Skoči na vsebino

 

Tehnike vožnje

- - - - -

  • Prijavi se za objavo odgovora
96 odgovorov v temi
fp4492
fp4492

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 976
  • Lokacija: Celje
  • Avtomobil: 330d F31

#81

...Drugo je pri starejših modelih (kot so E46 jajca in podobno) z ASC in ASC+T, kjer je pa v celem snegu ali debelejši plundri zadevo izklopit, drugače hitro obstojiš. ...

E46 jajca imajo DSC in deluje super :)


Prikaži več možnosti


BMW-Marko
BMW-Marko

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 267
  • Lokacija: Zasavje
  • Avtomobil: E90 330i

#82

Če se hočeš po resnem snegu čim dlje pripeljati mora biti elektronika izklopljena in pika.  


Prikaži več možnosti
    • zigi je všeč


tristan01
tristan01

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 851
  • Lokacija: Postojna
  • Avtomobil: F31 318dTA (2013)

#83

Če se hočeš po resnem snegu čim dlje pripeljati mora biti elektronika izklopljena in pika.


Točno tako, velja pa le za izkušene voznike. V primeru začetnika, je bolje imeti vklopljen vsa varovala. Sam imam za sabo že blizu 1mio km pa me zna na cesti še kaj presenetit. Edino izkušnje ti pomagajo v taki situaciji ohraniti mirno kri in celo pločevino. Če ni izkušenj je elektronika edina rešilna bilka.

Lp Tristan01
Prikaži več možnosti
    • zigi in BMW-Marko uporabnikom je všeč to sporočilo


jelo46
jelo46

    Novinec

  • Uporabnik
  • Sporočil: 421
  • Lokacija: Trbovlje
  • Avtomobil: E90 320d, MCS R53 JCW

#84

Se strinjam, sem že večkrat probaval s prižganim DTC-jem v klanec in ni variante da prideš. Avto se enostavno ustavi.
Prikaži več možnosti


Monaco
Monaco

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 13 318
  • Lokacija: Koroška
  • Avtomobil: silver arrow & topless...

#85

Eno je rinjenje v "neprevozen" klanec, drugo je pa vožnja po zasneženi cesti :ok2

Da ne bo kdo narobe razumel in vozil brez elektronike in končal v jarku ;)
Prikaži več možnosti


Kriko07
Kriko07

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 37
  • Lokacija: Dolenjska
  • Avtomobil: BMW 320d

#86

Sem že sprobaval z ugasjenim DTC-jem in še kako hitro si lahko kje v grabnu zato imam vedno prižganega. Zanima me bolj kot ne za v hrib


Prikaži več možnosti


tristan01
tristan01

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 851
  • Lokacija: Postojna
  • Avtomobil: F31 318dTA (2013)

#87

Sem že sprobaval z ugasjenim DTC-jem in še kako hitro si lahko kje v grabnu zato imam vedno prižganega. Zanima me bolj kot ne za v hrib

Tudi v klanec si lahko hitro v jarku ali med drevesi. Brez elektronskih pomagal prideš načeloma dlje, če imaš seveda občutek in znaš najti tisto tanko mejo med vrtenjem v prazno/drsenjem da ohraniš malce več zaleta kot ti ga omogoča elektronika. Vse skupaj je samo stvar vaje in poskušanja, najraje tam kjer veš da ne bo škode za pločevino.

 

Lp Tristan01


Prikaži več možnosti


fizični radnik
fizični radnik

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 068
  • Lokacija: slo
  • Avtomobil: bmw

#88

Sem v bregu doma..ene 50kil minimalno cementa v prtljaznik el.sranje na off pa gasa..gre pocez sam pridem pa:)
E46__wagon
Prikaži več možnosti


Kaspar
Kaspar

    BMWslo.comoholik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 359
  • Lokacija: Maribor
  • Avtomobil: E39 R6i

#89

Vprašanje, katero se je zadnjič postavilo in se je o njem razpravljalo pozno v noč ob žlahtni kapljici je bilo:

 

Ali pri polnem zaviranju pomaga, da tudi potegneš ročno zavoro (ko ti kdo npr. vzame prednost, srečanje na ozki cesti, … )?

 

Jaz sem mnenja, da nima smisla oziroma je lahko celo bolj nevarno, ker zadnji del začne drseti in lahko izgubiš nadzor, te zasuka, … .

 

Hvala za mnenja in odgovore.

 

Lp, K


Ko BMW-jev R6 in V10 zarohni, se vse naenkrat lepše zdi! (bencinski, se razume!)

Prikaži več možnosti


Nixxon
Nixxon

    Tajnik BMW avto kluba Slo

  • Globalni moderator
  • Sporočil: 55 309
  • Lokacija: Vrhnika
  • Avtomobil: Rdeča raketa

#90

Nima smisla če na avtu brez ABS pohodiš bremzo in držiš ko budala, da kolesa blokirajo. Potem so že itak vsa ustavljena in je vseeno če še ročno potegneš. Mogoče bo imel voznik boljši filing. :-D Za vse ostale primere pa je bolj nevarno, saj se bremza (bodisi ABS računalnik, bodisi voznik sam) tako, da so kolesa tik pod mejo zdrsa, ker je tako zavorni učinek večji. V tem primeru bi zategnjena ročna samo poslabšala vse, ker bi zadnja kolesa blokirala, s čimer bi zadnji konec izgubil kontrolo, pa še zavorni učinek zadaj bi se zmanjšal.
Objavljena slika
Jože, počivaj v miru. Hvala za vse.
Prikaži več možnosti
    • Warden je všeč


rokxy
rokxy

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 853
  • Lokacija: Slovenija
  • Avtomobil: traktor

#91

To vprašanje me je spodbudilo k branju par razlag....in sem ugotovil, da je kar težka znanost za bremzanjem...ker nisem bil nikoli močan v fiziki, pol itak ne štekam: https://physics.stac...stance-of-a-car


Prikaži več možnosti


lucatorpedo
lucatorpedo
  • Uporabnik
  • Sporočil: 22
  • Lokacija: Ribnica
  • Avtomobil: F10

#92

Upam da vprašanje ne bo preveč neumno.

 

Imam F10, brez X-drivea. Zanima me glede vožnje po zasneženi cesti oz cesti na kateri pada sneg in se prijema cestišča - kakšna je razlika v vožnji med delno izkopljenim DTC (če prav razumem, ko se pritisne tipke in se pojavi napis TRACKING) ali pa popolno izklopljenim (ko držiš tipko 4-5s ) ?


Prikaži več možnosti


baucek
baucek

    Začetnik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 519
  • Lokacija: Lendava
  • Avtomobil: K 1200 RS

#93

Pri delno izklopljenem DTC ti bo avto dovolil,da se pogonska kolesa zavrtijo v prazno,ne bo pa dovolil zdrsa zadka (oz ko bo malenkost rit zdrsnila,bo posegel v voznjo). Pri popolnoma izklopljenem pa ne bo nobenega posredovanja elektronike.
Prikaži več možnosti


lucatorpedo
lucatorpedo
  • Uporabnik
  • Sporočil: 22
  • Lokacija: Ribnica
  • Avtomobil: F10

#94

Hvala za odgovor. Torej če prav razumem je bolje imeti delno izklopljen DTC?


Prikaži več možnosti


fizični radnik
fizični radnik

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 068
  • Lokacija: slo
  • Avtomobil: bmw

#95

Hvala za odgovor. Torej če prav razumem je bolje imeti delno izklopljen DTC?


Po ravnem ja.. V breg ne..
E46__wagon
Prikaži več možnosti


e-masteR-39
e-masteR-39

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 1 980
  • Lokacija: Ljubljana
  • Avtomobil: Kappa 2.0 20V Turbo

#96

Izklapljaš zgolj v primeru da se hočeš iz kje iskopat in hočeš da ti vrti kolesa. Ali če veš kaj delaš. Drugače skos ON.


Prikaži več možnosti


Bavarious
Bavarious

    BMW fanatik

  • Uporabnik
  • Sporočil: 2 040
  • Lokacija: ...
  • Avtomobil: Bangle box

#97

DTC ne more bit delo izklopljen ali delno vklopljen. Kratica DTC pomeni Dynamic Traction Control, DSC pomeni Dynamic Stability Control.

 

Po defaultu (se pravi, da se ne dotikaš tipke DTC) je DTC izklopljen in DSC vklopljen. Ko pritisneš tipko, se DTC vklopi in DSC postane "omejen" (dovoli več bočnega drsenja in se kasneje vmeša v popravljanje smeri vožnje pri bočnih zdrsih), DTC pa skrbi, da ko zdrsne kolo, na tem kolesu sproži zavoro in s tem moč preko diferenciala (ki je sicer odprt) prenese na kolo, ki ima več oprijema. Včasih, ko si se "zakopal" z avtomobilom v sneg si to reševal tako, da si med dodajanjem plina držal ročno zavoro.

 

Ko tipko držiš cca. 5s pa izklopiš obe funkciji - odprt diferencial, brez individualnega zaviranja na kateremkoli kolesu ne glede na bočno drsenje ali izgubo oprijema.

 

Načeloma to pomeni, da naj bi imel največ oprijema z vklopljenim DTC-jem.


I'm not trying to impress you ... but I have a tractor.
Prikaži več možnosti