Skoči na vsebino

 

Optika podvozja

* * - - - 1 glasov

  • Prijavi se za objavo odgovora
129 odgovorov v temi
fizični radnik
fizični radnik

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 068
  • Lokacija: slo
  • Avtomobil: bmw

#101

Kaksna pa je nastavitev za sportno podvozje?se da kje dobit podatke? Razbit ni bil.. Tudi na uc ko pogledas od spredaj se vidi da eno kolo strela bol ven.. Tudi sem probal ko je volan naravnost dal 2m lato na kolo in se vidi pri vratih in blatniku ko pogledas linijo odstopanje 1cm
In pa kje v okolici celja je kdo ki zna res narediti optiko? Jaz sem delal v sentjurju pri muleju
E46__wagon
Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 724
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#102

Da se dobit v BMW TIS. Najdeš lahko v googlu BMW TIS online. Ampak itak ima te podatke v napravi za optiko, samo zbrat si jih mora. Pa ti podatki v napravah so mišljeni za pravilno obtežen avto, da je na tapravi višini, ko se dela optika. Obteži pa pri nas ne menda nihče. Ti imaš pa glede na izpis iz optike po moje tako spuščen avto, da je že itak nižji, kot bi bil s športnim podvozjem in obtežen. Izpis iz optike pove, da imaš spredaj sedaj dokaj enakomerno nastavljeni sprednji kolesi. Razlike je dobesedno za en las. Tudi, če bi delal nastavitev optike za športno podvozje, še vedno to ne bi spremenilo razmerja med prednjima kolesoma.

 

Prej si imel levo kolo -1°32', desno pa - 1°58'. To pomeni, da je bilo desno kolo kar konkretno bolj "podrto" - se pravi zgornji rob kolesa je bil nagnjen bolj navznoter, spodnji bolj navzven. To lahko naredi cm ali 2 razlike na zgornjem robu, če lato postaviš navpično na tla po sredini kolesa in meriš vodoravno razdaljo do roba blatnika.

 

Po opravljeni optiki imaš levo -1°44', desno -1°49'. Se pravi 5' razlike, to je ena dvajsetina stopinje. Res dobesedno kot en las, je razlike, koliko sta kolesi nagnjeni. Tako da postavljeni sta enakomerno glede na podvozje. Geometrijska os vožnje tudi ne deluje močno zamaknjena, tako da podvozje je glede na izpis poravnano.

 

Sam sem v začetku lastništva svoje E46 doktoriral iz optike. Sprednje desno kolo je bilo zgoraj 1cm bolj podrto kot levo, previs na tej strani se ni dal nastavit čisto v specifikacije, pa tudi visel je avto malo na to stran, posledično je bil zadaj levo, kar 2cm višji, kot zadaj desno. Nikjer pa ni bilo videti, da bi bil spredaj kaj konkretno kleparsko popravljan. Potem pa sem imel poln kufer vsega in sem šel na Selmar CE direkt v kleparsko in rekel zrihtajte, plačam kar je treba, samo da se to zrihta. Dvignem havbo in mi reče vodja kleparske v sekundi, da je nekdo z uničenim amortizerjem povozil kakšno luknjo in mi pokaže poglej, kako je tule premkanjen levi koš amortizerja, v primerjavi z desnim. Mi je bilo kar nerodno, kako da sam nisem opazil. Ampak nekdo, ki ima izkušnje s kleparskimi popravili velikega števila nekega modela avta, takoj vidi, laik pač ne.

 

Verjetno boš napisal, da tebi avto ni visel.

 

Lahko ti pred optiko ni, ker si si ga z gewindami lahko tako našraufal, da ne. S camber platami si nastavil, da kolesi stojita obe enako glede na karoserijo, ampak kot je razvidno iz optike, je bila pri previsu med njima velika razlika. Tudi sam sem razmišljal, da bi reševal situacijo z gewindami in camber plati in bi lahko avto tako naštimal, da stoji v nulo brez kleparskih posegov. Ampak so mi to odsvetovali, ker preprosto ne bi odpravilo problema, ampak ga samo zakrilo, da bi na zunaj izgledalo OK, peljal bi se pa zelo čudno.

 

Bolj, ko je podvozje predelano, težje je reševat takšne probleme. Ker nimaš specifikacij proizvajalca, da bi lahko z njimi svoje primerjal. Na tvojem mestu bi zdaj po optiki preveril višino avta. Zapeljal bi se na neko ravno podlago. Asfalt ni nikoli dovolj raven. Kakšne garažne hiše od nakupovalnih centrov so ponavadi. Meter v roke in bi imeril na vseh štirih koncih razdaljo od spodnjega roba feltne po sredini feltne do sredine roba blatnika. Odstopanja med levo in desno stranjo ne sme biti več kot 1cm. Če je razlika večja, potem ti sedaj po nastavljeni optiki avto visi. Če se ne motim, si ti zadaj blatnike rezal, če nista oba popolnoma enako natančno odrezana, potem ahko tudi to vpliva na natančnost meritve. Lahko tudi skočiš na Selmarja, pa rečeš vodji kleparske (nek Henrik, Henri ali nekaj talgea), če lahko na hitro pod havbo pogleda, če bo opazil, da je s košem kaj narobe. Ne bo niti nič stalo.

 

Ne morem 100% trdit, da je tudi pri tebi enak problem. Možno, da sem čisto mimo pihnil. Ampak preverit pa to velja, ker če je optika sedaj poravnana levo/desno, pa kolo stoji čudno, potem ne more bit drugega, kota da je nekaj na karoserji deformirano.

 

Zdeformirani koši so v bistvu kar pogost pojav drugače pri E46. Preslabo so dimenzionirani za hude luknje na cesti v kombinaciji z zanič amortizerji. Ravno zaradi tega, pa imajo E46 s povišanim podvozjem pod koši dodatni ojačitveni plošči. Camber plate jih pa verjetno tudi še precej dodatno obremenjujejo. Sicer v Slo še nisem videl nikogar, razen sebe, ki bi se pohvalil s tem. Možno, da marsikdo niti ne opazi. Ali pa nismo takšni šalabajzerji kot Američani in vsi pravočasno menjavamo prednje amortizerje in imamo precej boljše ceste, kot Američani. In potem svizec zavije,...

 

Google je poln takšnih primerov, celo tako hudih, da jih ne moreš spregledat, ker počijo:

https://www.google.c...w=1920&bih=1086

 

Lahko bi še ene tri strani verjetno napisal o optiki, pa že tako sem preveč naložil za en post.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


naliM
naliM

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 032
  • Lokacija: MB-okolica
  • Avtomobil: OOOO | \X/ | * | ⚡

#103

...Po opravljeni optiki imaš levo -1°44', desno -1°49'. Se pravi 5' razlike, to je ena dvajsetina stopinje

1/12 stopinje, minute gredo do 59, potem pa se obrne stopinja. :)


Prikaži več možnosti


fizični radnik
fizični radnik

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 068
  • Lokacija: slo
  • Avtomobil: bmw

#104

Loty hvala za tak podroben odgovor:) gewinde sem imel use isto nastavljene ko sem jih zmontiral, camber plate sem nastavljal na crtice ki so gor, bom jutri jih tocno na digitalno nastavil u nuli obe, kosa sta cela, zadnja roba pa ko sem rezal-ko si rekel glede merjenja sta rezana notranja roba tko da za meeitev ne igra vloge. Bom pa useeno zmeril visine v kaki garazni. Sedaj ko sem ga prestavil in parkiral sem pa opazil da oba kolesa strelata navzven, prej ko je bil pa drugje parkiran ko se gledal je bilo pa videt sa samo eno kolo strela navzven. Spuscen je pa tolk da je od spodne luci praga pa do podna 10cm oz od spodnjega roba felge do spodnje luci blatnika 55cm
E46__wagon
Prikaži več možnosti


airmike
airmike

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 427
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: E39 525i

#105

Ducman v Šempetru je včasih obvladal.....
Prikaži več možnosti


fizični radnik
fizični radnik

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 068
  • Lokacija: slo
  • Avtomobil: bmw

#106

Bom prej poklical da uprasam ce znajo nardit za sportno podvozje.. Pred leti mi je na amzs dal gvihte not, sedaj pa res noben to vec ne dela nazalost
E46__wagon
Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 724
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#107

Samo moraš vedet, da čim boš šraufal camber plate, boš podrl nastavitev optike.

 

Deformiran koš, pa je ponavadi cel. Počijo samo ekstremni primeri. Saj vidiš, de če je optika pol stopinje drugače nastavljena, da na oko opaziš, da kolo drugače stoji. Ni treba, da se koš tako očitno deformira, da je očitno, če na hitro pogledaš. Ti pa privoščim, da ne bi bilo to. Ker to reši edino ravnalna miza.

 

Pa nikoli ne ocenjuj avta, kako stoji na asfaltu. Je lahko takoj 1 cm do 2 razlike pri meritvah.

 

1/12 stopinje, minute gredo do 59, potem pa se obrne stopinja. :)

Res je. Tako je, če človek dela na praznik, namesto da bi si spočil glavo.  :-D


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


airmike
airmike

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 427
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: E39 525i

#108

Bom prej poklical da uprasam ce znajo nardit za sportno podvozje.. Pred leti mi je na amzs dal gvihte not, sedaj pa res noben to vec ne dela nazalost


Ploj v Mariboru obteži.
Prikaži več možnosti


Rage
Rage

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 039
  • Lokacija: Šempeter v Savinjski dolini
  • Avtomobil: duo ///M technik

#109

Avtouri, Žalec.
Pri njem sem dosedaj uredil optiko na 3 različnih avtih in sem bil vedno zadovoljen. Pri njem sem tudi na lastne oči videl, da je uporabil uteži.

Se je pa potrebno prej zmenit za termin, ker ima večinoma kar gužvo.

1997 E36 328i coupe ///M technik, 2004 E46 320d touring ///M technik

sigpic76105.gif

Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 724
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#110

Bom prej poklical da uprasam ce znajo nardit za sportno podvozje.. Pred leti mi je na amzs dal gvihte not, sedaj pa res noben to vec ne dela nazalost

Problem je, če imaš ti avto nižji od športnega podvozja, potem ga bo obtežitev še znižala in bo optika še manj po tovarniških specifikacijah. Jaz, ko sem imel original višino, oz. bi jo moral imet pa je vse čudno stalo, sem za optiko sam obtežil avto, da je bilo v redu. Iz glave mislim, da je bilo 78kg nasprednja sedeža, 78kg na sredino zadnje klopi, 21kg v prtljažnik in poln tank.

 

Ko sem dal noter eibach pro-kit, ga je spredaj toliko spustilo, da sem rabil obtežit samo v prtljažniku ca. 80kg in imet poln tank, pa je bila višina, kot pravilno obteženo športno podvozje.

 

Ko sem predelal še na plin, je pa tudi zadaj zdaj ravno prav obteženo, da lahko grem brez kopmlikacij na optiko. Seveda pa avto visi rahlo nazaj, ampak tako je po tovarniški specifikacijah pravilno, ko je obtežen.

 

Sicer pa tovarniške specifikacije niti ni nujno da so najbolj primerne, če rad hitro voziš ovinke. Zadaj meni kar ustreza te dobri 2 stopinji. Sprednji konec bi mi bil pa verjetno bolj všeč, če bi se ga dalo tudi podret do 2 stopinj, samo brez camber plat, kaj dosti več kot dobro stopinjo ne gre.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


fizični radnik
fizični radnik

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 068
  • Lokacija: slo
  • Avtomobil: bmw

#111

Avtouri, Žalec.
Pri njem sem dosedaj uredil optiko na 3 različnih avtih in sem bil vedno zadovoljen. Pri njem sem tudi na lastne oči videl, da je uporabil uteži.
Se je pa potrebno prej zmenit za termin, ker ima večinoma kar gužvo.

Kaka je pa cena? Jaz sem dal 35e

Problem je, če imaš ti avto nižji od športnega podvozja, potem ga bo obtežitev še znižala in bo optika še manj po tovarniških specifikacijah. Jaz, ko sem imel original višino, oz. bi jo moral imet pa je vse čudno stalo, sem za optiko sam obtežil avto, da je bilo v redu. Iz glave mislim, da je bilo 78kg nasprednja sedeža, 78kg na sredino zadnje klopi, 21kg v prtljažnik in poln tank.
 
Ko sem dal noter eibach pro-kit, ga je spredaj toliko spustilo, da sem rabil obtežit samo v prtljažniku ca. 80kg in imet poln tank, pa je bila višina, kot pravilno obteženo športno podvozje.
 
Ko sem predelal še na plin, je pa tudi zadaj zdaj ravno prav obteženo, da lahko grem brez kopmlikacij na optiko. Seveda pa avto visi rahlo nazaj, ampak tako je po tovarniški specifikacijah pravilno, ko je obtežen.
 
Sicer pa tovarniške specifikacije niti ni nujno da so najbolj primerne, če rad hitro voziš ovinke. Zadaj meni kar ustreza te dobri 2 stopinji. Sprednji konec bi mi bil pa verjetno bolj všeč, če bi se ga dalo tudi podret do 2 stopinj, samo brez camber plat, kaj dosti več kot dobro stopinjo ne gre.

Ko sem cez zimo dal originalne amortizerje not pa nove gume pa naredu optiko je use vredu stalo
E46__wagon
Prikaži več možnosti


bmw330cd
bmw330cd

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 507
  • Lokacija: slo
  • Avtomobil: 218d AT, M2

#112

Kaka je pa cena? Jaz sem dal 35e
Ko sem cez zimo dal originalne amortizerje not pa nove gume pa naredu optiko je use vredu stalo

 

To je to, za 35 eur žal. 

 

Dobre optiko spredaj/zadaj pod 60, 70 eur ne boš našel.

 

lp,m



Urejal bmw330cd, 22.04.2019, 20:43.

Prikaži več možnosti


fizični radnik
fizični radnik

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 068
  • Lokacija: slo
  • Avtomobil: bmw

#113

Nwm ker sem zmeraj hodil sem zato nevem kake cene imajo drugi..
E46__wagon
Prikaži več možnosti


Rage
Rage

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 039
  • Lokacija: Šempeter v Savinjski dolini
  • Avtomobil: duo ///M technik

#114

Kaka je pa cena? Jaz sem dal 35e

Uff, takole na pamet nisem čisto ziher, bi moral najti stare zapiske :)

Definitivno dražje, v spominu imam nekje >80€, ampak je pa pri vseh treh avtih bila optika + še kaj.
Pri vseh treh se je menjal kak tist vijak za nastavitev, ker so bili stari po večini fuč, pa kakšna odbojna guma amortizerja,...
Samo optika ne vem koliko pride. Pokliči in boš izvedel iz prve roke.

1997 E36 328i coupe ///M technik, 2004 E46 320d touring ///M technik

sigpic76105.gif

Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 724
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#115

To je to, za 35 eur žal. 

 

Dobre optiko spredaj/zadaj pod 60, 70 eur ne boš našel.

 

lp,m

Špan jo naredi za ca 47€, ali nekaj takega, pa so znani kot zlatarji. Razen, če se je zadnje čase kaj podražalo, ker zdaj je po moje že kakšni 2 leti nisem delal. Dobro je, ker imajo zelo natančno napravo, mislim da je najboljša na trgu. Za ostalo pa sam poskrbim, tako da stojim zraven in se ne strinjam, da je dobro, dokler ni praktično v nulo.

 

Pa Vargalant tudi ima takšno. In en v Ajdovščini, kateri bi znal bit dober, ker sem v temi od enega forumaša videl, da si celo vzame čas in izmeri opletanje platišč, da to potem naprava upošteva zraven pri nastavitvah. Tega pri Španu ne naredijo.

 

Hunter Hawkeye 3D. Takole more zgledat ta križ s črno prečko in laserji na koncu.

 

hunter-hawk-eye-wheel-alignment-machine-


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


fizični radnik
fizični radnik

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 068
  • Lokacija: slo
  • Avtomobil: bmw

#116

Saj tako ma tam ko mi je delal...
E46__wagon
Prikaži več možnosti


loty1825
loty1825

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 724
  • Lokacija: Ljubljana, Celje
  • Avtomobil: E30/4, E36/5, E46/3

#117

Si siguren, da ima takšno napravo? Ker izpis iz optike mi ne izgleda kot od te naprave.

 

Če naprava ni natančna, potem je lahko še tako dober tisti, ki dela optiko, pa je ne more naredit dobro. Jaz sem jo enkrat delal za ca. 20€ ali tu nekje. Ampak je tudi naprava delovala smešno poceni. Ker je E46 prenizek, je moral nekaj tiste senzorje na kolesih obteževat z rokavicami, da so našli vidno polje z napravo in komunicirali. Pa povedal mi je, da jim na eni strani dela fovš približno za 1 stopinjo in potem zato na tisti strani nastavlja za eno stopinjo mimo, da približno zadane. Ne moreš na tem naredit natančno optike.

 

Saj po mojem mnenju ti ni naredil slabo optike. Prej sem narobe prebral za optiko zadaj, sem zamešal stolpca prej in potem. Za stek bi se, če bi jaz stal zraven zahteval, da je na obeh straneh popolnoma enak, ampak ni pa nekega prehudega odstopanja.


Nič ni težko, kar se mora, vendar ni nič treba, če se noče, vendar na koncu se vse da, če res hoče. :cool
Prikaži več možnosti


fizični radnik
fizični radnik

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 068
  • Lokacija: slo
  • Avtomobil: bmw

#118

Ja kriz je isti, tisti komadi za na kolesa tudi...
E46__wagon
Prikaži več možnosti


bmw330cd
bmw330cd

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 8 507
  • Lokacija: slo
  • Avtomobil: 218d AT, M2

#119

Si siguren, da ima takšno napravo? Ker izpis iz optike mi ne izgleda kot od te naprave.

 

Če naprava ni natančna, potem je lahko še tako dober tisti, ki dela optiko, pa je ne more naredit dobro. Jaz sem jo enkrat delal za ca. 20€ ali tu nekje. Ampak je tudi naprava delovala smešno poceni. Ker je E46 prenizek, je moral nekaj tiste senzorje na kolesih obteževat z rokavicami, da so našli vidno polje z napravo in komunicirali. Pa povedal mi je, da jim na eni strani dela fovš približno za 1 stopinjo in potem zato na tisti strani nastavlja za eno stopinjo mimo, da približno zadane. Ne moreš na tem naredit natančno optike.

 

Saj po mojem mnenju ti ni naredil slabo optike. Prej sem narobe prebral za optiko zadaj, sem zamešal stolpca prej in potem. Za stek bi se, če bi jaz stal zraven zahteval, da je na obeh straneh popolnoma enak, ampak ni pa nekega prehudega odstopanja.

 

Bistvo je to, da tisti, ki dela ve kaj dela. Sokliču vozijo iz cele Slovenije, stane cca 70 eur, naredi kot je treba in nima na laser optike. 

 

Dirkalne se nastavlja na vrvico na stezi. 

 

Kdor pa nastavlja optiko brez, da je v avtu obtežitev ali kot jo priporoča proizvajalec, ali kot si želi stranka, pa dela na pol. Prav tako je treba vedeti, da za nekoga, ki ima 120kg in se vozi sam večinoma časa, tovarniška obtežitev nima nobene veze. Vglavnem treba si je vzeti čas, da se naredi tako kot je treba.

 

lp,m



Urejal bmw330cd, 23.04.2019, 08:25.

Prikaži več možnosti


ale123
ale123

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 018
  • Lokacija: Hrib
  • Avtomobil: BMW 320d

#120

To je to, za 35 eur žal.

Dobre optiko spredaj/zadaj pod 60, 70 eur ne boš našel.

lp,m

Sigurno ja......dobiš za 40e, odvisno od regije, npr, jaz se peljem 40km v eno stran na optiko, pa jih imam enih par bližje...

Urejal ale123, 23.04.2019, 08:46.

Prikaži več možnosti