Skoči na vsebino

 

Tomos APN 4

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
38 odgovorov v temi
x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 698
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#1

Imam eno vprašanje za poznavalce tomosov in mehanike. Imam APN 4, letnik 76 z enim problemom: motor je vedno le šibkejši, pa ne morem ugotovit zakaj. Izpušna cev je očiščena, uplinjaš tudi, filter zraka tudi, batni obročki so bili zamenjani, menjalniku sem letos dodal 5. prestavo, da doseže tistih 45 km/h, ker ne gre toliko v obrate, da bi jih dosegla s 4. Olje v menjalniku mislim da mi je tudi zamenjal ali pa vsaj precedil majster, ki mi je montiral 5. prestavo...Diza je tudi čista, skratka - vse je čisto. Ima pa tudi nov magnet, ker je pri staremu šla bubina, pa sem imel ravno enega doma, od iskre, je pa premer magneta 1mm večji od originalnega. Je možno, da je to razlog? Sicer stanje je blo pri prejšnem magnetu isto, vendar sem vse prečistil takrat pri menjavi magneta. Predvžig je nastavljen dokaj v redu, minimum dela odlično, je pa mogoče res, da bi prav tam še kaj pridobil tudi na obratih.

A sem na kaj mogoče pozabil? Če ne, potem imam najbolj na sumu ravno predvžig, tako da se priporočam za kakšen nasvet, če je mogoče kakšna skrita nastavitev, da je še nisem odkril in mi ta povzroča težave...poznam 2 nastavitvi predvžiga: sukanje statičnega dela magneta levo-desno in razmak platin.

Drugače pa ni moped nič predelan, razen tiste 5. prestave od letos. Je pa pred par leti tudi v obrate še šel. Spreminjal nisem nič, tako da res ne vem, za kaj se gre.
Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 698
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#2

http://forum.bmwslo....=1&d=1320964567

http://forum.bmwslo....=1&d=1320964567

Pripete slike za predogled

  • DSC02289.jpg
  • DSC01173.jpg
Prikaži več možnosti


Skiny
Skiny

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 905
  • Lokacija: Južna meja
  • Avtomobil: F11 525dx; R 1100 RT

#3

Predvžig je po tovarniških podatkih 1,5mm pred GMT; če hočeš malo več "življenja" v zgornjem območju vrtljajev pa je potrebno nastaviti na 1,7 - 1,8. Posledično je potrebno uporabiti za stopnjo ali dve hladnejšo svečko. Razmak platin naj kar ostane serijski (če se prav spomnim 00,45mm, ampak ne me za besedo držat).

Če je s kompresijo in ostalimi stvarmi, ki si jih navedel, vse v redu, je za razmislit še o nastavitvi vplinjača (verjetno bing). Originalna nastavitev vplinjača je bila predvidena za 4% mešanico takratnega dvotaktola (je bolj prideloval mastni garež kot pa dejansko mazal :napaka). Če uporabljaš primernejšo mešanico - recimo 2% kvalitetnega olja - je eventuelno potrebno nastaviti na malenkost revnejšo zmes. To pomeni kako zarezo na iglici navzdol oz. in za stopnjo manjšo šobo. V vsakem primeru se lahko ravnaš po "sliki" svečke.

LP, Skiny
Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 698
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#4

Uh, to je pa že zapleteno slišat :) Bing ima ja. Sem pa delal vedno 3% mešanico, vedno z istega petrola bencin, samo olje sem v vseh letih pač menjal. Šobo sem že nekaj iskal, sicer ne prav intenzivno, pa nisem našel nobene...nastavitve predvžiga bom pa moral preverit, kako imam zdaj, če bo čas, ta vikend :) Sicer pa če prav razumem, lahko natočim malo več olja in mi potem ni treba menjat šobe in premikat iglice (katere pravzaprav?), šlo pa bo kot mora?
Prikaži več možnosti


Skiny
Skiny

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 905
  • Lokacija: Južna meja
  • Avtomobil: F11 525dx; R 1100 RT

#5

Uh, to je pa že zapleteno slišat :) Bing ima ja. Sem pa delal vedno 3% mešanico, vedno z istega petrola bencin, samo olje sem v vseh letih pač menjal. Šobo sem že nekaj iskal, sicer ne prav intenzivno, pa nisem našel nobene...nastavitve predvžiga bom pa moral preverit, kako imam zdaj, če bo čas, ta vikend :) Sicer pa če prav razumem, lahko natočim malo več olja in mi potem ni treba menjat šobe in premikat iglice (katere pravzaprav?), šlo pa bo kot mora?


Glede nastavitve iglice in tipa šobe samo predvidevam, ne morem vedeti kako imaš nastavljeno. Povečevanja % olja ne priporočam; če uporabljaš kvalitetno olje je 2% več kot dovolj. Važno pa je, da ko je enkrat vplinjač dobro nastavljen na določen % mešanice, vedno uporabljaš enako mešanico, po možnosti tudi z vedno istim oljem.

Za začetek preveri predvžig, očisti zračni filter, se zapelji en malo daljši krog in poglej kakšna je svečka. Če je mastna/črna, je zmes prebogata, če je suha in svetla gre verjetno v revno stran. Potem se lahko pozabavaš z dviganjem in spuščanjem iglice, s čimer kontroliraš zmes v srednjem območju položaja plina. Pri polnem plinu je navadno večji vpliv glavne šobe in iglica nima več večje vloge.

Predvidevam, da imaš takle vplinjač (bing 12):
Objavljena slika

Če da, potem iglica izgleda takole:

Objavljena slika
in jo najdeš v okroglem drsniku, katerega premikaš s pletenico plina (iglica je št. 2615):
Objavljena slika

Če vskočnik premakneš v zarezo višje (bolj proti zgornjemu koncu iglice), je zmes revnejša in obratno.

LP, Skiny
Prikaži več možnosti
    • Iztok Z. je všeč


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 698
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#6

O hvala za tole :) sicer mislim, da imam bing 16, bom pa preveril. En dan, ko bo malo več časa, se bom lotil malo šraufat :serviser
Prikaži več možnosti


BB
BB

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 3 273
  • Lokacija: Prestolnica obljubljene dežele Prekmurske
  • Avtomobil: 525tds Touring

#7

Preveri če nimaš prevelike reže med vžigalno tuljavo ter magnetom. Če je prevelika imaš posledično šibkejši magneti pretok in s tem posledično slabšo iskro...

Predvžiga mu pa kar daj malo več :)


LP, BB

od '64 do 92' trenutno 8:1 za BMW proti MB ;) Ok, pa še neke Honde so (mopedi)...

Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 698
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#8

Preveri če nimaš prevelike reže med vžigalno tuljavo ter magnetom. Če je prevelika imaš posledično šibkejši magneti pretok in s tem posledično slabšo iskro...

Predvžiga mu pa kar daj malo več :)


LP, BB


Bom preveril tudi to, hvala :)
Prikaži več možnosti


naliM
naliM

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 027
  • Lokacija: MB-okolica
  • Avtomobil: OOOO | \X/ | * | ⚡

#9

Bom preveril tudi to, hvala :)


Imaš svežo mešanico? S starim bencinom se znajo 2T motorji zelo čudno obnašat.
Prikaži več možnosti


Svetnik
Svetnik

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 536
  • Lokacija: V gozdu
  • Avtomobil: Samo stare pregnite kante

#10

Sicer pa moram reči da je tale štirka krasna:mljask :ok.....čuvaj jo..pa pod rjuho kadar je parkirana:cool
Če bi se vsak zase brigal,bi imel vsak posameznik za celo življenje dela:)
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 475
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#11

Preveri še benc. filter (1840) na vhodu v uplinjač in nivo goriva v lončku. Lahko se je kaj "razštelala" regulacija nivoja bencina (ventil za nivo 3240) in se potem vse podre ... :)

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 698
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#12

Sicer pa moram reči da je tale štirka krasna:mljask :ok.....čuvaj jo..pa pod rjuho kadar je parkirana:cool


Hvala :) hehe, ravno pod rjuho ni, jo pa dostikrat očistim, tako da je vedno (dokaj) čista :)
Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 698
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#13

Imaš svežo mešanico? S starim bencinom se znajo 2T motorji zelo čudno obnašat.


Svežo imam.
Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 698
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#14

Preveri še benc. filter (1840) na vhodu v uplinjač in nivo goriva v lončku. Lahko se je kaj "razštelala" regulacija nivoja bencina (ventil za nivo 3240) in se potem vse podre ... :)


Nivo gorica je bil v redu, ko sem ga nazadnje preverjal. Ali pa ne vem, kaj je ok :-D
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 475
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#15

Nivo gorica je bil v redu, ko sem ga nazadnje preverjal. Ali pa ne vem, kaj je ok :-D

Potem ti pa ne vem več predlagat, ker je večino bistvenega napisal že Skiny. Mogoče le še menjavo kondenzatorja priključenega na platine.

Omenil bi le to, da sem kot mulc poznal sedaj še pokojnega starega mojstra za mopede, ki mi je marsikaj pokazal, ko sem še šraufal take stvari. Imel je malce zanemarjeno delavnico brez posebne čistoče ... a ko se je lotil kakšnega uplinjača je na umazanem ponku razgrnil belo rjuho in jih zelo skrbno šraufal kot finomehanik ...

Kaj hočem s tem povedat? Da je pravilno nastavljen uplinjač pri takih mlinčkih 95% pravilnega delovanja :ok

Urejal Iztok Z., 12.11.2011, 00:35.

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 698
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#16

Potem ti pa ne vem več predlagat, ker je večino bistvenega napisal že Skiny. Mogoče le še menjavo kondenzatorja priključenega na platine.

Omenil bi le to, da sem kot mulc poznal sedaj še pokojnega starega mojstra za mopede, ki mi je marsikaj pokazal, ko sem še šraufal take stvari. Imel je malce zanemarjeno delavnico brez posebne čistoče ... a ko se je lotil kakšnega uplinjača je na umazanem ponku razgrnil belo rjuho in jih zelo skrbno šraufal kot finomehanik ...

Kaj hočem s tem povedat? Da je pravilno nastavljen uplinjač pri takih mlinčkih 95% pravilnega delovanja :ok


Celoten magnet je bil zamenjan z "novim", se pravi tudi kondenzator. Sicer sem imel moped pri enem takem mojstru, ki mi je 5. prestavo dal noter, ampak se mi zdi čudno, da, če je moped potem preizkusil, ni nič pogledal, zakaj ne vleče...
Prikaži več možnosti


Iztok Z.
Iztok Z.

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 20 475
  • Lokacija: EMONA
  • Avtomobil: BMW x

#17

Kako daleč pa ti meče iskro, če med delovanjem snameš VN kabel iz svečke?

Če boš to probal se z drugo roko raje ne drži motorja ... :-D

Don't drive faster than your angel can fly...¯\_(ツ)_/¯

Prikaži več možnosti


tratnika
tratnika

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 004
  • Lokacija: Idrija
  • Avtomobil: Polo GTI; '98 OOOO

#18

Pa iskra mora bit čimbolj bela/modra, rdeča not OK
Kako smo tele bing vplinjače vrtal in poliral :laugh :laugh Na konc pa kar od motorke gor:laugh :laugh

Urejal tratnika, 12.11.2011, 12:20.

Prikaži več možnosti


x-driver
x-driver

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 19 698
  • Lokacija: Tolmin
  • Avtomobil: e39 530iA, APN4

#19

Kako daleč pa ti meče iskro, če med delovanjem snameš VN kabel iz svečke?

Če boš to probal se z drugo roko raje ne drži motorja ... :-D


Iskra ni slaba, tako da v tem najbrž ni problema. Danes bom mogoče malo pogledal zadeve, se mi pa vse bolj zdi, da bo vse skupaj pristalo na drugo leto :-D
Prikaži več možnosti


Davidf1
Davidf1

    BMW Račna Team

  • Uporabnik
  • Sporočil: 22 362
  • Lokacija: Grosuplje
  • Avtomobil: E39 530dTA & E90 325xi

#20

Tomos je TOP... ze par dni se hecam z nastavljanjem 14M stroja. Vlece zelo lepo... cisto na koncu pa bi lahko vrtel se 1000 rpm vec. Pomoje je treba mal vecjo dizo saj za 42L 64 skoraj zihr ni OK.

Pripete slike za predogled

  • IMG-6e872e4b00f76db843808cb7c3b7b3e8-V.jpg

Urejal Davidf1, 20.04.2019, 15:23.

Prikaži več možnosti