je smesno. To niti 10% ni. Tud pri avtu noben ne racuna, kdaj se mu bo strosek povrnil. Na avtu vecina pusi vlozen denar. Ampak je pomebnen nacin voznje, udobje, varnost itd, vse to stane in se placa.

PS3: okna se danes delajo na nacin, da sploh ne vidis ali so PVC ali Les ali ALU. Sele, ko se jih dotaknes obcutis razliko. Tako, da tukaj si spet mimo vsekal, ko si napisal, da je to poceni resitev, ki je nebi rad gledal vsak dan. Vse to so samo predsodki v glavi, ker laik ne s pogledom ne loci iz kaksnega materiala je okno. Pa tudi cene za les/alu, pvc, les so priblizno tu nekje. Razlike niso omembe vredne pri celotni invensticiji v hiso.

Urejal Popo30, 10.10.2019, 06:33.

Prikaži več možnosti